Elikkäs pyörä on hondan tuplaäxxä ja siinä on tosi kulahtaneet tankkitarrat varsinkin tankin sivuilla,ensinnäkin mistä mahtais löytyä uudet mallikohtaiset tai edes bläkkäriin sopivat tarvike suojat ja millä tökötillä lähtee parhaiten liimat irti tankista?
Lämpö auttaa vanhojen irrottamisessa, hiustenkuivaaja vois olla sopivan turvallinen apuväline. Sit on toki olemassa ihan tarranpoistosprayta joka ei ole kauhean hellävaraista tavaraa ja vie paukkupullomaalinkin mennessään.
Lajin halpuus viehättää.
Tuo vähän pelottaakin miten käy maalipunnan jos ja kun joutuu käyttämään liimanpoistoainetta..
jos on peltipinnasta kysymys, ei sovellu muoville:
https://www.motonet.fi/tuote/flexipa...oduct=70-00554
Jos tarrat eivät ole lakan alla:
- kuten kerrottiin, kevyesti lämmittämällä irtoavat, ja homman edessä opit millä vauhdilla ja millä irrotuskulmalla tarra lähtee siten, että kaikki liima poistuu samalla
- liima irtoaa parhaiten ksyleenillä tai asetonilla. Peltitankkiin tai maaliin kumpikaan ei tee vahinkoa. Molemmat ovat halpoja peruskemikaaleja, joita myydään jopa Prismoissa. Hintaluokka 8 eur/litra
Tarrat sain pois lämmittämällä hiustenkuivaajalla ja muovisella paistinlastalla reilu tunti meni hommassa.Kyseessä siis peltitankki ja liimaa on reilusti nyt tankin kyljissä,käyn ostamassa huomenna asetonia..
Asetonilla lähtee oikeastaan kaikki mikä voisi liuottimella irrota. Sitä parempi lienee vain asetonin ja veden 50/50 -seos.
Tarraliima lähtee myös tärpätillä ja ei yleensä vahingoita maaleja. Asetoni on sen verran rankkaa tavaraa, että en maalipinnalle laittaisi ihan huvikseen.
Joskus ostin kaverin (kodinkonekorjaaja ja poistelee tarroja jääkaapeista ym) suosituksesta tarranpoistoainetta ja hieman yllätyin kun se haisi 100% tärpätille ja oli tärpättiä, mutta moninkertaisella hinnalla. Sen jälkeen olen poistellut tarraliimat ihan tärpätillä.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Autoglym Intensive Tar Remover sisältö pääasiassa naftaa, eli myös joku Ronsonin polttoaine voisi toimia. Kyllä minäkin jättäisin asetonin ja xyleenin väliin, jos ei ole poiston jälkeen tarkoitus maalata osaa.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Asetonilla poistin liimat ja maalipinta ei mielestäni kärsinyt.
WD-40 toimii hyvin tarraliimaan. Pehmentää ja sitten työntäen pois.
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Jos ei ole kemikaaleja käytössä, niin liimatahroja voi yrittää poistaa myös teipillä. Jos ei kylmänä irtoa niin sitten hieman lämmittäen. Yhtä kaikki, tukankuivaajalla tarraa lämmittäen oppii nopeasti irrotusnopeuden ja -kulman, joilla tarran voi saada irti jopa ilman liimajäämiä.
Asetoni saa aikaan pientä tuhoa asuntojen sisä- ja ulkomaaleissa. Muissa maalatuissa kohteissa en ole havainnut muutoksia. Muovien kanssa pitää hieman varoa - vaikka asetonia myydään muovipullossa niin se menee muovisesta juomakupista läpi muutamassa sekunnissa.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
honda-decals.com löytyy tarroja suh halvalla,firma on jenkki mutta painavat ja lähettävät maltalta..