Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
  1. #1
    Nyt se vanha herra vetäs herneen nokkaan ja päätti olla starttailematta. Oli päässyt akku hyytymään talven aikana ja uudella akulla kertaalleen suostu starttaamaan ja käynnistymään mutta nyt napista painettaessa pikku naksaus jostain katteitten uumenista, eikä yritystäkään käyntiin. Tilanne nyt, akku uusi ja virtaa riittävästi, jalustat ok, ajonesto myös ok. Sähköt toimii muuten normaalisti.
    Nyt kaivattais vinkkejä mistä lähtis asiaa tutkimaan. Jos jollain kokemusta ko. asiasta niin ilomielin otan vastaan. K 1200 LT -04
  2. #2
    Jännitemittaus akun plus-navalta.
    Starttireleen molemmilta navoilta.
    Startin plus-navalta.

    Jos joka paikkaan tulee akkujännite, niin sitten jännitehäviömittaus. https://auton.fi/jannitehavion-mittaus/

    Jos ei tule, niin sitten sukeltaa syvemmälle ko. komponenttiin.

    Starttimoottori on helppo testata, kun antaa sille irtopiuhalla sähköä suoraan akun plus-navalta startin plus-navalle.
    Tämä toimii silloin, kun rätkän oma akku on varmasti toimintakunnossa.
  3. #3
    Jos Pozo vielä pyörii tällä foorumilla, niin sieltä varmaan saat parhaan arvion mahdollisesta viasta. Moni muu arvailee.
  4. #4
    Ei millään pahalla, mutta melko kova jätkä, kun etänä vian etsii...
  5. #5
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Ei millään pahalla, mutta melko kova jätkä, kun etänä vian etsii...
    n. 200tkm kahdella lt:llä tuli aikoinaan ajettua. En itse ole niitä rassannut kun olen aina laittanut kättä tarvittaessa taskuun. Laskuista päätellen arvelisin kuitenkin, ettei se starttikaan ole aivan käden ulottuvilla.
    Viimeksi muokannut: R a u t a p e r s e; 23.03.2025 klo 21:49.
  6. #6
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti

    Starttimoottori on helppo testata, kun antaa sille irtopiuhalla sähköä suoraan akun plus-navalta startin plus-navalle.
    Tämä on hyvä lähtökohta. Jos tuolloin starttaa, niin sitten tarvitaan kytkentäkaaviota ongelman haarukointiin.
  7. #7
    Mittaa huvikses jännite akun miinusnavasta runkoon kun painat starttinappia.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  8. #8
    Mistä tuo "virtaa riittävästi" päätelmä. Uusi akku ladattu (Mätänetistä ostin Volvoon akun, vaihdettiin, ja seuraavana aamuna auto herjasi liian alhaisesta jännitteestä, akku latingissa vuorokauden eikä ole sen jälkeen valittanut).

    Jos startatessa naksahtaa, niin starttireleelle tulee ainakin jonkinmoinen jännite, eli vikakohteina juurikin toi virtojen loppuminen, starttirele tai itse startti. Eikös noissa Lotjissa ollut alkujaan vikaa starttireleen kanssa, poltti kärjet yhteen ja pyöritti virrat päällä starttia maailman tappiin (siihen asti että joko virta loppuu tai startti antautuu)?
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  9. #9
    Jännite ja jännite. Myös maadoitus tarvitaan.
  10. #10
    Mikäli volttimittari näyttää akun navoista riittävää jännitettä käynnistyksen hetkellä, mutta startti vain napsaa, niin seuraavaksi jännitteen mittaus startin plussan ja akun miinuksen väliltä hetkellä kun pyörittää starttia. Mikäli silloin ehjällä akulla jännite nyykähtää, niin virta ei kulje normaalisti joko plussassa tai miinuksessa.
  11. #11
    Akusta ei ole puhuttu sanaakaan

    onko
    ladattu ?
    kokeiltu toista akkua
    ostettu halvin tai se mitä löytyy hyllystä.
    riittävästi startti amppeereita, manuaalista löytyy, Yuasa:lla voi olla samoilla mitoilla kolmea ei startti
    kapasiteettia
    kokeiltu apukäynnistimellä
    BMW F800GS 2009,Suzuki GSXR750 2007,Suzuki GSXR750 2000,Suzuki GSXR600 1998,Honda CBR600F 1987,Honda CBR600F 1989,
    BMW F800GS Adv 2014.
  12. #12
    Lainaa -s- kirjoitti Katso viesti
    Akusta ei ole puhuttu sanaakaan

    onko
    ladattu ?
    kokeiltu toista akkua
    ostettu halvin tai se mitä löytyy hyllystä.
    riittävästi startti amppeereita, manuaalista löytyy, Yuasa:lla voi olla samoilla mitoilla kolmea ei startti
    kapasiteettia
    kokeiltu apukäynnistimellä
    Voin K100RS:n kokemuksesta sanoa, että ihan ensimmäisenä uusi akku. Se on kuitenkin kuluva osa, edullinen ja osaa hajota juurikin noin. Apukäynnistimestäkään ei ole välttämättä apua, jos tuolla on vaikkapa kenno oikosulussa. Omani teki juuri samoin, ei auttanut autosta käydessä otettu apuvirtakaan. Uusi akku ja kaikki toimi kuten pitääkin.
    Antti
    ex-BMW K100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
  13. #13
    Lainaa ajvaara kirjoitti Katso viesti
    Voin K100RS:n kokemuksesta sanoa, että ihan ensimmäisenä uusi akku. Se on kuitenkin kuluva osa, edullinen ja osaa hajota juurikin noin. Apukäynnistimestäkään ei ole välttämättä apua, jos tuolla on vaikkapa kenno oikosulussa. Omani teki juuri samoin, ei auttanut autosta käydessä otettu apuvirtakaan. Uusi akku ja kaikki toimi kuten pitääkin.
    Aloituksen mukaan tuolla uudella akulla on pyörä käynnistetty tasan yhden kerran. Ei kait se ihan noin kuluva ole?
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  14. #14
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Aloituksen mukaan tuolla uudella akulla on pyörä käynnistetty tasan yhden kerran. Ei kait se ihan noin kuluva ole?
    Joskus hain naapurin varaosaliikkeestä autoon uusia akkuja.
    Kolmannella akulla starttasi vielä toisenkin kerran.

    BMW:ssä parhaimmillaan uusi akku joka kevät, vaikka on ollut ylläpitolaturissa.
    800GS:ssä suositus AGM-battery ja mieluusti 200A starttivirtaa
    BMW F800GS 2009,Suzuki GSXR750 2007,Suzuki GSXR750 2000,Suzuki GSXR600 1998,Honda CBR600F 1987,Honda CBR600F 1989,
    BMW F800GS Adv 2014.
  15. #15
    Juu jos on uudella käynnistynyt kerran......käyttey pari minuuttia.........kannatta ladata täyteen ihan rauhassa
    ja jos ei sit toimi hakea uusi takuuseen
  16. #16
    Lainaa R a u t a p e r s e kirjoitti Katso viesti
    Jos Pozo vielä pyörii tällä foorumilla, niin sieltä varmaan saat parhaan arvion mahdollisesta viasta. Moni muu arvailee.
    Ei ole Pozo tainnut olla foorumilla pitempään aikaan, oli aiheesta puhetta hänen kanssa viime kesänä. En tiedä meneekö sähköpostina vieti perille, jos laittaa vaikka yyveetä..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  17.  
  18. #17
    Tämä https://www.bmwlt.com/threads/k1200l...roblem.169754/ tuli heti haulla vastaa, kannattaa tsekata nuo mahdolliset löysät kohdat.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN