Nyt se vanha herra vetäs herneen nokkaan ja päätti olla starttailematta. Oli päässyt akku hyytymään talven aikana ja uudella akulla kertaalleen suostu starttaamaan ja käynnistymään mutta nyt napista painettaessa pikku naksaus jostain katteitten uumenista, eikä yritystäkään käyntiin. Tilanne nyt, akku uusi ja virtaa riittävästi, jalustat ok, ajonesto myös ok. Sähköt toimii muuten normaalisti.
Nyt kaivattais vinkkejä mistä lähtis asiaa tutkimaan. Jos jollain kokemusta ko. asiasta niin ilomielin otan vastaan. K 1200 LT -04
Jännitemittaus akun plus-navalta.
Starttireleen molemmilta navoilta.
Startin plus-navalta.
Jos joka paikkaan tulee akkujännite, niin sitten jännitehäviömittaus. https://auton.fi/jannitehavion-mittaus/
Jos ei tule, niin sitten sukeltaa syvemmälle ko. komponenttiin.
Starttimoottori on helppo testata, kun antaa sille irtopiuhalla sähköä suoraan akun plus-navalta startin plus-navalle.
Tämä toimii silloin, kun rätkän oma akku on varmasti toimintakunnossa.
Jos Pozo vielä pyörii tällä foorumilla, niin sieltä varmaan saat parhaan arvion mahdollisesta viasta. Moni muu arvailee.
Mittaa huvikses jännite akun miinusnavasta runkoon kun painat starttinappia.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Mistä tuo "virtaa riittävästi" päätelmä. Uusi akku ladattu (Mätänetistä ostin Volvoon akun, vaihdettiin, ja seuraavana aamuna auto herjasi liian alhaisesta jännitteestä, akku latingissa vuorokauden eikä ole sen jälkeen valittanut).
Jos startatessa naksahtaa, niin starttireleelle tulee ainakin jonkinmoinen jännite, eli vikakohteina juurikin toi virtojen loppuminen, starttirele tai itse startti. Eikös noissa Lotjissa ollut alkujaan vikaa starttireleen kanssa, poltti kärjet yhteen ja pyöritti virrat päällä starttia maailman tappiin (siihen asti että joko virta loppuu tai startti antautuu)?
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Mikäli volttimittari näyttää akun navoista riittävää jännitettä käynnistyksen hetkellä, mutta startti vain napsaa, niin seuraavaksi jännitteen mittaus startin plussan ja akun miinuksen väliltä hetkellä kun pyörittää starttia. Mikäli silloin ehjällä akulla jännite nyykähtää, niin virta ei kulje normaalisti joko plussassa tai miinuksessa.
Akusta ei ole puhuttu sanaakaan
onko
ladattu ?
kokeiltu toista akkua
ostettu halvin tai se mitä löytyy hyllystä.
riittävästi startti amppeereita, manuaalista löytyy, Yuasa:lla voi olla samoilla mitoilla kolmea ei startti
kapasiteettia
kokeiltu apukäynnistimellä
BMW F800GS 2009,Suzuki GSXR750 2007,Suzuki GSXR750 2000,Suzuki GSXR600 1998,Honda CBR600F 1987,Honda CBR600F 1989,
BMW F800GS Adv 2014.
Voin K100RS:n kokemuksesta sanoa, että ihan ensimmäisenä uusi akku. Se on kuitenkin kuluva osa, edullinen ja osaa hajota juurikin noin. Apukäynnistimestäkään ei ole välttämättä apua, jos tuolla on vaikkapa kenno oikosulussa. Omani teki juuri samoin, ei auttanut autosta käydessä otettu apuvirtakaan. Uusi akku ja kaikki toimi kuten pitääkin.
Antti
ex-BMW K100RS -85
ex-BMW K1200S -05
BMW F800GS 2009,Suzuki GSXR750 2007,Suzuki GSXR750 2000,Suzuki GSXR600 1998,Honda CBR600F 1987,Honda CBR600F 1989,
BMW F800GS Adv 2014.
Juu jos on uudella käynnistynyt kerran......käyttey pari minuuttia.........kannatta ladata täyteen ihan rauhassa
ja jos ei sit toimi hakea uusi takuuseen
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Tämä https://www.bmwlt.com/threads/k1200l...roblem.169754/ tuli heti haulla vastaa, kannattaa tsekata nuo mahdolliset löysät kohdat.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN