Olen palannut mp harrastuksen pariin taas muutaman vuoden tauon jälkeen ja mietin että vieläkö kannattaa tilata renkaita ulkomailta mikä olis sellanen firma mistä kannattais tilata?
Ihan oman kokemukseni mukaan täytyy kyllä katella hinnat juuri niille renkaille mitä on ostamassa. Kun yhdellä myyjällä esim on Micheliit halvempia kuin muilla ja taas Metzelerit kalliimpia, Ja toisella toisinpäin. Tuskin kenenkään kannattaa olla kaikissa halvin, vaikka ruokakauppamsinokset näin antavat uskoa.
X-ADV 750 , CRF 300L
Kokonaiskulut ratkaisee.
Paljon ne renkaat on maksanut, kun ne on pihassa.
Yksittäistä rengaskauppiasta on vaikea nimetä, kun hinnat vaihtelee.
Täältä tilasin viimeksi:Olen palannut mp harrastuksen pariin taas muutaman vuoden tauon jälkeen ja mietin että vieläkö kannattaa tilata renkaita ulkomailta mikä olis sellanen firma mistä kannattais tilata?
https://reifenversand.com/
Hinta oli n. 100€ per rengaspari halvempi mitä suomikauppiaalla. Kannattaa kuitenkin huomioida suomihinnan sisältävän asennuksen eli todellinen hintaero on hyvin pieni, jos et itse pysty renkaita asentamaan.
-- Brake later and open the gas earlier --
Michelinin renkaita aikanaan aina suosin varsinkin road kesti hyvin kilsoja ja pitoa riitti.
Minulla juurikin sama kokemus, haluamiani ei välttis edes kaikilta saa ja täältä aina löytynyt ja selkeästi muita halvemmalla ja nuorella paistoleimalla: https://mprenkaat-store.com/?gad_sou...yAAEgLgXvD_BwE
Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.
Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
Suzuki Intruder C1500T -14
Eikö todellinen hinta ole se kun uudet renkaat on pyörässä alla?
Paljon ne renkaat on maksanut, kun ne on pihassa.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
En tiedä mitä lähetyskulut sit mahtaa olla?
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Mitähän renkaita ootte tilannut kun Grip500 myy Dunlopin SportSmart MK3 ja Misukan Power 5 20-30€/srj halvemmalla kotiin toimitettuna 120/70 17 ja 190/55 17 koossa. Muokattu viestiä kun yksi sana puuttui
MV Agusta F4 1000R 2006
02 Mille R
Noissa ulkomaan tilauksissa kantsii vielä huomioida se, että ilmoitetut hinnat verkkokaupassa ovat usein verottomia. Alvista tulee sitten myyntimaan mukaan sellaiset 20-25%% lisähintaa yksityiselle ostajalle.
On kannattanut. Olen tilannut esim. mynetmoto.com ja mprenkaat-store.com. Alle asennutan firmassa joka osaa asentaa mp -nakkeja, muttei itse myy niitä, ei tarvitse kuunnella mitään turhaa vittuilua miksei heidän kultahyllyiltä ole ostettu.
Stoopid is strong in this one.
Aprilia Tuono V4 1100 RR '16
ex: Kawasaki Z900 '18
ex: Yamaha XVS 1100 DragStar '04
Tää ”kultahylly-valitus” on just tätä - tuijotetaan omaa 10-20€ ”säästöä” kunnes herätään todellisuuteen et mp-huoltoliikkeet on kadonneet - ja taas on aihetta pahoittaa mielensä ”somessa”… vittu, ostakaa nyt edes uudet gummit merkkiliikkeen huoltotiskiltä, jää alv kotiin ja tulee katettua häviävän pieni osa yritysten t.v.-kustannuksista => jotka lajin harrastajien tuleekin kantaa - ellei haluta että asiantunteva palvelu/tuki loppuu kokonaan, koska mun €urot ja web…![]()
MAD (mean absolute deviation)
Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.
Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
Suzuki Intruder C1500T -14
Kun itse vaihdan renkaat, huollan ja korjaan pyöräni niin en katso olevani velvollinen ylläpitämään huoltotiskejä sen enempää. Tosin ostan varaosat useimmiten merkkiliikkeestä tai Motonetistä, jossa on alkanut jonkun verran olemaan alkuperäisiä varaosia. Motonetistäkin vain sijainnin vuoksi, saa sieltä aika hyvin nykyisin renkaitakin.
Ei koske koska kotimainen liike. Noissa ulkomaan kaupoissa (EU sisällä) se verokin lisätään loppuhintaan ennen tuotteen maksua eli ei jää huomaamatta.Okei toivottavasti ei koske tuota mp renkaat storea tilaan sieltä aika varmasti gummit.
Joo ja käytännössä kaikki vähääkään tänne myyvät EU:ssa toimivat nettikaupat maksavat sen 25.5% ALV:n Suomeen koska raja sille milloin nettikaupan täytyy rekisteröytyä kohdemaassa ALV-velvolliseksi on niinkin matala kuin 30k€ / vuosi. Tämä siis ulkomuistista en oo tarkastanut viimeisintä.
Eu:n ulkopuolelta kuluttajakin sitten ostaa ALV 0% ja se alvi maksetaan Suomeen maahantuonnin yhtydessa.
Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
Itsellä kans tällainen Marmoritiskin magneetti. jos tän Agustan veisin merkkiliikkeeseen huollettavaksi ja renkaiden vaihtoon ei ihan pikkurahakukkarolla selviäisi siitä... Maksaa meinaan aivan kaikki kultaa ja platinaa tähän vehkeeseen. Pelkkä öljynsuodatin 39,50€
Grip500 näyttää olevan halvimmat renkaat kotiin toimitettuna ainakin mitä itse olen googlannut.
Ja pystyn itse vaihtamaan renkaat vanteelle ja tasapainottamaan niin ei mee sinne rengasliikkeeseen sekään raha
MV Agusta F4 1000R 2006
Omaan tilasin Espanjasta renkaat ja asentelen ne ite alle. Kotia tuotunua 263,73€ Maxxis 100/80 R19 59V ja Maxxis Maxxventure MA-ADV 150/70 R17 69V T,
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!