Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Löysin yhden aika informatiivisen videon, mutta mulla on varmaan eri vuosimalli (-14). Mikä noista pohjan propuista on öljypohjaan? Mulla on tuolla karkeasuodattimen alla Torx40 ja muutkin Torxeja vaikka pitäisi olla kuuskoloja.
    Kuva liitteenä.

    https://www.youtube.com/watch?v=5caV...el=ZefirosMoto
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Viimeksi muokannut: Nakke Nickerton; 13.02.2025 klo 21:33.
  2. #2
    Keskimmäinen on öljyproppu. Mikään noista ei alkujaan ole torx, vaan joku on käyttänyt kuusiokoloon torx-kärkeä.
    Ducati Hypermotard 1100 EVO SP '11 | Ducati Streetfighter 1098 S '11 | Turku
  3. #3
    Mikä tuo karkeasuodattimen alla oleva on?
  4. #4
    Se on karkeasuodattimen tyhjennysruuvi, mutta sitä ei öljynvaihdon yhteydessä tarvitse aukoa. Sinne ei jää öljyä kuin tippa.
    Ducati Hypermotard 1100 EVO SP '11 | Ducati Streetfighter 1098 S '11 | Turku
  5. #5
    Saako moottorin tyhjäkäynnillä tarpeeksi lämpimäksi öljynvaihtoa varten vai pitääkö odottaa ajokelejä?
  6. #6
    Lainaa Nakke Nickerton kirjoitti Katso viesti
    Saako moottorin tyhjäkäynnillä tarpeeksi lämpimäksi öljynvaihtoa varten vai pitääkö odottaa ajokelejä?
    Mikä on tarpeeksi lämmin/pitääkö olla lämmin ?
  7. #7
    Turkulainen kiintiöpaha ouzi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Dec 2007
    Turku
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nakke Nickerton kirjoitti Katso viesti
    Saako moottorin tyhjäkäynnillä tarpeeksi lämpimäksi öljynvaihtoa varten vai pitääkö odottaa ajokelejä?
    Itse odottaisin ajokelejä ja ajaisin lenkin jonka jälkeen välittömästi öljynvaihto,
    ihan että kaikki möhnä mikä on nyt laskeutunut öljypohjaan tulee öljyjen mukana ulos.
    Suzuki TL1000S 1999 Kadulle
    GSXR600 -08 Radalle
    Suzuki DR650 -99 Kaikkialle
  8. #8
    Lainaa ouzi kirjoitti Katso viesti
    Itse odottaisin ajokelejä ja ajaisin lenkin jonka jälkeen välittömästi öljynvaihto,
    ihan että kaikki möhnä mikä on nyt laskeutunut öljypohjaan tulee öljyjen mukana ulos.
    Juuri näin, tuo minun kysymys oli lähinnä opetusmielessä tehty, olen ollut töissä paikassa missä lähes 0-asteisista moottoreista on vaihdettu öljyt... Ei moottoripyöräliike eikä -koneet.
  9. #9
    Eikös se möhnä nimenomaan lähde kiertoon noin. Kun mopo seisoo talven, kaikki saostumat ja muu kakka valuu pikkuhiljaa sinne öljypohjaan. Sitten kun sen tempasee tulille, se kaikki lähtee taas kiertoon. Tietty ne öljyt tulee ulos herkemmin lämpimänä, mut ihan aikuisten oikeesti ei varmaan oo suurtakaan merkitystä miten tuon tekee. Voihan sieltä laskea vaikka litran läpi sitä öljyä ennen propun kiertämistä kii, jos oikein haluaa hifistellä.
    Ducati 749 1100 2V
  10. #10
    Shellin öljyjä ei ole kovinkaan hyvin saatavilla, mutta löytyy toki. Motonet tarjoaa Motulin öljyjä. Luokitus tietysti ratkaisee.

    Kuinka moni käyttää nimenomaan Shellin öljyä? Kaveri sanoi, että kaksi konetta hajonnut öljyn vuoksi ja vannoi ehdottomasti Shellin nimeen.

    Shell Advance 4T Ultra 15W-50
  11. #11
    Kaverit sanoo kaikennäköistä.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  12. #12
    Kaverit sanoo kaikenlaista...
  13. #13
    Lainaa Nakke Nickerton kirjoitti Katso viesti
    Shellin öljyjä ei ole kovinkaan hyvin saatavilla, mutta löytyy toki. Motonet tarjoaa Motulin öljyjä. Luokitus tietysti ratkaisee.

    Kuinka moni käyttää nimenomaan Shellin öljyä? Kaveri sanoi, että kaksi konetta hajonnut öljyn vuoksi ja vannoi ehdottomasti Shellin nimeen.

    Shell Advance 4T Ultra 15W-50
    Urbaanilegenda kertoo vannoutuneiden Bemaristien vaihtaneen takavuosina uudenvuodenyönä öljyt, kun tehtaan suositus öljymerkille vaihtui....
  14. #14
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    Urbaanilegenda kertoo vannoutuneiden Bemaristien vaihtaneen takavuosina uudenvuodenyönä öljyt, kun tehtaan suositus öljymerkille vaihtui....
    Muistan ainakin, että oli jonkinmoinen huuto asiasta. Heitä on petetty ja ajaneet vuosia väärillä vaarallisilla öljyillä jne. Bemarimiehet ovat tarkkaa porukkaa. Kotarissa ainoa kotarin hyväksymä öljy oli Motorex. kaikilla muilla öljyillä hopeoidut veivin alapään laakerit menivät pilalle. Motorex oli maailman ainoa öljy, jolla "LC4"-luokitus. Husqvarnassa oli sama kone ja suositus Bel Rayn öljylle.

    Shellin Advance Ultra on kyllä toiminut moitteetta ja on ihan yhtä hyvää kuin muutkin. Tällä hetkellä on Motulia, kun oli Tokmannin poistomyynnissä törkyhalvalla. Sitä ennen oli Mobilia, kun Prismassa oli loppuunmyynti uloskantohintaan jne.

    Renkaissa kun on tuo paistopäivä kaikkein tärkein asia, niin voiko yli vuosi sitten purkitettua öljyä käyttää?

    Knoppitietona Ducatiin käy rättisitikan öljynsuodatin.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  15. #15
    En oo paljon muuta kattellu luokituksista ku viskositeetin. Taitaa olla 300V 15W50 motulia nyt koneessa. Ei se ainakaan sen takia levo kii. Kuivan kytkimen kans on aika yks lysti mitä laatuöljyä sinne kaatelee kunhan viskositeetti on oikein ja vaihtelee mielummin ajoissa ku myöhään.
    Ducati 749 1100 2V
  16.  
  17. #16
    https://www.youtube.com/watch?v=5caV...el=ZefirosMoto

    Tollasen videon löysin. Pohjassa on useampia pultteja, mutta keskimmäinen vain irti ja sivusta karkeasuodatin, muita ei tarvi irrotella?
    Viimeksi muokannut: Nakke Nickerton; 26.03.2025 klo 13:10.