Olipahan projekti! Koko viikonlopun kestänyt sellainen.
Z1000 ’16 etujarrut oli menneet hölmöksi talven aikana? Miksiköhän?
-Aloitin ilmaamisen lenkkiavaimella ja pumppaamalla kahvaa perinteiseen tyyliin. Ei mitään vaikutusta vaikka kuinka kauan meni ja dot4:sta kului. Aluksi tein tietysti nippaa sulkien, lopulta annoin olla auki koko ajan seuraten tilannetta letkusta.
-Tämän jälkeen järeät keinot käyttöön eli kompura päälle ja kaivoin hyllystä auton jarrujen ilmaamiseen käyttämäni kannun. Tämmösen https://www.motonet.fi/tuote/mtx-aut...BoCjWsQAvD_BwE. Ei mitään vaikutusta. Ensin tuöi hieman ilmaa ja kohta alkoi vaahtoamaan. Ei siis hyvä.
-Jätin yön yli kahvan nippusiteellä kiinni, eikä vaikutusta.
-Avasin hieman nippoja ja säiliön ja siirryin viettämään saunailtaa. Ei vaikutusta, mutta letku oli hieman vuotanut ja karmea sotku.
-sama juttu, mutta pumppasin nestettä letkuun ja jätin siihen. Ei vaikutusta.
-nyt kaivoin lääkeruiskun, imin säiliön pohjareiästä ruutalla ja sieltähän pullahti vähän ilmaa! Kahva edelleen aika pehmeä.
-jatkoin perinteisin keinoin ilman vaikutusta.
-koitin ruutalla painaa nipasta ylös nestettä. Tuloksena vain karmea sotku
-imin taas säiliön pohjasta ja tein letkusta lenkin nipasta takaisin säiliöön.
-työnsin letkun pohjareikään ja pumppasin kahvalla nestettä vahtien, ettei ilmaa pääse takaisin järjestelmään. Pullautti ilmakuplan säiliön pohjasta, joten olisiko ollut sylkässä vielä ilmaa. No nyt alkoi hieman pitämään, mutta veikkaan olevan väliaikainen tila, eikä ole hyvä vieläkään.
Mitäpä tolle voi vielä tehdä? Välillä paukutin satuloita ja linjaa.
Onhan näitä jonkin verran tehty, mutta nyt on kyllä vittumoisin ikinä!
Kuulostaisi siltä, että pääsyltyn männän tiiviste vuotaa - siis tiivisteen läpi pääsee kahvaa löysätessä ilmaa. Viime kesänä temusin Hussen kytkimen kanssa pitkän tovin ennen kuin hoksasin. Siis säiliön pohjasta kupli hieman ilmaa aina kun olin päästänyt kahvasta.
Loppui kun laitoin uuden männän.
Nosta ne jarrukaliberi(t) kattoon, siis korkeammalle kuin kahvan nestesäiliö ja mielellään ei mutkia jarruletkuun. Näin ne ilmakuplat nousee ylös. Eli sinulla on ilmakuplat ylhäällä, loput tiedätkin. Vielä kun teet viimeisen kikan ja painat kalibereiden männät takaisin sisään, niin ilmatila pienenee entisestään. Teet rannelman jossa kaikki männät pysyvät pohjassa ilmauksen ajan.
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
itsellä monesti ongelma on ollut kahvan banjopultissa, jota löysäämällä saa siitä mutkasta pois ilman. löysää ja puristaa että tulee välistä pois.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Teet itsellesi palveluksen, kun ostat alkuperäisen korjaussarjan.Mistä olette tilanneet korjaussarjoja?
-- Brake later and open the gas earlier --