Saksassa tuo 350 on hinnoiteltu erittäin aggressiivisesti 4 000 euroon. Uusi Hornet 1000 irtoaa sekin tiskiltä muistaakseni jotain 9 900 euroon.
Brandt on Suomessa perinteisesti hinnoitellut Hondat varsin korkealle.
Pitäisi varmaan Brandtinkin jossakin vaiheessa tajuta, että tulos tehdään huoltopalveluilla, eikä myymällä yhtä tai kahta ylihintaista uutta moottoripyörää. Ei Hornetin 16000€:n suomihinnassa ole mitään järkeä verrattuna vaikka Saksan hintaan. Suomen markkina on tietysti pieni, mutta ei se tästä kasva jos hinnoittelu on mikä on ja markkinoille ei tuoda edullisia uusille (tai miksei myös vanhoille) harrastajille sopivia pyöriä kuten tuo GB350S.
Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
Sen noin 6000 € tulee maksamaan Suomen kilvissä, yksi kaveri Virosta jo hakikin.
Foorumeilta havaitun mukaan taitaa sittenkin olla intialaisista osista Japanissa sen verran kasattu että saadaan valmistusmaaksi Japani, paljon tuntuu olevan pintakäsittelyn kanssa ongelmia. Silti olisi oiva työmatkapeli varmasti.
Brandt ei toki tee mitään ilman katetta, mutta esim. Hornet 1000 menee pelkkään valtion kirstuun yli 4000 € enemmän mitä Saksassa jos nyt oikein tuumailin.
Vaikka näitä muutama kyllä kaupaksi menisikin, taitaa Brandt kuitenkin aavistaa oikein suomalaisen mentaliteetin "alle tonninen? ei tuommoisella tee mitään!"![]()
AI kertoi Honda 1000 Hornetin hintojen Saksassa alkavan 9 700 eurosta. Täällä hinnasto näyttää 15 990 euroa .
Suzuki GSX-8S maksaa Saksassa hitusen vähemmän kuin Honda.Tarkemmin 9 400 euroa. Suomessa F Nyman tarjoaa ylivuotista ajamatonta hintaan 11 800 eur. Motobox Kotkassa hintaan 10 900 euroa.
Aika harva omia rahojaan käyttävä Hornetiin päätynee. Suzuki on moninkertainen testivoittaja ja luokkansa priimus .
Neuvoja en Brandtille ryhdy jakamaan, miten heidän liikeroimintaansa pitäisi pyörittää .
Mutta minulle on syntynyt käsitys, että se on nykyään veneliike, joka ei moottoripyörien myyntiin satsaa mitään.
Eli Hondan saa Branditlta armosta ostaa kunhan maksaa ylihintaa.
Mutta! Ensi vuonna sielläkin myydään 1000 Hornetia ylivuotisena sopivampaan hintaan!
Viimesintä ja näillä näkymin viimeistä asiointiyritystä Kehä III:n Brandtilla/ Bike Worldlla ovat antaneet minulle kuvan, että ei satsaa sen enempää Honda moottoripyörien kuin Honda työkoneiden myyntiin.
Motukkapuolella varaosamyynnin todellinen aukioloaika oli eri kuin mitä heidän nettisivustollaan oli kerrottu ja asiasta kysyttyäni uuden myyjä alkoi väittelemään asiasta ja sanoi näyttävänsä netistä, kuinka olen väärässä. Kun ihan lukutaitoinen olen, niin suuri ylläri känämyyjälle oli että netissä oli varaosamyynnin aukioloksi laitettu sama kuin uusien myynnillä, vaikka se tuolloin oli kaksi tuntia lyhyempi.
Tämän nähtyään myyjä käänsi selkänsä sanomatta mitään ja poistui paikalta.
Työkone myyjä lupasi reippaana kaupantekijänä puhelimessa koneen käteisellä ilman vaihtoa kalliimmalla, kuin mitä heidän viimeisimmässä Nettikoneen ilmoituksessa oli ovh.
Jo on paikka nykyään.