OT: laita tallennus päälle.
http://www.moottoripyora.org/keskust...do=editoptions
Jotain, jossain, silloin tällöin!
Tuolta löytyy mm. ilmainen WeTransfer, jolla sivuston mukaan saa lähetettyä 2 Gt paketin.
https://kotimikro.fi/internet/laheta...ostoja-netissa
Mulla on nyt ylimääräisenä hyllyssä alkuperäiset putket. Onko noilla kaupallista arvoa jälleenmyynnin näkökulmasta? Vai pitäisikö säästää jotain varten, mutta mitä se olisi, mihin voisi tarvita?
Putkien vaihto on varmaan ollut ihan fiksu veto. Äänet paranevat ja ulkonäkö kohenee, kun alkuperäiset ovat aika hallitsevat. Ajettavuuskin paranee, luulisin, kun painoa lähtee pois ja vielä pyörän yläosasta.
PS. Foorumin asetuksia muutettu ohjeiden mukaan, niin käytettävyys koheni. Kiitos.
Kyllä vakioputkilla aina arvonsa on, ainakin jonkinlainen... joku saattaa jopa haluta rakentaa pyöränsä vakioksi.
Ainakin jos ne mökäputket mitkä pyörässä on, eivät ole e-leimattuja, niin sitten kyllä pitäisin vakiot itsellä varmuuden varalla.
Jos siis käy ns "petomainen flaksi" ja setä sininen liputtaa pyörän varikolle hyväksymättömien putkien takia niin saa samantein ruuvata vakiot kiinni ja katsastukseen.Toki todennäköisyys tälläiseen on pieni mutta kaikkea voi sattua...
Toinen skenaario olisi vuosikatsastuksen tulo pyörille mutta ei kai sitäkään nyt ihan heti ole tulossa...
Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
[QUOTE=Hsippe;6770931]
Jos siis käy ns "petomainen flaksi" ja setä sininen liputtaa pyörän varikolle hyväksymättömien putkien takia niin saa samantein ruuvata vakiot kiinni ja katsastukseen./QUOTE]
Mistä voi tarkistaa putkien olevan sallitut? Toisaalta tien päällä varmaan kai liian kova meteli voisi olla triggeri tarkemmalla syynäykselle?
[QUOTE=Nakke Nickerton;6770932]En ole ikinä kuullut että Suomessa olisi putkia tien päällä syynätty. Reissussa sen sijaan Saksassa huutoputkissa pitää olla killerit ja Sveitsissä e-leima. Muuten matka päättyy siihen. Molemmista kokemusta Panigale 1299s Akran Evon putkella. Metelihän on mahtava killereilläkin, se ei tien päällä kiinnosta. Killeri ja leima takaavat matkan jatkumisen.
vuoristoatleetti
On niitä melupysäytyksiä ja suoranaisia ratsioitakin ollut Suomessakin, taitaa tosin olla vuosia ja vuosikymmeniä kun asia isommin ollut esillä. Voi kait silti ennustaa että joskus toukokuussa kun prätkät taas pelmahtaneet katukuvaan niin jossain pidetään teemapäivä mutta ei sen kummempaa.
että on virallista mallia niin putkista pitäis jostain löytyä stanssattuna e-merkintä
en tiedä, mutta luulempa että originaalipöntöistä ei mitään kummoista rahaa saa myymällä
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
Pidetään hyllyssä.
Vakioputkien arvo riippuu ja roikkuu hirmuisesti siitä mistä pyörästä on kyse. Jos esim. Busa tai iso Zetori niin vakioputket lie lähinnä ongelmajätettä, jos pyörä on harvinaisempi klassikko niin ehjillä vakioputkilla voi olla isompikin arvo. Jos taas se mp-katsastus tulee niin vakioputket voivat olla hyvinkin kysyttyä tavaraa käytettyjen markkinoilla.Mulla on nyt ylimääräisenä hyllyssä alkuperäiset putket. Onko noilla kaupallista arvoa jälleenmyynnin näkökulmasta? Vai pitäisikö säästää jotain varten, mutta mitä se olisi, mihin voisi tarvita?
-- Brake later and open the gas earlier --
Uusi aalto 2010 -luvulla. Kaatui omaan mahdottomuuteensa, koska tien varsilla ei kunnollisia luotettavia ja vissiin myöskään tasapuolisia tuloksia saatu vaan jokainen "epäilty" olisi pitänyt ajattaa konttorille tms.
Mä sanoin pojallekin jo uransa alussa, että mieti nyt missä mopoasi revität. Jos menet jonkun taloyhtiön sisäpihalle keskiyöllä, voit olla varma, että huonosti käy lopulta. Kun ajaa ihmisiksi, saa Leo-Vince on rauhassa paikallaan, eikä sysirumaa vakioputkea tartte ruuvata takaisin paikalleen.
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
Ketju voi olla väärä, mutta osittain Ducati-lähtöinen aihe. Pyörässä tuntuu olevan paljon kuusiokolopultteja. Mulla taas on taas varastossa vaatimaton linkkuveitsi -tyyppinen nippu kuusiokoloavaimia. Pitäisi siis saada kunnon hylsysarja.
Momentit noissa pääsääntöisesti aika kevyitä, joten haluaisin 1/4" satsin, koska 1/2 ja 3/8 turhan järeitä. En vaan löydä mistään ko. sarjaa. Lähtöjä tähän?
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
https://www.tooloutlet.fi/product/16...wn9GqK-Hg7-d3Z
Hakusana: kärkihylsysarja 1/4 kuusiokolo
Hei, hienoa, kiitos!
Sitte jos ei halua sorvata kaikkia kuusiokoloja pyöreäksi, niin vahva suositus Weran avaimille. Istuvuus ihan omaa luokka noihin perus mätänetin kiinahylsyihin verrattuna. Jos on tiukassa, uskaltaa oikeesti käntää auki. Itsellä moiset sekä kotona, että työautossa jenkki ja mm koossa.
Momenttiavaimelle kans vahva suositus niin pultit saa myös auki eikä kierteet korkkaa. Jos joku löystyy ajossa niin se kaipaa lukitetta. Esim huggerin pultit voi olla tätä sarjaa. Ei ne huoltokirjan suositukset ihan turhia ole.
Weraa ja noita em vääntimeen sopivia kuusiokoloja on täälläkin käytössä, tosin kuusiokolot pitkänä versiona. Joihinkin paikkoihin toi lyhyt ei mahdu suorana kun vieressä on jokin koppa.
Keittöstä lainasin sellaisen matalan lusikkalokerikon. Siihen on hyvä laittaa irrotetut pultit ja pikkusälä. Muistaa paremmin mihin tuli minkäkin mittaiset. Eivät ota hiekkaa kierteisiin ja siitä löytää "ylimääräisiksi" jääneet osat.
Nii joo ja tota lokerikkoa ei kuulemma tarvi palauttaa...
Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 20.02.2025 klo 10:28.
SF 1098S
MTS V4S Sport