Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234
Tulokset 91:stä 108:een 108:sta
  1. #91
    Lainaa Nakke Nickerton kirjoitti Katso viesti
    Laitoin ja toivottavasti myös lähti onnistuneesti. Ei näy lähteneet viestit missään.
    OT: laita tallennus päälle.

    http://www.moottoripyora.org/keskust...do=editoptions
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  2. #92
    Lainaa SeaMonster kirjoitti Katso viesti
    Manuska lähetetty. Tekniset kysymykset kannattaa jatkossa laittaa asiaa kuvaavalla otsikolla omiin säikeisiin, niin viisaat tietäjät löytävät ne helpommin.
    Tuolta löytyy mm. ilmainen WeTransfer, jolla sivuston mukaan saa lähetettyä 2 Gt paketin.

    https://kotimikro.fi/internet/laheta...ostoja-netissa
  3. #93
    Mulla on nyt ylimääräisenä hyllyssä alkuperäiset putket. Onko noilla kaupallista arvoa jälleenmyynnin näkökulmasta? Vai pitäisikö säästää jotain varten, mutta mitä se olisi, mihin voisi tarvita?

    Putkien vaihto on varmaan ollut ihan fiksu veto. Äänet paranevat ja ulkonäkö kohenee, kun alkuperäiset ovat aika hallitsevat. Ajettavuuskin paranee, luulisin, kun painoa lähtee pois ja vielä pyörän yläosasta.



    PS. Foorumin asetuksia muutettu ohjeiden mukaan, niin käytettävyys koheni. Kiitos.
  4. #94
    Kyllä vakioputkilla aina arvonsa on, ainakin jonkinlainen... joku saattaa jopa haluta rakentaa pyöränsä vakioksi.

    Ainakin jos ne mökäputket mitkä pyörässä on, eivät ole e-leimattuja, niin sitten kyllä pitäisin vakiot itsellä varmuuden varalla.
    Jos siis käy ns "petomainen flaksi" ja setä sininen liputtaa pyörän varikolle hyväksymättömien putkien takia niin saa samantein ruuvata vakiot kiinni ja katsastukseen.Toki todennäköisyys tälläiseen on pieni mutta kaikkea voi sattua...
    Toinen skenaario olisi vuosikatsastuksen tulo pyörille mutta ei kai sitäkään nyt ihan heti ole tulossa...
    Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
  5. #95
    [QUOTE=Hsippe;6770931]
    Jos siis käy ns "petomainen flaksi" ja setä sininen liputtaa pyörän varikolle hyväksymättömien putkien takia niin saa samantein ruuvata vakiot kiinni ja katsastukseen./QUOTE]

    Mistä voi tarkistaa putkien olevan sallitut? Toisaalta tien päällä varmaan kai liian kova meteli voisi olla triggeri tarkemmalla syynäykselle?
  6. #96
    [QUOTE=Nakke Nickerton;6770932]
    Lainaa Hsippe kirjoitti Katso viesti
    Jos siis käy ns "petomainen flaksi" ja setä sininen liputtaa pyörän varikolle hyväksymättömien putkien takia niin saa samantein ruuvata vakiot kiinni ja katsastukseen./QUOTE]

    Mistä voi tarkistaa putkien olevan sallitut? Toisaalta tien päällä varmaan kai liian kova meteli voisi olla triggeri tarkemmalla syynäykselle?
    En ole ikinä kuullut että Suomessa olisi putkia tien päällä syynätty. Reissussa sen sijaan Saksassa huutoputkissa pitää olla killerit ja Sveitsissä e-leima. Muuten matka päättyy siihen. Molemmista kokemusta Panigale 1299s Akran Evon putkella. Metelihän on mahtava killereilläkin, se ei tien päällä kiinnosta. Killeri ja leima takaavat matkan jatkumisen.
    vuoristoatleetti
  7. #97
    On niitä melupysäytyksiä ja suoranaisia ratsioitakin ollut Suomessakin, taitaa tosin olla vuosia ja vuosikymmeniä kun asia isommin ollut esillä. Voi kait silti ennustaa että joskus toukokuussa kun prätkät taas pelmahtaneet katukuvaan niin jossain pidetään teemapäivä mutta ei sen kummempaa.

    että on virallista mallia niin putkista pitäis jostain löytyä stanssattuna e-merkintä

    en tiedä, mutta luulempa että originaalipöntöistä ei mitään kummoista rahaa saa myymällä
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  8. #98
  9. #99
    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    mutta luulempa että originaalipöntöistä ei mitään kummoista rahaa saa myymällä
    Riippuu varmaan pyörästä, mutta kun aikoinaan myin purettua XJ900:sta osina niin kysytyin ja kilpailluin osa oli alkuperäiset äänenvaimentimet.
  10. #100
    Mulla on nyt ylimääräisenä hyllyssä alkuperäiset putket. Onko noilla kaupallista arvoa jälleenmyynnin näkökulmasta? Vai pitäisikö säästää jotain varten, mutta mitä se olisi, mihin voisi tarvita?
    Vakioputkien arvo riippuu ja roikkuu hirmuisesti siitä mistä pyörästä on kyse. Jos esim. Busa tai iso Zetori niin vakioputket lie lähinnä ongelmajätettä, jos pyörä on harvinaisempi klassikko niin ehjillä vakioputkilla voi olla isompikin arvo. Jos taas se mp-katsastus tulee niin vakioputket voivat olla hyvinkin kysyttyä tavaraa käytettyjen markkinoilla.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  11. #101
    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    On niitä melupysäytyksiä ja suoranaisia ratsioitakin ollut Suomessakin, taitaa tosin olla vuosia ja vuosikymmeniä kun asia isommin ollut esillä. Voi kait silti ennustaa että joskus toukokuussa kun prätkät taas pelmahtaneet katukuvaan niin jossain pidetään teemapäivä mutta ei sen kummempaa.

    että on virallista mallia niin putkista pitäis jostain löytyä stanssattuna e-merkintä

    en tiedä, mutta luulempa että originaalipöntöistä ei mitään kummoista rahaa saa myymällä

    Kyllä,90-luvulla varsin innokkaasti. Ainakin Harrikoita.
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
  12. #102
    Lainaa TripleTwin kirjoitti Katso viesti
    Kyllä,90-luvulla varsin innokkaasti. Ainakin Harrikoita.
    Uusi aalto 2010 -luvulla. Kaatui omaan mahdottomuuteensa, koska tien varsilla ei kunnollisia luotettavia ja vissiin myöskään tasapuolisia tuloksia saatu vaan jokainen "epäilty" olisi pitänyt ajattaa konttorille tms.

    Mä sanoin pojallekin jo uransa alussa, että mieti nyt missä mopoasi revität. Jos menet jonkun taloyhtiön sisäpihalle keskiyöllä, voit olla varma, että huonosti käy lopulta. Kun ajaa ihmisiksi, saa Leo-Vince on rauhassa paikallaan, eikä sysirumaa vakioputkea tartte ruuvata takaisin paikalleen.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
  13. #103
    Ketju voi olla väärä, mutta osittain Ducati-lähtöinen aihe. Pyörässä tuntuu olevan paljon kuusiokolopultteja. Mulla taas on taas varastossa vaatimaton linkkuveitsi -tyyppinen nippu kuusiokoloavaimia. Pitäisi siis saada kunnon hylsysarja.

    Momentit noissa pääsääntöisesti aika kevyitä, joten haluaisin 1/4" satsin, koska 1/2 ja 3/8 turhan järeitä. En vaan löydä mistään ko. sarjaa. Lähtöjä tähän?
  14. #104
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nakke Nickerton kirjoitti Katso viesti
    Ketju voi olla väärä, mutta osittain Ducati-lähtöinen aihe. Pyörässä tuntuu olevan paljon kuusiokolopultteja. Mulla taas on taas varastossa vaatimaton linkkuveitsi -tyyppinen nippu kuusiokoloavaimia. Pitäisi siis saada kunnon hylsysarja.

    Momentit noissa pääsääntöisesti aika kevyitä, joten haluaisin 1/4" satsin, koska 1/2 ja 3/8 turhan järeitä. En vaan löydä mistään ko. sarjaa. Lähtöjä tähän?
    Motonetti myy ainakin irtonaisena. Ostaa 4-7, niin luulis riittävän.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  15. #105
  16. #106
  17. #107
    Sitte jos ei halua sorvata kaikkia kuusiokoloja pyöreäksi, niin vahva suositus Weran avaimille. Istuvuus ihan omaa luokka noihin perus mätänetin kiinahylsyihin verrattuna. Jos on tiukassa, uskaltaa oikeesti käntää auki. Itsellä moiset sekä kotona, että työautossa jenkki ja mm koossa.
  18.  
  19. #108
    Momenttiavaimelle kans vahva suositus niin pultit saa myös auki eikä kierteet korkkaa. Jos joku löystyy ajossa niin se kaipaa lukitetta. Esim huggerin pultit voi olla tätä sarjaa. Ei ne huoltokirjan suositukset ihan turhia ole.

    Weraa ja noita em vääntimeen sopivia kuusiokoloja on täälläkin käytössä, tosin kuusiokolot pitkänä versiona. Joihinkin paikkoihin toi lyhyt ei mahdu suorana kun vieressä on jokin koppa.

    Keittöstä lainasin sellaisen matalan lusikkalokerikon. Siihen on hyvä laittaa irrotetut pultit ja pikkusälä. Muistaa paremmin mihin tuli minkäkin mittaiset. Eivät ota hiekkaa kierteisiin ja siitä löytää "ylimääräisiksi" jääneet osat.

    Nii joo ja tota lokerikkoa ei kuulemma tarvi palauttaa...
    Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 20.02.2025 klo 10:28.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234