Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 108:sta
  1. #61
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Tni kirjoitti Katso viesti
    Multa löytyy myös Motonetin takapukki. Hyvin se on hommansa hoitanut. Mutta ihan mielenkiinnosta vaan, mikä/mitkä seikat tekevät Motonetin pukista Bikeliftiä huonomman?
    Nyky DZ:t eivät ns. tipahda tonttiin, vaan jäävät kiikkerästi rullien varaan, jolloin kaksivuotiaan voimin pyörä nousee pukilta pois. On siis mitoitettu päin vittua.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  2. #62
    Mun etupukissa renkaat on liian pienet, nostavat putket jää "lepotilassa" liian pystysuoraan, eikä painoa tule lattiaa vasten olevalle osalle juuri lainkaan.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  3. #63
    Etu- ja/tai takapyörän irrottamista vaativiin hommiin käytössä oli Abban Superbike stand:

    https://abbastands.co.uk/product-det...ckage-2&pid=43
    Tätä voin lämpimästi suositella viiden eri pyörän kokemuksella. Ostat vielä sen front lift armin niin onnistuu myös etupyörän irroitus.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  4. #64
    Itse tykkäsin S2R800 Monsterista enemmän kuin 696 En tiedä sitten oliko se nostalgiaa/luonnetta vai ajoasento joka on matalampi ja pitempi kuin 696 Jotenkin S2R tuntui myös jämäkämmältä. Kummassakaan ei ole etupampuissa säätöjä ja jarrut samaa tasoa. Tehoakin noissa kahdessa on melkein saman verran ja vääntöä piirun verran enemmän S2R.
    Ducati Hypermotard 1100s / 17 exää + 1 r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
  5. #65
    Pyörä on siisti kuin sika pienenä, mutta ketjun kiristys mietityttää. Manuaalin mukaan vapaa liike pitäisi olla sivutuen varassa lähes 5 cm. Jos sitä taka-akselin ja eturattaan välisestä keskikohdasta nostaa, niin sehän ottaa suojaan kiinni.

    Lisäksi tuossa pitäisi laittaa kai istua itse päällä, jotta
    saadaan löysät pois. Pitäisi siinä tapauksessa saada joku mittaamaan.

    Ajatuksia?
  6. #66
    Ketjun säädössä on se idea, että missään jouston vaiheessa se ei ole kireällä. Ylimääräinen löysä on turhaa klappia.
    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  7. #67
    Tuossa mallissa mitta (46-48 mm) on tarkalleen ottaen takahaarukan alapinnasta niittien keskelle pyörän ollessa sivutuella ilman kuskia. Ja yläasennossa ketju tosiaan yltää kiinni takahaarukkaan, mikä on ihan ok.
    Faster faster until the fear of thrill overcomes the death of speed. - Sea D. Monster
  8. #68
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Nyky DZ:t eivät ns. tipahda tonttiin, vaan jäävät kiikkerästi rullien varaan, jolloin kaksivuotiaan voimin pyörä nousee pukilta pois. On siis mitoitettu päin vittua.
    Tuosta Motonetin varikkopukista vielä, että olen pyörän ylös nostettuani lukinnut etujarrun varmistukseksi siitä, ettei pukki kippaa pyörää alas. Bikeliftin pukki ilmeisesti ei tarvitse tällaista varmistusta.
    Viimeksi muokannut: Tni; 29.01.2025 klo 13:26.
  9. #69
    Lainaa SeaMonster kirjoitti Katso viesti
    Tuossa mallissa mitta (46-48 mm) on tarkalleen ottaen takahaarukan alapinnasta niittien keskelle pyörän ollessa sivutuella ilman kuskia. Ja yläasennossa ketju tosiaan yltää kiinni takahaarukkaan, mikä on ihan ok.
    Tuossa pari kuvaa. Pyörä ei ole sivujalan varassa, vaan taka-akselista tukien päällä. Ketjukin mitattu suoraan ilman mitään painelua mihinkään suuntaan.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  10. #70
    Se ketjun kireys mitataan sivujalalla jos valmistajan ohjeen mukaan tekee. Takapyörä ilmassa lukemat on jotain muuta.
    Lajin halpuus viehättää.
  11. #71
    No ei siinä mitään eroa ollut sivustandin varassa vai taka-akseli pukeilla. Itse asiassa en edes ymmärrä, miten tuon ketjun saisi noin kireälle, jos katsotte kuvaa. Siihen päälle vielä joku monttu tms., jossa ketju kiristyy, niin voi olla noin.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  12. #72
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nakke Nickerton kirjoitti Katso viesti
    No ei siinä mitään eroa ollut sivustandin varassa vai taka-akseli pukeilla. Itse asiassa en edes ymmärrä, miten tuon ketjun saisi noin kireälle, jos katsotte kuvaa. Siihen päälle vielä joku monttu tms., jossa ketju kiristyy, niin voi olla noin.
    Onhan tuo löysän puolella. Oisko pari lenkkiä pisempi ketju kuin pitää olla, jos säätövarat ei riitä?
    Superbike #7
  13. #73
    Joo on se löysä. Mutta eikös siellä ole säätövaraa jäljellä? Onko rattaat 15- & 45-hampaiset? Näissähän aika monesti vaihdetaan 14-hampainen eteen.
    Faster faster until the fear of thrill overcomes the death of speed. - Sea D. Monster
  14. #74
    Jep, on alkuperäiset välitykset. Onko tuossa jotain spesiaalia, kun joku sokkaviritys, eikä kahta mutteria peräkkäin, kuten yleensä? Kuvissa lisää.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  15. #75
    Kiristysvaraa näyttää olevan vielä reilusti.

    Etsi pyörittämällä kirein kohta ketjusta ja säädät haluttuun kireyteen. Säätöpalat molemmin puolin tasaisesti merkkeihin ja akselin mutterin kiristysmomentti on 145Nm eli saa vetää aika tiukkaan jos ei ole momenttiavainta.

    Sitten lopuksi vielä säätömuttereita tiukkaa kevyesti (10Nm) ja tarkistaa pyörittämällä ettei ketju tullut liian kireälle
    690 Enduro
    Speed Triple 1050 Turbo
    Ducati 748
  16. #76
    Noilla säätömuttereilla ei ole mitään varmistusta?
  17. #77
    Lainaa Nakke Nickerton kirjoitti Katso viesti
    Noilla säätömuttereilla ei ole mitään varmistusta?
    Ei. Helpompi olisi säätää siinä Bilteman pukilla ;)
    Ducati Hypermotard 1100s / 17 exää + 1 r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
  18. #78
    Lainaa Pet_M kirjoitti Katso viesti
    Ei. Helpompi olisi säätää siinä Bilteman pukilla ;)
    joo, ei ole 30 mm kiintoa, niin joutuu räikällä vääntämään. Näppärästi tuo kuitenkin liikkuu päälle ja pois. Plussana se, että saa ihan seinään kiinni, niin saa tilan hyötysuhteen hyväksi.
  19. #79
    Lainaa gini kirjoitti Katso viesti
    Kiristysvaraa näyttää olevan vielä reilusti.

    Etsi pyörittämällä kirein kohta ketjusta ja säädät haluttuun kireyteen. Säätöpalat molemmin puolin tasaisesti merkkeihin ja akselin mutterin kiristysmomentti on 145Nm eli saa vetää aika tiukkaan jos ei ole momenttiavainta.

    Sitten lopuksi vielä säätömuttereita tiukkaa kevyesti (10Nm) ja tarkistaa pyörittämällä ettei ketju tullut liian kireälle
    Taka-akselin mutterin momentti on 83 Nm ja säätöruuvin 8 Nm.
    Faster faster until the fear of thrill overcomes the death of speed. - Sea D. Monster
  20. #80
    Lainaa SeaMonster kirjoitti Katso viesti
    Taka-akselin mutterin momentti on 83 Nm ja säätöruuvin 8 Nm.
    Tuolta käsikirjasta katsoin (s.132), en tiedä onko virhe sitten vai mistä noin erilainen arvo...
    https://www.scribd.com/document/7032...ti-monster-696
    690 Enduro
    Speed Triple 1050 Turbo
    Ducati 748
  21. #81
    Kumma juttu ... Nuo minun lukuni ovat Ducatin omasta korjaamokäsikirjasta.
    Faster faster until the fear of thrill overcomes the death of speed. - Sea D. Monster
  22. #82
    Säätöruuvia ei voi vetää tiukkaan, kun sokka välissä. Eikä taka-akselilla mitään sokkia varmistuksena. Nopea säädettävä. Kuva.

    Manuaalissa 10 Nm ja 145 Nm arvot.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Viimeksi muokannut: Nakke Nickerton; 30.01.2025 klo 18:36.
  23. #83
    Säätöruuviin vedetään 8 Nm sen jälkeen kun akselimutterit on kiristetty. Ja siis avaussuuntaan.
    Faster faster until the fear of thrill overcomes the death of speed. - Sea D. Monster
  24. #84
    Lainaa SeaMonster kirjoitti Katso viesti
    Säätöruuviin vedetään 8 Nm sen jälkeen kun akselimutterit on kiristetty. Ja siis avaussuuntaan.
    Siis vasemmalle kiertäen? Tuota en olisi huomannut.
  25. #85
    Jep, vastapäivään. En itse asiassa löydä tästä mainintaa oikein mistään, mutta toiseen suuntaan kiristämisessä ei ole järkeä, koska siellä vastassa vain se lukkorengas.

    Ruuvin kannasta näkee, että se on tehty työntämään akselia taaksepäin.
    Faster faster until the fear of thrill overcomes the death of speed. - Sea D. Monster
  26. #86
    Lainaa SeaMonster kirjoitti Katso viesti
    Jep, vastapäivään. En itse asiassa löydä tästä mainintaa oikein mistään, mutta toiseen suuntaan kiristämisessä ei ole järkeä, koska siellä vastassa vain se lukkorengas.

    Ruuvin kannasta näkee, että se on tehty työntämään akselia taaksepäin.
    Hyvä vinkki! Kiitos
  27. #87
    Laita sähköpostiosoitteesi yksityisviestillä niin lähetän korjaamokäsikirjan.
    Faster faster until the fear of thrill overcomes the death of speed. - Sea D. Monster
  28. #88
    ...mistään mitää tiä, mutta säätöruuvin kiristyksestä akselin momenttiin vedon jälkeen lienee lähinnä se hyöty ettei ruuvi putoo tielle..
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  29. #89
    Lainaa SeaMonster kirjoitti Katso viesti
    Laita sähköpostiosoitteesi yksityisviestillä niin lähetän korjaamokäsikirjan.
    Laitoin ja toivottavasti myös lähti onnistuneesti. Ei näy lähteneet viestit missään.
  30.  
  31. #90
    Manuska lähetetty. Tekniset kysymykset kannattaa jatkossa laittaa asiaa kuvaavalla otsikolla omiin säikeisiin, niin viisaat tietäjät löytävät ne helpommin.
    Faster faster until the fear of thrill overcomes the death of speed. - Sea D. Monster
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen