Sivu: 5 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 345
Tulokset 121:stä 133:een 133:sta
  1. #121
  2. #122
  3. #123
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Tuosta summasta ensimmäinen 50 miljoonaa euroa maksettiin jo maanantaina. Kukaan ei kuitenkaan tiedä, mistä nuo rahat tulivat.
    Jollain tuntemattomalla lahjoittajalla on pinkka kunnossa
    Kylätason kurapyöräilijä.
  4. #124
  5. #125
    ^marmoritiskin kiiltävänä pitäminen ei oo halpaa

    mutta ei emokaan oo vielä terve
    tuotanto pysäytetään, komponentteja ei oo saatu hankittua
    https://www.advrider.com/reports-ktm...stopped-again/
    Viimeksi muokannut: TIJ; 25.04.2025 klo 20:51.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  6. #126
    Mikäs tämän KTM:n tilanne on tällä hetkellä? Onko menossa täysin nurin, uskaltaako KTM:n pyöriä enää ostaa?
  7. #127
    En osaa tuohon vastata, mutta motocrossin MM-sarjassa KTM:n tiimit vetävät ihan kaasu auki.
  8. #128
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa mrBarrelNut kirjoitti Katso viesti
    Mikäs tämän KTM:n tilanne on tällä hetkellä? Onko menossa täysin nurin, uskaltaako KTM:n pyöriä enää ostaa?
    Kysyin tekoälyltä:
    Rahoitustilanne
    Helmikuussa 2025 KTM:n velkojat hyväksyivät saneeraussuunnitelman, joka edellyttää 30 %:n käteismaksua velkojille, yhteensä 548 miljoonaa euroa, maksettavaksi 23. toukokuuta 2025 mennessä. Tämän lisäksi yhtiö tarvitsee noin 150 miljoonaa euroa tuotannon uudelleenkäynnistämiseen ja toimintojen ylläpitämiseen toukokuun loppuun saakka. Yhteensä KTM:n on siis kerättävä noin 700 miljoonaa euroa ennen määräaikaa .
    motorsport.com

    Sijoittajat
    KTM:n pääomistaja Pierer Mobility AG on saanut tukea useilta sijoittajilta:

    Bajaj Auto: Intialainen Bajaj Auto, joka omistaa 49,9 % KTM:stä, on myöntänyt yhtiölle 50 miljoonan euron lainan ja on valmis sijoittamaan jopa 300 miljoonaa euroa uudelleenjärjestelyyn .
    GPone.com

    CFMOTO: Kiinassa toimiva CFMOTO, KTM:n tuotantokumppani ja Euroopan jakelija, on ilmaissut kiinnostuksensa sijoittaa 350–700 miljoonaa euroa Pierer Mobility AG:n kautta .
    RideApart.com

    FountainVest Partners: Hongkongilainen pääomasijoitusyhtiö on myös tunnistettu mahdolliseksi sijoittajaksi, vaikka tarkkoja summia ei ole julkistettu .
    GPone.com

    Lisäksi Citigroup on palkattu tukemaan sijoittajaprosessia, ja yhteensä noin 20 sijoittajaa on ilmaissut kiinnostuksensa osallistua KTM:n rahoitukseen .
    GPone.com

    Tilannekatsaus
    Vaikka KTM on saanut merkittävää tukea nykyisiltä omistajiltaan ja uusilta sijoittajilta, koko 548 miljoonan euron käteismaksu ei ole vielä täysin varmistettu. Toukokuun 23. päivän määräaika lähestyy, ja yhtiön tulevaisuus riippuu siitä, onnistuuko se keräämään tarvittavat varat ajoissa. Tuotanto on kuitenkin käynnistetty uudelleen maaliskuussa 2025, ja KTM on sitoutunut jatkamaan osallistumistaan MotoGP-sarjaan .

    Yhteenvetona voidaan todeta, että KTM AG on saanut merkittävää rahoitusta ja tukea, mutta lopullinen taloudellinen vakaus riippuu siitä, pystyykö yhtiö täyttämään saneeraussuunnitelman ehdot määräaikaan mennessä
    Superbike #7
  9. #129
    Näyttäis siltä että rahat on saatu raavittua kasaan ja saaga jatkuu...
    https://www.xracing.fi/uutinen/ktm-p...qfgU0pgo6VLRVA
    Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
  10. #130
    Intit hankkineet nyt 74,9 % Kotarista, Pierer kumppaneineen ulos johdosta ja hallituksesta.

    https://www.motouutiset.fi/fi/mootto...htm?ref=newest
    https://www.youtube.com/@mekwerk0
  11. #131
    Lainaa mek kirjoitti Katso viesti
    Intit hankkineet nyt 74,9 % Kotarista, Pierer kumppaneineen ulos johdosta ja hallituksesta.

    https://www.motouutiset.fi/fi/mootto...htm?ref=newest
    EU tuotanto/kokoonpano lähtee saman tien ns. ulkoistukseen, muutaman vuoden kuluessa myös kehitys ja suunnittelu…
    Mennee ~ 5…10 vuotta kunnes tuotannon laatu on riittävän tasaista ja hyväksyttävää (isoille) EU-markkinoille, inkkarit on yhtä kärsivällisiä kuin kinkit joten markkinoiden uusjako jatkuu => toivotaan että edes makaroonit, baijerinturkkilaiset ja britit säilyy (”paikallisvalmistajina”) kisassa mukana
    MAD (mean absolute deviation)
  12. #132
    Suunnittelu Intiaan ja valmistus Kiinaan on iso trendi alalla kuin alalla tänä päivänä. Sinne se menee kotarikin.

    Halpaa mutta ongelmallista kumpikin, mutta ei voi mitään. Näin se vaan on.
    BMW R-NineT -23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  13.  
  14. #133
    Baijjerilaisen moottoripyörän lohkot on valettu jo hyvän aikaa idässä. Ja aika iso muistakin osista tulee sieltä. Hinta ajaa valmistusta kauas.
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
Sivu: 5 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 345