Sivu: 1 / 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 125:sta
  1. #1
    Tähän ne talousvaikeudet sitten johti...

    https://www.xracing.fi/uutinen/ktm-a...ssaneeraukseen

    Saa nähdä paljonko esim kilpailutoimintaa tai toiminnan tukea, vähennetään.
    Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
  2. #2
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Iso juttu. Kuinkahan käy GP-projektin?

    Tuli sitten ostettua ehkä liikaa liian nopeasti?

    Oishan se hyvä olla noita valmistajia, kun kilpailu pitää asiakkaan tyytyväisenä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  3. #3
    KTM lähti Volkkarin tielle ostamalla halpoja -mutta nimekkäitä- brändejä, joihin sitten istutti yhteistä perustekniikkaa. KTM pysyi Volkkarina, Husqvarnasta tuli konsernin Audi ja Gas Gasista firman Seat.

    Hussen omistajana olen aiheesta kiinnostunut - mutten huolestunut. Varaosat taitavat olla se kannattavin osa?
  4. #4
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    KTM lähti Volkkarin tielle ostamalla halpoja -mutta nimekkäitä- brändejä, joihin sitten istutti yhteistä perustekniikkaa. KTM pysyi Volkkarina, Husqvarnasta tuli konsernin Audi ja Gas Gasista firman Seat.

    Hussen omistajana olen aiheesta kiinnostunut - mutten huolestunut. Varaosat taitavat olla se kannattavin osa?
    Olix myös MVAgusta:n pääomistaja ny KTM..?
    Viva la figa
  5. #5
    Ainoa vaan, että brändien eriyttäminen ei onnistunut kuin VAG:lla. Nyt on kolme brändiä, joilla on samat tuotteet. Ja MV Agusta vielä riippakivenä.

    Mielenkiinnolla seuraan, mitä tapahtuu. Ei olisi yllättävää, jos Bajaj löisi kättä taskuun. Ja CFmotollakin taitaa olla pinkka kunnossa, en vaan tiedä sopivatko kiinalaiset samaan puljuun intialaisten kanssa.

    EDIT: Toivotaan toki, että saavat junailtua asiat kuntoon ihan omin nokkineen.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  6. #6
    Listan jatkoksi voi laittaa Husabergin jonka brändin KTM tuhosi kun osti Hussen.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  7. #7
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Varaosat taitavat olla se kannattavin osa?
    Pari vuotta sitten KTM päivitti varaosahinnastoa kertoimella 2X-3X.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  8. #8
    Olihan tua vain ajan kysymys.

    "Kiinalaasta paskaa" myydähän priimium hinnalla ja asiakaspalvelu on mitä on ainaki netti juttujen perusteella
    No joo leikki sikseen.

    Onhan tua paska homma, mut onhan niillä vähä turhan lujaa menny viime vuosina niin hyväs ku pahas.

    "Museo" kotarin omistajana ei pahemmin haittaa vaikka KTM häviääs tuhkana taivaalle ku ei mun vehkeesehen saa muutenkaa mitää osia enää... Aika rajua

    Uudet kotarit ei kyl sytytä yhtää... Ugh.
    Honda Monkey 83'
    KTM 660 SMC 06'
    ex:Yamaha TRX850 96'
  9. #9
    Vilkaisin 300cc kaksitahtareiden hinnat:

    - GG: 11.200 eur
    - KTM: 12.300
    - HQV: 12.600

    Joitain eroja komponenteissa, ja KTM ainoa vailla linkkua. Yhtä kaikki GG:n reilusti alempi hinta lienee mahdollinen ainoastaan tehtaan ja myyntiportaiden reilulla kateviilauksella?
  10. #10
    Yllä olevaan liittyen… jos en ihan väärin muista, GG 700, HQV 701 ja KTM 690 on samoilla vanteilla varustettuina eurolleen saman hintaisia
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  11. #11
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Vilkaisin 300cc kaksitahtareiden hinnat:

    - GG: 11.200 eur
    - KTM: 12.300
    - HQV: 12.600

    Joitain eroja komponenteissa, ja KTM ainoa vailla linkkua. Yhtä kaikki GG:n reilusti alempi hinta lienee mahdollinen ainoastaan tehtaan ja myyntiportaiden reilulla kateviilauksella?
    Voin muistaa väärin mutta Gasserissa saattaa jarrukomponentit (+ kytkimen sylkyt) olla muutakuin Bremboa oliko nyt Braketec tms.
    Siis ulkoisesti aivankuin kuin Brembo; samat palat sopii ja menee samoihin kiinnikkeisiin mutta "edullisempi".
    Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
  12. #12
    Lainaa Hsippe kirjoitti Katso viesti
    Voin muistaa väärin mutta Gasserissa saattaa jarrukomponentit (+ kytkimen sylkyt) olla muutakuin Bremboa oliko nyt Braketec tms.
    Siis ulkoisesti aivankuin kuin Brembo; samat palat sopii ja menee samoihin kiinnikkeisiin mutta "edullisempi".
    Joissain "pienemmissä" katukotareissa on etujarrusatulat olleet "Bybre"-merkkisiä. Eli lienee "by Brembo".
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  13. #13
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    All this has left KTM with a vast amount of unsold stock. According to the Austrian business magazine Profil, KTM AG has 100,000 unsold motorcycles, with a value of €1.4 billion sitting in warehouses and on dealer floors. This has also meant that KTM has had to support dealers sitting on unsold stock with various programs.

    https://motomatters.com/news/2024/11...oceedings.html
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  14. #14
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Kassa voi olla aika kuiva?
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  15. #15
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Kassa voi olla aika kuiva?
    Tuskallinen tilanne, velkapääomia vastaava raha makaa diilereiden lattioille kertyneissä varastoissa. Myynnin sakattua tuotto-odotus on pitänyt kääntää positiivisesta negatiiviseksi ja nyt oljenkortena tarjoavat tavaraa -15%...-50% kampanja-alella (Saksa ... UK). Aika käy vähiin, näyttää ettei kyse ole enään lopun alusta vaan lopun lopusta...
    Toivottavasti jatkaja ja/tai investoija löytyy - ja toinen toive olisi että palkkaisivat sinne (katu- ja maantiepyörien) muotoiluosastolle osaavamman henkilöstön.
    MAD (mean absolute deviation)
  16. #16
    KTM konkkaan ja ulos MotoGP:stä ilman tulosta vuosien jauhamisesta? BMW ja Suzuki tilalle kiitosh.
  17. #17
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Sankkeri kirjoitti Katso viesti
    KTM konkkaan ja ulos MotoGP:stä ilman tulosta vuosien jauhamisesta? BMW ja Suzuki tilalle kiitosh.
    Onhan toi kakkossija valmistajien MM-sarjassa melko kelvoton tulos kyllä.

    MotoGP toiminta jatkuu ainakin ensi vuoden normaalisti viimesimpien tietojen mukaan ja Aki Ajo tallipäällikkönä.
    Superbike #7
  18. #18
    On se aika kelvoton kun normaali viikonlopun saldo oli Ducatin kolmoisvoitto. KTM voitti tasan 0 kisaa tänä vuonna.. ja viime vuonna. Toivotan toki Akille kaikkea mahdollista onnea hankalaan pestiinsä.
  19. #19
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Simon Patterson kirjoitteli, että maksukyvyttömyysdokumenteissä lukee KTM:n kokonaisvelkojen olevan 2,9 miljardia.

    Ootellaan.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  20. #20
    yllättävää sinänsä kuinka paljon on panostanut eri malleihin, tietysti sen panostuksen on voinut tehdä velkavetoisesti kuten nyt näyttää. onhan se vähän hölmöä kyllä kun ajattelee että ktm690 pyörän voi ostaa ainakin kolmena eri merkkinä. kuitenkin se ostaja on se sama, joten se ei voi ostaa kuin yhden. ja tuntuu esim jenkkien puheista että ne ostaa sen noista jonka sillä hetkellä saa halvimmalla. Esim joku osti sen gas gas version siitä parin tonnin alennuksella. joten se kalliimpi ktm malli ja husqvarna jää sitten myymättä ihan varmasti tuolle henkilölle.

    tuollainen uutisointi aiheuttaa sen helposti että ihmiset hetkeksi tauottavat ostamista merkiltä kun odottavat että mitä tapahtuu, ja sehän kaataa sen aivan varmasti.

    jotain hyviä diilejä voi tulla tästä, mutta vaikea sanoa koska, joskus ne pitää vanheta ylivuotisiksi euroopan varastoihin ja sitten joskus seuraavana vuotena esim jos muuten eurooppa menisi vähän alamäkeen jenkkien tariffien takia, niin sitten tilanne alkaisi olla täydellinen halvoille ylivuotisille.

    ja juuri tämmöinen halpojen odottelu on se joka kaataa sen.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  21. #21
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Mä tahon semmosen Krämerin 50 pinnan alennuksella… kaksilla vanteilla

    Ei taida olla tulossa.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  22. #22
    En jaksa uskoa KTM-tarinan tähän päättyvän. KTM brandilla on aika iso markkinarvo kuitenkin. Veikkaan, että merkki jatkaa toimintaansa erinäisten yhtiöjärjestelyjen kautta. Aika näyttää kuinka käy.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  23. #23
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    En jaksa uskoa KTM-tarinan tähän päättyvän. KTM brandilla on aika iso markkinarvo kuitenkin. Veikkaan, että merkki jatkaa toimintaansa erinäisten yhtiöjärjestelyjen kautta. Aika näyttää kuinka käy.
    Juu, eihän se kokonaan lopu tietenkään. Brändi, kokoonpanolinjat ja niin edelleen voivat vain vaihtaa omistajaa.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  24. #24
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Juu, eihän se kokonaan lopu tietenkään. Brändi, kokoonpanolinjat ja niin edelleen voivat vain vaihtaa omistajaa.
    Toivottavasti vaihtuu ne nokka-akselit samalla kun johto
  25. #25
    Varmasti KTM:n brändi säilyy mutta kuka sen tulevaisuudessa omistaa ja kenellä on määräysvalta?

    Nythän KTM AG:stä omistaa jo 49.9% Intialainen Bajaj Automotive ja Intiassa tehdään pikkupään Duket yms ja myös ne sisarmerkkien vastaavat. Loput KTM:stä omistaa Pierer Mobility joka omistaa myös Husqvarnan ja GasGas:in brändit kokonaan ja ilmeisesti 51.1% MV-Agustasta.

    Ja KTM:llähän on ollut jo pitkään yhteistyökuvio Kiinalaisen CF-Moton kanssa ja eiks Kiinassa tehdä "välikoon" katumallistoa eli niitä rivi-kakkosia 790 / 800 tms? Ja ilmeisesti CF-Motolta tulee osakokonaisuuksia myös Itävallassa kasattaviin isompiin katupeleihin. Kisaenskat & crossit tehdään ilmeisesti kokolailla vielä Itävallassa.

    Mutta joo, vaikea nähdä että Euroopasta löytyisi niin paljon pääomaa (tai sijoittajia) että Stefan saisi pidettyä omistuksen itsellään tai edes Euroopassa.
    Arvaisin että CF-Moto ja Bajaj lyövät rahaa peliin ja pelaavat Piererin pelistä ulos. Ja pikkuhiljaa valmistus siirtyy kokonaan Kiinaan & Intiaan, ensin kaikkien katupelien osalta ja myöhemmin myös kisapelien osalta.
    Eurooppaan jäänee "brändien hallinto" aka markkinointi ja tietenkin varaosa tms paikalliset toiminnat.
    Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
  26. #26
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Sankkeri kirjoitti Katso viesti
    Toivottavasti vaihtuu ne nokka-akselit samalla kun johto
    Voi tulla pehmoisempaakin.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  27. #27
    Lainaa Sankkeri kirjoitti Katso viesti
    Toivottavasti vaihtuu ne nokka-akselit samalla kun johto
    Vika on voitelussa, ei akseleissä.

    Varmaan Bajaj ja cfmoto parhaillaan tutkivat miten edetään kotarin haaskalla.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  28. #28
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    All this has left KTM with a vast amount of unsold stock. According to the Austrian business magazine Profil, KTM AG has 100,000 unsold motorcycles, with a value of €1.4 billion sitting in warehouses and on dealer floors. This has also meant that KTM has had to support dealers sitting on unsold stock with various programs.

    https://motomatters.com/news/2024/11...oceedings.html
    Kontrolli pettänyt. Kyllä olisi luullut että kun myymätön inventaario kasvaa ja kasvaa, niin jossain vaiheessa vedetään hätäjarrusta, siis pysäytetään tuotantolinjaa ja lomautetaan henkilökuntaa. Ei tietysti ratkaise myymättömien mopojen ongelmaa ja kiinteät kulut (rakennusten vuokrat ym) jatkuu mutta ainakin ongelman kasvuvauhti taittuisi. Ja toki: kyllähän myös autoteollisuus kärsii ylituotanto-ongelmista.

    Mutta tuolta linkin takaa löytyy muutakin.

    KTM's problems have their roots in the Covid-19 pandemic. As with a lot of luxury goods makers, demand for motorcycles exploded in the aftermath of the pandemic, as restricted travel and working from home left people with a lot of disposable income and a limited number of things to spend it on. Supply chain issues with a range of components stuck on freight ships in ports shut down by the pandemic raised demand further, second-hand motorcycle prices going through the roof as a result.

    Some companies, including KTM, fell for the idea that this would be the new normal, and expanded production capacity to meet demand. But as the world has returned to a new equilibrium, much closer to the pre-pandemic world, demand has fallen to pre-Covid levels. Inflation and rising interest rates has also cut into the willingness of consumers to splash out on leisure goods like bicycles and motorcycles.
    Eli siis samaa juttua mitä tälläkin foorumilla käsitelty viime vuosina: kaikenlaisten hupihärpäkkeiden kysyntä ja sitä kautta hinnat pomppasi mutta sittemmin kuluttajien elämä muuttunut kireämmäksi. Ihmeteltävää vaan että pro-tason firmalla lähtee mopo nuin pahasti keulimaan. Sopii tiettysti merkin imagoon... heh heh
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  29. #29
    Tässä voi olla pohjalla just tuo aikaisemmin mainittu nokka-akselin voitelu ongelma, mitä ameerikan mantereella Ktm ei ole kuulema ole ottanut oikein kantaa tohon ongelmaan, pyöriä seisoo muutamia ktm pisteillä, että mitä tehdään, jossain videossa Ktm ei ole tehnyt asian eteen mitään...Kun voisi kuvitella että puhutaan tuhansista pyöristä, kun aika laajassa mall ivalikoimassa voi piillä tuo ongelma ja sehän tarkoittaisi tuhansien dollareiden/eurojen menetystä, jos myöntävät ja alkavat vaihtaa takuuseen moottoreita. En nyt muista mikä iso case Ktm:llä oli tässä 10 vuoden aikana, oliko se että runko voi pettää crossipyörissä ja kadulla tuossa superdukessa jotain....Nykyään noi takuu ja muut asiat leviää kulovalkeana sosiaalisessa mediassa, siellä se vaikutus on todella nopea
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  30.  
  31. #30
    1,8 miljardia puuttuu rahaa, siinä on pohjalla vähän yhtä ja toista... Ehkä se aikaa myöden selviää mikä eniten vaikutti. Nokka-akselijuttu (joka ei välttämättä johtunut nokka-akselista vaan seuraajasta ja sen voitelusta) ei ollut kovin lukuisa, ainakaan KTM:n mukaan. Voi olla että väheksyivätkin.

    Siellä sun täällä vaahdotaan että 100 000 uutta pyörää on nyt myymättä varastoissa mutta ei missään sanota että paljonko normaalisti niitä on vuoden vaihteessa valmistajilla suhteessa vuosimyyntiin.

    Jossain oli kyllä eritelty että millä osa-alueella eniten hakkasi tappiota ja missä päin maailmaa, mutten muista enää tarkemmin. Taisi olla fillaripuoli ainakin paha rahareikä.

    Minusta on ollut näkösällä jonkinlainen kaaos jo jonkin aikaa, mallit on vaihtuneet joku pois ja taas takaisin niin ettei päätä ei häntää. Toiseksi, jälkimarkkinoinnissa on hiukan sitä aatun mallia josta tulee mieleen yhtä ja toista. Olkoot ny.

    Muutokset on kovia, vielä kymmenen vuoitta sitten oli tuotteet sellaisia että niille saattoi itse tehdä hyvin paljon. Nyt on menty siihen että tuotetta pitää päivittää niinkuin kännykkää tai tietsikkaa ja jos ei sitä tee niin valmistaja ei enää tarjoa goodwilliä pitkään... Tietysti se antaa töitä huolloille ja silloin täälläkin on tarjolla palvelua.

    Elektroniset turvajärjestelmät on myös kehittyneet niin että pakostakin alkaa miettiä onko järkee vai ei. Itekkin suhtaudun myönteisesti kaikkeen mikä helpottaa ja auttaa turvallisuudessa - kun aina sattuu virheitä - mutta on siinä niitä murheitakin.

    Eikä se taida olla yksin KTM.n murhe, olen paria merkkiä seuraillut ja aika erikoista on meininki.
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
Sivu: 1 / 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen