Näihän se on, mutta Argentiinan sählingin kanssa aikanaan todettiin, että siihen portille ei voi laittaa ~20 kuskia starttaamaan. Miller starttas sitten puolen ruudukon etumatkalta. Vituiksi meni silloinkin, eikä mitään ole opittu.
Repesin ääneen, kun Maverick juoksi ilman pyörää. Juostenko meinas, et mennään![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
No nyt sitä sääntöä on sitten syynätty ja vissiin Markun tulkinta oli väärä, mutta Race Direction mokasi. Eli, pyöränvaihtajat olis pitänyt päästää varikon portilta lämmittelykierrokselle letkan perään, lähtemään omiin lähtöruutuihin, mutta sitten tulisi ride through pentti.
Tämä kävisi järkeen siinä, että oikeasta rengasvalinnasta saa etua ja vältetään varikkoportin kaaos. En sitten vaan ymmärtänyt milloin tuon "10 pyörää ja quick start procedure" säännön pitäisi aktivoitua.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
No selvisipä sekin. Eli jos vaihtaa pyörän 7 minuutin taulun jälkeen niin pitää lähteä pit lane exitistä lämmittelykierrokselle. Mutta vaikka kaikki kuskit saavat lähteä siihen. Sitten omille paikoille ja ride through.
Jos lämmittelykierrokselta tulee vaihtamaan pyörää niin on lähtö pit exitiltä. Ja silloin 10 pyörän sääntö pätee. Eli kaikki eivät voi lähteä kisaan pit lanelta tai lähtö vedetään uusiksi.
Nyt race direction ihmetteli kaaosta lähtöruudukossa ja varikkosuoralla ja totesi että ei voi lähteä ja siksi homma sössittiin, lähtö uusittiin. Joku sanoisi että tiimien vika kun eivät tyhjentäneet gridiä ajoissa.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Mä luulin että tämä sääntö olisi saatu selväksi silloin Argentiinan sekoilun jälkeen, mutta näemmä ei. Epäreilua tuo on oikean rengasvalinnan tekijöitä kohtaan, kun eivät saa oikein pelatusta kädestä mitään hyötyä. Yksinkertaisempaa olisi että lähtevät kukin mistä lähtevät, mutta tulisi ride through kaikille pyöränvaihtajille, niin vaikutus olisi kutakuinkin sama kuin flag-to-flag-pyöränvaihdossakin. Vähän on nappulaliigan säännöt, kun kenellekään ei saa tulla paha mieli väärästä pyörävalinnasta.
Toki sitä ei varikolta voi lähteä määräänsä enempää pyöriä, mutta ottaisivat sitten vaikka lentävän lähdön käyttöön niihin tapauksiin. Turhaan ne niitä bemareita siellä ajelevat pitkin ratoja, jos ei kerta voida Pace Carina niitä käyttää.
1835
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
https://www.motogp.com/en/news/2025/...ecovery/746328
Ilmarinta ja kylkiluut mäsänä. Kyllähän tuossa kestää kun ei voi lentää ja vaikka voisikin niin kamalan kipeähän tuo rintakehä tulee olemaan kauan.
Sarjan kannalta surkea uutinen.
Mitä kautta seuraatte sarjaa. Vsportilta tulee joskus kisoja, mutta nyt jäänyt pari edellistä katsomatta. Mtv:n kanavapaketti maksaisi vuodessa melkein 500€.
Servus TV ja siirrän puhelimeni Itävaltaan kisojen ajaksi.
Uutisissa oli muuten että The Captain, siis Aleix Espargaro, ajaa Jerezissä villin kortin Hondaa. Jännittävää!
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Mitä, toimiiko se yhä? Jostain syystä en aiemmin saanut pelaamaan, pitää koittaa uudelleen.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Toimii, mutta pitää olla Itävallan ip-osoite, jonka kautta katsoo. Eli vpn-tarvitaan tai lentolippu Itävaltioon.Mitä, toimiiko se yhä? Jostain syystä en aiemmin saanut pelaamaan, pitää koittaa uudelleen.
-- Brake later and open the gas earlier --
Esimerkiksi Freedome kelpaa, no maksaahan sekin jotain ja Servussiin pitää toki ilmaiseksi rekisteröityä. Ja kisat pitää katsoa livenä jotta saa kansainvälisen feedin englanninkielisen selostuksen. Jälkikäteen voi katsoa saksankielisellä selostuksella ja werbungit sekaan, eli ei aivan tyhjä arpa mutta jokseenkin ärsyttävää tuo on.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Minulla käytössä Avast vpn 10 laitteen lisenssillä. Ovat nyt nostaneet sen hintoja niin, että ensi vuonna menee mietintään sen lopettaminen ja motogp.comin videopassin hankinta. Tosin sain lisenssin tälle vuodelle vielä vanhaan hintaan (40€/vuosi), kun kerroin lopettavani palvelun liian kalliina (110€ tjsp.), kun uusi lasku sieltä tuli.Esimerkiksi Freedome kelpaa, no maksaahan sekin jotain ja Servussiin pitää toki ilmaiseksi rekisteröityä. Ja kisat pitää katsoa livenä jotta saa kansainvälisen feedin englanninkielisen selostuksen. Jälkikäteen voi katsoa saksankielisellä selostuksella ja werbungit sekaan, eli ei aivan tyhjä arpa mutta jokseenkin ärsyttävää tuo on.
-- Brake later and open the gas earlier --
Laitoin toiselle keskustelupalstalle että en pitäisi täysin mahdottomana että Aprilia siirtää Oguran tehdaspyörän sarviin ja laittaa Savadorin Trackhouselle Martinin sairiksen ajaksi, jos vaan Aprilian ja Trackhousen väliset sopimukset antaa tällaiselle mahdollisuuden. Ogura on ajanut sen verran hyvin nyt alkukaudesta.
Kylläpä tuntuu Jerezin 6 mutka vetävän kuskeja lattiaan. Liekkö niin likainen optimiajolinjan ulkopuolella. Harmittaa Fabion puolesta tuo lippaus.
Kawasaki ZX10R 2005
Karua jälkeä Markulta
Fabiolta ainoa oikea tulokulma. Keulilla lipulle tai hiekoille. Pysyy se verenmaku sopivasti suussa!
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Olipas mahtavaa nähdä Faabio keulilla sprintissä mutta harmi, kun nutulleen veti. GP-kisaa odotellessa.
-- Brake later and open the gas earlier --
Noniin tällä Le Mansin kisalla kuitattiin mun videopass rahat tältä kaudelta helposti![]()
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Ducatilta vaihteeksi aika sekavaa tekemistä, ja lähdössä taas ylimääräistä jumppaa tällä kertaa öljyä radalla-muodossa. Hyvää tekemistä Yamahalta, Hondalta ja tietty Apikalta.
Harvinaisen huonoa säkää Fabiolla, melkein oli voitto jo pedattu ja sitten hajoaa pyörä.
Moto 2 oli varsinainen nitrokisa, viimeiseen mutkaan ratkeaa sijoitukset ekasta neljänteen.
Ihmettelen, ettei enempää hehkuteta noita Moto2 ja Moto3 -luokkia, niissä on aivan tolkuton taso kärjessä ja kisat ei voisi jännittävämpiä olla, varsinkin tuollaisella Silverstonen radalla. Kaverit eivät myöskään ihan kaikki kaadu kisan aikana. MotoGP -luokka on niihin verrattuna paljon helpompi vedonlyöntikohde, onneksi ei sentään formulaa vielä. Ehkä joku suomalainen saadaan jossain vaiheessa taas ajamaan, niin täälläkin kirjoitellaan.
Honda CBR 600 F -05
Moto2 on kylläkin usein ollut aika tylsää tasaista jonossa ajelua, ainakin Dunlop-kaudella. Vähemmän on tullut seurattua viime vuosina.
Moto3 taas ei ole makuuni lainkaan. Tuntuu että aika-ajolla, tai edes ensimmäisellä 20 kierroksella ei ole paljoakaan merkitystä kun voitto ratkeaa viimeisen mutkan asetelmista. Tämä toimii paremmin Giroa tai Tour de Francea katsellessa kun sentään lihasvoimalla runtataan loppuun![]()
Moto2 tuntuu kyl puhtaimmalta rääräältä ja kisat monesti mielenkiintoisia. Silverstone oli aivan eeppinen.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Luca Marini kaatunut Suzukassa 8 tunnin endurance kisan harkoissa ja nyt sairaalassa. Taitaa jäädä muutama kisa väliin.