Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 81:sta
  1. #31
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Alexin pyörä sylkee kuumempaa ilmaa isoveljen pyörää kohti.

    Aika vitun farssi koko sääntö. Mitähän tapahtuu seuraavalla kerralla, jos tilanne tunnistetaan? Eteen päässyt nostaa selän pystyyn ja ajaakin rankkua taakse jättäytyvälle, koska eilisen kaltaisessa tilanteessa olisi ainoa tapa voittaa, ja voitosta ajetaan.
    Tuota funtsin itsekin,mutta luulisi kovemman vauhdin nostavan renkaan lämpötilaa vähintään saman verran. Onko näissä nykyisin kuskin nähtävissä renkaiden lämpötilat aivan reaaliaikaisena, teknisestihän se on arkipäivää mutta säännöt ilmeisesti sallii sen nykyisin?
  2. #32
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    Tuota funtsin itsekin,mutta luulisi kovemman vauhdin nostavan renkaan lämpötilaa vähintään saman verran. Onko näissä nykyisin kuskin nähtävissä renkaiden lämpötilat aivan reaaliaikaisena, teknisestihän se on arkipäivää mutta säännöt ilmeisesti sallii sen nykyisin?
    En muista mitä kuskille näkyy, mutta lämpötila- ja paineanturit on vanteissa. Hälyttävät liian korkeasta ja matalasta paineesta ja laskevat myös kuskille kuinka monta kierrosta on ajettu liian pienillä paineilla, koska sääntö sallii tietyn kierrosmäärän tai prosenttiosuuden ajaa alle minimipaineen.

    Tuo varoitushan sitten laittoi Markun tekemään, mitä teki.

    Vauhtiero hitaamman ja kovemman välillä on joitain kymmenyksiä per kierros. Ihan eri asia kuin ajaa kymmeniä asteita kuumemmassa likaisessa ilmassa.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  3. #33
    Taitaa olla niin, että nuo nykypyörien siipiviritykset aiheuttaa ainakin jossain määrin sen että takana tulevan pyörän ilmavirta häiriintyy ja sitä myöden eturengas kuumenee. Pidon takia ilmanpaine varmaan vedetään niin lähelle alarajaa kuin mahdollista, tai vähän sen alle, ja tämän takia sitten joudutaan tekemään tuollaisia ratkaisuja kuin Markku teki nyt ettei tule penalttia liian alhaisista rengaspaineista.
    Oli aika vahvaa suorittamista Markulta kyllä, aika täydellistä kontrollointia molemmissa lähdöissä.
    Oguran motogp-ura alkoi lupaavasti, toivottavasti jatkuu samaan malliin. Vauhti oli hyvää ja aika kypsää ajamista, ei lähtenyt yliyrittämään.
  4. #34
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Vauhtiero hitaamman ja kovemman välillä on joitain kymmenyksiä per kierros. Ihan eri asia kuin ajaa kymmeniä asteita kuumemmassa likaisessa ilmassa.
    Viime kaudella raportoivat kuumemmassa kelissä ajetuista kisoista, että siellä keskijoukossa ajavat olisivat saaneet kaulaan palovammoja edellä menevien pyörien kuumentamasta ilmasta. Eli paljon kuumemmassa ilmassa siinä toisen takana ajetaan, eilen nähdyn perusteella vaikuttaa eturenkaan lämpötilaan selkeästi. Vaikka sitä kuvittelisi että 35 asteen lämpötilassa 55-asteisella asfaltilla pysyisi renkaiden lämmöt ylhäällä, mutta ei.

    Pitää Marcin tiputtaa lämppäreistä lämpötilaa, niin osuu sitten paineet paremmin kohdilleen
    1835
  5. #35
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Alexin pyörä sylkee kuumempaa ilmaa isoveljen pyörää kohti.

    Aika vitun farssi koko sääntö. Mitähän tapahtuu seuraavalla kerralla, jos tilanne tunnistetaan? Eteen päässyt nostaa selän pystyyn ja ajaakin rankkua taakse jättäytyvälle, koska eilisen kaltaisessa tilanteessa olisi ainoa tapa voittaa, ja voitosta ajetaan.
    Nämä on outoja. Rajoitetaan polttoainetta, rengaspaineita, yms, mutta siipiä saa olla vaikka kuinka. Ajakoon vaikka pelkillä vanteilla jos kello tykkää.
  6. #36
    Lainaa temetsu kirjoitti Katso viesti
    Nämä on outoja. Rajoitetaan polttoainetta, rengaspaineita, yms, mutta siipiä saa olla vaikka kuinka. Ajakoon vaikka pelkillä vanteilla jos kello tykkää.
    KTM:n siipiviritykset on kyllä rumimpia, etulokarin päällä vasarahain kuono ja takapyörän navasta lähtevät kuin Asterixin kypärän siivet. Ei tosin Aprilia ole yhtään nätimpi...
  7. #37
    Lainaa temetsu kirjoitti Katso viesti
    Nämä on outoja. Rajoitetaan polttoainetta, rengaspaineita, yms, mutta siipiä saa olla vaikka kuinka. Ajakoon vaikka pelkillä vanteilla jos kello tykkää.
    Liian matalat paineet turvallisuusriski.
    Polttoaineen rajoitus helppo tapa rajoittaa vauhtien kasvua.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  8. #38
    Lainaa temetsu kirjoitti Katso viesti
    Nämä on outoja. Rajoitetaan polttoainetta, rengaspaineita, yms, mutta siipiä saa olla vaikka kuinka. Ajakoon vaikka pelkillä vanteilla jos kello tykkää.
    Täysin samaa mieltä. Tässä alkaa tulee vähä samat vibat kuin 2000-luvun alussa ku F1 kisaaminen oli tylsää ku mikä. Ja sitte FIA:n supernerot kehitti sääntöjä joilla saatais ohituksia enemmän ja parempaa kisaamista... ja joka ikinen sääntö mitä ne keksi, teki vain paskempaa ja paskempaa kisaamista koko ajan.

    Meni 14 vuotta tajuta se mitä fanit on yrittäny sanoa jo 90-luvun lopusta asti : tuokaa venturi-tunneli takas ni ei oo vitunkaa väliä kui lähellä edelläolevaa ajaa, ku ei likainen ilma juurikaa vaikuta.

    Onneks parempi myöhään ku ei milloinkaa... mut nyt tuntuu että MotoGP menee samaa kaavaa ku missä F1 oli vuonna 2002.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  9. #39
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Täysin samaa mieltä. Tässä alkaa tulee vähä samat vibat kuin 2000-luvun alussa ku F1 kisaaminen oli tylsää ku mikä. Ja sitte FIA:n supernerot kehitti sääntöjä joilla saatais ohituksia enemmän ja parempaa kisaamista... ja joka ikinen sääntö mitä ne keksi, teki vain paskempaa ja paskempaa kisaamista koko ajan.

    Meni 14 vuotta tajuta se mitä fanit on yrittäny sanoa jo 90-luvun lopusta asti : tuokaa venturi-tunneli takas ni ei oo vitunkaa väliä kui lähellä edelläolevaa ajaa, ku ei likainen ilma juurikaa vaikuta.

    Onneks parempi myöhään ku ei milloinkaa... mut nyt tuntuu että MotoGP menee samaa kaavaa ku missä F1 oli vuonna 2002.
    Eiköhän se siihen suuntaan mene, Dornahan myi koko helahoidon sille Liberty Medialle, valitettavasti...
  10. #40
    Lainaa temetsu kirjoitti Katso viesti
    Nämä on outoja. Rajoitetaan polttoainetta, rengaspaineita, yms, mutta siipiä saa olla vaikka kuinka. Ajakoon vaikka pelkillä vanteilla jos kello tykkää.
    Onhan aeroa rajoitettu. Etenkin etuosan määritelty "aero body" alue eli etukatteen ja etulokarin välilen alue. Siinä on maksimikoko, ei saa olla terävä ja saa päivittää vain kerran.

    Tietty on niin, että kaikkea sen takana olevaa josta ei ole sääntöä muutetaan aina kun mahdollista. Mulla kuitenkin toivo elää siinä, että kun "shapeshifter" eli perän korkeussäädinlaite kielletään parin vuoden päästä, niin aerodynamiikkakin menettää merkitystään automaattisesti, jo ihan siitä syystä että nykyisellään voidaan optimoida siipiä yhteen kulkukulmaan mutkasta ulostuloon, sitten suoralle perä alhaalla ja lopulta mutkaan ja/ tai jarrulle perä taas ylhäällä. Eläähän pyörä toki joka tapauksessa asennoltaan noissa tilanteissa mutta jää muutama asento välistä pois.

    Toinen toivo tulee tehottomampien pyörien myötä, aero syö tehoja ja jos kuutioita on 15% vähemmän, pitää siivestä tinkiä ja keskittyä enemmän nopeuteen.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  11. #41
    Mass damper on mielestäni kanssa kyseenalainen laite ja saisi poistua 27 kauden muutoksissa.
    Ducati investoi tähän varmasti tolkuttomasti, sai sen toimimaan ja saa siitä nyt kilpailuetua.
    Honda yritti kaksi vuotta ja luovutti sen jälkeen, en tiedä onko heidän 25 pyörässä sitä lainkaan.
    KTM on tätä kehitellyt ja täksi kaudeksi näytti olevan salaattikulho ilmestynyt pyörän perään.
    Jos tuonne meinaa saada uusia tiimejä niin tekniikan pitäisi olla jotenkin järjellistä kustannustasoltaan.
    -
  12. #42
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Zmoke kirjoitti Katso viesti
    Mass damper on mielestäni kanssa kyseenalainen laite ja saisi poistua 27 kauden muutoksissa.
    Ducati investoi tähän varmasti tolkuttomasti, sai sen toimimaan ja saa siitä nyt kilpailuetua.
    Honda yritti kaksi vuotta ja luovutti sen jälkeen, en tiedä onko heidän 25 pyörässä sitä lainkaan.
    KTM on tätä kehitellyt ja täksi kaudeksi näytti olevan salaattikulho ilmestynyt pyörän perään.
    Jos tuonne meinaa saada uusia tiimejä niin tekniikan pitäisi olla jotenkin järjellistä kustannustasoltaan.
    Toisaalta prototyyppiluokassa pitäisi myös uuden teknologian kehitys olla mahdollista. Näistä edellä mainituista tuo mass damber on jo niin yksinkertainen kampe, että jos sitä ei saa edes esimerkin avulla toimimaan, on väärässä paikassa töissä. Sehän on kirjaimellisesti vain murkula painoa jousena toimivan elementin varassa. Massan määrä ja jousisysteemin jäykkyys sitten määrittää ne taajuudet, joita tuolla vaimennetaan. Jos joku tiimi ei tuota käytä, johtunee se siitä, että ko. paikkaan pyörässä on keksitty jotain muuta, josta saadaan enemmän hyötyä irti.
    Superbike #7
  13. #43
    Jos ei muut petraa niin taitaa veljekset dominoida tätä kautta.
  14. #44
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa temetsu kirjoitti Katso viesti
    Jos ei muut petraa niin taitaa veljekset dominoida tätä kautta.
    En olis sen toisen dominoinnista niin varma. Pekan touhussa on nyt jotain vialla. Päässä, pyörässä, muualla… Ajelee kilpaa Zarcojen ja Morbidellien kanssa.

    Näinkö ne viime kauden kipit kummittelee?
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  15. #45
    Olipas tylsä kisa. F1 alkaa olla MotoGP:tä kiinnostavampi laji tätä menoa. Peccolla lienee tosiaan jotain henkisiä vastustuksia tai sitten pelaa ylivarmasti ja kerää niitä pisteitä, jotka jäi 2024 saamatta kaadon/ulosajon seurauksena. Mutta tätä menoa MM saa kyllä aika ison piste-eron näin kauden alussa. Sekin lie selvä, ettei veljesten välillä todellista kisaa ole ollut näissä kahdessa ekassa kisassa. Ogurakin näemmä diskattiin ilmeisesti väärän softan vuoksi, harmi kun näin kävi. Mitähän ne siellä oikein säätävät?
    -- Brake later and open the gas earlier --
  16. #46
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Olipas tylsä kisa. F1 alkaa olla MotoGP:tä kiinnostavampi laji tätä menoa.
    Jep. Aerot on paskonu kisaamista F1:ssä jo 20 vuotta, nyt onneks valoa tunnelin päässä ku venturi tuli ees jossai määrin takas ja aeron merkitystä on vähennetty.

    Mutta MotoGP:ssä on tosiaan kisaaminen menny koko ajan huonompaan suuntaan jo nelisen vuotta... Toivottavasti ei tarvi MotoGP päättäjien odottaa 20 vuotta järkeviä päätöksiä niinku F1 sankarit teki.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  17. #47
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Mutta kakkoset oli aika viihdyttäviä. Kolmosia en ehtinyt väijyä, vielä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  18. #48
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Jep. Aerot on paskonu kisaamista F1:ssä jo 20 vuotta, nyt onneks valoa tunnelin päässä ku venturi tuli ees jossai määrin takas ja aeron merkitystä on vähennetty.

    Mutta MotoGP:ssä on tosiaan kisaaminen menny koko ajan huonompaan suuntaan jo nelisen vuotta... Toivottavasti ei tarvi MotoGP päättäjien odottaa 20 vuotta järkeviä päätöksiä niinku F1 sankarit teki.
    Ainakin -27 on tulossa aika isot muutokset, kun moottorit pienenee 150cc verran, aeroa rajotetaan, shape shifterit ja holeshot vehkeet kielletään sekä rengasmerkki vaihtuu Pirelliin.

    P.S. Formulat ajaa nyt neljättä kautta maaefektiautoilla. Ne parhaat kapinat oli sillon -22 kauden alussa. Nyt ollu jo monta vuotta aikaa keksiä tapoja, joilla ohittaminen tehdään hankalammaksi eikä edes Mersu pompi enää suorilla.
    Superbike #7
  19. #49
    Tekniset säännöt erikseen mutta kuka pysäyttää Marquezin veljekset? Itse uskon että Marc ei ole lyönyt todellista vauhtia pöytään, komeasta etupyöräluistosta huolimatta. Kun ohituksen hetki tuli, mopedi oli jo hyvissä ajoin edellämenevän rinnalla. Se oli ohi kävely, suorastaan. Mukava toki että toisellakin veljellä kulkee.

    Minun kirjoissani nykyinen tilanne tarkoittaa, että jos Markku olisi jäänyt Gresinille, niin veljekset olisivat kuitanneet kaksi ekaa kisaa siniselle tiimille vanhalla pyörällä. Se pistää miettimään. Zarcon edesottamuksia katsellessa voi funtsata mikä olisi HRC:n pelikunto entisellä kuskikokoonpanolla.

    Tosi tylsää jäsentää koko kauden alkua Marcin kautta mutta on tässä niin paljon dominaatiota ilmassa.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  20. #50
    Lainaa Eroz kirjoitti Katso viesti
    Tosi tylsää jäsentää koko kauden alkua Marcin kautta mutta on tässä niin paljon dominaatiota ilmassa.
    Sehän oli Markun dominanssikauden yksi relevantti tekijä. Se otti tasaiseen tahtiin podiumeja kauden alkukolmanneksella ku muut ympärillä otti voiton pari ja sit kaatuili koko ajan. Markku veti alussa niin kova pistejohdon ettei ees tarvinnu yrittää välttis voittaa kisoja, ni loppukaudesta mestaruus tulee paljon helpommalla ku etulyönti on niin iso.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  21. #51
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Sehän oli Markun dominanssikauden yksi relevantti tekijä. Se otti tasaiseen tahtiin podiumeja kauden alkukolmanneksella ku muut ympärillä otti voiton pari ja sit kaatuili koko ajan. Markku veti alussa niin kova pistejohdon ettei ees tarvinnu yrittää välttis voittaa kisoja, ni loppukaudesta mestaruus tulee paljon helpommalla ku etulyönti on niin iso.
    Puhutaan varmaan eri kausista kun mä hahmotan 2014 ja 2019 noihin isoimpiin dominointeihin, 2014 heti 10 voittoa putkeen, 2019 oli järjetöntä tykitystä eikä 2018 jäänyt kovin kauas siitä. Näin yleisönä toivon vähän jännempåä kautta 2025!
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  22. #52
    Lainaa Eroz kirjoitti Katso viesti
    Puhutaan varmaan eri kausista kun mä hahmotan 2014 ja 2019 noihin isoimpiin dominointeihin, 2014 heti 10 voittoa putkeen, 2019 oli järjetöntä tykitystä eikä 2018 jäänyt kovin kauas siitä. Näin yleisönä toivon vähän jännempåä kautta 2025!
    Sunko mielestä 10 voittoa putkeen ei ole "tasaisesti podiumeja"?

    Pointtini oli se, että kun katsoo tuota kausilistausta, ni Marquez oli ainoa joka ei kauden alussa ollu nurin, vaan ajoi joka kisan maaliin. Ku haastajilla oli tyyliin 2 hyvää sijoitusta ja sit 4 kertaa nurin ekan 8 kisan aikana... Sillä se ero siinä kauden alussa repes sellaisiin mittoihin ettei sitä enää ajamalla kii saada, jolloin loppukaudesta Marquezin ei tarvinnu ottaa minkäänlaisia riskejä.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  23. #53
    Kausi on vasta alussa, mutta yksi ero on Markulla verrattuna niihin Honda-vuosien dominointiin.
    Nyt tuo ajo on nopeudesta huolimatta hyvin varman oloista, Honda-aikoina Markku veti paljon enemmän limiitillä ja oli useilla mm-kausilla yksi eniten kaatoja tehneistä kuskeista.
    Kaadot vaan tuli treeneissä jossa niitä rajoja etsitään, nyt tuntuu että lisävauhtia on vielä varastossa, jos sille on tarvetta.
  24. #54
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Sunko mielestä 10 voittoa putkeen ei ole "tasaisesti podiumeja"?

    Pointtini oli se, että kun katsoo tuota kausilistausta, ni Marquez oli ainoa joka ei kauden alussa ollu nurin, vaan ajoi joka kisan maaliin. Ku haastajilla oli tyyliin 2 hyvää sijoitusta ja sit 4 kertaa nurin ekan 8 kisan aikana... Sillä se ero siinä kauden alussa repes sellaisiin mittoihin ettei sitä enää ajamalla kii saada, jolloin loppukaudesta Marquezin ei tarvinnu ottaa minkäänlaisia riskejä.
    Joo mun mielestä 10 voittoa putkeen ei ole "tasaisesti podiumeita" vaan täyttä dominointia. "Tasaisesti podiumeita" olisi että tyytyy top kolmoseen ja ajelee joka kisan maaliin eikä tarvitse edes voittaa yhtään kisaa. Vähän kuin Mir 2020 neljännestä kisasta eteenpäin. Ihan pöllöä puhua podiumeista kun ne ovat voittoja, vaikka loogisesti tosi väite on kyseessä. Samoin kun "Lordi sijoittui Euroviisuissa kolmen parhaan joukkoon".

    Edelleen mun mielestä kuvauksesi tasaisesti podiumille sopii ennemmin Rossin kauteen 2014. Toki voimme kumpikin jäsentää pistetaulukoita omalla tavallamme. Itse vierastan ajatusta että koko keskustelun kohteena oleva kuski olisi edes osannut ajaa tasaisesti podiumille - ennen käden pipiä jos edes vieläkään - vaan se on all in ja järki pois.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  25. #55
    Lainaa Eroz kirjoitti Katso viesti
    Joo mun mielestä 10 voittoa putkeen ei ole "tasaisesti podiumeita" vaan täyttä dominointia. "Tasaisesti podiumeita" olisi että tyytyy top kolmoseen ja ajelee joka kisan maaliin eikä tarvitse edes voittaa yhtään kisaa. Vähän kuin Mir 2020 neljännestä kisasta eteenpäin. Ihan pöllöä puhua podiumeista kun ne ovat voittoja, vaikka loogisesti tosi väite on kyseessä. Samoin kun "Lordi sijoittui Euroviisuissa kolmen parhaan joukkoon".
    Jep, mutta tämä pätee vain jos tuijotat vain niitä kausia joissa Marquez otti sen 10 voittoa putkeen.
    Minä taas yleistin "tasaisesti podiumeja" noihin sen mestaruusvuosiin, ja jos katsot kautta 2016, ni siinä on ekasta 8 kisasta vain 2 voittoa ja muuten ..... arvasit oikein -> tasaisesti podiumeja.

    Joten tuo mun yleistys pätee niin kauteen 2016 kuin niihinkin kausiin jolloin se otti 10 voittoa putkeen.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  26. #56
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Pistekärki tiivistyi. Tekee hyvää. Kärjen osalta aika hohhoijaa menoa, taas, mutta keskipakassa oli helvetisti säpinää. Sanoisin, että showna Zarcon kipinöivät saappaat veivät niukan voiton Markun kierroksista ilman jalkatappia ja pleksiä.

    Niissä nopeissa oikea-vasen-oikea yhdistelmissä kipinöiden sinkoillessa olin ihan jäykkänä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  27. #57
    Mielenkiintoinen kisa oli. Varsinkin siellä keskiryhmässä. Kärjessä tietty MM93 konttaus aiheutti ylimääräisen jännitysmomentin siitä kestääkö Peccon kantti ja kestihän se. Millerillä myös kelpo suoritus Yamahalla. Tästä on hyvä jatkaa, kun pisteet tasoittuivat ja mielenkiinnolla odotan sirkuksen siirtymistä Euroopan radoille Qatarin jälkeen. Itse en ehtinyt ihan kisan alkuun mukaan. Jotain hässäkkää näytti olevan, kun aloitus viivästyi ja kuskit juoksentelivat varikolle. Viime hetken renkaidenn tai siis pyörien vaihto kelin kuivuttua?
    -- Brake later and open the gas earlier --
  28. #58
    Markku pelasi rengassäännön optimiin. Laittoi sateiset kun muutkin pahimmat kilpailijat. Ja sanoi mekatsulle että onhan toinen pyörä valmiina. Sanoi että joo mutta ethän sä voi sitä nyt vaihtaa tai tulee rankkua. No säännöistäpä löytyy että jos vähintään 10 ukkoa vaihtaa pyörää liian myöhään niin tulee quick restart lähtö ja rankkua ei tule.

    Markku luotti että hänen perässään tulevat muutkin ja näin kävi. Sekoiluahan se oli mutta sääntöjen mukaan pelattiin.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  29. #59
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Eroz kirjoitti Katso viesti
    Markku pelasi rengassäännön optimiin. Laittoi sateiset kun muutkin pahimmat kilpailijat. Ja sanoi mekatsulle että onhan toinen pyörä valmiina. Sanoi että joo mutta ethän sä voi sitä nyt vaihtaa tai tulee rankkua. No säännöistäpä löytyy että jos vähintään 10 ukkoa vaihtaa pyörää liian myöhään niin tulee quick restart lähtö ja rankkua ei tule.

    Markku luotti että hänen perässään tulevat muutkin ja näin kävi. Sekoiluahan se oli mutta sääntöjen mukaan pelattiin.
    Oli vain kurja niiden kannalta, joilla oli slicksit jo valmiina.

    Sääntö kaipaa ehkä viilausta. Uhkapelin pelaajille jokin hyöty, vaikka startti viivästyisikin. Esmes juoksuryhmän ollessa pieni, lähtö varikolta, ja sen ollessa suuri, lähtö toisilla valoilla gridin perästä. Tain long lappeja pari kolme.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  30.  
  31. #60
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Oli vain kurja niiden kannalta, joilla oli slicksit jo valmiina.

    Sääntö kaipaa ehkä viilausta. Uhkapelin pelaajille jokin hyöty, vaikka startti viivästyisikin. Esmes juoksuryhmän ollessa pieni, lähtö varikolta, ja sen ollessa suuri, lähtö toisilla valoilla gridin perästä. Tain long lappeja pari kolme.
    Vähän on kyllä jääny porsaanreikä sääntöihin, joka mahdollisti mm. sen, että Vinalesilta puuttu pyörä kokonaan.

    Tossa tilanteessa järkeen kävisi se, että jos mopon vaihtaa niin lähtö varikolta, muun gridin perään.
    Superbike #7
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen