Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 36:sta
    Onko kokemuksia HP2 Megamotosta?

Tai kaikkihan me tiedetään, että ek@:lla ainakin kokemusta löytyy HP2:n eri malleistakin *.

Eli olen menossa katsomaan yhtä -07 Megamotoa (ajettu alle 10 tkm) perjantaina ja haluaisin *kuulla käyttäjien kokemuksia kyseisestä pyörästä.

- ei taida olla matkapyörä
    - ei sovellu soralle
    - soveltuu päällystetyille pikkuteille
    - mukava lelu taajamissa
    - ei tule vastaan joka risteyksessä
    - helvetin kallis

Korjatkaa käsityksiäni, koska en ole muuta kuin istunut joskus kyseisen pyörän päällä.

Itse tykkään pyörän ulkonäöstä ja siitä että ei ole mikään massatuote.

Eniten ehkä kiinnostaa kuinka pidempi matka taittuu ja uskaltaako eksyä soralle?

t. Kari
    BMW HP2 Megamoto -07
    Saako sen rahalla? Jos saa, "h.....tin" kallis on väärä kommentti.

Jos haluat sen ja hankit sen, se on juuri oikean hintainen.

Mutta muuten sinänsä täysin tyhjänpäiväinen kommentti.

Makuasioita, mutta ruma kun mikä.

Osta pois.

t. Repa

Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Ei kokemusta HP2 malleista, mutta yleisesti nuo ylikasvaneet supermotot ovat ihan hauskoja laitteita sorallakin. Matkaakin niillä taittaa, jos matkapyörän ei tarvitse olla henkilöauton painoinen kahdella renkaalla liikkuva sohvakalusto, jossa on säilytystilaa enemmän kuin opiskelijayksiön kaapeissa.

Muuten olen samaa samaa mieltä.
    Superbike #7
    Lainaa (Repa @ Helmi. 11 2009,21:58) kirjoitti
    Makuasioita, mutta ruma kun mikä.
    Näinhän se on, kun menee riittävän paljon itään huomaakin olevansa lännessä * .
    BMW HP2 Megamoto -07
    Itse ajoin omani Espanjasta Suomeen. Neljässä päivässä ajoin 4400km, joka päivä yli 1000km. Kyllä tuollakin matkaa ajaa, mutta tankillisella ei pääse kuin 200km. Mulla oli 2 l:n varakanisteri, mutta ei tullut tarvetta.

Omassa etuteleskoopin vähän kolisee hidastustöyssyissä ja muissa röykyissä. Täytyy koittaa, jos saisi takuusta uudet. Marzocchi nuo etupumput on tehnyt. Etujarrulevyt vaihdettiin takuuseen, kun vähän nypytti. Ilmeisesti on tehty jokin muutos, kun levyillä oli eri osanumero ja kiinnitysruuvitkin oli erilaiset. Muuten on ollut kyllä hyvä peli.

Missäs hinnoissa tuommoinen 2007 pyörii Suomessa?
    Dixi et animam levavi
    TÄÄLTÄ saa näppärän seitsemän litran lisätankin satulan alle, jos matkaa enemmän haluaa tehdä.
    Dixi et animam levavi
    Mulle tarjottiin tänään -07 rekisteröityä ja otettu käyttöön -08 ajettu noin 5000 km vähän alle 19 kiloeuron hintaan.
    Kyseisessä pyörässä ei ole ABS:ää, ei tainnut vielä silloin maahantuoduissa olla, uudet tulee kuulemma aina ABS:llä, lisähintaan tietty.

Siis matkaa pystyy tekemään, kun pitää riittävän usein tupakki / tankkaustaukoja. Oliko soralla ajosta mitään kokemusta?

t. Kari
    BMW HP2 Megamoto -07
    Niin, eikä tuo enää niin harvinainen olekaan, kun talven aina Espoon R.M Heinolta on yksi ajamaton -08 myyty
    ja jos meikäinen hankki tänne Vantaalle toisen niin johan niitä alkaa olla kehäteillä ruuhkaksi asti...

BMW HP2 Megamoto -07
    Kyllä sillä sorateitä päästelee ihan mielikseen. Renkaan tosin vähän rajoittaa.
    Dixi et animam levavi
    Lainaa (ek@ @ Helmi. 11 2009,23:19) kirjoitti
    Kyllä sillä sorateitä päästelee ihan mielikseen. Renkaan tosin vähän rajoittaa.
    Niin, noita rupulikumeja soralle ei oikein taida saada eteen 17-tuumaiselle vanteelle.

Saakos sieltä maailmalta kilkkeitä sopivammin, jos innostun moisen lelun hankkimaan?
    BMW HP2 Megamoto -07
    No mitä nyt Wunderlich, Touratech, Hornig, MV-motorrad etc. tarjoaa. Samaa tavaraa myynnissä kanssa eri paikoissa. Enduron varusteetkin käy suurin osa. Kyllä tuosta pystyy rakentamaan vaikka mitä ja viripalikkaakin löytyy noilta.
    Dixi et animam levavi
    No niin kävin juuri tekemässä kaupat HP2 Megamotosta * .

Ja ajattelin huomenna aloitta ajokauden eli viedä vaihdokin liikkeeseen ja Megamotolla himaan kieli keskellä suuta * .

Kiitokset kaikille "kannustuksesta" muodossa tai toisessa * .

Kiitokset myös myyjälle eli Biketeamin Tomi Kurkilahdelle Vantaalla *.

BMW HP2 Megamoto -07
    Onnittelut
    Dixi et animam levavi
    Lainaa (ek@ @ Helmi. 13 2009,14:27) kirjoitti
    Onnittelut *
    Kiitos, kiitos * .

Kun sä tuut käymään tänne härmään, niin voitais käydä vaikka * HP2:lla meinaan.
    Pelejä kun ei täällä liikenteessä näy ja sitten niitä onkin yhtäkkiä kaksin kappalein * .

Itse olen nähnyt liikenteessä ainoastaan yhden HP2 Enduron.

t. Kari
    BMW HP2 Megamoto -07
    Laitoin tuon edellä mainitun 7l lisätankin penkin alle:

Ilmaletkun vedin ensin nippusiteellä ohjauskolmion keskustaan menevän päätankin ilmaletkun kylkeen. Vähän siitä tihkui välillä löpöä rytkytyksessä, joten porasin tankkiin tiukan reiän letkulle, pujotin sisään muutaman sentin ja tiivistin vielä kuumaliimalla:

Ilmaputken pää on tankin täyttöaukon alapuolella. Jos vahingossa painaa täydellä tankilla nappia, niin pumppu imee bensaa päätankista lisätankkiin, koska ei saa ilmaa päätankista, jolloin ei tule bensat yli. Näin ainakin teoriassa *

Tuossa pumpun ohjauksessa on ajastin. Eli kun bensavalo syttyy, niin painan nappia ja pumppu pumppaa määrätyn ajan ja tyhjentää lisätankin päätankkiin. Sen voi keskeyttää painamalla nappia uudestaan.

360km on pisin tankkausväli, mitä olen noilla tankeilla päässyt. Riittää meikäläiselle.

Dixi et animam levavi
    Joo, itseni tekisi mieli (sen lisäksi) tilata Saksasta HPN Fuel Tank HP2, jos olisi ylimääräistä rahaa * .
    http://holan.pl/en/product/1/9/539/1...23l_Fuel_Tank_

Ja tietysti hiilihuitu palikoilla ja muun osan tankista voisi maalauttaa vaikka Brightwhite Metallicilla.

Maksaa Saksasta näin:
    The sales price incl. german VAT is 1.299,00€ shipment to Finland is abt 25,00€ Parts *are in stock.

- Kari
    BMW HP2 Megamoto -07
    Lainaa (KTE @ Huhti. 10 2009,23:38) kirjoitti
    Joo, itseni tekisi mieli (sen lisäksi) tilata Saksasta HPN Fuel Tank HP2, jos olisi ylimääräistä rahaa * .
    http://holan.pl/en/product/1/9/539/1...23l_Fuel_Tank_

Ja tietysti hiilihuitu palikoilla ja muun osan tankista voisi maalauttaa vaikka Brightwhite Metallicilla.

Maksaa Saksasta näin:
    The sales price incl. german VAT is 1.299,00€ shipment to Finland is abt 25,00€ Parts *are in stock.

- Kari
    Mielestäni fiksumpi tuo takatankki on. Sen kanssa painopiste pysyy alempana ja taaempana eikä isompi etutankki rajoita ajoasentoa. (en tosin ole ikinä edes livenä nähnyt tuollaista isompaa etutankkia niin en osaa sanoa onko se edes sen leveämpi polvien kohdalta). Hintaakin tuolla takatankkipaketilla on vähemmän.

Ketjun aiempiin viesteihin liittyen, joitain kommentteja: megamoto soveltunee sorateillä ajeluun tietyin varauksin. Suurilla kovapohjaisilla sorateillä liidättäminen on varmasti mukavaa hommaa, pienemmillä ja pehmeämmillä pätkillä eturenkaan pieni koko rajoittaa nautintoa. Soratielle sopivia renkaitakaan ei oikein tahdo 17" etuvaanteelle löytää, kuten aiemmin oli jo todettu. Lyhyt keulajousto ja kenties pieni maavara muodostavat omat rajoitteensa. Keularatkaisu on sentään sellainen mikä soratiemopoissa kuuluukin, eikä mikään telelever kikkailu.

Matkailuun megamoto soveltunee ihan hyvin. Viime kesänä teimme 2 päällä hp2 endurolla euroopan reissun ja tänä kesänä samalla mopolla varmaankin samanlainen reissu uusiksi. Toki siihen hommaan esim GS on mukavampi laite, mutta missään muualla se ei sitten olisikaan niin hauska kuin hp2 enduro. Meilläkin oli varmuuden vuoksi mukana 2 litran varakanisteri, jota ei kertaakaan tarvittu. Mielenrauhaa se kyllä monta kertaa toi varsinkin kuin ennen reissua ei ollut kovinkaan paljon kokemusta kuinka hyvin siihen jäljellä olevien kilometrien laskuriin uskaltaa luottaa.

Motareilla ja muilla isommilla teillä tankkausväli oli luokkaa 200km ja pieniä alppiteitä körötellessä pisin tankkausväli oli noin 300km. Ennen reissua ajattelin vittuuntuvani pieneen tankkiin, mutta mitä enemmän olen tolla mopolla ajellut erilaisissa olosuhteissa niin sitä tyytyväisempi olen siihen, että tankki on pieni ja siro 13 litranen eikä mopon tankkeriksi muuttava 30 litrainen.

Mulla muuten etupään oikean teleskoopin liukupinnassa oli välystä. Huomasi, kun otti renkaan pois ja painoi putkea vähän sisään, niin oli selvä välys teleskoopissa. Stefa alkoi vuotaa ja ne vaihdettiin Biketeamin huollossa. Samalla laitettiin paksummat 10W keulaöljyt ja tuli tosi paljon jämäkämmäksi. Liukupala näytti hyvältä, eikä sitä vaihdettu, koska ei ollut myöskään aikaa odotella osia. Välys katosi uudelleen kasauksen jälkeen. Ehkä siellä ei ollut kaikki kohdallaan alunperin tai muuten asettui paremmin. Mulla on sisäänvaimennus nyt jotain 6 pykälää ja ulosvaimennus 5 pykälää löysemmällä kuin tehdasasetukset ja on silti vähän jämäkämpi. Etupään tuntee selvästi pitävän paremmin ihan pikkuvauhdissakin. On kuin olisi vähän pienemmät paineet renkaassa.

Tuommoista lotinaa se piti ennen huoltoa:
    Video
    Dixi et animam levavi
    OLd Skuul:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Itsenäinen Suomi,  Helsinki
    KAATUMArautoja!

http://holan.pl/en....gn!

<a href="http://holan.pl/en/catalog/1/9/191/302/0/crashbars_cylinder_guards[/URL" target="_blank">
    Löytyy täältä sekä Megamotoon että Sporttiikin.
    Siis HP2Sarjalaisiin.

Olen molempia kuolannut ja harkitsinkin jo Megamotoa AVK:lla joka oli kaatunut ja vasen sylinteri oli irti lohkosta.

Jos laitatte nämä kaatumaraudat niin säilyy kallis venakoppa ja kansi ehjänä vaikka mopo kaatuisikin.

Rata-ajossa ehkä ei voi kantata enää kantta kiiinni asvalttiin kuin ennen.

[URL=http://holan.pl/en....P2]http</a>
    Kartaanin tatti suojaa sitä huoltovapaata perää ettei siihenkään tuu naarmuja.

http://holan.pl/cache/images/6f75c97...251c344744.jpg

Rispektiä hienoille pyörille vaan.

Onko eka saanut Sportin jo kuntoon?

edit:

Olin tietenkin unohtanut laittaa linkin rautoihin ja kuvat tuotteista.

Ainakin wanhoissa Pemareissa rautoja tarttee.
    Vuosien mittaan kun mopo joskus kaatuu!

Suomi on ollut suurimman osan kirjoitettua historiaa vihollistemme Ruotsin ja Venäjän miehittämänä.

Osallistu maanpuolustustyöhön reserviläisjärjestöissä ja koulutukseen MPKryn kautta!
    IBA.
    Lainaa (OLd Skuul @ Huhti. 12 2009,13:43) kirjoitti
    KAATUMArautoja!

http://holan.pl/en....gn!

<a href="http://holan.pl/en/catalog/1/9/191/302/0/crashbars_cylinder_guards[/URL" target="_blank">
    Löytyy täältä sekä Megamotoon että Sporttiikin.
    Siis HP2Sarjalaisiin.

Olen molempia kuolannut ja harkitsinkin jo Megamotoa AVK:lla joka oli kaatunut ja vasen sylinteri oli irti lohkosta.

Jos laitatte nämä kaatumaraudat niin säilyy kallis venakoppa ja kansi ehjänä vaikka mopo kaatuisikin.

Rata-ajossa ehkä ei voi kantata enää kantta kiiinni asvalttiin kuin ennen.

[URL=http://holan.pl/en....P....P2]http</a>
    Kartaanin tatti suojaa sitä huoltovapaata perää ettei siihenkään tuu naarmuja.

http://holan.pl/cache/images/6f75c97...251c344744.jpg

Rispektiä hienoille pyörille vaan.

Onko eka saanut Sportin jo kuntoon?

edit:

Olin tietenkin unohtanut laittaa linkin rautoihin ja kuvat tuotteista.

Ainakin wanhoissa Pemareissa rautoja tarttee.
    Vuosien mittaan kun mopo joskus kaatuu!
    Näyttää olevan nuo kaatumaraudat enduromalliin tarkoitettuja, joita saa useammaltakin valmistajalta ja taitaa ne bemarin omat gs:n myytävätkin sopia ainakin hp2 enduroon. Mikäänhän ei tietenkään estä tuollaisten askartelua muihinkin malleihin, joidenkin mielestä tuollaiset rautahäkit eivät vain ole kovin nätin näköisiä katumopoissa.
    Kyllä se aika mälli on, jos sylinteri irtoaa. Mulle riittää kevyet muovisuojat tms. Suojaavat kopan, jos kaatuu paikoillaan tms. Silloin ei yleensä kummempaa vauriota tule, kun bokseri ottaa iskun vastaan. Kovemmassa vauhdissa menee sitten muutakin, jolloin kannen koppa ei paljoa konkurssissa tunnu. Laitoin kanssa tuon heilahduskäden suojatatin.
    Dixi et animam levavi
    kaivellaas vanhoja viestejä;

Jostain syystä alkanut megamoto kiinnostaa. Sportti olis hienompi, mutta MM on halvempi.

Minkälainen toi olis jokapäiväisen pyöränä? tai matkalla? Ek@ taitaa olla ajanut useita tuhansia, matkaakin? Sen tiedän, että ei tuo mikään touring-pyörä ole. Mutta ei ole nykyinenkään pyöräni (ducati), ja sillä on käyty Italiassakin.

Ja jos tota vertaisi HP2 Sporttiin? Moottorihan ei taida olla sama, ja tehot on pienemmät. Sport tosiaan on omalla listalla ykkösenä, mutta toisaalta se on aika lähellä nykyistä pyörää, että vaihtelu vois virkistää. (D:tä ei myydä, se saa jäädä vaikka olohuoneeseen).

nää on tällasia pyhäpäivän horinoita, aikataulu pyörän ostolle on venyvä käsite. Sitten joskus kun sattuu mobilessa tulemaan sopiva yksilö vastaan, niin se voidaan hakea.

jaaha, superbiket alkaakin kohta.
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
    Nostellaan nyt hiukan ylös, kun ei ole kukaan vastaillut.

Itsellä on taas alkanut päässä surista siihen malliin, että nykyisellä tuntuu olevan kilometrit täynnä ja jotain "erilaista" taas haetaan.

KTE:ltä ja ek@:lta, jos saisi jotain pientä tietoa noihin vtwinin kysymyksiin, ja miksei muiltakin.

Itseäkin kiinnostaa tuo päivittäiseen ajoon sopivuus ja mahtuuko sinne (hätätilanteessa) kyytiläinen mukaan?

Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vaan tyhmiä ihmisiä.

e. Millaiset huoltovälit tuossa on? 6tkm vai 10tkm? Entäs huoltohinnat, onko samaa hintatasoa kuin muissa malleissa?
    Viimeksi muokannut: RvN23; 18.07.2012 klo 12:39.
    NYT BMW HP2 SPORT 2008
    ex BMW S1000XR
    ex Ducati Multistrada 1200 S
    ex Kawasaki ZZR1400
    ex BMW Megamoto
    Eilen ajelin Megamotolla pienen tauon jälkeen ja kyllä oli hymy herkässä. On se vaan kiva peli. Mulla vaihdettiin ohjauslaakeri ja etupumppuihin liukupalat ja stefat, kun alkoivat vuotamaan. Samalla laitatin vähän paksummat öljyt. Alunperin on bemarin "omaa" 7,5W, mutta mulle tuli puolet 7,5W ja puolet 10W. Tuli ehkä aavistuksen liiankin jäykkää, mutta ei paha. Toivottavasti nyt pitää öljyt sisällään.

Mulla on tuossa Wunderlich:lta boxerboost-virinokat ja kupit, alkukäyrät ilman kattia, isompi imuputki, ECU-tuner ja mitähän muuta. Tuli kyllä huomattavasti pirteämpi ja sairaan hauska peli.
    Dixi et animam levavi
    No nyt on Megamoto tallissa.

Kun ei vastauksia saanut, niin ne pitää itse hankkia

Vajaat 1tkm nyt takana ja pätkääkään ei kaduta "kallis" hankinta. Nyt on ensimmäinen pyörä jolla voisi ajaa pidempiäkin matkoja ilman että polvi tai selkä alkaa pistämään hanttiin. Ajoasento on erinomainen kaikinpuolin ja säädöt on vielä tällä hetkellä suht matalat, kunhan saan sarvet ja penkin yläasentoon, niin meno senkun paranee.
    Ei mitään moitittavaa, vääntöä kuin pienessä kylässä, nopeus nousee huomaamatta maantienopeuksiin, mutkapätkilläkin ja sitä nopeutta ei edes huomaa, niin hienosti se kulkee.

Järkyttävän hieno laite, muuta ei voi sanoa. Aiemmatkin pyörät ovat olleet "ihan hyviä", mutta kyllä tämä on aivan eri maailmasta.
    NYT BMW HP2 SPORT 2008
    ex BMW S1000XR
    ex Kawasaki ZZR1400
    ex BMW Megamoto
    Hankitko Suomesta vai ulkomailta? Onnea pyörälle!
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
    Kiitos kiitos, suomesta hommasin.

Pari niitä oli myynnissä ja paremman hommasin.

Näköjään toinenkin on kaupattu, tai ei ainakaan enää löydy nettimotosta.
    NYT BMW HP2 SPORT 2008
    ex BMW S1000XR
    ex Kawasaki ZZR1400
    ex BMW Megamoto
    Mitäs renkaita ek@ tai KTE on pyörässä käyttänyt?

Saisin nyt suht edullisesti Michelinin Pilot Powerit tai Pilot Roadit. Onko kummallakaan kokemusta kyseisistä renkaista?
    Ei ihan vielä ole tarvetta vaihtaa, mutta kun halvalla saa, niin nyt vois hommata jo ennakkoon.
    NYT BMW HP2 SPORT 2008
    ex BMW S1000XR
    ex Kawasaki ZZR1400
    ex BMW Megamoto
    Mulla on nyt alla Angelit, kun ajoin Suomesta Espanjaan ja piti saada kestävämpää kumia alle, eikä liikkeessä ollut oikein muuta sopivaa. Kun eturenkaassa oli vielä pintaa viimeksi ja takakumi puhkesi, niin otin toistamiseen Angelin taakse. Vähän saisi olla enemmänkin pitoa.

Jos noista kahdesta valitset, niin ota mieluummin Pilot Power.
    Dixi et animam levavi
  30.  
    Lainaa ek@ kirjoitti Katso viesti
    Mulla on nyt alla Angelit, kun ajoin Suomesta Espanjaan ja piti saada kestävämpää kumia alle, eikä liikkeessä ollut oikein muuta sopivaa. Kun eturenkaassa oli vielä pintaa viimeksi ja takakumi puhkesi, niin otin toistamiseen Angelin taakse. Vähän saisi olla enemmänkin pitoa.

Jos noista kahdesta valitset, niin ota mieluummin Pilot Power.
    Ok, kiitos infosta.

Laitoin kyseiset renkaat tilaukseen. 10tkm huollon yhteydessä ajattelin ne vaihdattaa alle. Vajaat parituhatta kilsaa on vielä ajamatta huoltoon.Eiköhän tuo parissa viikossa saada huristeltua.
    NYT BMW HP2 SPORT 2008
    ex BMW S1000XR
    ex Kawasaki ZZR1400
    ex BMW Megamoto
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen