Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
  1. #1
    Onko kenelläkään kokemusta sellaisesta ylös-alas suuntaan avattavasta/suljettavasta moottoripyöräteltasta, jonka runkorakeneena on putkikehikot.
    Tekeekö tuollaisella mitään ja mikä mahtaa olla sen säänkestävyys? Lähinnä arveluttaa, lähteekö se kovemnan tuulen mukana omille teilleen.
  2. #2
    Lähinnä arveluttaa, lähteekö se kovemnan tuulen mukana omille teilleen.
    Todennäköisesti se lähtee talvimyrskyssä liikkeelle. Paikka toki vaikuttaa, suojaako rakennukset, puut yms. tekijät tuulelta. Teltta on syytä sitoa kiinni johonkin, mikäli vain mahdollista ja laita myös maata vasten joku pressu, ettei sieltä nouse kosteus hapannuttamaan pyörää. Tuuletuksen on myös syytä olla kunnossa teltassa, kun kosteutta sinne kerääntyy jossain määrin joka tapauksessa.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  3. #3
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Todennäköisesti se lähtee talvimyrskyssä liikkeelle. Paikka toki vaikuttaa, suojaako rakennukset, puut yms. tekijät tuulelta. Teltta on syytä sitoa kiinni johonkin, mikäli vain mahdollista ja laita myös maata vasten joku pressu, ettei sieltä nouse kosteus hapannuttamaan pyörää. Tuuletuksen on myös syytä olla kunnossa teltassa, kun kosteutta sinne kerääntyy jossain määrin joka tapauksessa.
    Tuossa on asiaa.
    Umpinainen teltta olisi säilytyspaikkana huonoin mahdollinen talvisäilytyspaikka.
    Maasta ei saa nousta kosteutta ja tuuletuksen pitää olla hyvä.
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  4. #4
    Lähipiirissä oli aikanaan hinnat alkaen -pressutalli autolle. Tuuli ei vienyt kun hakattiin puolimetrisillä harjateräksillä alanurkat maahan. Lumikuorma veti pressun luokille, putket mutkalle ja seuraavan kesän auringonvalo poltti pressun puhki. Sopivalla ilmalla kondensoikin "riittävästi".

    Toki noissa on varmasti eroja...
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  5. #5
    Lainaa s151669 kirjoitti Katso viesti
    Lähipiirissä oli aikanaan hinnat alkaen -pressutalli autolle. Tuuli ei vienyt kun hakattiin puolimetrisillä harjateräksillä alanurkat maahan. Lumikuorma veti pressun luokille, putket mutkalle ja seuraavan kesän auringonvalo poltti pressun puhki. Sopivalla ilmalla kondensoikin "riittävästi".

    Toki noissa on varmasti eroja...
    Samanlainen oli meillä mökillä. Lumikuorma siinäkin oli se suurin ongelma, siel ois pitäny käydä talvella sitä harjaamassa. Runkoputket siinäkin väänty, korvattiin kakkosnelosella, pressu repes, korvattiin käytöstä poistetulla rekan pressulla. Hävitettiin ku saatiin hirsinen puuvaja/varasto/huussi -yhdistelmä rakennettuu.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  6. #6
    Lainaa Goofy S kirjoitti Katso viesti
    Tuossa on asiaa.
    Umpinainen teltta olisi säilytyspaikkana huonoin mahdollinen talvisäilytyspaikka.
    Maasta ei saa nousta kosteutta ja tuuletuksen pitää olla hyvä.
    Samaa mieltä. Teltta tai rättitalli maalattialla on hyvä paikka sieniviljelmälle mutta ei mopolle. Pitäisi jotenkin saada maakosteus eliminoitua, mutta menee työlääksi jos rakentaa rossipohjan. No menettelis ehkä jos pihassa on asfaltti. Siinäkin tapauksessa tuuletuksen pitäisi olla hyvä.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  7. #7
    Niissä teltoissa, joita katselin on yläosassa läpillä suljettavat verkolliset tuuletusaukot. Tuo ehdotettu pressusysteemi pohjalle kuullostaa hyvältä. Kuvien mukaan telttaa ei oikein muuten saa ankkuroitua maahan kuin jo mainituilla harjaterästangoilla. Teltta tulisi vain ajokauden aikaiseen käyttöön. Pihalla on toinen 2x3 mm pressutalli mallia Puuilo, jossa säilytän toista pyörää. Se on hiekkaisella parkkipaikalla sellaisenaan ja ankkuroitu maahan 30x30 cm betonilaatoilla, joita on molemmilla puolilla 4 kpl. Kondenssi-ilmiötä ei ole tässä tallissa ilmennyt. Se saa ilmaa alareunojensa kautta ja molemmissa päädyissä harjan alla on tuuletusaukot. Talli on pysynyt paikallaan ja kestänyt hyvin ainakin 2 vuoden myrskyt. Talvella sen katolta poistetaan säännöllisesti lumet. Kumpikaan pyöristä ei talvehdi pihalla vaan ne viedään lämpimiin säilytystiloihin.
  8. #8
    https://hobbyhall.fi/fi/piha-ja-puut...8aAh1rEALw_wcB


    Minulla on tuollainen fillaritelttana ja ihan kätevä, mutta oma on vähän turhan matala. Siinä on tuuletusaukot ja etuosaan voi kasata kiviä painoksi, mutta joku puualusta, johon voisi kiinnittää putket P-kiinnikkeillä olisi hyvä..
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  9. #9
    Lainaa Tni kirjoitti Katso viesti
    Niissä teltoissa, joita katselin on yläosassa läpillä suljettavat verkolliset tuuletusaukot. Tuo ehdotettu pressusysteemi pohjalle kuullostaa hyvältä. Kuvien mukaan telttaa ei oikein muuten saa ankkuroitua maahan kuin jo mainituilla harjaterästangoilla. Teltta tulisi vain ajokauden aikaiseen käyttöön. Pihalla on toinen 2x3 mm pressutalli mallia Puuilo, jossa säilytän toista pyörää. Se on hiekkaisella parkkipaikalla sellaisenaan ja ankkuroitu maahan 30x30 cm betonilaatoilla, joita on molemmilla puolilla 4 kpl. Kondenssi-ilmiötä ei ole tässä tallissa ilmennyt. Se saa ilmaa alareunojensa kautta ja molemmissa päädyissä harjan alla on tuuletusaukot. Talli on pysynyt paikallaan ja kestänyt hyvin ainakin 2 vuoden myrskyt. Talvella sen katolta poistetaan säännöllisesti lumet. Kumpikaan pyöristä ei talvehdi pihalla vaan ne viedään lämpimiin säilytystiloihin.
    Jos hyvän haluat niin täältä, https://www.mikkelinjoretuote.fi/autoteltta. Kestää... Kiinanihmeet voi samantien unohtaa.
  10. #10
    Tukirungolla oleva teltta on vähempitöinen viritellä kuin irtopeite. Peite on hankalampi etenkin jos on korkea(hko) enska ja laukut. Ja ainakin itse olen saanut sen laitella melkein joka kerta kahdesti, jostain kumman syystä sitä joutuu aina kääntämään 180 astetta.

    Myös jos sinne tuuppaa märän ja rapaisen ajokin, kuivuu se siellä paremmin kuin pelkän peitteen alla. Jos teltta pysyy irti pyörästä, ei se tee tuulessa lepattaessaan hankautumia hiekkaiseen mopoon, tosin se mahdollisuus lienee aika teoreettinen. Itsekin käyttäisin ajokaudella telttaa jos ei olisi tallia.

    Teltta tai peite ei voroja estä, mutta vähentää kyllä satunnaisten räplääjien kiinnostusta. Poissa silmistä, poissa mielestä.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  11. #11
    Ajokauden aikana tuo oma fillarini majailee pressukatoksessa, kapula pystyyn, kiinni narulenkillä yläreunastaan ja mopo liikenteeseen. Talvet tuo fillari sitten viettääkin viereisessä autotallissa.

    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  12. #12
    Kuten Kotarikuski aiemmin totesi niin juuri niiden syiden takia teltta on harkinnassa. Vaikka pyörä ei olekaan enska niin eihän se ajolenkkien jälkeen ihan puhdas ole. Peite on tuulella liikkuessaan jo hangannut parista kohtaa maalipinnan himmeäksi.
  13. #13
    Lainaa Tni kirjoitti Katso viesti
    Kuten Kotarikuski aiemmin totesi niin juuri niiden syiden takia teltta on harkinnassa. Vaikka pyörä ei olekaan enska niin eihän se ajolenkkien jälkeen ihan puhdas ole. Peite on tuulella liikkuessaan jo hangannut parista kohtaa maalipinnan himmeäksi.

    Itselläni on kyllä laadukas peite, joka on varsin painava, eikä paljon lepattele tuulessa. Kannattaa siis panostaa laatuun. Afrikkalaisen peittämiseen tarvittaisiin kyllä aika iso teltta, kun tuo minun riittää nippanappa fillarille korkeuden puolesta.

    https://www.storm-motor.fi/yleisosat...eite-xxl-koko/


    Minusta tärkein etu peittämisessä on, ettei auringonpaahde muuta muoviosia harmaaksi.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  14. #14
    Lainaa oili kirjoitti Katso viesti
    Minusta tärkein etu peittämisessä on, ettei auringonpaahde muuta muoviosia harmaaksi.
    Ehdottomasti! UV on myrkkyä muoville ja erityisesti punaiset osat ovat erityisessä vaaravyöhykkeessä. Unohtui omasta listasta, hyvä kun toit esiin.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  15. #15
    Itsellä pressutalli, joka kiinnitetty parruista ja laudoista tehdyn alustan päälle ja on 10cm irti maasta. Alusta painaa niin paljon, ettei ole tuuli vienyt ja kun mopo tallin sisällä, niin painoa sitten vielä enemmän. On siellä pressutallissa mukavampi roplata mopoa sateella kuin taivasalla. Kesäksi ja talveksi talli vaihtaa paikkaa ja se tapahtuu laittamalla renkaat alustan alle. Talvisin mopo lämpimässä ja talli täytetty ruohonleikkurilla yms. kesäroinalla.

    Lähetetty minun Power Armor 18 laitteesta Tapatalkilla
  16. #16
    siinä on kyllä ulkovesikraana laitettu kätevään paikkaan. älä unohda pakkasella kiinni ja auki ettei putki jäädy seinässä halki.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  17. #17
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    siinä on kyllä ulkovesikraana laitettu kätevään paikkaan.
    Se on tämän talopaketin vakiotoimitus nääs, kellari tehty ensin ihan itse ja talo sittemmin nosteltu "parakkeina" sen päälle, vakiotoimitus olisi ollut ns. matalaperusteisena betonipalkkisokkelein. Niin ja paskaviemärin tarkastuskaivohan on tuossa about eturenkaan alla

    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  18.  
  19. #18
    Lainaa oili kirjoitti Katso viesti
    Itselläni on kyllä laadukas peite, joka on varsin painava, eikä paljon lepattele tuulessa. Kannattaa siis panostaa laatuun. Afrikkalaisen peittämiseen tarvittaisiin kyllä aika iso teltta, kun tuo minun riittää nippanappa fillarille korkeuden puolesta.

    https://www.storm-motor.fi/yleisosat...eite-xxl-koko/


    Minusta tärkein etu peittämisessä on, ettei auringonpaahde muuta muoviosia harmaaksi.
    Jeps, sisäpuoli pehmeää kangasta ja painoa riittävästi, ei pahemmin lepata. Pari vuotta ollut käytössä ja en ole huomannut maalipinnassa, missään jälkiä/hiertymiä.