Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Moro. Mites löytyykö neuvoja kun nyt on semmoinen tilanne että mopossa luistaa kytkin kylmänä. Vielä vähän aikaa sitten luisti koko ajan, sen jälkeen vaihdettu levyt, jouset, öljyt ja kruunun kuluneet jäljet viilattu sileäksi. Nyt toimii lämpimänä kuin unelma, mutta kylmänä ärsyttävästi luistaa. Eihän tuo mitenkään järisyttävän iso ongelma ole, mutta kiva olisi saada pois kun pitäisi mopo myydäkkin. Mopo on Beta RR 50 vm 2017. Koneessa tällä hetkellä Motorexin 10W-30 öljyt.

    -Kiitos
  2. #2
    Lainaa Hirsipuu kirjoitti Katso viesti
    Koneessa tällä hetkellä Motorexin 10W-30 öljyt.
    Vaihteisto- vai moottoriöljyt?
    Lajin halpuus viehättää.
  3. #3
    Vaihdoitko sekä massa- että teräslevyt?
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  4. #4
    Lainaa Kötöstelijä kirjoitti Katso viesti
    Vaihteisto- vai moottoriöljyt?
    Taisi olla ihan top speed 10w 30 moottoriöljy, pitäisi silti ymmärtääkseni toimia. Tänään hain castrolin 10w 40 mtx öljyn, pitää huomrnna kokeilla sitä.
  5. #5
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Vaihdoitko sekä massa- että teräslevyt?
    Juu molemmat vaihdettiin
  6. #6
    Kytkinvaijerissa liikaa pänninkiä?
    Honda GL1800 -06
    Vanhat: VF750C, GL1500C
  7. #7
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Kun ottaa huomioon, että se ei ole nestekytkin, niin vaihtaminen enemmän okeaan öljyyn voi olla hyvä asia, mutta sen lisäksi oletko kokeillut sellaista, että kylmänä koneen ollessa käynnissä pumppaat vähän kytkintä. Se toimenpide voisi irrottaa levyt toisistaan, kun kone on kylmä.
    En ymmärrä tätä.
  8. #8
    Miten nestekytkin vaikuttaa toimintaan vs.vaijjeri? Kumpiakin ollu, nesteitäkin vaihdettu ja ei toimintaongelmia.
    Kevariin joskus laitoin bel rayn oikein vaihteistoon suunniteltua öljyä ja oli vissiin liika hyvää, kun rupes luistaan juuri kuten ongelma kuvattu. Halvalla castrol gtx (muistelen) öljyllä pelas taas normisti.
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  9. #9
    Lorotin tuohon Gileraan huollon yhteydessä:

    Motul Transoil Expert 10W-40 1l
    Motonet 59-3058

    Hyvin on toiminut, eikä kytkimen kanssa mitään ongelmia eli tuota nyt voin ainakin suositella.

    Jos ei mikään muu auta, niin Delvac!
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
  10. #10
    Lainaa Hirsipuu kirjoitti Katso viesti
    Juu molemmat vaihdettiin
    Kuitenkin vois haiskahtaa siltä, että pakka on liian ohut, jos lämmetessä alkaa pitämään. Toinen vaihtis tietty että levyt jumittaa, mutta jos on hiottu särmät pois niin...

    Mutta jos pakan paksuudesta lähtisi liikkeelle.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  11. #11
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Ettei vaan olisi mopo korjaantunut, kun ei ole vuorokauteen mitään kuulunut?
    Vaihdettiin tossa perjantaina nyt castrolin 5w-40 öljyr sisään, meni parempaan suuntaan. Nyt ei kylmänäkään enää kaikilla vaihteilla luista, mutta epäsäännöllisesti joillain vaihteilla. Kyseisilä öljyillä tuntui myös kestävän vähemmän aikaa ennen kuin alkaa toimia virheettä. Pitää nyt pari päivää seurailla pysykö tuollaisena.
  12. #12
    Lainaa TommoKe kirjoitti Katso viesti
    Miten nestekytkin vaikuttaa toimintaan vs.vaijjeri? Kumpiakin ollu, nesteitäkin vaihdettu ja ei toimintaongelmia.
    Kevariin joskus laitoin bel rayn oikein vaihteistoon suunniteltua öljyä ja oli vissiin liika hyvää, kun rupes luistaan juuri kuten ongelma kuvattu. Halvalla castrol gtx (muistelen) öljyllä pelas taas normisti.
    Totakin epäiltiin, kokeiltiin jotain halvempaa motulin mineraalipohjaista, meni vain huonompaan suuntaan. Nyt castrolin 5w-40 öljyillä toiminut paremmin
  13. #13
    Lainaa Hirsipuu kirjoitti Katso viesti
    Vaihdettiin tossa perjantaina nyt castrolin 5w-40 öljyr sisään, meni parempaan suuntaan.
    Onko tuo uusi öljy märkäkytkimille sopivaa öljyä, vai tavallista moottoriöljyä? Märkäkytkinöljyn erottaa purkin kyljestä JASO MA, MA1 tai MA2 merkinnästä.

    Mikäli luistamisen syy on olut tavallinen moottoriöljy, niin märkäkytkinöljyn vaihtaminen ei aina korjaa tilannetta heti johtuen kytkinpintojen kyllästymisestä ei-sopivasta öljystä. Kyseisissä tapauksissa tilanne joko paranee vähitellen tai sitten vain kytkinremontilla, mikäli lienee harvinaisempaa.
  14.  
  15. #14
    Tästä saa jotenkin semmoisen kuvan että tässä yhteydessä luistamisella tarkoitetaan sitä että kytkin ei irroita kunnolla? Eli vapaa on vaikea löytää ja vaihde kolahtaa kytkiessä?
    Ei olisi eka kerta kun menisi tässä asiassa käsitteet ristiin. Enkä siis tarkoita kitistä terminologiasta mutta vaikuttaa aika paljon korjausneuvoihin.