Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234
Tulokset 91:stä 94:een 94:sta
  1. #91
    Lainaa jahonen kirjoitti Katso viesti

    Ehkä jollain on kertoa tapauksesta missä stabilaattorit ovat olleet se hopealuoti millä keväiset käynnistysongelmat on vältetty.

    t. Janne
    Netti täyttyy joka kevät kertomuksista huonosti toimivista talven yli seisoneista erilaisista pienkoneista, joissa kaasutin/kaasuttimet.
    Kovin harvan vikakuvauksessa kerrotaan käytetyn bensassa stabilisaattoria tai vaihtoehtoisesti tyhjentäneen polttoainejärjestelmän.
    Varmaan puhdasta sattumaa?

    Polttoaineen suihkutuksella varustetuista isommissa moottoreissa vastaavat talvenjälkeiset käyntiongelmat tuntuvat olevan lähes luokkaa nolla. Miksi yrittää niputtaa kaikki samaan kategoriaan?

    Kympin maksavalla stabilisanttiputelilla käsittelee noin 100 litraa bensaa. Dyra pengar!
  2. #92
    Lainaa vstrom kirjoitti Katso viesti
    Kympin maksavalla stabilisanttiputelilla käsittelee noin 100 litraa bensaa. Dyra pengar!
    Eniten tuossa epäilyttää että kun stabilointiaineiden ohjeissa ehdotettu seossuhde on niin pieni, melkeinpä voisi sanoa että homeopaattinen, että jotenkin tulee mieleen että mahtaako tuo mitenkään voida toimia sellaisena "päivä ja yö"-erona, eli toimiiko se kuitenkin vain tapauksissa missä lähtökohdat ovat joka tapauksessa sellaiset että ilman stabilointiainettakin pärjättäisiin ok? Eli toisinsanoen olisiko noista ollut mitään apua esim. mainitsemaasi "kaikki herkästi syttyvät aineet olivat talvisäilytyksessä haihtuneet"-tapaukseen?

    Hinta ei kyllä ole kovin suuri, mutta silti tutkijan luonteen omaavana ihmisenä haluaisin mielellään nähdä aiheesta kunnon systemaattisen tutkimuksen, ennemminkin kuin anekdootteja netistä. Pitäisi olla koejärjestely missä ainut muuttuja on stabilointiaine ja samplekoko on sellainen että mahdollisesta hyödystä ei jää epäselvää.

    Tietenkin voi olla että nuo toimii, mutta mikään ei korvaa luotettavaa tutkimusta.

    t. Janne
    KTM 1190 Adventure ABS -16
  3. #93
    Entä systemaattinen tutkimus, siitä että stabilisaattori on pienkoneiden pitkäaikaissäilytyksessä tarpeeton?
    Ilmeisesti siitä on sinulla nettianekdootteja parempaa luotettavaa tutkimusta?
  4.  
  5. #94
    Lainaa jahonen kirjoitti Katso viesti
    Eniten tuossa epäilyttää että kun stabilointiaineiden ohjeissa ehdotettu seossuhde on niin pieni, melkeinpä voisi sanoa että homeopaattinen, että jotenkin tulee mieleen että mahtaako tuo mitenkään voida toimia sellaisena "päivä ja yö"-erona, eli toimiiko se kuitenkin vain tapauksissa missä lähtökohdat ovat joka tapauksessa sellaiset että ilman stabilointiainettakin pärjättäisiin ok? Eli toisinsanoen olisiko noista ollut mitään apua esim. mainitsemaasi "kaikki herkästi syttyvät aineet olivat talvisäilytyksessä haihtuneet"-tapaukseen?

    Hinta ei kyllä ole kovin suuri, mutta silti tutkijan luonteen omaavana ihmisenä haluaisin mielellään nähdä aiheesta kunnon systemaattisen tutkimuksen, ennemminkin kuin anekdootteja netistä. Pitäisi olla koejärjestely missä ainut muuttuja on stabilointiaine ja samplekoko on sellainen että mahdollisesta hyödystä ei jää epäselvää.

    Tietenkin voi olla että nuo toimii, mutta mikään ei korvaa luotettavaa tutkimusta.

    t. Janne
    Kannattaa kokeilla ihan käytännössä sopivilla koneilla.
    Muutaman kerran kun hartsit poistaa joka paikasta, tekee mitä tahansa jottei tarvitsisi sitä enää tehdä.
    Ruiskukoneissa ei niinkään, mutta kaasutinvehkeissä ilmiön huomaa.
    Rakastan ulkoilua raikkaassa pakokaasun tuoksussa.
    Kausi jatkuu koko vuoden ja parhaat ajokelit alkavat marraskuussa.

    Yamaha FZR1000,Suzuki GT750,Kawasaki KMX200 telasarjalla, Honda Goldwing 1500, Skyteam 200, Mad Croc 80cc
Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234