Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234
Tulokset 91:stä 108:een 108:sta
  1. #91
    Runkolaakerit asennettu, oli kaikki 5 paria toleransseissa.
    Huomenna sit veivien laakereiden mittaus. Sit jos neki on ok, ni sit ens viikolla lohkot yhteen.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  2. #92
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Runkolaakerit asennettu, oli kaikki 5 paria toleransseissa.
    Huomenna sit veivien laakereiden mittaus. Sit jos neki on ok, ni sit ens viikolla lohkot yhteen.
    Hyvin siis etenee homma,
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Räyskälä27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
  3. #93
    Pikkuhiljaa... Jos sitä vihdoin saisi torstaina lohkot yhteen. Piti tehdä jo eilen mutta noissa HD pinnapulteissa oli 11mm sakarat eikä 12mm niinku orkkiksissa ni pitää huomenna käydä hakemassa käypä hylsy.
    20250821_034609.jpg
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  4. #94
    Viimeksi oon paloitellut ja kasannut auton konetta joskus 90-luvulla mutta pelottavan kuivana paikat… Kai veivinlaakerit on öljytty ja kai meinasit muitakin laakereita ja rattaita voidella ennen niputusta? Viisaammat voi toki kommentoida jos se on muiden mielestä hätävarjelun liioittelua.
  5. #95
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Viimeksi oon paloitellut ja kasannut auton konetta joskus 90-luvulla mutta pelottavan kuivana paikat… Kai veivinlaakerit on öljytty ja kai meinasit muitakin laakereita ja rattaita voidella ennen niputusta? Viisaammat voi toki kommentoida jos se on muiden mielestä hätävarjelun liioittelua.
    Siihen on se oma marjapuuronsa, red line muistaakseni.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  6. #96
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Viimeksi oon paloitellut ja kasannut auton konetta joskus 90-luvulla mutta pelottavan kuivana paikat… Kai veivinlaakerit on öljytty ja kai meinasit muitakin laakereita ja rattaita voidella ennen niputusta? Viisaammat voi toki kommentoida jos se on muiden mielestä hätävarjelun liioittelua.
    Ei ole hätävarjelua.

    Ei ole kuivana paikat. Ainoastaan lohkon sisäpinnat on kuivat ja tiivistepinnat. Runkolaakerit+veivilaakerit on red linen asennusrasvalla sivelty, samoin vetoakselin rattaat ja holkit. Vaihteiston pinta on pensselöity moottoriöljyllä.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  7. #97
    Nonnih, alakerta on kasassa! Sitte jäädään odottelemaan mäntiä. Kun männät tulee, saadaan männät sekä sylinteriryhmä kii. Sen jälkee lähtee kansi koneistukseen...
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  8. #98
    Nyt on männät vihdoin perillä, ja kansi koneistettu! 0.03mm piti ottaa lastua pois koska parissa sylinterissä oli reunassa pieni musta alue.

    Seuraavan parin viikon aikana pääsee laittamaan paketin lähes nippuun. Sit on enää jäljellä nokkapyörien asennus ja ajoitus.


    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  9. #99
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Uusien mäntien pakettien avaaminen
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  10. #100
    Tuliko 2000 vai 4000 sarjan alumiinista noi männät? Mua kovasti aikanaan peloteltiin piston slapista 2000 sarjan kans, mut ei niistä ikinä mitään kalinoita tullu.
  11. #101
    Lainaa JM_78 kirjoitti Katso viesti
    Tuliko 2000 vai 4000 sarjan alumiinista noi männät? Mua kovasti aikanaan peloteltiin piston slapista 2000 sarjan kans, mut ei niistä ikinä mitään kalinoita tullu.
    Hyvä kysymys. Vastaus: Ei pienintäkään käsitystä.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  12. #102
  13. #103
    Ei ja sitte toi wisecon paksu helmnapinnoitus auttaa. Sen on tarkoitus kulua sisäänajossa sopivaan välykseen. muistaakseni männän helman välykselle ei annettu edes mittaa em syystä. Mullakin oli 1.8T koneessa nuo saman tyyppiset männät. Varmaan oikein asiallinen valinta tommoseen suhteellisen kireään ahdetuun koneeseen.
  14. #104
    Lainaa JM_78 kirjoitti Katso viesti
    Tuliko 2000 vai 4000 sarjan alumiinista noi männät? Mua kovasti aikanaan peloteltiin piston slapista 2000 sarjan kans, mut ei niistä ikinä mitään kalinoita tullu.
    Kertooko tuo mitään oleellista?

    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  15. #105
    Näytti olevat piston material: 2618. Tässä nopeesti random googlaus tuosta 2000 ja 4000 erosta.

    They work on the street but are really a racing part. The 2618 alloy is stronger than 4032 but is given to a greater amount of thermal expansion so they are usually set up for a wider skirt clearance, this being controlled by the bore finish process. Because of this they are best being available to the machine shop doing the block to insure that each piston and its bore are well matched. as if too loose they will make noise and too tight risks galling the piston and its cylinder wall. This being mostly a competition problem where the engine will be running extremely hot. On the street the opposite problem because of being cold at start up and never run anywhere as hot as a racing engine so the typical clearance remains noisy. The answer or at least a partial answer is to take time to warm the street driven engine up before requesting power. These pistons are used a lot in kits for their ability to resist the effects of detonation, they are very strong.

    The 4032 alloy is of high silicon content just short of the eutectic, they are more thermally stable but trade down on ultimate strength. They are plenty strong for the occasional racer, like the 2618 probably overkill for the street but since they can be run at tighter clearances more friendly as they are pretty much ready to go as soon as you fire the engine. Being able to run with a tighter wall clearance keeps the rings more stable over a broad operating temperature range which improves seal when the engine is cold reducing oil consumption and blow-by while improving cold compression compared to the 2618 alloy pistons.
  16. #106
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Kertooko tuo mitään oleellista?

    Terävät reunukset kun vielä venttiilitaskujen ympäriltä ja ylipäätään männän laelta pyöristää, niin ei niin herkästi nakuttele. Muutenhan näyttäis wisecolta saavan ihan kelpo aihioita vieläkin 👌
    Ei ole sellaista vikaa mitä ei jeesusteipillä korjattaisi

    Honda Cbr600 Pc 25 Stunt Edition

    "Honda mies"
  17. #107
    Nyt on motti 90% kasassa. Enää puuttuu uudet nokkapyörät, niiden ajoitus ja sitte nokkapukit ja venakoppa paikalleen. Mutta ne jää Vittaniemen tehtäväksi ku itellä ei oo työkaluja tohon nokkapyörien asennukseen. Pikkusen oli ohjelmaa ryhmän paikalleen laitossa ku 2 keskimmäisen männän männänrenkaat pääs puikahtaa alta näkyviin ni meni pien tovi äheltää ne takas.

    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  18.  
  19. #108
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Nyt on motti 90% kasassa. Enää puuttuu uudet nokkapyörät, niiden ajoitus ja sitte nokkapukit ja venakoppa paikalleen. Mutta ne jää Vittaniemen tehtäväksi ku itellä ei oo työkaluja tohon nokkapyörien asennukseen. Pikkusen oli ohjelmaa ryhmän paikalleen laitossa ku 2 keskimmäisen männän männänrenkaat pääs puikahtaa alta näkyviin ni meni pien tovi äheltää ne takas.

    Pisti silmään tuo momenttiavain. Merkkiä en muista, mutta ihan samannäköinen 1/4 ja 3/8 momenttiavain löytyy omasta tallista.
    Miun työpaikalla kalibroidaan momenttiavaimet kerran vuodessa ja tietenkin vein sinne omat samaan kasaan arvioitaviksi.
    Molemmissa ole heittoa yli 20% ylöspäin. Ne avaimet löytyy edelleen, mutta korjauskertoimen kanssa niillä on turvallisempaa toimia.
    Jos avaimeen säädetty momentti oli 15Nm, niin mitattu arvo oli 18Nm.
    Eihän se toki iso heitto ole ja yleensä naksun jälkeen vääntö ei heti pysähdy.

    Töissä on piippaavia digitaalimomenttiavaimia, joissa näkee sen voiman.
    Helposti auton renkaan pyöränpulttia kiristettäessä momentti menee 20Nm yli (haluttu 110Nm ja näytössä 132Nm).
    Kerran kokeiltiin jotain pikkupulttia (momentti 8Nm), niin kukaan ei saanut eka tai toka kerralla alle 10Nm kiristystä...
Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234