Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
    Kyselen kokemuksia moottoripyörän säilyttämisestä ihan kodin sisätiloissa - siis huoneessa eikä tallissa. Himottaisi ottaa kaksitahtari tyhjänä olevaan huoneeseen, jotta voisi pyörää talven mittaan kaikessa rauhassa purkaa/kasata/huoltaa. Toki pakoputki ja tankki talvehtisi autotallin puolella...

Eli tarttuuko öljyn, pakokaasun tms. käry huoneen pintamateriaaleihin tai onko muita ylläreitä? Kyseisessä huoneessa on koneellisen ilmanvaihdon tuloventtiili ja ilma poistuu huoneesta kohti muualla sijaitsevia poistoja. Ja please - vain kokemuspohjaista dataa ilman oletteluja ja arpomista.
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Kyselen kokemuksia moottoripyörän säilyttämisestä ihan kodin sisätiloissa - siis huoneessa eikä tallissa. Himottaisi ottaa kaksitahtari tyhjänä olevaan huoneeseen, jotta voisi pyörää talven mittaan kaikessa rauhassa purkaa/kasata/huoltaa. Toki pakoputki ja tankki talvehtisi autotallin puolella...

Eli tarttuuko öljyn, pakokaasun tms. käry huoneen pintamateriaaleihin tai onko muita ylläreitä? Kyseisessä huoneessa on koneellisen ilmanvaihdon tuloventtiili ja ilma poistuu huoneesta kohti muualla sijaitsevia poistoja. Ja please - vain kokemuspohjaista dataa ilman oletteluja ja arpomista.
    Jos tasainen lämpö niin vähemmän pensan hajua.

Kun tai jos lämpötila vaihtelee niin tankki hengittää ja huoneeseen tulee vieno pensan haju.

kokemus 4-tahti supersportista.

lämmöt oli kuitenkin koko ajan yli nollan.

ensi talvena ko. tilassa on kuitenkin kaksi pyörää säilössä.

hajut ei haitannut normaalia rasvakouran elämää.
    BMW F800GS 2009,Suzuki GSXR750 2007,Suzuki GSXR750 2000,Suzuki GSXR600 1998,Honda CBR600F 1987,Honda CBR600F 1989,
    BMW F800GS Adv 2014.
    Meillä on välillä ollut 2t enska sisätiloissa jonkun päivän. Vähän se haisee mutta ei harmiksi asti. Renkaista jää aika nopeasti jälki lattiaan, parin päivän jälkeen sai laminaattia hinkata että läksi irti.
    Ilman putkea ja tankkia en usko että haittaa tulee.
    Miula on mutterientisöity moottoripyörä, jonka tankissa ei ole ollut bensaa seitsemään vuoteen ja kaasuttimessa viiteen vuoteen.
    Moottorissa on öljyä ja jäähdyttimessä jäähdytysnestettä.

Silti en saa tuoda sitä olohuoneeseen...
    Kakstahtareista eos mutta kun olen laittanut pienkonebensaa tankkiin ja lämpimäksi käytön jälkeen antanut olla ulkona vuorokauden, ei tuo SF ole antanut havaittavaa hajua vaikka se tv-luolassa talvehtiikin.

Multi antoi jonkin verran käryä, mutta tarkemmin muistellen siihen jäi 98:t sisään. Sitä en ole kokeillut pienkonebensan kanssa kun se on nyttemmin mahtunut talliin.

Kaasari antaa epäilemättä tuoksua herkemmin kuin ruisku, mutta veikkaan että pienkonebensa ei 2T-laitteessakaan juurikaan käryä. Tuskin siinä muut nesteet kuin bensa haihtuu.

Tietysti jos tankin tyhjentää ja lopuksi huuhtelee pk-bensalla niin aina parempi, sama kaasuttimelle. Jos kohokammiossa on puolikin desiä normibensaa, riittää siitä hajua pitkäksi aikaa.
    Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 16.09.2024 klo 23:26.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
    Vakuutusyhtiö ei välttämättä tykkää jos jotain sattuu tai siis tykkää, kun ei tartte korvata, ainakaan kokonaan.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT 50 -18
    Renkaiden haju tuntuu joitakin viikkoja. Itse käyttelinkin pyörää tuulen suunnan ollessa sopiva ristivedon poistaessa pakokaasut tehokkaasti. Ruiskupelit ei paljon bensalle haise. Pienkone bensa kaasaripeleille jeesaa paljon.
    Nykyiset Kawat tallissa:
    KLX 250 B1 - 81
    Z 1000 ST E1 -79
    Z 1000 ST E2 -80
    Mean Streak 1600 -07
    Z 1000 Special Edition -14
    GTR 1400 -08
    Spectre 1100 D1 -82
    KX 250 XC KL Enduro -21
    KLE 500 -91
    Lainaa harald73 kirjoitti Katso viesti
    Vakuutusyhtiö ei välttämättä tykkää jos jotain sattuu tai siis tykkää, kun ei tartte korvata, ainakaan kokonaan.
    Mikä olisi se jokin mikä sattuisi, josta vakuutusyhtiö ei tykkäisi? Oletan että liittyy mopon palamiseen? Näyttäisi saavan säilyttää 25 litraa pensaa huoneistossa, eli ei yhden mopon kanssa ole mikään ongelma sekään. Eivätkä nuo mopot säilyttäessä yhtenään syty, joten melko turvallisena pidän sisällä säilyttämistä senkin suhteen.

Mitä taas mopon palo- ja varkausturvaan tulee, niin asunto lienee lukittu tila, eli siellä ei tarvinne mopoa erikseen lukita rosvojen varalta. Kaskon ehdoissakaan tuskin kielletään mopon säilyttämistä sisätiloissa, eli palo- ja hirviturvat ovat voimassa ihan normaalisti.
    1835
    Lainaa Ghostrider kirjoitti Katso viesti
    Mikä olisi se jokin mikä sattuisi, josta vakuutusyhtiö ei tykkäisi? Oletan että liittyy mopon palamiseen? Näyttäisi saavan säilyttää 25 litraa pensaa huoneistossa, eli ei yhden mopon kanssa ole mikään ongelma sekään. Eivätkä nuo mopot säilyttäessä yhtenään syty, joten melko turvallisena pidän sisällä säilyttämistä senkin suhteen.

Mitä taas mopon palo- ja varkausturvaan tulee, niin asunto lienee lukittu tila, eli siellä ei tarvinne mopoa erikseen lukita rosvojen varalta. Kaskon ehdoissakaan tuskin kielletään mopon säilyttämistä sisätiloissa, eli palo- ja hirviturvat ovat voimassa ihan normaalisti.
    Jokainen torpassaan omalla tavallaan. Olen melko varma, että jos täällä onnellisten saarella roudaan jonkun noista mun mopedeista meidän kerrostalokämppään, puuttuu siihen melko pian myös taloyhtiö (jos saa tietää).

Mun frendin faija on vakuutuslakihenkilö ja kun sai tietää, että frendin Harrikka on olohuoneessa, ei tykännyt. Tuskin veti mitään lakipykälää pojalleen pöytään, mutta kuulemma ei näin. Kyseessä paritaloasunto.

Jutun aloittajan täytyy olla sinkku eli/ja poikamies, sillä naisilla tuntuu olevan jostain syystä melko paljon vastaan sitä, että kämppä muutetaan miesluolaksi.

En ala kinaamaan eli kuten totesin, jokainen torpassaan omalla tavallaan.
    Yamaha FJR 1300 -13
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT 50 -18
    Olen melko varma, että täällä sääntösuomessa joku sääntö kieltää moottoriajoneuvon säilyttämisen asuintiloissa. Se voi olla esim:
    - kunnan/kaupungin rakennussääntö
    - kunnan/kaupungin järjestyssääntö
    - taloyhtiön järjestyssääntö
    - jos asutaan vuokralla niin vuokrasopimus
    - vakuutusyhtiön jokin sääntö

Omalla luvalla ja omalla vastuulla voi tietysti tehdä paljonkin asioita ja jokainen toimikoon kuten parhaaksi näkee.
    -- Brake later and open the gas earlier --
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Miula on mutterientisöity moottoripyörä, jonka tankissa ei ole ollut bensaa seitsemään vuoteen ja kaasuttimessa viiteen vuoteen.

Älä välitä, semmoista se parisuhteessa on ;) Mulla oli maalarilta tullut tankki ja pienen väännön jälkeen sain säilyttää sitä talven ajan kirjahyllyn ylätasolla.
    Jossain vaiheessa elämää mahdollistui harrastetila, jossa muutama eri tila. Siinä osassa, jossa vuotamattomia moottoroituja harrastekappaleita on, leijailee kevyesti sama tuoksu, kun vaikkapa jossain autokaupan vaihtoautohallissa.

En haluaisi asua tuossa tuoksussa, vaikka se ei estä viettämästä ko tilassa aikaa tuntikaupalla ihan mielellään.
    Lainaa harald73 kirjoitti Katso viesti
    Jokainen torpassaan omalla tavallaan. Olen melko varma, että jos täällä onnellisten saarella roudaan jonkun noista mun mopedeista meidän kerrostalokämppään, puuttuu siihen melko pian myös taloyhtiö (jos saa tietää).

Mun frendin faija on vakuutuslakihenkilö ja kun sai tietää, että frendin Harrikka on olohuoneessa, ei tykännyt. Tuskin veti mitään lakipykälää pojalleen pöytään, mutta kuulemma ei näin. Kyseessä paritaloasunto.

Jutun aloittajan täytyy olla sinkku eli/ja poikamies, sillä naisilla tuntuu olevan jostain syystä melko paljon vastaan sitä, että kämppä muutetaan miesluolaksi.

En ala kinaamaan eli kuten totesin, jokainen torpassaan omalla tavallaan.
    -

Minulla on vanha Solifer purettuna portaiden alla odottamassa eläkettäni ja entisöintiä ajan kanssa. Periaatteessa se ei eroa mitenkään siitä, jos mopo olisi isompi ja ajokuntoinen. Olenko siis liemessä?
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
    Mulla oli useana vuonna bemun K100 ja K1200S talvisäilytyksessä omakotitaloni olohuoneessa. Suoraan ajosta ensin talliin ja sieltä ilmojen kylmettyä sisälle. Muutaman päivän haisi pensa, sitten sitä ei kukaan enää huomannut. Mammalta eikä muksuilta tullut mitään kommenttia, korkeintaan jos jouluksi koristelisi tuon eikä kuusta
    Vakuutusyhtiöön soitin kun pistin seisomaan ja mainitsin että olohuoneessa säilytän ettei varmaan kaskoakaan tarvitse, vastasi vaan että tulipalon sattuessa ajoneuvot korvataan niiden omista vakuutuksista eikä talon ja otti vaan törmäysturvan pois päältä
    Hauskana sivuhuomautuksena, mulle oli talvisaikaan varattu huolto tuolle K1200S:lle kuljetuksineen. Kun aika tuli, peruuttivat pakun autotallin eteen. Ilmeet olivat aika muikeat kun työnsin paraatiovesta bemun keulaa ulos ja tuumasin että väärä ovi.
    Antti
    ex-BMW K100RS -85
    ex-BMW K1200S -05

Ala seksilakkoon makuuhuoneessa, niin nainen taipuu kiristyksen alla noin vuodessa. Tämä vaatii tietysti kovaa luonnetta, mutta olisit tosimiesten kiistämättömien oikeuksien esitaistelija.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
    Lainaa oili kirjoitti Katso viesti
    Ala seksilakkoon makuuhuoneessa, niin nainen taipuu kiristyksen alla noin vuodessa. Tämä vaatii tietysti kovaa luonnetta, mutta olisit tosimiesten kiistämättömien oikeuksien esitaistelija.
    Just joo.
    Palkinto tuo olisi eikä kiristys.

T:30+ vuotta saman henkilön kanssa...
    nainen vaihtui henkilöksi....
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    nainen vaihtui henkilöksi....
    Nykyään on miehiä ja henkilöitä, kun naisia ei ole suotavaa kutsua naisiksi, ainakaan julkisesti.
    Just joo.
    Palkinto tuo olisi eikä kiristys.

T:30+ vuotta saman henkilön kanssa...
    No kuitenkin oot...
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
    Lainaa oili kirjoitti Katso viesti
    -
    Minulla on vanha Solifer purettuna portaiden alla odottamassa eläkettäni ja entisöintiä ajan kanssa. Periaatteessa se ei eroa mitenkään siitä, jos mopo olisi isompi ja ajokuntoinen. Olenko siis liemessä?
    Mistä mä voisin tietää? En ole lakihenkilö ja kuten totesin, jokainen omassa torpassaan omalla tavallaan.
    Yamaha FJR 1300 -13
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT 50 -18
  21.  
    Pienkonebensa ei haise tankissa ollessaan eikä ole terveydelle vaarallista. Mulla on kolme kelkkaa autotallissa joka on talon alakerrassa eikä todellakaan haise. 98 sen sijaan dunkkaa selvästi.
    Kronoby Racing Team