Tulokset 1:stä 28:een 28:sta
  1. #1
    Tänään ajoin autolla 80km/h jonon jatkona kehä3 itäänpäin Espoon Ikean kohdilla, kun oikealta oli liittymässä mukaan mustaan nahkaan pukeutunut Harley mies. Hän jäi taakse ajamaan. Satasen alueen alettua en viitsinyt kiihdyttää täysiä vastamäkeen vaan otin sallitun nopeuden vasta mäen päällä. Sen jälkeen alkoi tapahtua kummia.

    Tämä Harrikkamies lähti ohittamaan, vilkaisi takaviistoon ja vaihtoi kaistaa minun eteeni tarpeettoman (vaarallisen) läheltä. Pidin vakkarin päällä mutta olin valmiina polkaisemaan jarrua. Hän otti etumatkaa hitaasti, kunnes 200 metrin päässä...irroitti vasemman käden tangosta kun ilmeisesti alkoi nautiskelemaan maisemista ja vauhti alkoi hidastua. Vaihdoin vasemmalle ja menin ohi.

    Ei tullut mieleen yhtään järkevää selitystä miks tällä tavalla ajellaan prätkällä. Hengenvaarallista hidastella autojen edessä kehätiellä.
    Suzuki Solifer R -88, Honda Monkey -96, Kawasaki KMX 125 -93, Honda VF 750C -96, Suzuki TL1000S -97, BMW K1200S -05
  2. #2
    Lainaa IsoTwin kirjoitti Katso viesti
    Tänään ajoin autolla 80km/h jonon jatkona kehä3 itäänpäin Espoon Ikean kohdilla, kun oikealta oli liittymässä mukaan mustaan nahkaan pukeutunut Harley mies. Hän jäi taakse ajamaan. Satasen alueen alettua en viitsinyt kiihdyttää täysiä vastamäkeen vaan otin sallitun nopeuden vasta mäen päällä. Sen jälkeen alkoi tapahtua kummia.

    Tämä Harrikkamies lähti ohittamaan, vilkaisi takaviistoon ja vaihtoi kaistaa minun eteeni tarpeettoman (vaarallisen) läheltä. Pidin vakkarin päällä mutta olin valmiina polkaisemaan jarrua. Hän otti etumatkaa hitaasti, kunnes 200 metrin päässä...irroitti vasemman käden tangosta kun ilmeisesti alkoi nautiskelemaan maisemista ja vauhti alkoi hidastua. Vaihdoin vasemmalle ja menin ohi.

    Ei tullut mieleen yhtään järkevää selitystä miks tällä tavalla ajellaan prätkällä. Hengenvaarallista hidastella autojen edessä kehätiellä.
    Öljynpaineen valo sytty...
  3. #3
    Tai oli siviilissä osa ko herrikahemmon työmatkaa ja tekee tuon saman joka aamu jollekin työmatkallaan premiumtyösuhdepurtilolla. Meni lihasmuistista.

    Sama kuviota on liikkeellä myös Länsiväylällä.
  4. #4
    Joskus miettinyt että pitäisi teettää puskuritarroja:

    "Anteeksi että ajan niin lähellä edessäsi"
    Honda VFR 750F -93
    EX: Suzuki GS500M Katana -81
    EX: Yamaha XS400 -82

    Ei eksyvä tietä kysy
  5. #5
    Toivon mukaan viiden matkaenduron ryhmä pääsi äsken turvallisesti iltalaivaan. Neljä pyöristä Etelä-Helsingin ja yksi Suomen kilvissä. Kolmantena ajaneella saattoi tulla ruskeat pöksyyn, kun lähti ohittamaan kotiloani keskellä pimeää oikealle kaartuvaa mutkaa ja sieltä tulikin sitten auto vastaan. Oli pakko iskeä kotilo jarrulle ja toivoa ettei kaksi jälkimmäistä jatkanut mutkaan ihan perseessä kiinni ajamista.

    Mulla oli kokoajan rajoituksen mukainen tasainen vauhti, joten siitä ei pitänyt mikään jäädä kiinni. Henkilöillä oli selkeästi kiire johkin.
    Munamankeli kaurapuuromoottorilla
    Ex. Suzuki GSF650SA -07

    Kuvapeli 2019 seurantaexcel

    Rastin laittaminen kuvajahtikarttaan ohje by Pitkiss
  6. #6
    Räyskälän lentokentän luona oli heitä myös.
  7. #7
    Räyskälän lentokentän luona oli heitä myös.
    Käyvät harjoittelemassa Räyskälän kentällä.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  8. #8
    Sunnuntaina oli mp-poliiseja nelostiellä kaistojen välissä parissakin kohtaa Lahden paikkeilla. Keula pohjoiseen vievän puolen suuntaan. En tiedä odotteliko jotain.
    FJR -17
  9. #9
    Ei nyt yksinomaan liity mp-hommiin, mutta Espoossa Pohjois-Tapiolan kohdalla Kehä 1:sellä on tietyömerkit ja 50:n rajoitusmerkit. Ainoastaan tietyö puuttuu. Merkit ja nopeusrajoitus olleet paikoillaan jo viikkoja. Osa tuossa tietysti jarruttaa ja sitten se osa, joka on katsellut touhua jo viikkoja, ei jaksa noteerata koko olematonta tietyötä millään lailla. Merkit molempiin suuntiin.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
  10. #10
    Lainaa harald73 kirjoitti Katso viesti
    Ei nyt yksinomaan liity mp-hommiin, mutta Espoossa Pohjois-Tapiolan kohdalla Kehä 1:sellä on tietyömerkit ja 50:n rajoitusmerkit. Ainoastaan tietyö puuttuu. Merkit ja nopeusrajoitus olleet paikoillaan jo viikkoja. Osa tuossa tietysti jarruttaa ja sitten se osa, joka on katsellut touhua jo viikkoja, ei jaksa noteerata koko olematonta tietyötä millään lailla. Merkit molempiin suuntiin.
    Liittyisköhän tuohon

    https://www.hsy.fi/hsy/ajankohtaista...liikenteeseen/
    Munamankeli kaurapuuromoottorilla
    Ex. Suzuki GSF650SA -07

    Kuvapeli 2019 seurantaexcel

    Rastin laittaminen kuvajahtikarttaan ohje by Pitkiss
  11. #11
    Lopelle tulee Lättiksen kulmille hidastetöyssyjä. Ilmeisesti kansanedustaja Heinonen selvitti asiaa ja ohessa Heinosen selvittämää tietoa:

    Elylle ”on tullut palautetta alueen ylinopeuksista”.

    Elyltä minulle vastattiin, että ylinopeuspalautteiden johdosta ”Asiantuntijat tilasivat kesälle erillisen nopeustarkastelun muutamaksi päiväksi. 21% mittauspisteellä ajoi vähintään 20km/h ylinopeutta - siis ennen uudelleenpäällystystä. Se on paljon. Tämän perusteella on päädytty sijoittamaan tieosuudelle hidasteet, vaikka ovatkin poikkeuksellisia tällaisessa ympäristössä. Hidasteiden paikat ovat liitteen kartalla (kaksi kohtaa), muita hidasteita ei ole tarkoitus tehdä
    Suunnitelmana on toteuttaa nk. sinitöyssyt, jotka toimivat niin, että nopeusrajoituksen mukaan pystyy ajamaan mukavasti yli eli tässä tapauksessa 50km/h. Työt ovat nyt käynnissä, harkinta-aikaa ei siten tässä kohtaa oikeastaan ole.”
    Munamankeli kaurapuuromoottorilla
    Ex. Suzuki GSF650SA -07

    Kuvapeli 2019 seurantaexcel

    Rastin laittaminen kuvajahtikarttaan ohje by Pitkiss
  12. #12
    Lainaa Woozie kirjoitti Katso viesti
    Lopelle tulee Lättiksen kulmille hidastetöyssyjä. Ilmeisesti kansanedustaja Heinonen selvitti asiaa ja ohessa Heinosen selvittämää tietoa:
    Kahvipaikoista on tapana lähteä torvi auki.
    Mun lemppari on padasjoen ABC:ltä etelän suuntaan.


    gs lc

    BMW, askel kohti aikuisuutta..
  13. #13
    Suzuki Hayabusa -08 319,6 km/h
    Kawasaki kx 450 f
    Yzf-R1 -07
  14. #14
    Lainaa jarno73 kirjoitti Katso viesti
    Jos ei väistettäisi niin olisi aika mahdoton rasti tiettyyn kellonaikaan joissakin paikoissa. Esimerkiksi Tampereella 3-motarilta ja Lempääläntieltä 9-tien rampille Pirkkalaan päin.
  15. #15
    Ismo Leikola on sanonut että "Liikenne USA:ssa on tanssia, Suomessa sulkeiset"
    FJR -17
  16. #16
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Keno kirjoitti Katso viesti
    Jos ei väistettäisi niin olisi aika mahdoton rasti tiettyyn kellonaikaan joissakin paikoissa. Esimerkiksi Tampereella 3-motarilta ja Lempääläntieltä 9-tien rampille Pirkkalaan päin.
    Itse joka kerta ihmetyttää Kehä 1:ltä ramppi Lahden motarille, miten helvetissä se voi mennä tukkooon. Rajoitus on 80 mutta siinä sitten ryömitään kahtakymppiä tai kolmeakymppiä sinne motarille missä ei ole mistään ruuhkasta tietoakaan. Joo, sieltä toisesta suunnastakin tulee ja vetoketjuna pitää mennä, mutta kun se nopeus on se vetoketjuyhdynnän jälkeenkin 30 kmh, vaikka edessä on suoraa motaria, missä sitten vasta otetaan nopeutta.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  17. #17
    Itse joka kerta ihmetyttää Kehä 1:ltä ramppi Lahden motarille, miten helvetissä se voi mennä tukkooon. Rajoitus on 80 mutta siinä sitten ryömitään kahtakymppiä tai kolmeakymppiä sinne motarille missä ei ole mistään ruuhkasta tietoakaan.
    Tämä! Ja tuo ramppihärdelli generoi ruuhkan joka yltää Pukinmäkeen asti.

    Uusi tieliikennelaki korostaa ennakointia liikenteessä: Toiset liikkujat on huomioitava ja omista oikeuksista joustettava tarvittaessa. Tämä motaria ajavan oikealta vasemmalle kaistalle siirtyminen motarin liittymän kohdalla on mielestäni melko pitkälti tätä. Kunhan se tehdään turvallisesti. Eihän vasemmalle kaistalle siirtyminen liittymän kohdalle ole sen kummempi juttu, kuin normiohitus motarilla. Kehäteillä on varsin usein tilanne ruuhka-aikaan, että possujono vetää oikeaa kaistaa pitkin olemattomilla turvaväleillä ja sinne ei tahdo sopia sekaan. Pahinta mitä liittymän kohdalle voi tehdä on se, että siirtyy vasemmalta kaistalta oikealle juurikin liittymän kohdalle. Voi tulla ylläri motarille pyrkivälle.
    Viimeksi muokannut: itl; 23.09.2024 klo 09:44.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  18. #18
    Lainaa Tinde kirjoitti Katso viesti
    Ismo Leikola on sanonut että "Liikenne USA:ssa on tanssia, Suomessa sulkeiset"
    Tuossa kun tuli Euroopan läpi ajettua, missä tahansa muualla liikenne on tanssia, Suomessa sulkeiset ryynäyksen ohessa.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
  19. #19
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Itse joka kerta ihmetyttää Kehä 1:ltä ramppi Lahden motarille, miten helvetissä se voi mennä tukkooon. Rajoitus on 80 mutta siinä sitten ryömitään kahtakymppiä tai kolmeakymppiä sinne motarille missä ei ole mistään ruuhkasta tietoakaan. Joo, sieltä toisesta suunnastakin tulee ja vetoketjuna pitää mennä, mutta kun se nopeus on se vetoketjuyhdynnän jälkeenkin 30 kmh, vaikka edessä on suoraa motaria, missä sitten vasta otetaan nopeutta.
    Hei kamoon, nyt siellä on vielä ollut tietyö ennen ramppia jo kuukausia. Tässä jos missä ehtii hidastaa vauhdin sinne parinkympin korville ja Suomalainenhan ei ole koskaan oppinut kiihdytyskaistojen ideaa tai käyttöä.

    Ei vaivaa vain tuota ramppia vaan varmaan jokaista ramppia tässä kauniissa pohjoisessa kotimaassamme.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
  20. #20
    Hirvitti tänään useamman kerran, kun ajelin oletetun vanhemman polven motoristin perässä autolla sellaiset parikymmentä kilometriä. Tuntomerkkeinä mm. parikymmentä vuotta vanha bandiitti täydellä laukkuvarustuksella, oranssi huomioliivi ja suolapatsaan ketteryys, edes pää ei käänny. Suoralla maantiellä ajolinja oikeanpuoleisessa ajourassa tai jopa sen oikealla puolella, vauhti 80 alueella useimmiten 70-75 välissä, joskus vahingossa jopa yli 80. Taajamassa oikealle kääntymiseen ryhmityttiin piennarviivalle, käännös talutusvauhtia ettei liikenteenjakaja tullut ihan poikittain vastaan. Huonokuntoisen tien reikiä väisteltiin pientareelta lähes sora pöllyten, vaikka keskitien puolella oli niin tilaa kuin näkyvyyttäkin. Toivottavasti ymmärtää lopettaa ennen kuin sattuu mitään.
  21. #21
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Hirvitti tänään useamman kerran, kun ajelin oletetun vanhemman polven motoristin perässä autolla sellaiset parikymmentä kilometriä. Tuntomerkkeinä mm. parikymmentä vuotta vanha bandiitti täydellä laukkuvarustuksella, oranssi huomioliivi ja suolapatsaan ketteryys, edes pää ei käänny. Suoralla maantiellä ajolinja oikeanpuoleisessa ajourassa tai jopa sen oikealla puolella, vauhti 80 alueella useimmiten 70-75 välissä, joskus vahingossa jopa yli 80. Taajamassa oikealle kääntymiseen ryhmityttiin piennarviivalle, käännös talutusvauhtia ettei liikenteenjakaja tullut ihan poikittain vastaan. Huonokuntoisen tien reikiä väisteltiin pientareelta lähes sora pöllyten, vaikka keskitien puolella oli niin tilaa kuin näkyvyyttäkin. Toivottavasti ymmärtää lopettaa ennen kuin sattuu mitään.
    Näkeehän noita. Näin sovinistina sanoisin, että yleensä naisia, eikä niin kauhean vanhojakaan.
    Mutta roikun siinä perässä yleensä noin kaksi sekuntia.
  22. #22
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Hirvitti tänään useamman kerran, kun ajelin oletetun vanhemman polven motoristin perässä autolla sellaiset parikymmentä kilometriä. Tuntomerkkeinä mm. parikymmentä vuotta vanha bandiitti täydellä laukkuvarustuksella, oranssi huomioliivi ja suolapatsaan ketteryys, edes pää ei käänny. Suoralla maantiellä ajolinja oikeanpuoleisessa ajourassa tai jopa sen oikealla puolella, vauhti 80 alueella useimmiten 70-75 välissä, joskus vahingossa jopa yli 80. Taajamassa oikealle kääntymiseen ryhmityttiin piennarviivalle, käännös talutusvauhtia ettei liikenteenjakaja tullut ihan poikittain vastaan. Huonokuntoisen tien reikiä väisteltiin pientareelta lähes sora pöllyten, vaikka keskitien puolella oli niin tilaa kuin näkyvyyttäkin. Toivottavasti ymmärtää lopettaa ennen kuin sattuu mitään.
    Täällä kohta 68v "vanhemman polven motoristi" veteli tänään Itävallassa 407km mutkateitä +29° helteessä, ei kovin moni ohi vetänyt... ei kannata ainakaan yleistää...
  23. #23
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    Täällä kohta 68v "vanhemman polven motoristi" veteli tänään Itävallassa 407km mutkateitä +29° helteessä, ei kovin moni ohi vetänyt... ei kannata ainakaan yleistää...
    Samaa mieltä. Voi olla juuri se motoristi joka vielä kiikkustuolissa muistelee ajeluitaan toisin kuin me jotka luultavasti kasvamme horsmaa
    Ducati Hypermotard 1100s / 17 exää + 1 r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
  24. #24
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    Täällä kohta 68v "vanhemman polven motoristi" veteli tänään Itävallassa 407km mutkateitä +29° helteessä, ei kovin moni ohi vetänyt... ei kannata ainakaan yleistää...
    Varsinaista ikäkysymystä tästä ei ollut tarkoitus tehdä, tuttavapiirissäkin on ollut 90+ tervaskantoja joilla liikennesilmä ja reaktiot olivat vielä ihan kohdallaan ainakin autolla, ja itselläkin "puolivälin krouvi" on jo kirkkaasti takana. Enemmänkin pointti oli se, että noista 70-luvun "oikean reunan ajolinjaopeista" pitäisi opetella pois, ja yleensäkin olla tietoinen onko se oma ajo muutenkaan edelleen turvallista.
  25. #25
    Tampereella oli Ratapihankadulta Naistenlahdenkadulle noussut joku hydrauliöljyä reilusti vuotanut työkone, en tajunnut öljyksi ennen kuin lähdin valoista lammikosta liikkeelle. Toivottavasti siinä mäessä ei kukaan ole pyörää kipannut, vauhtia ei onneksi kauheesti siinä kohdin voi olla. Mitähän toi mahtaa tehdä renkaille? Kastuivat melko kauttaaltaan.
    Lajin halpuus viehättää.
  26. #26
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Varsinaista ikäkysymystä tästä ei ollut tarkoitus tehdä, tuttavapiirissäkin on ollut 90+ tervaskantoja joilla liikennesilmä ja reaktiot olivat vielä ihan kohdallaan ainakin autolla, ja itselläkin "puolivälin krouvi" on jo kirkkaasti takana. Enemmänkin pointti oli se, että noista 70-luvun "oikean reunan ajolinjaopeista" pitäisi opetella pois, ja yleensäkin olla tietoinen onko se oma ajo muutenkaan edelleen turvallista.
    Juu ei, vasemmalta linjalta osuu paljon helpommin siihen rekan keulaan. Vahingossa taikka tahallaan.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  27. #27
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Juu ei, vasemmalta linjalta osuu paljon helpommin siihen rekan keulaan. Vahingossa taikka tahallaan.
    15 vuotta sitten ainakin minut opetettiin ajamaan keskellä kaistaa. Tällöin on pelivaraa molempiin suuntiin, ja yleensä routareiätkin ovat jommassakummassa ajourassa eivätkä keskellä. Lisäksi keskellä ajo vähentää autoilijoiden haluja tehdä idioottimaisia kolme rinnan -sankaritekoja, eivätkä vastaantulijatkaan epähuomiossa luule mopoksi ja ohita päin. Toki esim. liikennevaloihin pysähtyessä keskellä voi olla öljyläikkää ja painuneet uratkin voivat lyhytjalkaisen yllättää.
  28.  
  29. #28
    Ei kaikki (pakko lisätä) vanhat koirat enää viitsi opetella "uusia" temppuja - jos ne on 50 vuotta kaksipyöräisten päällä selviytyneet hengissä niin onhan se hyvä. Ja jos ovat tyytyväisiä siihen. Minusta tuntuu että antaa niiden olla kuten ovat ja koettaa suhtautua vastaavasti ettei tule suurempaa vahinkoa kuin se tyylirikko. Ja jos tulee niin toivottavasti vähin mahdollinen - ja onhan se hauskempi päättää päivänsä mieluisan harrastuksen parissa kuin terkkarin vuodeosastolla vaipat täynnä sitä itteensä...

    Joskus suorastaan hämmästelen vanhusten sitkeyttä jatkaa vaikka päälle päin jo näkyy että siinä ja siinä on jo, pärjääkö. Mutta jos on joka päivä jotain tehnyt niin todennäköistä on että se vielä jonkin aikaa jatkuu. Totta, joskus se loppuu mutta sen parempi mitä myöhemmin.

    Joskus oltiin yhden kaverini kanssa Porvoossa huoltiksen kahviojonossa ja hän tuumasi mulle että: "muista huomauttaa sitten jos tullaan tuohon ikään..." Edessä jonossa oli nippu eläkeikäisiä, jollain bussireissulla. No, silloin oltiin alle 25vee (ehkä) eikä tajuttu sitä juttua. Vaan jos ja kun vanhaksi elää, oppii joka päivä uusia asioita kuitenkin... Ehkä eri kuin jotain parasta sijaintia kaistalla. Ja erottuuhan ne hyvin että osaa ne kiertää kauempaa! Ei vanhuksia kannata vihata, ne on sitä miksi jokainen tulee jos hyvin käy.
    Viimeksi muokannut: xjrrrrräyh; 03.06.2025 klo 12:27.
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.