Toimiiko Motonetissä myytävä 49€ maksava DID ketjutyökalu muiden ketjujen, esim JT 530 ketjun kanssa?
Tekis mieli vaihtaa kullitettu JT ketju vanhan tilalle.
Ite en koskaan katkaise ketjua millään erikoistyökalulla. helpompi ja paljon nopeampi vetää rälläkällä niittaukset sivulevyn tasalle ja vasaralla ja tuurnalla napauttaa irti.
Ne katkaisutyökalut ovat herkkiä särkymään, jos ei hio niittejä ekana. Sitten kun hionut, niin sen jälkeen vasara 20x nopeampi.
BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Joo toi on se työkalu mitä tarkoitan. Kiitos vastauksista, poikkihan ketjun saa muutenkin mutta vissiin tää niittaustoiminto toimii muidenkin kuin did ketjujen kanssa jos ymmärsin oikein. Siis myös JT erikoisvahvistetun ketjun kanssa.
Ja tällä voi niitata muitakin kuin did ketjuja???
didin ketjulukossa taitaa olla "reikäpää". Se varmaan niittaantuu, mutta entäs jos niitattavan tapin pää on tasainen ja se pitäisi niitata kahdelta reunalta?
Näissä olen päätynyt käyttämään tuota ketjutyökalua lähinnä painamaan sivulevyn oikealle etäisyydelle ja tehnyt niittauksen pistepuikolla. Leka on hyvä vastapaino, jos on apuri niin ei tarvi virityksiä.
Samaa mieltä kuin B12 että katkaisu on työkalulle turhan kova pala, eikä tuo didin työkalu ole kovin kätevä. Toki harjoituksen puutekin voi vaivalta, sitähän ei nopeesti kerry jos ketjut vaihtaa joka toinen vuosi.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Mul on Motonetin DZ:n työkalu, ja sillä on niitattu ja katkottu DID:n ZVMX:ää ja vaikka mitä yksää vuosia ilman ongelmia. Keskimäärin vähintään yhdet ketjut vuodessa. Myös tuo meidän pressa on lainannut sitä.
No, jousilukkoiset enskaketjut eivät ole niin rankkoja kuin apikoiden niitattavat.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.