Nyt tässä kaverin puolesta kyselen. Tämä systeemi lienee muissakin vuosituhannen vaihteen Hondissa, siis poljin jarruttaa myös etujarruja, ei ole ABS. Ongelma on vain takajarrupiirissä, poljin painuu pohjaan, oletimme että on ilmaa. Vika on tullut ns itsekseen. Ilma ei poistunut perinteisillä konsteilla. Joten oletan että se ilma on siellä etupäähän menevässä putkessa.
Just imuroin korjausmanuaalin, mutta siinä oli vain perinteiset erilliset jarrut. Ja haulla en nyt heti muuta löytänyt. Josko täällä olisi tietoa aiheesta, käytännön tai teorian? Pyörä kun on tiukkka muovipaketti, kaikkien katteiden purkaminen ei heti innosta, pitäisi tietää missä taka- ja etupiirit yhtyvät tms?
Voihan vika olla pääsylinterissäkin, mutta toinen polkaisu ei mene yhtä syvälle, joten ilmalta enempi tuntuu vaikkei ihan kumipallolta.
<p>CRF 300L</p>
Ei ole juuri tähän tapaukseen merkkikohtaista neuvoa, mutta ilmaaminen on välillä täysin mystistä. Kaverin pojan mopon takajarrua kun ilmattiin niin mikään ei tuntunut auttavan/riittävän. Vaikka fysiikan lakien mukaan olisi pitänyt olla ihan helppo homma. Lopulta irroitin satulan (en siis letkua), tein sen kanssa sadetanssia ja pyöritin miten loogisesti ilman nousevan ylöspäin. Kyllä se sitten lopulta alkoi toimimaan, mutta vaati kyllä erittäin paljon kääntelyä/pyörittelyä ja pumppaamista. Yksin ei olisi onnistunut mitenkään ja meinasi itselläkin usko loppua.
Tuo vaatii ihan omanlaisensa ilmaamisen, muistaakseni yhdeksän steppiä tietyssä järjestyksessä. Pistähän kookkelihakuun vaikka "honda combined brake system".
Isot kiitokset! Tuo combined olikin se avainsana mitä en keksinyt käyttää. Löytyi tuubivideo aiheesta. Bemaritietämykseni johti harhaan, kun oletin että etu ja takapiirin nesteet ei sekoitu ja kun en huomannut että Deuavillessä onkin vain vasemmalla edessä takapiirin mäntä. Mutta tästä on hyvä jatkaa harjoituksia.
<p>CRF 300L</p>