Sivu: 6 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 456
Tulokset 151:stä 154:een 154:sta
  1. #151
    Lainaa JM_78 kirjoitti Katso viesti
    Se on niin kii siitä ajoprofiilista. Työautona 4x4 vito, joka on sanalla sanoen ihan paska ajaa talvella. Siitä ei tiedä yhtään, mitä se keskusaivo tekee, jos pito katoaa jostain päästä. Kaasun vaste lähellä nollaa. Sitten kun toivoo, että se antais vähän syöttöä, se alkaa vaan pläräämään vaihteita. Sitä on ihan mahdoton ajaa omien toiveiden mukaan. Toisaalta, kun nakkaa talvikelissä sen termarin koelaudalle, pistää automaattiset pitkät päälle ja suihkasee vaikka Turusta Poriin, matka menee kyllä pakuksi ihan mukavasti. Sitä täytyy ajaa silleen tyhmästi, että osoittelee vaan suuntaa ratilla ja annostelee kaasua niin, ettei tuu penaltyä. Jos sitä koittaa "ajaa", siitä ei tuu kertakaikkiaan mitään. Tähän suuntaan ne monet vehkeet on menny ja se ei kylä miellytä itseä ollenkaan. Mä voin työajoja ajaa tommosella, mut en kyllä haluisi omilla rahoilla ostaa näitä ominaisuuksia. Kohta ei vaan tada olla enää vaihtoehtoja. Onneks noita vanhoja romuja on vielä riittänyt. Olis kyllä sääli, jos mopot alkaisi menn samaan suuntaa. Siinä katoaisi koko touhun syvin olemus. Vaikea kuvitella, että joku haluaisi ostaa semmosen kaksipyöräisen kehonsiirtimen.
    Ajofiilis ei taida olla sen enempää valmistajien kuin asioista päättävienkään ykkösprioriteetti, vaan turvallisuus, koska maailma on täynnä kehnoja kuskeja.

    Afrikkalaisessa on kaikenlaisia avustimia, jotka auttavat jos kuski ei osaa ajaa, mutta ne voi pääsääntöisesti kytkeä poiskin jos uskoo itse ajavansa paremmin. Etu abs:ää ei saa kytkettyä pois, mutta takasen saa.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  2. #152
    Riippuu segmentistä. Toislle tuotteille on ja toisille Ei. Aurista ja Corollaa ei myydä sillä tulokulmalla, mutta on tuolla vielä kasa autoja (ja onneksi mopojakin) joissa se on oleellinen osa markkinointia, jopa sähköautopuolellakin:
    https://www.youtube.com/watch?v=I2EjtbqkZIU

    Mut ei siitä kannata mitään debattia tehdä. Mun moponostopäätökseen ei liittynyt yhtään turvallisuuteen littyvää näkökulmaa sen lisäksi, että se mopo on hyvä ajaa ja pysyy kasassa. Toisille se ABS voi olla kynnyskysymys. ABS vehkeen saa kaupasta ja mä saan oman rakenussarjan nettimotosta ja ebaystä Onneks on vielä toistaiseksi kaikille kaikkea, enkä vielä ihan nää sitä päivää horisontissa, jolloin esim. Ducatit myydään vain turvalaitteiden ominaisuuksilla. Sitten tälleen dinosauruksena sitä ei enää ymmärrä tota nuorempaa polvea, joille tärkeämpää on tiktokin feedin päivittyminen auton keskusnäytöllä, kuin se, miten auto vihjaa esimerkiksi vetävien pyörien pidon tulevan lähelle sitä strategista hetkeä, jolloin se katoaa.

    Eikä ne avustimetkaan aukottomia oo. Joku ajoi faijan viikko takaperin melkein hengiltä Teslalla. Ukko oli ryhmittyneenä kääntymässä isolta tieltä sivutielle, kun Tesla ajoi takaa päälle. En tiedä oliko hätäjarruavustin päällä vai ei, mutta siitä lähdettiin kiertoradalle. Ihan täysi ihme, että isä on vielä hengissä. Ei tommonen 75V ukkeli enää välttämättä kestä sitä, kun auto tulee päälle 80km/h takaa. Pitäiskö sitten entistä enemmän keskittyä tekniikan hiomiseen vai siihen, mitä siellä kotilossa tehdään ajon aikana... Mä oon kyllä jälkimmäisen kannalla.

    Sitten on vielä se, että niitä avustimia osaa käyttää oikein. Esimerkiksi hätäjarrutus kaarteessa tehdää täysin eri tavalla avustimilla ja ilman. Väärän tavan soveltaminen johtaa välittömään epäonnistumiseen. Tuolla on paljon ihmisiä liikenteessä, jotka eivät tätä tiedä ja vaikka tietäisivät, se ei välttämättä oo selkärangassa.
    Viimeksi muokannut: JM_78; 12.06.2025 klo 14:08.
  3. #153
    Itselläni on ihan mahdotonta huomioida ajonhallintaa kotiloilla kun se vastaohjaus +kytkin+kaasu tulee selkärangasta ja sama oikeastaan myös mopon abs:n kanssa. Silti en osta mopoa ilman abs:ää. Se mitä tarkoitin on että nykyään suunnitellaan turvallisuus edellä ja on kai aika varmaa, että jossain vaiheessa ihminen on kotilossa pelkkä matkustaja. Faijasikin tapauksessa syyllinen oli Tesla kuski, joka ryssi tilanteen virhearvion vuoksi.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  4.  
  5. #154
    joo, mä luulen että ei siellä tehty edes virhearvioo... Touhuttu jotain muuta kuin ajaessa pitäisi. Oon muutamat ajokoulutukset käynyt ja vitsi että pisti luonto vastaan ajaa autoa silleen, että kääntää liukkaassaa kurvissa vaan lisää rattia ja survoo jarrut pohjaan. Tavallaan piti tehdä se paniikkiratkaisu, mitä ennen ei saanut tehdä. Tietokone sitten hoiteli loput ja auto pysyi keilakujan sisällä. Kaikki yritykset "ajaa paremmin" johtivat vain huonompaan lopputulokseen.
Sivu: 6 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 456