Sivu: 5 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456 ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 154:sta
    Lainaa pupu kirjoitti Katso viesti
    Onneks oon viel suht nuori, niin ei tollaset "vanhojen äijien" murheet paina
    Ninja H2 2020
    V-Strom DL 650 2025
    exiä aika monta....
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Joo se vie iteltäkin yhden laukun verran tilaa. Pitää varmaan hommata tankkilaukkukin. Noita riippumattoja saa nykyään sellaisia kevyitä, joissa on katos ja hyttysverkko, mutta puut se vaatii. Hyvänä puolena kevyt ja menee pieneen tilaan. Olen sitä miettinyt, mutta kun tykkään kääntää kylkeä ja mitenkäs riippumatossa käännät kylkeä? Se on tuo yöpyminen mikä sen budjetin syö.
    Se vaatii myös sen "underquiltin". Tämä tuli opittua kantapään kautta "Toukkana" nukkuminen vie vähiten tilaa, mutta vaatii tosiaan ne puut ja yöunien laatu voi olla hyvinkin vaihtelevaa (ainakin itsellä). Se on inhottava reissata jos aamusta alkaen tuntuu kuin "olisi kännissä".

Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Samanlaisia väärinharrastajia näköjään vanhat äijät kuin kaikki nuoret jonnetkin.
    Se tuntuu olevan lajissa kuin lajissa näin. Pitäisi ajaa tuli taivaalta sitten lunta tai räntää, oli +30 tai -20 Ei minulle kyllä vastaa lomaa se, että miettii likomärkänä jossain bussipysäkillä klo. 22 että jossain pitäisi yöpyä tänäkin yönä. Tai se aikataulutus, että huomenna klo. XX pitää olla paikassa Y. Mutta jokainen harrastaa tavallaan.
    Lueskelin: "yhteistyössä Boschin kanssa kehitetty Race eCBS -järjestelmä. Se on suunnattu erityisesti ratakäyttöön ja optimoi jarrutusta kaarteeseen tultaessa jatkaen jarruttamista takajarrulla, vaikka etujarru on jo vapautettu."

Tuli vaan mieleen että on siinä taas yksi uusi riesa - kauankohan menee tekniikan huippuosaajilta aikaa että saa tuommoiset Boschin ja Ducatin tunareiden tekeleet kytkettyä pois käytöstä!

Sekin jäi kiinnostamaan että mitenkähän se uusi kate pitäisi minut siinä tyynen ilman kuplassa! Oishan se mukava, aina olisi tyyntä...
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
    Lainaa xjrrrrräyh kirjoitti Katso viesti
    Lueskelin: "yhteistyössä Boschin kanssa kehitetty Race eCBS -järjestelmä. Se on suunnattu erityisesti ratakäyttöön ja optimoi jarrutusta kaarteeseen tultaessa jatkaen jarruttamista takajarrulla, vaikka etujarru on jo vapautettu."

Tuli vaan mieleen että on siinä taas yksi uusi riesa - kauankohan menee tekniikan huippuosaajilta aikaa että saa tuommoiset Boschin ja Ducatin tunareiden tekeleet kytkettyä pois käytöstä!

Sekin jäi kiinnostamaan että mitenkähän se uusi kate pitäisi minut siinä tyynen ilman kuplassa! Oishan se mukava, aina olisi tyyntä...
    En ole varma kuulinko harhoja kun tänään olin kuulevinani etusen vingahtavan kun hirvi emo ja poikanen motivoivat tekemään reippaan jarrutuksen. Olin kuitenkin varsin tyytyväinen, ettei ne tunkenut tielle hieman toisessa kohdassa, jossa alkoi kaatosade. Siinä sitä olisi ollut taiteilemista jos ei olisi abs:ä.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
    Kyllä ne parhaat vehkeet on tehty jo. Koskee sekä autoja että prätkiä. Mulla ikää 42. ABS-jarrut autossakin on vähän nihkeä varuste. ESP jo ihan homopäällikkökamaa. Mutta että prätkissä, juu ei kiitos.
    Kannattaa opetella ajamaan, mikään varuste ei kumoa fysiikan lakeja.
    Kronoby Racing Team
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Juhana N kirjoitti Katso viesti
    Kannattaa opetella ajamaan, mikään varuste ei kumoa fysiikan lakeja.
    Ajamisen opettelusta täysin samaa mieltä. Fysiikan laitkin on aika pysyviä, mutta niitä esim. nuo ESP ja ABS pystyy hyödyntämään kuskia tehokkaammin ainakin autossa, koska kuskilla ei ole mahdollista jarrutella yksittäisiä pyöriä.
    Superbike #7
    No tässä niin kesällä -23 kuin -24 oppilaat kovasti kiittelivät noita ison Banduni ABS:eja, kuinka oli helppo käsittelykokeessakin vain jysäyttää jarrut pohjaan, pyörä hoiti itse loput. Sittemmin tuo 1. oppilas on kokeillut tuota samaa myös omalla pyörällään, ilman ABS:eja ja kiroillut kuinka perhanan helposti se takanen lukkiutuukaan. Ja kyllä, tuota Bandua saa sekä ABS:lla että ilman, mutta itse halusin nimenomaan ABS-version ja nyt menee seuraavan pyörän Must! -listalle myös luistonesto, sekä toivelistalle eri ajomodet ja cruise, tiedä vaikka vielä DCT-vaihteistokin, mutta katsellaan kun tuo tulee enempi ajankohtaiseksi.
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
    Lainaa Juhana N kirjoitti Katso viesti
    ABS-jarrut autossakin on vähän nihkeä varuste. ESP jo ihan homopäällikkökamaa. .
    Samaa mieltä.
    Polkupyörä ilman vaihteita on paras ja miksi ihmeessä puhelimessa on näppäinten sijaan kosketusnäyttö.
    Fast Bikes lehdessä testasivat radalla muutama vuosi takaperin sporttipyörää elektronisten avustimien kanssa ja ne pois kytkettynä. Niinhän siinä sitten kävi, että kovimmat ajat tulivat bittiapujen kanssa.
    -- Brake later and open the gas earlier --
    eihän kyse ole kierrosajoista vaan siitä kuka on kovin
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    eihän kyse ole kierrosajoista vaan siitä kuka on kovin
    Se jolle iskee ensimmäisenä rigor mortis?
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

How far can you travel when you're six feet underground?
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Samaa mieltä.
    Polkupyörä ilman vaihteita on paras ja miksi ihmeessä puhelimessa on näppäinten sijaan kosketusnäyttö.
    Riippuu vähän siitä mitä sillä puhelimella teet. Näppäillessä mieluummin näppäilen oikeita näppäimiä joissa on kunnon vaste. Kosketusnäyttö on tietysti kosketteluun ihan jees.

Polkupyörässäkin on ainakin se yksi vaihde.
    Horisenkohan ihan omiani jos väitän hataraan muistiini pohjautuen, että Aprilian RSV4 tais olla ekoja pyöriä, jotka olivat avustimet oikeassa moodissa lähes poikkeuksesta nopeampia radalla, kuin ilman. Jos se absoluttinen kyyti on tärkeä juttu ja tietysti noiden systeemien tuoma turvaverkko, onhan ne ihan verrattomia juttuja. Itselleni askartelin tommosen dinosaurusvehkeen, jossa ei oo mitään niistä ja kaikki onnistuminen/mokaaminen lähtee lähinnä omista tylpistä työkaluista Jos oli tarpeeks liitua, mulla olis molemmat. Tavallaan tykkään ajatuksesta, että se miten onnistun ajamaan tuolla, on yksinomaan kii mun omista hanskoista niin hyvässä kuin pahassa. Mut en mä tuolla paljon muualle aja ku jätskille tai radalle.
    Oltiin juuri Pärnussa ratareissulla viikonloppuna, minä(66) ja kaveri(78)
    Vaikka vauhti ei ole kovaa niin oli siellä hitaampiakin kuskeja, jopa kisaviivalla.
    Lainaa JM_78 kirjoitti Katso viesti
    Horisenkohan ihan omiani jos väitän hataraan muistiini pohjautuen, että Aprilian RSV4 tais olla ekoja pyöriä, jotka olivat avustimet oikeassa moodissa lähes poikkeuksesta nopeampia radalla, kuin ilman. Jos se absoluttinen kyyti on tärkeä juttu ja tietysti noiden systeemien tuoma turvaverkko, onhan ne ihan verrattomia juttuja. Itselleni askartelin tommosen dinosaurusvehkeen, jossa ei oo mitään niistä ja kaikki onnistuminen/mokaaminen lähtee lähinnä omista tylpistä työkaluista Jos oli tarpeeks liitua, mulla olis molemmat. Tavallaan tykkään ajatuksesta, että se miten onnistun ajamaan tuolla, on yksinomaan kii mun omista hanskoista niin hyvässä kuin pahassa. Mut en mä tuolla paljon muualle aja ku jätskille tai radalle.
    Tuo vanha 1100 twin on kyllä hieno moottori. Vääntö on tässä ja nyt eikä xxxxx kierroksilla. Siihen päälle ylinapakka alusta ja ylitehokkaat etujarrut. Ja pyörä ketterä kuin mikä. 1&2 saa pelata kytkimen kanssa kaupungissa ettei hakkaa ja hyöki hitaissa mutkissa. Nostaa tassua puoli vahingossakin. Ei kaipaa ABS tai luistonestoa. Moottoripyöräilyä aidoimmillaan. Onneksi tuli hankittua tuollainen hypervitkutinkin. Ihan kuin olisi löytänyt jotain uutta ja erilaista fiilistä taas vaihteeksi.
    Ducati Hypermotard 1100s / 17 exää + 1 r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
    Lainaa TA kirjoitti Katso viesti
    Eikö sulla ollut A kortti automaattisesti B kortin mukana? Vai ajoitko autonkin kortin vanhana?
    Ajoin kortin 40 vuotta sitten Länsi-Saksassa. Ei kuulunut mp-kortti siihen. Vasta äskettäin voi autokortilla ajaa 125:ia.
    1&2 saa pelata kytkimen kanssa kaupungissa ettei hakkaa ja hyöki hitaissa mutkissa.
    Mulla on nuoruuden 2T (250-350 kotareita) vuosista takaraivossa vieläkin kytkimen livauttelut, ne tulee ihan puolivahingossa heti kun tuntuu vähänkin siltä, että kaasun hienosäädön kanssa tulee ongelmia Tuossa vielä todella nopea kaasu, kun en jaksa kääntää sitä 180 astetta, että saa torvet selälleen Toi Ducatin kone tykkää, kun kaasua avataan isolla kädellä, silloin se lähtee ronskisti vetämään jo keskialueelta. Viilailin siihen semmosen vähän progressiivisen rampin helpottamaan noita ihan pieniä avauksia. Se on radalla hyvä ja kadullakin ihan ok. Kaupunkiruuhkat on kyllä ihan kidutusta. Sitten tuossa on vielä 0,5kg vauhtipyörä helpottamassa muutenkin hieman kulmikasta menoa Totta puhuen se ei edes oo mikään paha, mut kaasuun reagointi on sanalla sanoen aika rivakkaa. Silleen hauska laite, että tehon puolesta ei tuu alusta, ei runko, eikä jarrut millään tavalla rajoitteeksi. Ajamista ei tarvii silleen jännittää, että mopo tekis jotain kauhean yllättävää, mut kulkua on kuitenkin ihan hauskasti meikäläisen makuun. Myös pieni koko keveys ja ketteryys on mukava juttu. Voin vaan kuvitella, milt joku pierobonin F042 tuntuis ajaa... Tää on vähän niinku köyhän miehen versio semmosesta. Mut ymmärrän hyvin, että ei varmasti oo jokaisen pala kakkua . Hyperillä olis vielä pykälän verran hankalampaa olla hölmöilemättä ihan jatkuvalla syötöllä... Toi oma ei sentään ihan vahingossa nosta hyttiä. Sen verran pitkät on välitykset.
    Viimeksi muokannut: JM_78; 10.06.2025 klo 23:22.
    2V Ducatien kanssa, ainakin 900:ten osalta sai tuon nyhtämisen pois kun ei edes yrittänyt säätää synkkaa alipaineilla. Tästä on jo aikaa kun niiden kanssa pelasin mutta taisin läpät synkata alipaineella ja sitten By-passit pyörittelin niin että ei nyhdä. Hain siis ajamalla ja kokeilemalla kohdalleen. By-passit alipaineen mukaan synkattuna oli hermoja raastava ajella kaupunkinopeuksia.
    Tää on laitettu niin, että molemma ilmaruuvit kii ja sitten jompaa kumpaa avaamalla haettu se paras kohta. Kyl se ihan suht ok on, luullakseni niin hyvä kuin tuo nyt yleensä voi olla. Toi mun patti ei vaan tykkää alle 3000r ajelusta. Tarkalla kaasulla saa menemään vielä suht ok:sti jossain 2800r nurkilla, mutta ei alempaa. Taitaa olla enemmänkin ominaisuus... 3000r ok ja sen yläpuolella oikeinkin hyvä. Sopat katottu sitte päälle vielä laajakaistamittarilla. Uuden kytkinkellon vaihto kans helpotti jo kovasti rykimisiä. Vanha oli ihan koloilla ja levyt hakkaantuneet aika muusiksi. Siinä se ihan pienikin nyhtäminen muuttuu jo äkkiä melko ärsyttäväksi rykimiseksi.
    Viimeksi muokannut: JM_78; 11.06.2025 klo 17:33.
    Lainaa oili kirjoitti Katso viesti
    En ole varma kuulinko harhoja kun tänään olin kuulevinani etusen vingahtavan kun hirvi emo ja poikanen motivoivat tekemään reippaan jarrutuksen. Olin kuitenkin varsin tyytyväinen, ettei ne tunkenut tielle hieman toisessa kohdassa, jossa alkoi kaatosade. Siinä sitä olisi ollut taiteilemista jos ei olisi abs:ä.
    Vanhan liiton kovikset tekevät hallitun kaadon jos ja kun huudetaan HIRVI. Siinä ei ole kaiken maailman RaceABSit muuta kuin haitoilla.
    Supermoto
    Enkä missään nimessä väitä osaavani ajaa. Olen kuitenkin sitä mieltä että ajotaitoni olisivat vielä paljon vähäisemmät jos olisin opetellut ajamaan avustimilla varustetuilla vekottimilla.
    Kronoby Racing Team
    En aina ymmärrä tätä ajoavustimien vastustamista - nehän kytkeytyvät pääsääntöisesti päälle sen jälkeen, kun olet mokannut ja poikennut täydellisen ajoneuvon hallinnan polulta. Enkä nyt puhu mestareiden rata- tai maastoajosta.
    Itse olen tienpäällä kohdannut todella yllättäviä tilanteita, joissa esim. abs on minut pelastanut. Todellisuus tienpäällä liikenteen seassa on kuitenkin toinen kuin suljetulla radalla..
    Fireball
    Täsähän on semmonen hauska psykologinen juttu, että koko asiaa ei edes mieti, kun niitä avustimia ei ole. Talvisella tiellä saatto perä vähän ohittaessa seilata, eikä se aiheuttanut oikein mitään suurempia tuntemuksia, mut annas olla ku sammutat DSC:n ja sama tapahtuu, niin johan alkaa tulla hiki. Tai ainakin tuntuu maailman tyhmimmältä idealta. Varsinkin autojen kans tullut huomattua tuo. Varmaan yi 30 takatuupparia ollu, osa hienouksilla ja osa ei. Toisaalta ne mistä ne on puuttuneet, ovat kyllä olleet varsin tunnokaita vehkeitä ajaa. Semmosia, että persuukssa tuntee joka liikkeen.
    Viimeksi muokannut: JM_78; 11.06.2025 klo 18:07.
    Nykyautot on ihan pilalla. Kaikki on niin suodatettua ja tunnotonta, ettei niillä varmaan enää pystykään ajamaan ilman kaikkia avustimia. Milloin olette viimeksi nähneet, että joku valmistaja mainitsisi markkinoinnissa mitään ajo-ominaisuuksista? Kaikki on vain imagoa, designiä, lifestyleä, tietoviihdettä ja CGI-metropoleja. Sydän itki verta, kun tänään ostarilla oli joku vitun Minin jättimäinen katumaasturi esittelyssä, slogan oli "Mini ei ole enää mini". No ei tosiaan. Oma autoni on lankkumersu 3-litraisella vaparidieselillä ja manuaalivaihteilla, ja voi vitsi kuinka miellyttävää sillä ajaminen on. Oikein sielua lämmittää, kun vaihdetta vaihtaessa tuntee, kuinka siirtohaarukat liikkuu, ja vaikka aikanaan en sitä kovin kummoisena pitänyt, niin nykyautoihin verrattuna tuntuma tiehen on ihan toiselta planeetalta – mukavuudesta tinkimättä. Aion ajaa sillä loppuelämän, jos dieseleitä ei kielletä ennen sitä.

Motskareien tapauksessa halvimpienkin kikkareiden markkinointiviestinnässä muistetaan aina kertoa, kuinka hyvät ajo-ominaisuudet niissä on ja kuinka hauskoja ne on ajaa. Onneksi valmistajat ymmärtävät, mikä on tärkeää. Ainakin toistaiseksi.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Motskareien tapauksessa halvimpienkin kikkareiden markkinointiviestinnässä muistetaan aina kertoa, kuinka hyvät ajo-ominaisuudet niissä on ja kuinka hauskoja ne on ajaa. Onneksi valmistajat ymmärtävät, mikä on tärkeää. Ainakin toistaiseksi.
    No markkinointihan suoltaa just sellaista soopaa mikä porukkaan uppoaa jotta kauppa kävisi. Jos trendi on (vielä) motskareissa ns. ajofiiliksen painotuksessa ja sillä kauppa käy, niin sitähän sitten markinoinnissa painotetaan, oli sillä sitten yhtään mitään tekemistä todellisuuden kanssa tahi ei. Niinhän sitä automainoksissakin aina cruisaillaan tyjissä kaupungeissa tai laajoissa maisemissa kohti auringonlaskua ja se totuus... No "pikkasen" on se arki-autoilu kyllä erilaista
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
    Eikä pelkästään markkinointi. Koska asiakkaita ei enää kiinnosta, millainen auto on ajaa, tavalliset autot on ihan kusta ja paskaa. Urheiluautot erikseen.

Koska moottoripyörän ajaminen kiinnostaa asiakkaita, ihan tavallisetkin nykymotskarit on pääsääntöisesti oikein kivoja ajaa. Vanhoja parempia.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
    Mitäpä noista avustimista murehtimaan, saahan ne pois päältä. Mulla ollu bimmeristä avustimet pois päältä varmuudella suurimman osan ajasta.
    Toisekseen suurin osa ei näitä nykykyykkyjä ajavista ei saa avustimia edes toimintaan muulla kuin perusasetuksilla jos silläkään.
    Rata-ajossakaan ne ei tee kovinkaan monesta yhtään nopeampaa, juuri sen takia että helvetin lujaa voi ajaa ilman niitäkin, siitä sitten kun pitää kiristää niin paljon että avustimista on apua, niin taitaa suurimmalta osalta loppua jo kantti.
    Kilpaa ajavat,ja harvat harrastelijat on sitten asia erikseen, heille luulisin että avustimista on hyötyä.
    bmw s1000rr 2011
    bmw s1000rr 2012
    bmw s1000rr 2014
    bmw s1000rr 2015
    bmw s1000rr 2017
    Don't argue the situation out on the road - you will not win!

Olen säästänyt pari ajoneuvoa joilla voi päästellä omien kykyjen mukaisesti ns tekoälyvapaasti....
    ajamisen ilosta nauttien..... ja sitten noissa uusissa vain matkustaa kun kertoo osoitteen ja osaa vain istua...
    suosittelen kokeileen eroa.......
    Lainaa A59 kirjoitti Katso viesti
    Olen säästänyt pari ajoneuvoa joilla voi päästellä omien kykyjen mukaisesti ns tekoälyvapaasti....
    ajamisen ilosta nauttien..... ja sitten noissa uusissa vain matkustaa kun kertoo osoitteen ja osaa vain istua...
    suosittelen kokeileen eroa.......
    Itse en osaa kaivata vanhaa 350:stä kvaakkua, jossa epäluotettavuus löi iloisesti kättä olematttomien ajo-ominaisuuksien kanssa. Fiilistä sillä kyllä sai, mutta mieluummin lopettaisin ajamisen, kuin vaihtaisin afrikkalaisen siihen.

Kyllähän ysärin pyörissä alkoi olla ajo-ominaisuuksia jo riittävästi normikäyttöön, mutta kehitys on kehittynyt siinäkin.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  30.  
    Se on niin kii siitä ajoprofiilista. Työautona 4x4 vito, joka on sanalla sanoen ihan paska ajaa talvella. Siitä ei tiedä yhtään, mitä se keskusaivo tekee, jos pito katoaa jostain päästä. Kaasun vaste lähellä nollaa. Sitten kun toivoo, että se antais vähän syöttöä, se alkaa vaan pläräämään vaihteita. Sitä on ihan mahdoton ajaa omien toiveiden mukaan. Toisaalta, kun nakkaa talvikelissä sen termarin koelaudalle, pistää automaattiset pitkät päälle ja suihkasee vaikka Turusta Poriin, matka menee kyllä pakuksi ihan mukavasti. Sitä täytyy ajaa silleen tyhmästi, että osoittelee vaan suuntaa ratilla ja annostelee kaasua niin, ettei tuu penaltyä. Jos sitä koittaa "ajaa", siitä ei tuu kertakaikkiaan mitään. Tähän suuntaan ne monet vehkeet on menny ja se ei kylä miellytä itseä ollenkaan. Mä voin työajoja ajaa tommosella, mut en kyllä haluisi omilla rahoilla ostaa näitä ominaisuuksia. Kohta ei vaan tada olla enää vaihtoehtoja. Onneks noita vanhoja romuja on vielä riittänyt. Olis kyllä sääli, jos mopot alkaisi menn samaan suuntaa. Siinä katoaisi koko touhun syvin olemus. Vaikea kuvitella, että joku haluaisi ostaa semmosen kaksipyöräisen kehonsiirtimen.
Sivu: 5 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456 ViimeinenViimeinen