Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 44:een 44:sta
  1. #31
    Valitettavasti päivitykset, ovat ne sitten erikseen ostettuja "elinikäisiä" tai laitteen mukana tulleita, loppuvat laitteen kestoon verrattuna ennenaikaisesti.
    Näin kävi aluksi Tomtomin liikennekameroiden kohdalla ja lopuksi koko laitteen päivityksen kohdalla.
    Tomtomin aspa vain pahoitteli tilannetta ja tarjosi 30% alennuksella uutta laitetta, jonka hinta oli noin 50% kalliimpi kuin markettihinta.
    Reilua toimintaa?
  2. #32
    Kiitokset vastauksista. Ennen päivitystä laite toimi mielestäni ok. Käytettynä ostettu torista, kyydistä pudonneen zumo 350 tilalle. Ilmeisesti kiinteiden navigaattoreiden aika alkaa olla ohi ja pitää siirtyä kännykkä versioihin esim. calimoto tms. jotka toimii lisenssillä vuosi kerrallaan tjmsp. Melkoisen kätevää laitteen valmistajan antaa päivitys laitteeseen mikä rampauttaa sen käyttökelvottomaksi ja kauppa käy.
    Honda vfr750 vm.1996
    Honda cb 450 Vm.1971
    Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
    Ex.Yamaha R6 vm.2000
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
    Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
    Ex.kawa ltd 450 vm.1985
  3. #33
    Mainitsemani, kieltämättä vanhahko mutta toimiva Tomtom herjasi päivitystarvetta. Päivityksen jälkeen elinikäinen liikennekamerapalvelu oli poistettu ja lisäksi tuli päivityksen yhteydessä tuli läppärille ilmoitus Tomtom Homeen, että myös karttojen päivityspalvelu on loppunut.
    Aspa vain pahoitteli tapahtunutta, mitään ei väittämän mukaan ollut tehtävissä.

    Huvittavinta on, että laitteen vieläkin joten kuten varalaitteena toimiessa, tulee aina ensimmäisenä kehotus päivitystarpeesta. Pitäisikö itkeä vai nauraa?
  4. #34
    Ehkä vanha viisaus älä korjaa ehjää/päivitä toimivaa pitää edelleen kutinsa.
    Honda vfr750 vm.1996
    Honda cb 450 Vm.1971
    Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
    Ex.Yamaha R6 vm.2000
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
    Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
    Ex.kawa ltd 450 vm.1985
  5. #35
    Tuo on käynyt kieltämättä mielessä.
    Saman kaltainen päivitysongelma tuli jokunen vuosi sitten Kurvigeriin. Ainakin ilmaisversion kohdalla päivitys muutti yhden parhaista pikkutie mp-navigointisysteemeistä yhdeksi huonoimmista.
    Ja on niin huono, että on jäänyt maksuversio sen takia kokeilematta.
  6. #36
    Lainaa rodder kirjoitti Katso viesti
    Kiitokset vastauksista. Ennen päivitystä laite toimi mielestäni ok. Käytettynä ostettu torista, kyydistä pudonneen zumo 350 tilalle. Ilmeisesti kiinteiden navigaattoreiden aika alkaa olla ohi ja pitää siirtyä kännykkä versioihin esim. calimoto tms. jotka toimii lisenssillä vuosi kerrallaan tjmsp. Melkoisen kätevää laitteen valmistajan antaa päivitys laitteeseen mikä rampauttaa sen käyttökelvottomaksi ja kauppa käy.
    Liekö siihen sitten ollut kepulikonstein uitettu aiemmin Suomen kartat ja päivitys laitteen sarjanumerolla pakottaa siihen ”oikeat” laitteeseen kuuluvat kartat. Toki voi tuo olla bugikin, eipä sähköposti asiakastukeen paljoa maksa vaivaa. Itselle ei noin ole käynyt, mutta jossain kohtaa koko euroopan kartat eivät enää mahtuneet kooltaan laitteen muistiin, niin piti itse valita minkä suppeamman alueen ottaa tilalle.
  7. #37
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Liekö siihen sitten ollut kepulikonstein uitettu aiemmin Suomen kartat ja päivitys laitteen sarjanumerolla pakottaa siihen ”oikeat” laitteeseen kuuluvat kartat. Toki voi tuo olla bugikin, eipä sähköposti asiakastukeen paljoa maksa vaivaa. Itselle ei noin ole käynyt, mutta jossain kohtaa koko euroopan kartat eivät enää mahtuneet kooltaan laitteen muistiin, niin piti itse valita minkä suppeamman alueen ottaa tilalle.
    Mulla on aina vaan ilmaset kartat voimassa Garminissa (nuvi2597LMT), varmasti yli kymmenen vuotta vanha kun tripissä on 450 tkm. Toki Garminin päivitys on aina sellainen parin kolmen tunnin proggis ja pitää laittaa tietskan asetukset että ei mene nukkumaan kesken kaiken ettei keskeydy. Kartat mennyt jo vuosia SD-kortille kun oma muisti tuli liian pieneksi. Eli Eurooppa. Toki oli aika kallis silloin.
    FJR -17
  8. #38
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Liekö siihen sitten ollut kepulikonstein uitettu aiemmin Suomen kartat ja päivitys laitteen sarjanumerolla pakottaa siihen ”oikeat” laitteeseen kuuluvat kartat. Toki voi tuo olla bugikin, eipä sähköposti asiakastukeen paljoa maksa vaivaa. Itselle ei noin ole käynyt, mutta jossain kohtaa koko euroopan kartat eivät enää mahtuneet kooltaan laitteen muistiin, niin piti itse valita minkä suppeamman alueen ottaa tilalle.
    Jeps laitoin viestiä garminille asiasta mutta veikkaan ettei apuja löydy ja tarjoavat jotain alennusta uuden laitteen hankintaan heidän ovh. hinnasta tietysti, tämä netistä tutkittuna käytäntö heillä tällaisissa tapauksissa. Jos joku osaa vaihtaa zumo 390 naviin Suomen kartan tai vinkata mistä lähtisin ohjeita hakemaan moiseen operaatioon niin suurella kiitollisuudella otan vinkit vastaan ja jos kartan asennus onnistuu niin joku sopiva korvaus voidaan sopia asiasta?
    Honda vfr750 vm.1996
    Honda cb 450 Vm.1971
    Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
    Ex.Yamaha R6 vm.2000
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
    Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
    Ex.kawa ltd 450 vm.1985
  9. #39
    Lainaa rodder kirjoitti Katso viesti
    Jeps laitoin viestiä garminille asiasta mutta veikkaan ettei apuja löydy ja tarjoavat jotain alennusta uuden laitteen hankintaan heidän ovh. hinnasta tietysti, tämä netistä tutkittuna käytäntö heillä tällaisissa tapauksissa. Jos joku osaa vaihtaa zumo 390 naviin Suomen kartan tai vinkata mistä lähtisin ohjeita hakemaan moiseen operaatioon niin suurella kiitollisuudella otan vinkit vastaan ja jos kartan asennus onnistuu niin joku sopiva korvaus voidaan sopia asiasta?
    Jollei tuolta löydy tukea niin openstreetmaps on laillinen tapa :
    https://www.zumouserforums.co.uk/viewtopic.php?t=544

    Epävirallinen tapa on googlettaa "piratebay proxy" ja sielä sitten hakea kartat ja kopioida oikeaan hakemistoon.
    En tiedä mikä se hakemisto on tuon laitteen tapauksessa mutta eiköhän se helposti selviä kun katselee hakemistoja windossin tiedostoselaimella.
  10. #40
    Lainaa ismo kirjoitti Katso viesti
    Jollei tuolta löydy tukea niin openstreetmaps on laillinen tapa :
    https://www.zumouserforums.co.uk/viewtopic.php?t=544

    Epävirallinen tapa on googlettaa "piratebay proxy" ja sielä sitten hakea kartat ja kopioida oikeaan hakemistoon.
    En tiedä mikä se hakemisto on tuon laitteen tapauksessa mutta eiköhän se helposti selviä kun katselee hakemistoja windossin tiedostoselaimella.

    Tänään aamulla tutkiskelin asiaa ja imasin karttatiedot yhdeltä sivulta, asensin sd-muistikortille map kansion alle ja laiton navigattoriin , navi heräsi henkiin ja löysi taas itsensä kartalta. Käyttöliittymä on todella jäykkä verrattuna aikasempaan mutta toivo heräsi että ehkä tuosta vielä kalu saadaan. Positiivinen asia on myös että Santeri vastasi Garminilta ja antoi ohjeita sekä kysyi laitteen sarjanumeroa jolla saa selvitettyä onko tuote ostettu esim. Ulkomailta ja siksi tarjoaa väärät kartat. Proxy sivulla kävin pyörähtämässä ja jos ei muuten ala toimimaan niin sitten asentelen garminin oman tiedoston tuohon kortille.
    Honda vfr750 vm.1996
    Honda cb 450 Vm.1971
    Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
    Ex.Yamaha R6 vm.2000
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
    Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
    Ex.kawa ltd 450 vm.1985
  11. #41
    Garmin 390 toimii taas niin kuin pitää. Garminin tuesta saaduilla ohjeilla lähti toimiimaan. Poistettiin kielitiedostoja ja ajoneuvotiedostoja, jonka jälkeen päivitys 32gb muistikortille. En tiedä mistä johtui nuo ongelmat mutta pääasia että tästä ei tullut serriä
    Honda vfr750 vm.1996
    Honda cb 450 Vm.1971
    Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
    Ex.Yamaha R6 vm.2000
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
    Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
    Ex.kawa ltd 450 vm.1985
  12. #42
    Garminin ongelma on mielestäni se ettei reitti valinnoissa ole käyttäjän oma valintaa, ainoastaan lyhin reitti, nopein reitti ja linnuntie. Explorer sovelluksesta ei löydy kuin "vaellus" laitteet.

    Viime kesänä tuli poltettua päreet monet kerrat kun illalla navissa suunnitteli seuraavalle päivälle mukavan reitin mutta Zumo XT ajatti aivan omiaan. Laitoin tietty palautetta Garminille ja soisin muidenkin näin tekevän ko. asian suhteen.

    Koska mielestäni garminin base camp on huono olen talven aikana opetellut suunnittelemaan tulevan kesän reittejä google my mapsilla ja ladannut ne tietokoneelle ja explorerin kautta laitteelle. Tässä on huonoa se että oli otettava Google Drive käyttöön ja sinnehän vilahti kaikki valokuvat ja paljon muuta mutta ne toki sai poistettua sieltä mutta ylimääräistä työtä.

    Vielä en ole tietenkään käytännössä päässyt kokeilemaan kuinka reitit toimivat enkä sitäkään miten päivitys laitteeseen on vaikuttanut. Reissussa navin näytöllä reitin suunnittelu paperikartan avulla ei siis viime kesänä onnistunut koska laite laski aivan omat reitit jotka poikkesivat karttapistepoimintojen muodostamasta reitistä. Lähtöpiste ok, välietapit ok mutta kun päämäärän asetti niin hups reitti muuttui aivan muuksi ja tämä johtui mielestäni siitä että lyhin, nopein määritti reitin ohittaen valitut pisteet lähtö ja päätepisteen välillä.

    Sekava sepustus mutta tuleva kesä näyttää onko kehitystä tapahtunut ja saako navigaattorissa suunniteltua reitin omavalintaisesti .
  13. #43
    Lainaa karisa kirjoitti Katso viesti
    Garminin ongelma on mielestäni se ettei reitti valinnoissa ole käyttäjän oma valintaa, ainoastaan lyhin reitti, nopein reitti ja linnuntie. Explorer sovelluksesta ei löydy kuin "vaellus" laitteet.

    Viime kesänä tuli poltettua päreet monet kerrat kun illalla navissa suunnitteli seuraavalle päivälle mukavan reitin mutta Zumo XT ajatti aivan omiaan. Laitoin tietty palautetta Garminille ja soisin muidenkin näin tekevän ko. asian suhteen.

    Koska mielestäni garminin base camp on huono olen talven aikana opetellut suunnittelemaan tulevan kesän reittejä google my mapsilla ja ladannut ne tietokoneelle ja explorerin kautta laitteelle. Tässä on huonoa se että oli otettava Google Drive käyttöön ja sinnehän vilahti kaikki valokuvat ja paljon muuta mutta ne toki sai poistettua sieltä mutta ylimääräistä työtä.

    Vielä en ole tietenkään käytännössä päässyt kokeilemaan kuinka reitit toimivat enkä sitäkään miten päivitys laitteeseen on vaikuttanut. Reissussa navin näytöllä reitin suunnittelu paperikartan avulla ei siis viime kesänä onnistunut koska laite laski aivan omat reitit jotka poikkesivat karttapistepoimintojen muodostamasta reitistä. Lähtöpiste ok, välietapit ok mutta kun päämäärän asetti niin hups reitti muuttui aivan muuksi ja tämä johtui mielestäni siitä että lyhin, nopein määritti reitin ohittaen valitut pisteet lähtö ja päätepisteen välillä.

    Sekava sepustus mutta tuleva kesä näyttää onko kehitystä tapahtunut ja saako navigaattorissa suunniteltua reitin omavalintaisesti .

    Taitaa nuo automaattiset reittien luontien perseilyt olla normisettiä, sillä jos laitan Tomppaan mutkaisen reitin vaikkapa Raisio-Hämeelinna, niin navista tuntuu hyvältä idealta lähteä ensin Naantaliin. Tompassa on sinänsä hyvä kännykkäohjelma, jolla voi suunnitella ja lähettää reitin naviin, mutta aika näpertelyä se on pitkässä reissussa.


    Google maps tietää myös kuskia paremmin, mitä reittiä kuski haluaa mennä, mutta nyt laitan aina yhden etapin kerrallaan. Näin sitä on voinut mennä haluamaani reittiä.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  14.  
  15. #44
    Garmin XT:ssä on reittisuunnittelussa vakiovalintojen lisäksi sellainen "Adventurous" valikko jossa voi valita neljän eri tason reittejä jossa se yrittää hakea kahden pisteen väliltä vähän moottoripyörämaisempia reittejä. Joskus käyttänyt ja ihan ok kun ei paremmasta tiedä.
    FJR -17
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12