Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
  1. #1
    Morjens kaikille. Mikähän vois olla syynä, kun kokeilin eilen starttailla ajokautta, niin ei mene kuin 1 ja 2 vaihde päälle ja nekin pirun nihkeästi. Mopo ollut ulkona katoksen alla talven suojahupun alla. Vaihdoin ensi töikseni siihen tietenkin öljyt, mutta ei auttanut. Kyseessä Honda CBR 1000 F -89. Epäilisin jotain kondensiovesiongelmaa. Öljypropussa oli kyllä melko paksua tavaraa. Aivan kuin vaseliinia. Öljyt oli kyllä muuten aivan ok kunnossa. Vaatiiko nyt jotain moottorin ja lootan pesua?

    YT: Jari
    Honda CBR1000F -89

    Honda CBR600F -93
  2. #2
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kytkinlevyt on vähän liimaantuneet kiinni toisiinsa. Usein ilmenee talviseisonnan jälkeen niin että vaikka kytkimen painaa pohjaan niin vaihde vetää, startatessa sitten pyörä hyökkää kohti seinää tai ojaa tai menee muuten nutulleen jos akussa ja käynnistäjässä riittää tahtoa.

    Vaihde päällä kytkin pohjassa työntele pyörää, pumppaa kytkintä, ronklaa ykköstä-kakkosta eestaas ja työntele eteen taakse pyörää.

    Se on tietty huono merkki öljyjen vaihdoista/huolloista jos tulee jotain paksua tavaraa öljypropusta. En mä uskosi että siellöä mitään vettä varmaankaan on ainakaan niin että mitään ongelmaa tulisi.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  3. #3
    uudet öljyt ja kovaa ajoa.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  4. #4
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Kytkinlevyt on vähän liimaantuneet kiinni toisiinsa. Usein ilmenee talviseisonnan jälkeen niin että vaikka kytkimen painaa pohjaan niin vaihde vetää, startatessa sitten pyörä hyökkää kohti seinää tai ojaa tai menee muuten nutulleen jos akussa ja käynnistäjässä riittää tahtoa.

    Vaihde päällä kytkin pohjassa työntele pyörää, pumppaa kytkintä, ronklaa ykköstä-kakkosta eestaas ja työntele eteen taakse pyörää.

    Se on tietty huono merkki öljyjen vaihdoista/huolloista jos tulee jotain paksua tavaraa öljypropusta. En mä uskosi että siellöä mitään vettä varmaankaan on ainakaan niin että mitään ongelmaa tulisi.
    Kiitoksia vinkistä. Eilen illalla laitoin pyörän keskijalalle ja laitoin käyntiin. Aikani kun runttailin ykköstä ja kakkosta, niin alkoi pikku hiljaa löysäämään. Lopulta kaikki vaihteet meni päälle
    Honda CBR1000F -89

    Honda CBR600F -93
  5.  
  6. #5
    Kerran on äksässä mennyt vaihdepoljin niin jumiin että piti ihan kunnolla potkaista. Sen jälkeen toiminut ihan ok. Eikä kyllä johtunut nseisonnasta, kun oli ajettu 400km jänkhälle ensin. Ei tietoa mistä johtui, öljytkin oli aika uudet.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)