Morjens kaikille. Mikähän vois olla syynä, kun kokeilin eilen starttailla ajokautta, niin ei mene kuin 1 ja 2 vaihde päälle ja nekin pirun nihkeästi. Mopo ollut ulkona katoksen alla talven suojahupun alla. Vaihdoin ensi töikseni siihen tietenkin öljyt, mutta ei auttanut. Kyseessä Honda CBR 1000 F -89. Epäilisin jotain kondensiovesiongelmaa. Öljypropussa oli kyllä melko paksua tavaraa. Aivan kuin vaseliinia. Öljyt oli kyllä muuten aivan ok kunnossa. Vaatiiko nyt jotain moottorin ja lootan pesua?
YT: Jari
Honda CBR1000F -89
Honda CBR600F -93
Kytkinlevyt on vähän liimaantuneet kiinni toisiinsa. Usein ilmenee talviseisonnan jälkeen niin että vaikka kytkimen painaa pohjaan niin vaihde vetää, startatessa sitten pyörä hyökkää kohti seinää tai ojaa tai menee muuten nutulleen jos akussa ja käynnistäjässä riittää tahtoa.
Vaihde päällä kytkin pohjassa työntele pyörää, pumppaa kytkintä, ronklaa ykköstä-kakkosta eestaas ja työntele eteen taakse pyörää.
Se on tietty huono merkki öljyjen vaihdoista/huolloista jos tulee jotain paksua tavaraa öljypropusta. En mä uskosi että siellöä mitään vettä varmaankaan on ainakaan niin että mitään ongelmaa tulisi.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
uudet öljyt ja kovaa ajoa.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Kerran on äksässä mennyt vaihdepoljin niin jumiin että piti ihan kunnolla potkaista. Sen jälkeen toiminut ihan ok. Eikä kyllä johtunut nseisonnasta, kun oli ajettu 400km jänkhälle ensin. Ei tietoa mistä johtui, öljytkin oli aika uudet.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)