Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
    Noitahan on nykyään kaikenlaisia ; vilkkuja, 2in1 ja 3in1 ratkaisuja. Itse etsin vain pienempiä vilkkuja ja näitä ainakin ulkomailla on kehuttu;

Kellermann Atto

Highsider Proton

Kovin ovat pieniä, mutta ilmeisen kirkkaita. Onko täällä kokemuksia noista ovatko oikeasti hyviä ? Ihmiset kun tuppaavat kehumaan aina uusimpia hankintojaan ja objektiivisuus unohtuu Jännästi näyttää markkinoiden valikoima olevan sellainen, että "normikokoja" ja "mini-malleja" löytyy mutta välillä ei hirveästi ole tarjontaa.

Näkyvyydestä ei viitsi tinkiä vaikka mahtaako niitä vakioitakaan liikenteessä autoilijat juuri katsella...
    Protonit on omassa pyörässä nyt takana ja ovat pirun kirkkaat. Onhan niissä tehoakin 3,8W.
    Ducati Hypermotard 1100 EVO SP '11 | Ducati Streetfighter 1098 S '11 | Turku
    Minulla Trumpassa takana higsiderin 3in1 vilkut https://www.highsider.de/en/product/...ullet-2188490/ ja edessä jotkut kiinalaiset. Kirkkaita ovat. Etuvilkkukin on kuin taskulamppuun katsoisi jos läheltä pällistelee. Vähintään yhtä hyvin näkyvät kuin normivilkut. Kirkkaalla kelillä ehkä jopa paremmin.

Minusta siistin näköiset, koska eivät ole sellaiset moukarit.
    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  4.  
    Onko sitten pelkkä kirkkaus se ratkaiseva tekijä havaintojen kannalta katsottuna vai onko myös vilkun koolla merkitystä. Oma kokemus on se, että ne vanhat "normikokoiset" keltaiset näkyi paremmin, koska ne olivat autoilevalle sukupolvelle tutummat. Nythän sekä autojen, että moottoripyörien vilkut ovat muuttuneet ja isoin ongelma havainnoinnin suhteen on varmasti juuri sillä sukupolvella, joka ei ole syntynyt tähän ledien ihmeelliseen maailmaan, eikä täten ole tottunut sellaiseen ympäristöön. Itse olen kokenut, että vanhan malliset keltaiset vilkut aiheuttavat vähemmän tööttäyksiä ja jotenkin ystävällisempää käytöstä autoilijoilta. Silti sanoisin, että oma havainnointi on se tärkein speksi, enkä ole edelleenkään valmis luottamaan paljonkaan autoilijoiden havainnointikykyyn tai empatia taitoihin. Mikähän päivä se oli, kun taajamassa ajelin katumaasturin perässä ja sain 3 x lasinpesunesteet, joista ensimmäisellä kerralla oli visiirikin auki. Oikein kunnon satsit Siinä on sellainenkin kiva juttu muuten tuossa lasinpesunesteessä, että sitä kun roiskuu visiirille, niin se voi aiheuttaa kemiallisen reaktion ja saada visiirin halkeilemaan.
    Jaa...