Tarviiko cbr 1000rr powercommanderin jos siihen laittaa yoshimuran kokoputken?
Jos et haluis komentajaa laittaa ni laita slipari, tosin silloinkin komentaja olis hyvä.
Ei.(nopo @ Marras. 23 2009,21:22) kirjoitti
Mutta jos siitä putkesta haluaa jotain muutakin hyötyä kuin rispektiä nakkikiskan pihassa niin jollain sitä bensansyöttöä täytyy muuttaa. Siihen on muitakin vaihtoehtoja kuin power commander, joskin se on helpoin ja yleisin tapa.
sitä meinasin vaan, että käykö cepari laihalla kokoputkella ilman commanderia, ostin kyseisen mopon, siinä on yoshimuran kokoputki,eikä kommanderia. myyjä sano että on ajettu penkissä ja seokset kohallaan. tiä sitten uskooko myyjää...
Ellei ole mitään papereita säädöstä, niin ite ainakin ostaisin commanderin ja säädättäisin kuntoon. Nukkuisin yöni paremmin.(nopo @ Marras. 24 2009,20:13) kirjoitti
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Jos suorituskykyä haetaan, käytännössä kaikki nykypyörät käy vähän laihalla vakioputkellakin, paitsi ihan kierrosalueen yläpäässä (varsinkin isoilla vaihteilla) jossa ne yleensä on varmuuden vuoksi rikkaalla.(nopo @ Marras. 24 2009,20:13) kirjoitti
Jos taas haetaan vaan uskottavuutta essonbaarissa eikä ole väliä vaikka laitteet vähän nykii, kunhan näyttää ja kuulostaa hienolta, niin eipä ne seokset pelkällä kokoputkiston vaihdolla niin metsään mene että sieltä jotain hajoaisi.
Jos haluat tarkempia vastauksia, kannattaa kertoa myös vm., tota ko. nimistä pyörää kun on vähän useampaakin mallia
Pyydä myyjältä mittauksista dokumentit. En kyllä usko että seokset olisivat koko putkella kohdillaan ellei ole seoksia säädetty.(nopo @ Marras. 24 2009,20:13) kirjoitti
Säädön pakollisuus on vähän sama asia kuin että voiko ravintolassa syödä pelkän pihvin ilman kastiketta, valkosipuliperunoita ja punaviiniä? Kyllä varmaan voi mutta paljon paremmalta maistuu noiden kera.
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Juu mutta pihvi ilman kastiketta ei vedä sinua liian laihalle, eikä mahdollisesti kovimman aktin aikana polta reikää mäntääsi. *(TeroT @ Marras. 25 2009,08:38) kirjoitti
![]()
Itseasiassa vetää. Pelkkää lihaa syömällä ihminen kuihtuu kun ei saa hiilihydraattia. Mutta silti:Kerropa tapaus jossa pelkkä putken vaihto on aiheuttanut konerikon.(AimoPamaus @ Marras. 25 2009,09:53) kirjoitti
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Eipä vedä. Jos syö tarpeeksi pihvii.(TeroT @ Marras. 25 2009,12:31) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
OT: Teoriassa ehkä, mutta käytännössä et voi lihaa syödä niin paljoa, että saisit riittävästi hiilihydraatteja.(scuuba @ Marras. 25 2009,12:34) kirjoitti
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
kävin tuossa motokokkolassa, ne tuumas että p-commanderin ku asentaa riittää pelkkä ohjelman ajo, ei välttämättä tarvii penkittää. mitäs arvoisa raati tähän tuumaa?
Keskivertotulos *(nopo @ Marras. 25 2009,17:07) kirjoitti
Varmastikin riittävä katukäyttöön
Haulla löytyisi valmiiksipureskeltuja perusteluja *
![]()
Sanotaanpa näin, että alkuperäiseen kysymykseesi vastaus on ei. Pyöräsi ei hajoa, vaikka siihen on vaihdettu putkisto, vailla ecun säätöä.(nopo @ Marras. 25 2009,17:07) kirjoitti
Toisaalta vastaus on kyllä. PC, jos löytyy, niin itsellänikin on valmiskartta siihen asennettuna rykköseeni ja toki se paransi pyörän käytöstä, mutta silti pistän vielä talven aikana pyörän Piensalmen penkkiin säädettäväksi, koska olen ajanut parin kaverin gigsereitä ja busaa, mitkä ovat penkissä säädettyjä ja kyllähän tuo homma kannattaa.
Nämä on niitä juttuja mitkä kannattaa tehdä. Pyörä kuin pyörä, niin kyllä se kannattaa käyttää ammattilaisella siellä penkissä, jos vaihtaa sen putken ja pistää peeceen. Se tekee ihan tuntuvia eroja sen pyörän luonteeseen, se säätö.
I'm just asking. Olen vain persekuningas.
Juu ei tarvitse tietenkään penkittää. Siis siinä tapauksessa jos jollain sattuu olemaan tarjolla just täsmälleen samanmalliseen, samalla putkistolla varustettuun pyörään suomibensalla penkissä jo tehty kartta.
Eikä sitä tartte muutenkaan jos on putkessa lambdan paikka ja sattuu omistamaan loggaavan laajakaistalambdan. Sen avulla ne seokset voi ajelemalla tutkia ja säätää ilman penkkiäkin....
Mikäköhän vuosimalli/ toimiskohan siinä PCV + autotune...?(nopo @ Marras. 25 2009,20:51) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
joo, sain tietoja alkuperäiseltä omistajalta, mopo on ajettu penkissä mantsälässä korpiaholla, seokset on kuulemma kunnossa.
Ei taida korpiaholla olla liikettä Mäntsälässä?(nopo @ Marras. 26 2009,19:37) kirjoitti
ex-Suzuki GSX-R 750 K8
Korpiahon liike on Marttilassa. Ja mitäköhän se "kunnossa" mahtaa oikeen tarkottaa? Ei varmaankaan samaa kuin kohdallaan...
Joo ja ei.
Mutta pistetään toppi tälle jankkaamiselle eli nyt vaan päätät haluatko että siitä Yoshin kokoputkesta otetaan saatavissa oleva hyöty noin niinkuin suorituskykymielessä irti vai ei.
Jos haluat, niin hanki PC ja säädätä pyörä osaavassa paikassa. Kokkolasta suunnalta katsottuna esim. Bikefox Oulussa on osaava paikka ja myy sinulle myös sen PC:n.
Jos taas ihan sama mitä siellä konehuoneessa tapahtuu, kunhan ei kuulu poks, niin anna asian olla.
Lambdatunnistin mittaa putkiston alkupäässä tai katissa pakokaasun happipitoisuutta. Happipitoisuus riippuu seoksen laadusta. Tunnistin lähettää tiedon ECU:un joka suorittaa tarvittavat muutokset seoksen suhteessa.(nopo @ Marras. 26 2009,20:15) kirjoitti
Edit. LamBda
Nus nus, se o Lambda.. PC ja säätöihin, niin kyllä se siitä suttaantuu. Ammattilaisen säätämänä kartta on sitten varmasti kohdillaan vs. joku valmiskartta netin syövereistä. Molemmilla kyllä menee, mutta tuskin se enää näissä konkursseissa missään tuntuu ,tuo säädätyksen hinta siis. Jos on kerta putki hommattu, niin mikseipä laittaa säätöihinkin sitten sen mukaan. Suosittelen muuten tekemään kaikki mahd. muutokset kerralla ja yhdellä säädätyksellä homma kuosiin. Tämä sen takia, että pidemmän päälle tulee kalliiksi kaava: putki vaihtoon -> säädätys. K&N / Piper paikoilleen -> säädätys jne.
- P
Ja jos kyse on PCV:ään liitettävästä ("autotune") laajakaista lampaasta, niin ko lammas määkii PCn kautta niit seoksia kohdilleen. Eli ei tarvi erillistä penkitystä. Vaan AFR-karttaan syötetään haluttu AFR per rpm per kaasunasento (ja jos haluaa niin +per vaihde per sylinteri).(JarkkoV @ Marras. 26 2009,20:25) kirjoitti
http://www.powercommander.com/downlo...des/AT-200.pdf
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Jos jotain mopoa vielä joskus säädätän, niin Bikefox on ainoa vaihtoehto - vaikka matkaa 600 km onkin. Tartteeko enempää kehua..?(visu @ Marras. 26 2009,20:25) kirjoitti
![]()
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.