Paljon kilometrejä on ajettu ER-6 sarjan sarjan Kawoilla. Itsellä 45 tkm
Viimeksi muokannut: BlackCat; 26.08.2013 klo 21:22. Syy: Päivitys
Taivas saa odottaa
Saksasta löytyi yksi 70th km ajettu yksilö. Tuollakin on varmaan paljon kilsoja edessä jos on huollettu ajallaan.
Keväällä ostin, 28tkm ajettu. Nyt 41tkm. Kilsat näkyy vaan matkamittarissa.![]()
Ulkomaiselta foorumilta löytyy 130tkm ajettu. Bensapumppu siitä hajos 75tkm.
Linkki: http://www.riderforums.com/general-n...000-miles.html
Kesällä myymässäni itselläni uudesta asti olleessa 06 mallissa oli mittarissa 65tkm, ja hyvin pelitti ja toivottavasti pelittää edelleen uudella omistajalla...
---------------------------------------------
Kawasaki z1000sx 2012
ex Suzuki GSF 1250 S Bandit 2009
ex Kawasaki er6-n 2006
ex Helkama Raisu 1983
---------------------------------------------
Normaalisti kesällä on tullut kilometrejä +10tkm mutta työpaikan vaihdon takia joudun ajamaan firman autolla päivät joten eipä kawaan ole ehtinyt kertymään kuin 16tkm. Mukavia kilometrejä silti![]()
Benelli RZ 125cc -> Yamaha TZR -> Kawasaki ZX-9R -> Yamaha XT 600 (Varastettu) -> Kawasaki Er-6n
Ostin ekan pyöräni Kawasaki ER6-F:n ja se on vm.2006 ja sillä ajettu 40tkm.
Hyvin toimii ja toivottavasti sillä ajellaan vielä pitkään![]()
Live for today and don`t regret the past!
Kawasaki '94 ER-6f
Suzuki GSX 650f
Omalla -06 kawalla kilometrejä kasassa aika tarkalleen 10816![]()
Mielenkiinnolla seuraan miten muiden pyörät toimii kilometrien kertyessä ja mitä on odotettavissa.
Omassa vm. 2006 ER-6f :ssä on reilut 43tkm ja hyvin pelittää. Lambda anturi sytyttää harvakseltaan fi vikavalon jos köröttelee sopivissa olosuhteissa. Hitaammassa ajossa jos on pidempään tasaiseen alle 4000 kierrosta mittarissa. Vikakoodin selitys on, että menee yli lambda-anturin raja-alueen. Kuulemma vähän herkkiä nämä voi olla kun googlasin. Omat ajot on varsin alhaisilla kierroksilla yleensä, niin voinee vaikuttaa.
Tarkistin myös äskettäin venttiilien välykset liittyen 42tkm huolto-ohjeeseen ja omassa koneessa ei tarvinnut lähteä säätämään. Välykset oli minimiarvoissa taikka lähellä sitä. Ihmettelin vähän tuota kun tuntui, ettei olisi yhtään välystä kasvanut. Jos olisi yhtään tiukempaa ollut, niin ohjeen mukaan olisi pitänyt välystä lisätä pikemminkin. En tiedä koneista, mutta kait näissäkin välykset suurenee kulumisen myötä (nokka ja paininkuppi), eikä mikään muu kuluva paikka pääse kirimään? Öljyt on tässä mun pyörässä vaihdettu koko iän läpi tunnollisesti 6tkm välein, kun ohje sanoo 12tkm käsittääkseni. Tuo varmaan aavistuksen auttaa pitkässä juoksussa.
Aika monessa pyörässä ongelma on nimenomaan tuo välyksen pieneneminen ja häviäminen lopulta kokonaan, jolloin venttiili ei sulkeudu kunnolla ja lopulta palaa sen seurauksena. Välyksen pieneneminen johtuu siitä, että venttiili "painuu kanteen" kun tiivistepinta kuluu. Nokka ja painin taas nykyöljyillä eivät käytännössä juuri kulu jos huoltoväli ja käyttötapa on kohdallaan.
3.6.2015 ostin 46700 ajetun er6-n:n ja 13.8. kun vaihdoin z800:aan oli erkin mittarissa 54700, ehkä muutama kilsa yli. Kerran, alkukilsoilla palo laturista käämit (uusittiin myyjän piikkiin) ja jäin tien varteen (onnex oli orgilainen ajokaveri, joka vielä iltamyöhällä heitti korvesta kyydillä himaan). Tuo laturin palaminen oli ainoa takapakki koko käyttöaikana (n.8tkm), muuten oli tosi hyvä ekax treenipyöräx. Todella helppo ajaa ja hallita, mukavia kilsoja säästä riippumatta. Suosittelen lämpimästi, lyhyemmälläkin ylettää jalat valoissa maahan ilman varvasteluja.![]()
GSR750
ex.Z800
ex.ER6n
Eteläsaksalainen työkaveri oli työntänyt 2008 versyksellään 172 tonnia syyskuun lopulla. Ajelee keskimäärin 7-8kk vuodessa työmatkaansa ~13 -tonnia ja hupiajot päälle, kävi nordkapissakin joskus viitisen vuotta sitten.
Kun syyskuussa jututin ei ollut korjannut pyörästään mitään merkittävää, öljyt+suodattimen tosin on vaihtanut koko ajan kolmen tonnin välein ja jarrupalat kestää kuulemma kauden. Muuten itsetehden vakiohuollot vähän ennakoiden että kaudella ei öljynvaihtoja kummempaa.
Ilmeisen kestävä peli ainakin huollettuna, eikös tuo ole liki sama kun er-6. Pohti vaihtoa uuteen vastaavaan ja lupas antaa pojalle vanhan
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Kuus tonnia kai öljynvaihtoväli, huoltelee kaikkia kamppeitaan vähän ennakoiden ja yli, autonaan 90 mallinen luvun alusta oleva v6 passatti kans ilman koneremontteja tms. Kilsoja reipas 700000 tuhatta ja öljyproppu availtu viiden tonnin välein. Öljyinä käyttää just niitä mitä valmistaja suosittelee.![]()
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Joo, näin siinä kävi. Pian pyörästä katkesi venttiili ja moottori sököksi. Kilometrejä jotain 210.000 km
Vaihdettiin siihen sitten uusi (käytetty) moottori.
Sitten Pia oli sillä taas Euroopan reissulla ja Puolassa tapahtui onnettomuus, jossa pyörä vahingoittui niin, että meni lunastukseen.
Nyt pyörä on kyllä taas liikenteessä siellä Puolassa jonkun muun ajamana.
Pekka
Ei nyt ihan liity tähän mut, onko er-6 ja z1000 2014-> suuria eroja ajettavuudessa ajan siis korttia nyt er-6:lla tavallaa tykästynyt mutta haaveena z1000 ja koon puolesta z1000 istuu paremmin, en oo siis kuin istunut päällä. 😂 kiitos
Tattista