Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
    Onko kukaan huomannut että Zumo XT piirtää ylimääräisiä suoria viivoja ?
    Ei tee sitä joka kerta mutta sen verran useasti että alkaa häiritsemään. Monesti vain yksi sellainen viiva mutta oheisessa kuvassa useampi.

Tässä kuvassa näkyy useampi suora viiva, ne eivät ole teitä vaan ihan puhdas softabugi

(tännehän ei saa ladattua tarpeeksi isolla resoluutiolla kuvia niin tässä linkki)

https://1drv.ms/i/s!AtDQdbYVzA0ng78_...c8UIA?e=T5fd1y

Kuva on otettu kotipihassa, siinä on kolme suoraa viivaa jotka menee reunaan asti ja kaksi lyhyempää jotka muodostavat V-kirjaimen pyörän alapuolelle.
    Oletko kiinnittänyt huomiota siihen, että ilmestyvätkö häiriöviivat aina samassa sijainnissa? Nimittäin minulla auton sisäänrakennettu navi tekee tuota samaa tietyllä tieosuudella, ja olen siinä uskomuksessa että kyseessä on Garminin kartta-aineiston viasta.
    Olen joskus nähnyt suoran viivan, mutta oletin sen johtuvan siitä että olen poiminut pisteen kartalta ohi tiestön. En tutkinut sen tarkemmin.

Asensin päivityksen viime kuussa, ehkä kannattaa kokeilla sitäkin. Ainakin mulla se meni melko kivuttomasti.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
    Viimeisimmät päivitykset asennettu ) kartta sekä softat) . Teki tuota jo viime vuonna, ei ole paikkaan sidottu. Yleensä noita viivoja on vain yksi, joskus useampi. Kumma kun vastaavaa ei kuukkelilla löytynyt, joitain jossa samantapaisia joissa kyseessä on reitityksestä aiheutuvat ylimääräiset viivat.

Ajaessa ei noita viivoja ehdi tarkkailemaan paljoa mutta on ne kyllä hämääviä kun vilkaisee navia ja näyttää sille että pitäisi erkaantua joku tie etuvasemmalle eikä siellä metsässä mitään sellaista näy.

Mitään yhdistävää tekijää en ole vielä keksinyt, pitänee kokeilla vielä vaihtaa 3d näytöstä pois, tuskin väriasetuksista on tuohon apua. Katsotaan mitä Garmin tuki tuohon runoilee, ennenkin saanut ihan onnetonta palvelua ( autossa oleva 54 malli pätkäisee satunnaisesti bluetooth yhteyden, softabugi, testattu useammalla yksilöllä ja puhelimella. Ei korjata , elä sen kanssa oli vastaus , ei ihan noilla sanoilla).
    Onko sulla jäljen tallennus päällä? Paikallaan ollessa tai hitaassa nopeudessa voi jälki pomppia tuolleen epämääräisesti, jos gps-signaali on epätarkka. Viimeisen parin vuoden aikana rysmy on häirinnyt gps-signaalia ympäri Eurooppaa.
    Suzuki V-Strom 800DE -24
    Exät:Yamaha Tracer 900 -18, Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
    Moi!
    Siirrä häiriöjälki basecampiin ja katso kartalta sekä lokista
    piirtääkö se jälkipisteitä ihme paikkoihin. Jos piirtää niin se on itse paikannus joka tökkii.
    Näyttää lokissa ihme nopeuksia myös.Lowrancen plotteri teki tota jos piti päällä sitä egnos /waas korjausta.
    Hukkasi paikkansa sitten totaalisesti.Omasta garminista en moista ole löytänyt.
    Lainaa Miikaael kirjoitti Katso viesti
    Onko sulla jäljen tallennus päällä? Paikallaan ollessa tai hitaassa nopeudessa voi jälki pomppia tuolleen epämääräisesti, jos gps-signaali on epätarkka. Viimeisen parin vuoden aikana rysmy on häirinnyt gps-signaalia ympäri Eurooppaa.
    Ei mitään tallennuksia ole päällä. Gps seuraa tietä tarkasti , ei pompi mihinkään, siksi en usko häirintä ongelmaan.
    Lainaa Hooki kirjoitti Katso viesti
    Moi!
    Siirrä häiriöjälki basecampiin ja katso kartalta sekä lokista
    piirtääkö se jälkipisteitä ihme paikkoihin. Jos piirtää niin se on itse paikannus joka tökkii.
    Näyttää lokissa ihme nopeuksia myös.Lowrancen plotteri teki tota jos piti päällä sitä egnos /waas korjausta.
    Hukkasi paikkansa sitten totaalisesti.Omasta garminista en moista ole löytänyt.
    Jälkipisteet on kai eri värisiä kuin ormaali maantie ? Muutenhan tuo voisikin pitää paikkansa mutta silloin pitäisi kertyä myös mittariin kilometreja paljn enemmän ja nopeuskin pomppia. Autossa nuvi 51 mittasi 258 nopeudeksi kun odottelin valoissa vihreän vaihtumista. Samalla tuli melkein 100tkm gps mittaukseen lisää ihan parissa minuutissa. Tuo vika ei toistunut koskaan.

Softalaitteissa on kaikissa bugeja vaikka kuinka yritetään tehdä bugitonta softaa, testaus saa kiinni osan mutta aina välillä pääsee jotain läpi. Yli 40v ammattikseni ohjelmoineena en odotakaan että softa olisi bugitonta. Kahdennuksilla yms saa luotettavuutta parannetua mutta jos softabugi iskee niin se kaataa myös varakoneen pahimmillaan. Sen jälkeen prosessi ei olekaan hallussa kunnes koneet saadaan pystyyn.
    Voiko olla niin että on ollut siellä valittuna joku osoite johon olisi menossa, mutta reittiä ei ole lasketettu. Mulla on sellainen mielikuva että näyttää sen reitin kohteeseen suorana viivana jos on haku päällä mutta ei laskettu. Silloinhan myös matka näytetään linnuntietä.
    FJR -17
    Okei!
    Jos matkaloki ei tallennuksella niin ei se jälkeä voi olla ja matkakin sekoilee silloin.
    Ja eri värinen on joo.Just tajuilin että omastani en pysty jäljen väriä muuttamaan ruudulla jos ei muutu samalla kun
    ajoneuvosymbolin muuttaa.?
    Oma zumo on tänä kesänä sekoillut siten että rupeaa itse vaihtelemaan ruutuja ja mennee esim.kompassinäytölle.
    Navi irti ja virrat pois hetkeksi on auttanut toistaiseksi.
    Lainaa Tinde kirjoitti Katso viesti
    Voiko olla niin että on ollut siellä valittuna joku osoite johon olisi menossa, mutta reittiä ei ole lasketettu. Mulla on sellainen mielikuva että näyttää sen reitin kohteeseen suorana viivana jos on haku päällä mutta ei laskettu. Silloinhan myös matka näytetään linnuntietä.
    Ei voi olla. Siitä on useampi viikko kun viimeksi navigoin johonkin kohteeseen eikä sen jälkeen ole edes yritetty hakea mitään osoitetta.

Ja tuollaisessa se sitten näyttäisi kai vain yhden viivan, ei useampaa jolla ei ole mitään järkeä.

Ihan kuin ne viivat olisi aivan pikkiriikkisen kapeampi kuin maantie mutta se voi johtua piirtotekniikasta.

Nuo viivat on aina samansuuntaisia , riiippumatta siitä mihin suuntaan ajetaan. Eli kun suunta muuttaa vaikka pohjoinen-> itä niin ne lähtee aina samassa kulmassa pyörän symbolista. Jos kyseessä olisi johonkin kohteeseen menevä viiva niin kai sekin käänyilisi kulkusuunnan mukaan ( mulla on kulkusuunta ylöpäin, kai joku masokisti haluaa pohjoinen ylöspäin mutta en tunne ketään).
  12.  
    Oli se tracking päällä, ihan itsekseen mennyt. Heräsi pari kysymystä :

Miksi se tracking väri on sama kuin perusmaantiellä ? Olisi vaikka syaani m purppura tms niin ei menisi päällekkäin.

Garmin:in input filtteröinti - tuki vastasui ettei mittaustuloksille ole mitään järkevyystarkastelua, eli periaatteessa yksi huono mittaus silloin tällöin pilaa koko tracking idean kun tulee viivoja satojen kilometrien päähän ja takasin seuraavassa mittauksessa,

Kai nyt jonkilainen filtteröinti noihinkin kuuluisi, se että mennään johonkin kaukana olevaan pisteeseen ja palataan sitten ihan heti lähelle edellistä pistettä olisi kyllä järkevä unohtaa se kaukana oleva piste. Aika paskasti tehty softa jollei tuollainen ole tullut koodarille/speksaajalle mieleen.

Aikoinaa Zumo 550 toimi kuin junan vessa, 660 myös. Sen jälkeen on menty alamäkeä softan laadun kanssa.