Olipahan näytös vaihteeksi Peccolta, ja varmasti jäi vielä vauhtia reserviinkin.
Sitten, MM joutui ajamaan hiljempaa ja päästämään yhden kuskin ohi, ettei sijoitus kisassa kärsisi. No, suoritus jäi 0,01 barin päähän. Uudenlaista kisaamista.
Oliveira kynsi noin 15 sekkaa hiekoilla long lap rankun aikana, ja sai uuden, kun ei pysynyt ladulla.
Semmosia havaintoja. Joo, ja Bastianinin nousu oli jälleen hienoa seurattavaa.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Pecco teki komeasti hattutempun! GP;ssä vielä ihan selvällä erolla seuraavaan. Tosin hän ja Martinaattori olivat muutenkin omaa luokkaansa läpi kisan. Harmi kun Pedro ajoi ulos. Hänellä on vähän alkanut lipsumaan viime kisoissa.
-- Brake later and open the gas earlier --
Honda CBR1000RR Fireblade
Yamaha YZF-R6R (ex)
Suzuki GSX650F (ex)
http://mopollasuohon.blogspot.com/
https://www.youtube.com/@Qassu78
kauankohan toi jätkä pysyy hengissä 😅
practise1, practise ...
ZX4RR black 2024, SC-project, Evotech option parts
Olipa kova veto MM93
https://www.instagram.com/reel/C9IAA...BydnUwaHhxbzd5
Ja Pecco !!
Viimeksi muokannut: mikarinne70; 07.07.2024 klo 23:44.
ZX4RR black 2024, SC-project, Evotech option parts
Se oli Markulta melko täydellinen viikonloppu. Bagnaia hiukan ahnehti ja Martin kiitti ja karkasi pisteissä taas väljemmille vesille.
Pecco vetää vähän "hei mä kuljen tässä" asenteella noita ohituksia ja romua tulee. Vinalesin kanssa oli viime vuonna, tänä vuonna Marcin kanssa, ihan samankaltaiset systeemit. Kannattaisi vetää vähemmän riskillä kun kiirettä ei tuossa enää ollut eteenpäin.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
After you, sir -asenne ei toimi. Kysykää Markulta
Racing incident, joskin AM oli vähän tunari, ja Peccon ois vaan pitänyt tietää paremmin. Mut siin tuli just toi ”mä vedän tästä”
Tilanteet vaihtelee, ja varmaan tekee samaa jatkossa.
Moto2, Go Dixon!!!
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Jäi mietityttämään mikä oli syynä Peccon luisteluun molemmissa lähdöissä. Eikö Duksun launch control ollut ihan säädöissä suhteessa uuteen asvalttiin vai miksi suditteli?
-- Brake later and open the gas earlier --
Ainakin motogp:n selostuksen mukaan vasta heinäkuussa uudelleenpäällystetty rata oli tuosta vasemmalta puolelta paljon liukkaampi, johtuen kai siitä että ajolinja tuossa lähtösuoralla manee oikeassa laidassa ja sille puolelle on ehtinyt jo treeneissä tarttua renkaista kumia.
Lisäksi rata oli tuon päällystyksen johdosta melko likainen = liukas ajolinjan ulkopuolelta.
Äläs ny, Markkuhan on kypsynyt entisestään ja sekös tutisuttaa puntteja. Ukko tokaisi sen Jerez episodin jälkeen seuraavasti:
"It’s true that maybe it is not your mistake but you could leave with zero points. I prefer to pick up the bike, lose the position and try again on the next lap." linkki
No, racingissa sattuu ja tapahtuu mutta on härskiä sanoa että "se ajo päälle tahallaan, mää katoin datasta!!", kun epäilemättä se on kummisedän ääni joka kuiskuttaa korvaan 2015-psykooseissaan. Mitä järkeä siinä olisi tahallaan lanata molemmat?
No olihan se Marcin lopulta tullut voitto paljon kovempi juttu kuin mikään väkisin väännetty draama. Koko viikonlopun oli aivan järkyttävä ero muihin, olisi varmaan voittanut sunnuntaina vaikka olisi vaihtanut puolessavälissä kisaa Moto2-pyörään. Kova polku on vuodesta 2020 ollut tähän hetkeen. Hienoa että Marc nousi vielä tasolleen.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
No, aika vaikea tosta kolarista on Peccoa syyttää. AM ajoi edellisessä mutkassa leveäksi ja yritti sitten väkisin pitää kolmospaikan.
Ihan normaalia kilvanajoahan tuo oli ja jos törmäilleinä olisi olleet Nakagami ja joku toinen 18. sijasta taisteleva ei kukaan jaksaisi edes keskustella koko asiasta. 2015 psykoosit vaan nostaa päätään kun toisen nimi on Marquez ja toinen kytköksissä Rossiin.
https://pca.st/episode/1632e681-19c1...8-2de1cf160f0a
Hyvää keskustelua siitä miksi Ducati nyt niin jyrää.
MM oli sateentekijä Misanossa mutta Jorge ihan päinvastoin. En voinut välttyä ajatukselta oliko se Duksun tallimääräys käskea Jorge renkaanvaihtoon. Pecco ajeli iisisti eikä edes lähtenyt haastamaan MM. Tässä vaiheessa kautta varmat pisteet on tärkeämpää, kuin yksittäisen kisan voitto.
-- Brake later and open the gas earlier --
Se oli vain virhearvio vaikeassa tilanteessa Jorgelta. Semmosta sattuu.
Tsämppiönsipin vakio on suuret vaihtelut. Ei paljoa tämän paremmaksi voi mennä.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Aika hyvällä varmuudella on tänä vuonna johdossa ollut kaatunut tai muuten tyrinyt tilanteen takaisin tasoihin.
Viime vuonna oli ihan sama tilanne. Jorge johti aika hyvällä pistemarginaalilla tähän aikaan vuodesta mutta Pecco onnistui loppukauden aikana kuromaan piste-eron kiinni ja menemään ohi.
Viimeksi muokannut: itl; 10.09.2024 klo 12:29.
-- Brake later and open the gas earlier --
Olihan huima sprintti. Ihan älytön tahti ukoilla, ja jotenkin ihmeen kaupalla pysyivät tolpillaan. Hattu pois kärkikaksikolle!
Oli muuten jännä nähdä Peccon ja Martinin eri ajolinja mutkaan 14. Pecco söi joka kerta hitokseen metrejä, kun tuli sen metrin puoltoista tiukemmalla linjalla pyörä pystymmässä ja paremmalla jarrulla sisään, ja sai silti sen kääntymään menettämättä apeksinopeutta… ainakin silmin nähden.
Quortararo on rahansa ansainnut. P7. Melko kova.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ihme ja kumma Misanosta saatiin revittyä viihdettä. Pecco sanoi että takakumi oli huono mutta parani ja etukumi oli huono ja manaa että hänellä on jo ollut liikaa huonoja kumeja tähän vuoteen. Liekö pihlajanmarja-efekti vai onko asiassa perää?
Viimeisen kierroksen ohitus oli aika pommitus. Bastianinikin sanoi että "en mä olis muuten päässyt ohi". No ehkä se on se pointti racingissa, että nopeampi ei aina pääse ohi. Olisi edes pitänyt pyörän radalla, mutta lasketti vielä leveäksi ettei vaan pääsisi Martin kuittaamaan. Aika karun oloista ja race direction ilmoitti että "ei me tutkita" mikä tarkoittaa ettei tarvitse selittääkään tuomiota (kun tuomiota ei ole suuntaan tai toiseen). Sinänsä lysti että yleensä viimeisellä kierroksella radalta leveäksi ajaminen tuottaa rankkua.
Mun mielestä oli aika railakkaasti radalta ulos ajattaminen kun Bastianini ei edes itse pysynyt viivojen sisällä. Tuli ihan 2015 jälleen mieleen. Harmi Martinille ettei Misanossa ole shikaania kuten Assenissa, olisi voinut vaan päästellä maaliviivalle ekana muina miehinä.
No, it's racing Casey, sanoi joku joskus
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Pikkuluokissa oli huimaa vääntöä, kummassakan vielä puoli kierrosta ennen maalia ei tiennyt kuka voiton vie.
Viettiltä hieno veto viimeisestä mutkasta takamatkalta voittoon.
Oiskohan molemmat olleet leveenä? Mut oli aika raju pommitus.
Peccon pyörä piirsi mustaa ulostuloissa aika rajusti alussa, ja sit yhtäkkiä kisaenkka. Sen jälkeen etunen alta pyörä pystyssäEi tehdä sillä misukalla Toprak endoja.
No, jos Aragonissa oli tilanne reisinkiä, niin sitten oli tämäkin. Se on kova laji.
Pistetilanne jatkaa heilumista.
Moto2 oli kanssa todella eeppinen.
Edit: Fabiolta loppui menovesi kisan lopussa. Siksi tipahti viidenneltä sijalta seitsemänneksi. Aika kova ajo, kun tais olla keskiverto huippunopeuksien vertailussa viimeinen. Se on kova luu. Toivottavasti saa vielä joskus kalustoa alle.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Näillä kisakuskeilla on aina mielestään erityisen huono rengas kun tyrivät. Sekä Pecco että Martin saisivat käydä psykologilla ainaisen valittamisen sijaan. Molemmilla kausi täynnä turhia virheitä.
Sillä pienellä erolla, että Aragonissa molemmat jätkät pysyi radalla.
Onhan toi nyt iha rehellisesti sanoen melkoisen retardia toi tuomarointi, jos molemmat menee radan pinnalta ulos ohituksen seurauksena, ja silti sanotaan vaa että joo hyvä ohitus. Miten pitkälle siperiaan se tyyppi pitää puskea jotta noilla on munaa sanoa että et pysyny radalla, anna sijoitus takas.
Vaikkakin se näytti siltä että ei Bastianini halunnu ohittaa, Martin tuli vaa liian nopeesti selkä edellä vastaan ni oli pakko vetää sivuun. Ei se muuten ois niin viimeiseen asti siinä selän takana tullu. Mutta siitä huolimatta, törkyinen muuvi lopputulemana josta ainoa oikea päätös ois ollu antaa se Jorgelle takas.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Aragon -> AM & Pecco
Törkymuuvi kyllä. Blokkiohitus ^2. Ukot pystyssä, radan hitain? mutka jne. mulle reisinkiä. Edit: tosin ymmärrän rankkupuheet.
Sankkeri: jotain vitun kummaa takasen kanssa oli, kun ei irronnut alussa mutkista millään. Piirsi vain. Ja yhtäkkiä kisaenkka. Ajallisesti ei kuitenkaan puhuta kuin alle sekunnin erosta, mutta paljon tuolla.
Tiiä sit mikä niiden kanssa menee vihkoon välillä. Unohtunut perjantaina pilttuun eteen aurinkoon tai sitten tetris ollut väärässä asennossa alkukisan…
Sitä muuten kuvittelis, että Martin on hyvissä asemissa pisteiden kannalta, mutta kun tilanne on heilunut verraten aggressiivisesti koko kauden, niin saapa nähdä. Jänskää on.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Alussa näytti avaukset vaikealta joo mutta kaatui jarrulla etuselta. Innostui liikaa kun vauhti löytyi ja kävi perinteiset. Onhan näitä nähty häneltä ennenkin.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Haastiksissa ovat puhuneet että noissa nykysissä etusissa on iso ongelma jos paine pääsee nousemaan liikaa, lipsuvat ihan varottamatta alta. Ongelma on ilmeisesti joka vuosi kasvanut kun koko ajan tulee enemmän siipeä keulaan painamaan rengasta tonttiin. Samasta syystä noita rengaspainerankkuja jaetaan nykyään, tiimit joutuu arpomaan kuinka paljon painetta laitetaan, varsinkin ison porukan perässä ajaessa paine kasvaa liikaa ja yksin ajaessa pitää puskea keulaa huolella ettei saa rankkuja liian pienistä paineista.
Ensi kaudelle piti tulla uusi etunen, mutta peruivat sen koska sitä kerettiin vain 2vk takaisessa testissä kokeilla ja tiimit ja kuskit eivät halua lisää erillisiä rengastestejä jo valmiiksi täynnä olevan kalenterin takia.
https://x.com/denkmit/status/1837027510606819814
R6 ratalelu
Ex: Z750, ZX6R, R1 rata
Tärkeintä on näyttää nopeelta
Kierrätysvastaava, kliparivastaava