Äkkiä ennen päivämäärän vaihtumista. MotoGP:n omistava Dorna myyntiin ja Liberty ostaa joka F1:stä pyörittää nykyisin.
https://news.sky.com/story/formula-o...otogp-13105256
Voisiko olla vaan turhan aikaisin laukaistu 1.4. juttu?
Viimeksi muokannut: Eroz; 01.04.2024 klo 01:07.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Oli muuten tosiaan vastinetta. Tuntui vähän että joka luokassa oli melkoinen sirkus päällä, ei noin paljoa ole tapahtumia ikinä missään. Ehkä Texasin vedessä on jotain, joka saa tuota aikaan. Maverickikin otti perinteisen huonon lähdön, mutta nyt pysyi se kasetti koossa ja sieltä ykkösmutkan keilahallista lähti nousemaan.
1835
Joo ihan mieletön! Acosta on kyllä tuonut kaivattua säpinää.
ZX4RR black 2024, SC-project, Evotech option parts
Hienosti vetivät Vinales ja Acosta, tiedä sitten oliko oikea veto lähteä eri rengastuksella (medium/medium) kuin muut kärkikuskit (medium/soft).
Marcilla on vielä vauhti hallussa mutta mun silmään ajaminen näytti vähän yliyrittämiseltä?
Marcinhan piti ohittaa kaikki kierroksella, jos pääsee Ducatilla Teksasiin.
Ei ohittanut.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Moto3 oli kyl varsinkin alkuun melkosta mayhemia, sit kesken kisan Ortola yrittää varastaa kaverin pyörän ja ne pystyssä pysyneet ajo 14 kierrosta kilpaa, että sai viivalle eroo sen 13 tuhannesosaa. Ihan amerikanmeininkiä siis. Hyvät väännöt myös Moto2 ja MotoGP luokissa. Acostalle kyllä pakko nostaa hattua siitä miten nopeesti on ottanu luokan haltuun ja kyykyttää kotarin tehdaskuskeja ihan 6-0. Ainut pieni riski tässä on se, että alkaa semmonen yhden kuskin valtakausi, kunhan saa muutaman kisan lisää kokemusta.
Superbike #7
Juu, olipahan kisa joka luokassa. Ihan huikea kisaviikonloppu
Toivottavasti Moto2 Joe menestyy tänä vuonna, jotta saataisiin jenkeiltä lisää innostusta lajiin. On sen verran noita latinokuskeja kiertämässä rataa tällä haavaa, että laji on kuin Espanjan motocup
Se toisen pyörän lainaussyritys Moto3 kisassa oli kyllä hauska juttu. Hetken joutui miettimään mitä hittoa nyt oikein tapahtuu
Acostan suorittaminen on kyllä kertakaikkisen upeaa. Hän voittaa vielä mestaruuden, jos vaan saa jatkossakin kilpailukykyisen kaluston alle ja miksei saisi noilla näytöillä. Toivottavasti ei vaan riko itseään. Eipä ole tällaista ennen nähty, rookie saavuttaa kolmessa ekassa kisassa kaksi podiumiaIhmelapsi Fernandezia saattaa vähän mietityttää.
Mitähän Marcille kävi tällä kertaa. Jarruttiko itse etusen alta vai oliko tekninen ongelma?
Maveric myös kirjattiin historiaan kolmen eri Tallin/valmistajan GP-voitolla. Siihen ei ole moni aikaisemmin pystynyt ja MotoGP aikakaudella ei kukaan ennen häntä.
Tästä ei MotoGP viikonloppu enää oikein pysty paranemaan.
-- Brake later and open the gas earlier --
Ilmeisesti jarruissa jotain vikaa, ekalla vedolla kahva pohjaan ja ketään ei kotona.
https://www.motorsport.com/motogp/ne...lead/10598871/
R6 ratalelu
Ex: Z750, ZX6R, R1 rata
Tärkeintä on näyttää nopeelta
Kierrätysvastaava, kliparivastaava
Ennen T11 jarrua on jokin vähän ikävämpi pomppu, joka ravistaa pyörää ja voi vetää paloja vähän kauemmas levystä. Moni tuosta kertoi viikonlopun aikana.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Peter Bom kertoi Mat Oxleyn podcastissa, että Brembo toi jarruihinsa 4-5v sitten venttiilin ehkäisemään palojen vetäytymistä levyistä. Se kuitenkin vaikuttaa hieman jarrutuntumaan ja kaikki kuskit eivät siitä pitäneet. Nykyään kai aikalailla kaikilla se on käytössä, mutta ei se 100%:sti ongelmia estä. Acosta oli kertonut että Austin on niin pomppuinen että jarruja täytyi vain tunnustella etukäteen jotta tiesi missä mennään.
Mainion oloinen vähän teknisempi motogp podcast muuten, en ollut ennen kuunnellut.
https://pca.st/episode/31877ad1-cc31...3-8634b042af1d
Se taitaa tuo Austinin rata olla perustettu sen verran muhevalle maaperälle, että ilman routavaurioitakin saavat patteja aikaan. Eli vanhaan hyvään malliin ollaan oikaistu perustustöissä ja levitetty asfaltti suoraan suonsilmäkkeeseen. F1 lienee se suurin syyllinen pattien aiheutumiseen, mutta kai sinne niitä patteja aikaa myöten syntyisi ilman siipiautojakin.
1835
^
Se oli ne baggerit kun ajoivat samana viikonloppuna![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
No ei kyl roolia voi myöskää vähätellä... Silverstonen pinnoite ku uusittiin ja F1 kävi paskomassa sen yhen kisan verran ni WSBK ku meni sinne ni ne sanoi että liian vaarallinen ajaa ku pomppuja aivan saatanasti joka jarrupaikassa. Freesi asfaltti on hiton herkkä noille jarrupaikan monttujen syntymiselle.
Ja sinä kyseisenä vuonna BSB joutui Silverstonen kisan ajamaan National layouttia joka on vaa 5 mutkaa pitkä, koska se muu osa rataa oli Fykkösten paskoma.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
ei hitto mikä sprintti?!?! ja Acosta!
ZX4RR black 2024, SC-project, Evotech option parts
Kuulemma päivänpaiste sai kuivuneeseen rataan vedettyä kosteutta pintaan sieltä asfaltin syövereistä. Siksi yllättäviä kaatuiluita kisan aikana oli lukuisia.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Mitähän tuolla lenovo ducatilla tapahtuu. Ei hyvältä näytä kun satelliittipyörillä pyyhitään lattiaa.
Vielä tuli eturengasrankkua Quartararolle ja monelle muulle. Siispä tulokset uusiksi ja Pedrosa podiumille.
Våhän kyseenalaista näin kostealla ja kuivuvalla radalla syynätä tuota rengaspainetta, mutta sääntö on sääntö, kisa oli kuivaksi julistettu (kai?) ja kenties tiimit oppivat jälleen jotain.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Onneksi on nuo ilma-aidat keksitty...olis Pedro ollur melko solmussa muuten. On kyllä ollut nyt paljon kaatoja, kuinkahan moni pääsee maaliin tänään.
Kawasaki ZX10R 2005
Hieno kisa. Bagnaiaa hieman jo huhuilin kun vaisua ollut, mutta nyt voitto. Markku antoi hiukan painetta, mutta ei ihan riittäny ykköseksi.
Tietäjät tietää mitä eroa 23 ja 24 mallin ducateissa moottorin osalta. Bagnaian peli näyttäisi lähtevän mutkasta hiukan kiukkuisemmin.
Mahtava kisaviikonloppu tosiaan, tapahtumia koko rahan edestä. Mestarin paluu ja kunnon taistelu Marcin kanssa. harmi, että Acosta kämmäsi lähdön ja sitä kautta kisan. Martinaattoria edelleen vaivaa tulos tai ulos -syndrooma jolla ei yleensä mestaruutta voiteta vaan tasaisella pisteiden keräyksellä pärjää paremmin. Moto2 nähtiin vähän harvinaisempi keissi, kun pyörä ajeli hyvän matkaa ilman kuskia.
-- Brake later and open the gas earlier --
Olipa eeppinen gp. Pecco näytti, että vaikka on mestaruus pelissä, niin täältä pesee ja linkoaa myös.
MM on aika lailla takaisin.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
On mukana mestaruustaistossa. Itse en lisäksi usko, että millään muulla kuin Ducatilla ajetaan edes mestaruudesta.
Aprilia ja KTM ovat liian epätasaisia. Voi tulla ratoja, joilla jompi kumpi noista täytyy olla alla, että voi voittaa, mutta sitten tulee tällaisia Jerezin kaltaisia kisoja, joissa eivät pääse minnekään, ja tuohon vielä kaadot päälle.
edit: ja kyllä MM:n tähti laskee jo... se vain lähtee niin korkealta![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.