Sivu: 5 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 345
Tulokset 121:stä 133:een 133:sta
    Mä sain orkkikset hankittua eilen. samaan kyytiin tarttui Rizoman tapitkin. Niillä mennään tää kesä, mutta ei tää valmiiksi näillä tullut

Ebayssä olis yhdellä japanilaisella myyjällä 749R rearsettejä ok hintaan, semmonen olis jo harvinaisuutensa takia ihan hauska kuriositeetti. Woodcrafteista tykkäisin kans. tappien paikka on nyt jo hyvä, niin nykyinen säätövara riittää. Mä en sinänsä oo noista vakioistakaan löytänyt suureeemmin valitettavaa. Tosiaan aavistuksen pitkähkö liikeerata, mut hyvin se toimi. Ihan helpoin juttu olis tehdä tuohon itse vaihdepoljin säädöllä. Voi olla, että pilkon ton tuhoutuneen ja hitsuutan siihen uuden varren. se tapin pää tulee muutenkin 10mm liikaa ulos siirtosarjojen takia. Shifteriä oon miettinyt, mutten oo vielä nähnyt sille tarvetta ainakaan niin paljon, että olisin liipaissut. Tähän leluun on jo kaadettu sen verran rahaa, että pitää pikkusen annostella sitä touhua... Sen voin kyllä sanoa, että euroakaan en kadu.

nää olis ihan hiton hienot:
    https://www.ebay.de/itm/267109103072...QAAOSw-bJncLtd

Samalla myyjällä olis myös vanteet mulle...
    https://www.ebay.de/itm/267109099859...gAAOSwf55ncLqs

Kattotaan miten tää homma eskaloituu talven aikana. Onko jollain heittää faktaa tako ja valuvanteiden painoerosta?
    Viimeksi muokannut: JM_78; 17.07.2025 klo 20:05.
    Lainaa JM_78 kirjoitti Katso viesti
    Samalla myyjällä olis myös vanteet mulle...
    https://www.ebay.de/itm/267109099859...gAAOSwf55ncLqs

Kattotaan miten tää homma eskaloituu talven aikana. Onko jollain heittää faktaa tako ja valuvanteiden painoerosta?
    Iso Dee-puolellta ei ole faktaa, mutta pieni a-puolelta referenssiksi sellainen tieto vuosituhanteen vaihteesta että Brembon valuvanteet 4,20/6.70kg etu/taka ja OZ vastaavat takovanteet 3,40/5,20kg. Magnesium 2,35/3,65kg ja BST hiilikuituvanteet suunnilleen samoissa kuin magnesiumit. Tietenkin Apriliassa on erilainen vannedesign kuin Ducatissa ja mallikohtaisia eroja myös löytyy noiden lisäksi, mutta ehkä saat jotain suuruusluokkaa tuosta.

Pyörivä massa tuntuu etenkin kaartaessa, mutta koska pyörimisenergia on kyseessä niin painoaan enemmän vaikuttaa myös kiihdyttäessä ja jarrulla. Tietenkin voi kysyä, miten massa sijoittuu erityyppisissä vanteissa keskiöön, puoliin ja kehälle. Vanteiden massa on myös jousittamatonta.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
    no hemmetti, sittenhän 16x alkuinen paino saattais olla ihan tavoiteltavissa
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JM_78 kirjoitti Katso viesti
    no hemmetti, sittenhän 16x alkuinen paino saattais olla ihan tavoiteltavissa
    Alkaa jo nyt olla kadehdittava rassi. Älä enää viritä
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.

Jaaha, taas poljin vinossa Täytyy maanantaina kuskata argon pullo täytettäväksi ja alkaa tekemään uutta väliaikaista poljinta. Mopo pelas ku ihmisen mieli ja suht iisisti tulee semmosta 2:16 kierrosta Alastarossa. Hyvin tuolla tuntuu keskinopean kyydissä pysyvän ja suoralla on sen verran hidas, että vetomiehet pääsee helposti ohi. Aika hauska kuriositeetti, että tuttu samanlaisella orkkis 749:llä ajaa muutamalla vaihteella koko kiekan ja mä käytän 2-6 vaihteet. Kutonen sisällä kaikilla pitkillä suorilla.
    Siis osuuko toi maahan vai mitä?
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
    Joo, rataan se raapii, niinku tapitkin Mut tapit ei kyl ota kii, ennen kuin on nojailtu jo vähän hyvän maun yli. Toi tappien siirtopalikka tuo sitä just karvan verran liikaa ulos ja on noita sit pikkusen laskettukin.
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Ennen kiksiä tai tappeja pitää kyllä varvaspalan ottaa tonttiin.

Jotain on isosti pielessä tapeissa ja/ tai asennossa.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.

Noniin, pientä selvitystyötä tehty. Rizoman tappi on pikkusen pidempi kuin orkkis. Näiden kohdalla ei puhuta mistään isosta raapimiseesta, ehkä kosketus olis kuvaavampi. Poljin oli tolleen vääntyneenä suht äänetön, ei tainnu enää sen jälkeen ottaa kiinni. Sen ongelma on muotoilussa. Sitä on ihan turhaan tuotu niin paljon ulospäin, mut toisaalta ei sitä oo suunniteltu käytettäväksi noiden siirtopalojen kanssa. Teen siihen suoran varren tilalle ja laitan tapin pään aavistuksen sisempään, kuin se on nyt vääntyneenä.

Ajoasento nyt on vaan semmonen, mihin oon tottunut. Varmasti löytyis korjattavaa sieltä. Kengän kärjet oli kyllä vähän raapineet asvalttia myös. Mun tavoite oli ensi hätään laittaa semmoseksi tuo ajoasento, että haalari ja saappaat ei kiristä liikaa ja satulassa olis hyvä olla ja liikkua. Tehtaan konfiguraatio oli mulle aivan kamala. En saanut yhtään tukea jaloista ja joka kiihdytys tuntui siltä, että sarvissa roikutaan kuin pyykit narulla. Sen lisäksi liian tiukan polvikulman takia haalari alkoi estää koipien liikerataa. En saanut edes polvea tuotua ulos, kun puntin sisäosa kiristi liikaa liikerataa. Jalkatappeja on tuosta pysty nostamaan enää yhtään. ehkä ongelmaa olis voinut lähteä ratkomaan myös sarvien päästä. Jos olis saanut käsiä edemmäksi, sekin olisi varmasti auttanut. Toisaalta toi Ducatin katteen auko sarvelle on todella ahdas, että isoja muutoksia sieltä ei takuulla olis saanut. Tän hetken setupilla sarvet on ihan hyvät. Jos oikein haluaisi hieenosäätää, ne vois kylä taittua karvan enemmän alaspäin, istuis paremmin kämmeneen.

niin tai näin, mopo istui käteeen todeella mukavasti ja ajaminen oli oikein hauskaa.
    Viimeksi muokannut: JM_78; 20.07.2025 klo 12:08.
    Sitä orkkispoljinta on tuotu ulospäin sen verran ettei se ota vaihtaessa kiinni bellypaniin.

Jos meinaat itse tehdä polkimen niin monilta jalkatappisarjojen valmistajilta saa kyllä noita taittuvia "varvaspaloja". Eihän sen polkimen nyt maahan kuuluis ottaa, mutta estää varmaan koko vaihdepolkimen vääntymisen jos niin vielä käy. Esimerkkikappale alla:

https://www.stein-dinse.com/en/cnc-r...9qdxcjGYMZ5YTc
    Mä luulen, että ongelma katoaa jo sillä, että polkimen saa sisemmäksi, mut toi olis kyl hyvä lisä siihen pakettiin. Mopo oli ihan ajettavissa tuolla vääntyneellä polkimella, niin siitä saa reefeerenssin uuden askarteluun. Teen siitä suoralla varrella olevan ja laitan varoiksi vähän lyhyemmän tapin, niin uskoisin homman olevan kunnossa.

Edit:

Oli kyllä törkeän hienoja ruutuja ratapäiviltä
    Viimeksi muokannut: JM_78; 20.07.2025 klo 23:18.

Pitkään mietin, viittinkö jaka tätä, kun ajolinjat ovat puhdasta perstuntuman tuotetta ja tekniikassa olis hiomista vaikka muille jakaa, mut tätä varten tämän mopon kuitenkin tein itselle, niin koittakaa kestää Parempiakin kierroksia osui matkan varrelle, mut tää nyt osui ekana kohdalle.

Mulle kyse on vaan hauskapindosta ja harrastamisen dokumentoinnista. En ole ajanut kilpaa, enkä edes halua, tää on vain loppuhuipennus sille kaikelle vaivannäölle, mitä olen tuolla pihavajassa/autokatoksessa tehnyt. Ehkä joku 12h endurance olis kyl siisti ajaa ihan selviytymismielessä. Oon mä joskus urheillut numerolappu rinnassa, mutta silloinkin oon ollut tekemässä vain omaa eläinkoetta. sijoitus jossain pitkässä nimilistassa on ollut ihan yks lysti ja sama teema pätee tähänkin. Ihan puhtaasti omaksi iloksi ja lukijamäärästä päätellen ehkä jopa jonkun muunkin ajankulkuksi Olis kyllä pitänyt putsata toi pleksi ennen kuvausta

Edit:
    Kanssaharrastaja totesi, että perus 749:llä kierros menee kahdella vaihteella (3 ja 4), mut mä tarviin 2-6 vaihteet Pitkillä suorilla on aina kutonen sisällä.
    Viimeksi muokannut: JM_78; Tänään klo 15:19.
  13.  
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Kivat pörinät! Käy moottorin luonnekin aika hyvin selväksi. Just sitä, mitä etiketti kertoo.
    02 Mille R
Sivu: 5 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 345