Yllättävä uutinen! Mutta kait ne haluaa nostaa Bimotan tunnettuutta polttomoottorivehkeissä ja ehkä sitten siirtää Kawan brändiä tuleville uusille konsepteille? "The Bimota by Kawasaki Racing Team" viittaa siihen että ZX-10RR teipataan Italian lipun väreihin (=Bimota) eikä mitään uutta Bimotan mallia homologoida kisapeliksi. Harmi. Noita luokitusvehkeitä tehtaat on joutuneet usein myymään jopa tappiolla....joten tavalliselle sporttipyörän hankkijalle suorastaan tilaisuus![]()
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
"They will be partnering with Kawasaki in a joint venture which will result in a Bimota chassis with Kawasaki engine (plus allied technology), competing in WorldSBK. Not only will the donor Ninja ZX-10RR powerplant be familiar, but also many of the team staff as Kawasaki transfers its efforts into the Bimota racing program...."
Joo, oikeassa olet mitä lehdistötiedotteet kertoivat. Tämä tekee asian hivenen mielenkiintoisemmaksi. Kuinka paljon sitten poikkeaa Kawan vastaavasta, tuleeko luokittelua? Aika näyttää![]()
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Muutama kausi sitten sarjassa oli Bimota/Bmw mutta se oli aika heikko esitys, ehkä nyt kun on Kawasakin resurssit takana tuloskin on toisenlaista.
Joskus esihistoriassa kun wsbk alkoi, siellähän pärjättiin YB Bimotalla ihan ekoilla kausilla.
Toprak valitsi eiliseen Doningtonin kisastarttiin vahingossa väärän vaikeustason.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kawasaki omistaa Bimotasta ison viipaleen, joten eipä ole ihme, että lähtivät WSBK-kisoihin mukaan Kawan tekniikalla.
-- Brake later and open the gas earlier --
Se Gobertin voitto oli Suitsa V2-koneisella Bimotalla, mutta silloin wsbk:n alkuaikoina siellä ajettiin 750cc YB-Bimotoilla.
Vaikuttais siltä, että saadakseen Toprakin etumatkan kiinni muiden ei kannattaisi painaa ihan täysillä. Tosin, voi Toprak myös hidastella, jolloin kisasta tulisi aika mielenkiintoisia.
https://www.gpone.com/en/2024/07/25/...0manufacturer.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Niki Tuuli voittoon SuperSporteissa Magny-Coursissa!
Wsbk rantautuu ekaa kertaa Cremonan radalle tulevana viikonloppuna, Nikille tsemppiä sinne.
Superbiken puolelta kärki + pari muuta on rivistä pois, saa nähdä pystyyko Ducati-kuskit kuromaan eroa kärjessä pienemmäksi. Toprakin korvaa Markus Reiterberger, Rean Nicola Canepa ja Domi Aegerterin Marvin Fritz
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Hienoa vääntöä tänään Superpole kisassa ( ja myös 2 lähdössä)![]()
Viva la figa
Oli hyvät väännöt kun perinteinen Ducati rata ja Toprak vähän vielä toipilas?
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
WSBK-kausi olis ens viikonlopun kilpailuja vaille valmis. Kuitenkin kaikissa neljässä luokassa pilottien mestaruus on auki, sen verran on mennyt voitot ristiin eikä kukaan/mikään pyörä ole hallinnut kautta suvereenisti. Esim. viime viikonlopun Estorilin Race1 SBK-luokassa oli 5 parasta kuskia liikkeellä viiden eri valmistajan vehkeillä. Säännöt aika onnistuneet
Kovaa vääntöä on ollut ja melkoisia kaatotalkoita nähtiin juuri Estorilissa kun sää oli välillä melko haastava.
Toivottavasti kaudella 2025 nähdään edelleen suomalaisotteita tässäkin sarjassa.
![]()
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Rea ja Bautista showsta on vaihdettu nyt Toprak showhun. Kenties näyttävin endoineen.
Lähteeköhän bemarilta ensi kaudeksi supermyönnytykset, ja mitä se sitten meinasi moottorien määrän ja kaiken muun suhteen?
Aika omia kisoja ajeli Estorilissa, ja tais rengasvalinta viedä superpolekisan. Ei mitään vetopitoja vikasta oikeasta ulos. Oli kyl hieno se kisa.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Niki ulkona kauden viimeisestä kisasta ( olkavamma). Tilalla Mauro Gonzalez..
Sääli, toivottavasti huhut ei pidä paikkansa, ja Nikille löytyy tallipaikka enskaudelle..
Viva la figa
Supersportiin tulee ensi kaudelle vähän lisää mielenkiintoa kun Yamaha tuo R9:n ja KTM RC990:n sarjaan mukaan.
Kawasaki kai aikoo ajattaa 636:tta, vaikka se taitaa olla jo nyt luokiteltuna tuohon sarjaan niin siellä lienee tähän asti käytetty kuussatasta.
Toprak otti kruununsa, kuten kuuluikin, vaan hyvin toi Bulegan suoritustaso noussut kauden mittaan.
Saapa nähdä, onko siitä vastusta Toprakin voittokululle ensi kaudella.
Kattelin vähän kisojen parhaita kierrosaikoja, niin 2-3 sekkaa ovat perässä GP-pyöriä. Näköjään maailma muuttuu aika erilaiseksi, kun tuo aika kaivetaan jostain
Haastiksissa mainitsi, että on haave ajaa vielä jolle muullekin valmistajalle. Honda sitten alle vain. Niiltä puuttuu voitot![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Bimota KB998 on kyllä nätti. Meneekö se nyt niin, että kun on uusi pyörä, Kawasaki voi oikeastaan homologisoida koneen, missä vireessä huvittaa, haha.
Käy se näinkin. Jos tää toimii, niin onko siellä kohta Yamaha-Spondonit ja Harris-Ducatit rivissä.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Joo, mielenkiintoisia muutoksia kaudelle 2025. Toprak kyllä tittelinsä ansaitsi, samoin supersportien Huertas. Ei kahta sanaa.
Bimotalla näyttää Jerezin ensimmäisten testipäivien perusteella olevan kulkupuoli erittäin hyvin hanskassa.
Saada nähdä löytääkö yhtään homologation eli luokitus laitetta tietään tänne Härmän perukoille. FIM:n maksimihintakatto on 44t€. Aika monta niitä olisi tehtävä ja tietty myytäväkin...
"FIM demand that bikes built for superbike racing must have valid homologation status in the USA, EU, or Asia.... Bimota have to build 125 pcs of them by the time the company gets it homologated, 250 pcs by the end of the first race season, and then 500 pcs by the end of the second year of racing."
Mulla ois kyllä nyt tallissa tilaa![]()
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Nikillä huimat uudet kuviot kaksipyöräisten parissa: https://www.youtube.com/watch?v=pbJhycXr2F0
Kaveri ei ole ekaa kertaa alalauteella https://youtu.be/c71E_E7NeeM?t=50. Tälläiselle harrastelijalle tuo suoritus on käsittämätön. Itse pääsee alamäessä samaan vauhtiin mitä tuolla porukalla oli keskinopeus koko matkalla.
Olen pari kertaa ajanut tuolla sen 85 km lasten matkan. Siinä pääsi kiskaisemaan pääsuoran ihan täysillä kahteen suuntaan, eikä pelkoa sakoista. Ensi vuodelle sen reitti muuttuu, ei ilmeisesti enää mene moottoriradan kautta.
Joo, kovia ukkoja. Alalauteelta saunalautalle lie vuosien työ eikä noille 1000h & 30.000 treenikilsaa km/ vuosi ole poikkeuskaan. Kiva että jakavat treeniään vlogeihinsa Iskus ja tuolla vilahtanut Verneri Suhonen. Peukut Tuulen treeniin, Kenny Koskinen vilahti Lahti RedBull-juoksun kärkiporukoissa eli huippukuntoisia nää RR-kuskit ainakin Suomessa.