Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Ostin viime vuonna uuden Yamaha XSR 900:n. Pyörä on muuten hyvä, mutta pidemmällä matkalla semikyykkyasento rasittaa käsiä. Ajattelin korjata ajoasentoa pystymmäksi vaihtamalla raiserit sellaisiksi, että ne nostavat tankoa 4 cm ja siirtävät sitä taaksepäin 2,5 cm. Tällaiset raiserit löytyy Motea.com nettikaupasta kohtuuhintaan.
    Mutta miten mahtaa käydä kahvojen johtojen ja kytkin- sekä jarruvaijerin riittävyys?
    Millaisia ajatuksia tästä?
  2. #2
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Tni kirjoitti Katso viesti
    Ostin viime vuonna uuden Yamaha XSR 900:n. Pyörä on muuten hyvä, mutta pidemmällä matkalla semikyykkyasento rasittaa käsiä. Ajattelin korjata ajoasentoa pystymmäksi vaihtamalla raiserit sellaisiksi, että ne nostavat tankoa 4 cm ja siirtävät sitä taaksepäin 2,5 cm. Tällaiset raiserit löytyy Motea.com nettikaupasta kohtuuhintaan.
    Mutta miten mahtaa käydä kahvojen johtojen ja kytkin- sekä jarruvaijerin riittävyys?
    Millaisia ajatuksia tästä?
    Eikös toi ole helppo testata? Nappaat tangon irti nykyisistä raisereista ja kokeilet onko vaijereissa / letkuissa riittävästi löysiä kaikissa ohjauksen asennoissa. Todennäköisesti ainakin jonkun joutuu reitittämään uusiksi tahi vaihtamaan pidempään.
    Superbike #7
  3. #3
    Itse asensin tuohon Banduuni vastaavat reiserit viime syksynä ja ihan mukavastihan tuo ajoasento siitä muuttui astetta enempi perseen päällä istuvaksi, mikä itsellä oli hakusessakin. Samaten tangon tutinoiden suhteen tuo tappoi pois ne ihan vimosetkin värinät, mikä oli vain pelkkää plussaa. Asennuksenkaan suhteen ei juuri ongelmia ollut, etujarrun letku jäi nyt kyllä pikkasen turhan piukalle, mutta pitänee tuossa keväällä hiukka chekata sitä, voisiko jostain antaa sille sen vajaan sentin verran löysää tms.

    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  4. #4
    Hyvältähän nuo näyttävät. Kokeilu- ja asennushommat jää loppukeväälle kun pyörä on liikkeessä talvisäilytyksessä.
  5. #5
    Mä ajoin tuollaisella viime kesänä muutamassa päivässä puolisentoista tuhatta kilsaa ja tuntuu tosi oudolta, että ajoasento käy käsille. Ettei olisi ajoasennossa puutteita? Parempaa polviotetta jne.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  6. #6
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Parempaa polviotetta jne.
    Noista tankin kyljistä saa varsin hyvän gripin, voin suositella

    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  7. #7
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Mä ajoin tuollaisella viime kesänä muutamassa päivässä puolisentoista tuhatta kilsaa ja tuntuu tosi oudolta, että ajoasento käy käsille. Ettei olisi ajoasennossa puutteita? Parempaa polviotetta jne.
    Eri kokeilujen jälkeen parhaimmaksi ajoasennoksi olen havainnut istua niin edessä kuin mahdollista ja polvet tietenkin painettuna tankin kylkiin. Sillälailla on tullut enimmäkseen ajettua. Mutta silti kaipaan vähän pystympää asentoa.
  8. #8
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti
    Noista tankin kyljistä saa varsin hyvän gripin, voin suositella

    Tuontyyppiset nypylägripit (tosin kirkkaat) tankin kylkiin olisi varmaankin hyvä hankinta. Kiitos vihjeestä ja hyvästä kuvasta. Nyt tankin kylkien ja takaosan suojana on kirkas kiveniskuteippi.
    Viimeksi muokannut: Tni; 23.01.2024 klo 02:43.
  9. #9
    raiserit voi toimia, mutta erilainen tanko myös yksi vaihtoehto, tai se, että käännät normitankoa vähän raisereista taaksepäin.

    ei niistä tangoista ikinä ihan täydellisiä saa, joissain pyörissä voi kaupungissa tuntua vähän etukenolta, mutta jos olis pystympi niin sitten maantiellä roikut niissä. Ne on aina vähän kompromissa kahden ääripään välillä. siis eri nopeuden välillä. ja ero on korostetumpi nakupyörässä jossa ilmanvirran vaikutus kasvaa enemmän kuin jossain isolla etukatteella varustetussa GS:ssä. Esim GS asento olisi ilman katetta täysin kestämätön.

    no jossain kyykyissä voi käydä niin että se on liian etukeno käytännössä aina, kun ei suomen rajoitus riitä edes siihen maantienopeudessa että keventäisi asentoa. tämä enemmän vanhojen kyykkyjen ongelma joissa pidempi asento.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  10. #10
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    ja ero on korostetumpi nakupyörässä jossa ilmanvirran vaikutus kasvaa enemmän kuin jossain isolla etukatteella varustetussa GS:ssä.
    Onhan noita myös (sähköisesti) säädettävillä etukatteilla olemassa, jolla voi sitä "rintanostettakin" säädellä ajossa tai ihan muuten vain fiiliksen mukaan

    Itseä on aina kutkutelleet tuollaiset pyörät, joissa istutaan siellä "sisällä" ison, tankin muodostaman kyömyn takana. Samaten satula on muodoltaan kuoppa, jolloin ei tartte haruksiakaan nojata tuota tankkia vasten. Toki ajoasento reilun pysty ja jalat mieluiten suoraan perseen alla, kuin takana tahi edessä. Nykyinen Bandu ei ihan noihin kaikkiin kyllä taivu ja se melko unelma (kaikkine insinörtin näppäimineen) lienee about tässä, vaan kun ei tuo oma rohkeus riitä brittiin



    Ohjaustankokin vedetty jo melkoisesti taaksepäin ihan vakionakin tuosta etuputkien muodostamalta pystylinjalta
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  11. #11
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti
    Ohjaustankokin vedetty jo melkoisesti taaksepäin ihan vakionakin tuosta etuputkien muodostamalta pystylinjalta
    No juu, oli tanko vedetty taakse ihan mukavasti, penkkikin mukavan pehmonen, mutta pyörä tehty ilm. jollekin kääpiöille, allekirjoittaneen jalat eivät mahtuneet jalkatappien ja tankin kyhmyjen väliin, vaan noi tankin paukamat alkoivat välittömästi ahistaa, polvia levittämään jos yrittikään polkimia käyttää = ei jatkoon
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  12. #12
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti
    Onhan noita myös (sähköisesti) säädettävillä etukatteilla olemassa, jolla voi sitä "rintanostettakin" säädellä ajossa tai ihan muuten vain fiiliksen mukaan
    Itse olen tuohon säädettävään pleksiin kyllä tykästynyt, aluksi luulin tosiaan että siinä on joku optimiasento millä mennään mutta sitähän tulee säädettyä tuulen, ajonopeuden ja tosiaan fiiliksen mukaan. Suomen maantienopeuksissa usein alimmassa asennossa. Korkeissa plekseissä tylsää kun pitää ajaa pleksin läpi tälläinen lyhyempi vässykkä.
    FJR -17
  13. #13
    Ai niin! Jäi ihan kokonaan tuo ergonomiaa simuloiva sivusto mainittua, jolla voi pikkasen edes arvioida itseään eri pyörien päällä ja miten nuo pyörän modaukset ajoasentoon mahd. vaikuttaa
    https://cycle-ergo.com/
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  14.  
  15. #14
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti
    Ai niin! Jäi ihan kokonaan tuo ergonomiaa simuloiva sivusto mainittua, jolla voi pikkasen edes arvioida itseään eri pyörien päällä ja miten nuo pyörän modaukset ajoasentoon mahd. vaikuttaa
    https://cycle-ergo.com/
    Tuo on hyvä - mutta:

    Muutamaakin pyörää olen tuon perusteella arvioinut ja jo kylmillä tyypeillä on ollut selvää että ei aina pidä paikkaansa. Erot ovat olleet pääasiassa käsivarsien puolella. Todennäköinen syy on tankojen erot vuosimalleissa ja/tai jenkki vs muu maailma -malleissa koskapa moisista on aina välillä tullut aavistuksia ulkomaan foorumeilla.

    Silti suositus tuolle - tällä varauksella.
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5