2011 suzuki sv650s. 52tkm mittarissa. Menin hölmönä ajelemaan parin päivän ajan kun olin huomannut punasen merkkivalon välähtelevän sillon tällön, aina pari sec kerrallaan. Luulin että olis ollut jotain bensaruiskuihinn littyvää kun olin käyttänyt lisäainetta juuri ennen kun alko ongelmia tulemaan. En ollut huomannut öljylampun kuvaa. Noh, kone pitää melkosta kolinaa nyt, taitaa olla entinen kone tässä kohtaa. Mietin, että mikä olisi finansiaalisesti järkevin tapa toimia nyt, kun maksoin itse 5000 kauden kesän alkupuolella kyseisestä pyörästä. Kannattaako mun edes käyttää sitä katottavana vai myydä se jollekkin ketä sen haluaa ottaa tollasenaan. Oli muuten kunnossa oleva , lisähärveleinä on uudet istuimet ja yoshimuran kokoputkisto mut en jaksais alkaa irrottamaan osa kerrallaan ja myymään eteenpäin
Ebay ja vaihtokone?
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tuossa tilanteessa todennäköisesti viisain ratkaisu (rahallisesti pienin tappio) olisi etsiä käytetty vaihtomoottori. Öljypulasta kärsineen koneen läpikäynti ja vaurioituneiden osien vaihto tulee työkustannuksineen ihan liian kalliiksi. Moottorivikaisena myyden pyörästä tuskin saa ”juuri mitään”, osina tuskin myöskään.
Mitä jos kokeilisit nyt kuitenkiin ensin ottaa öljyt pihalle ja katsoisit onko metallia seassa. Tästä voisi mielestäni lähteä liikkeelle.
Jaa...
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Pienemmissä koneissa laakereiden kunto paljastuu heiluttamalla vauhtipyörää sivuttain sekä sisään/ulos.
Toimineeko isommissakin?
Todenäköisesti kiertokangen laakeri, toisest sylinterist menny. Tuon moottorin tyyppivika, jos ajaa liian vähillä ölyl/vanhoil/keulii liikaa...
Vaihtoeneetkin aika harvassa, ehkäpä juuri sen takia, et on herkkä hajoaamaan... Sekä suht työläs/hankala korjata, ku ko V2.n ei oo kovin helposti avattava/kasattava malli...
"Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ei korjat ei, mutta saa hiukan suuntaa
kantaako enään mitää muuta edes alakaa tekemään
ja siitäkin että mistä päin se kolina sitä konetta tulle,
vaikka sillähän ei isoa merkitystä ole jos sitä alkaa korjaaman niin avata on,
kaikiisa omissa laiteissa se kuullu öljyn vaihto rutiinin ja pari kertaa pelastanut isomilta tuhoilta
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
Siinä ei iso homma ole, kun öljyt laskee pihalle ja ottaa suodattimen pois ja tarkistaa molemmat ja tietty öljypropun, jos on magneettinen. Aivan turhaa maalailla mitään kauhukuvia ennen, kuin on varmaa tietoa. Tähän sopisi hyvin sananlasku "pelkää pahinta, mutta odota parasta": Se kolinakin voi loppujen lopuksi olla jokin aivan muu, kuin mikä se pahimmissa mielikuvissa on.
Jaa...
No jos ajettu öljynpainevalo palaen ja kone alkanut kolista, niin avajaisiksi menee joka tapauksessa.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Tosiaan, vielä en ole kerennyt tarkistamaan öljyjä. Mutta pitää varmaan lisätä että ääntä kuuluu siis vaan kaasua antaessa n. 3-4k rpm ja ylöspäin. Tasakaasua pidettäessä ei juuri pitänyt ääntä lainkaan tai hyvin vähäistä. Ei myöskään tyhjäkäynnillä
Kierto kangen alapäältä pahasti vaikuttaa
(varsinkin jos se ääni on siinä kohdin semmoinen tervä kirahdus, ennkin kuin kolina
äänet hankila kuvailla)
häviävän pieni mahdolisuus että ventiili koneisto/jakopää,
kokeillut jo lisät öljyä ja ei vaikutusta ?
jos niin sitten ei kantta enään kokeilla mitään kierätyyleyä
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
Melko selvästi kiertokangen alapää. Helposti diagnoitavissa ilman koneen avaamista pitkällä meisselillä.
Tulpat irti, pyörität sylinteri kerrallaan ohi yläkuolokohdasta ja sitten meisselillä tökkäiset alaspäin. Jos tuntuu sille että mäntä liikahtaa ( meisseli männän päälle varovasti ja sitten pieni painallus) eikä vaikuta kampiakseliin niin selvä peli.
Tuohon korjaamiseen ajatuksia. Jos on työkaluja ja innostusta, niin kannattaisihan se ainakin avata. Jos pääsisit niin pienillä vaurioilla kuin kampiakselilla (300€ + rahdit ebay.de) ja laakereilla (200€ tiivisteineen arvaus) niin oletettavasti tulisi halvemmaksi kuin vaihtokone (695€ + rahti baboon.eu), jonka kunnosta ei taas ole varmuutta. Näin itse tekisin, toki tarvittava tila ja työkalut on omassa autotallissa. Jos näitä ei ole, niin vaihtokone on varmaan paras vaihtoehto.
Muoks. Aiemmassa viestissä mainittu työkalujen ja tilan puutos. Ehkä sitten kannattaisi huudattaa koneen vaihto eri liikkeistä ja tilata vaihtokone suoraan vaihtavaan liikkeeseen.
2.11.2012, rookie94: Ei maailmanmestaruus tarkoita että on huippukuski.
Korjaamis ajatukseen oikeen hyvällä tuurilla on vain laakeri vamma,
teettääpä remonti vanha kunnostamalla tai moottorin vaihadattamalla niin
sen se vaikkuttaa että pyörästä tule ns pitolaitet
eli myydessä/vaihtessa ei lähellekään omian saa pois
mitä työkaluihin, tiloihin tulee niin tuon moottorin vaihtamiseen
ei kovin kuumoisia tiloja/kaluja tarvitse,
eikä purkamiseen/kasaamiseen ihmelisiä tiloja tarvitse,
monenlaisia moottoreita vuosienvarrella
purkannut/kasannut auton takakontia hyödyntäen
taivasalla pahvia/mattoa/muovia hyödyntäen, olohuoneen laitaa hyödyntäen,
mukavinta toki hyvissä siihen tarkoittuissa tiloissa
tuo vain siksi että monesti ihmiset ajatelle että pitä olla jotkut varta vasten siihen tehdyt tilaat
se mitä pitää olla varsinkin kasatessa on huolelisuus puhtauden kanssa
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
Tilat on yliarvostettuja. Paljon pystyy tekemään esim. parkkiruudussa, mutta ymmärrys pitää olla. Talvella jonkinlainen tila olisi kyllä kiva, niin voisi ajan kanssa ihmetellä, kun tätä nykyä riittää talvisin kyllä sitä ihmettelyä, mutta mitään ei pääse tekemään, kun ei ole edes pientä tilaa![]()
Jaa...
Kyllähän se jonkun tilan tarttee.
Varmasti saa koneen paikalleen ja pois parkkiruudussa (-> vaihtokone helppo). Vaan sitten kun se on levällään niin keittiön pöytä tai olohuoneen lattia ei oikein käy kun purkamisen jälkeen sen tarttee kumminkin olla viikko(ja) levällään osia odotellessa ilman että osat katoaa lasten leikkeihin tai bensankatku vie vaimon hermot.
Rivitalon varastokopissa tekee jo ihmeitä. Jos ne muut tavarat mahtuu jonnekinItsellä on nykyään sentään noi 2x2.5m verstas johon ei mopedia sisään saa mutta saapahan vaikka ne etupamput tai pyörät tai kaasarit tai jne tuotua lämpimään työpöydän ja ruustukin ääreen.
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Kyselisin remppa hintaa jostain pienkorjaamosta,jossa talvella käy vain posteljooni tuomassa laskuja.Kausihan on jo lopuillaan ja hiljainen talvi tulossa.
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Tiukimman budjetin ratkaisun näkisi olevan vaihtokoneen vaihdattamisen suoraan, jos itse ei mekaniikkaan pääse/voi/halua vaikuttaa. Johan pelkkä koneen irrottaminen ja purku nielee tunteja varmaan yhden työpäivän verran, arviomatikalla 40€/h. Sitten osia sieltä-täältä ja kasaus sekä asennus, niin tulihan hintoihinsa.
Se, että omiaan ei saa pois myytäessä, on vaan hyväksyttävä.
2.11.2012, rookie94: Ei maailmanmestaruus tarkoita että on huippukuski.