Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Moikka!

    Vauhtipyörän irroitus darrasta käynnissä, mutta tuli mutkia matkaan.

    Vauhtipyörän keskellä olevaa pulttia yritän irroittaa, mutta tuntuu olevan erittäin tiukassa. Irroitusta yritän toteuttaa ilman erikoistyökaluja ja hieman alkaa jo usko horjua. Paljonkohan irroitukseen uskaltaa voimaa käyttää ja miten olette muut vastaavaa toimenpidettä tehneet näitä ratkoneet?

    Kuvassa punaisella merkatussa kohdassa pultti joka pitäisi siis saada irti.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  2. #2
    Ihan ekana täytyy varmistua, että vääntää oikeaan suuntaan. Siis ettei ole vasen/oikeakätinen kierre. Jokunen vuosi sitten myin enskani pois, ja paria vkoa myöhemmin tuohtunut ostaja soittaa ja penää miksi magneeton mutteri oli väännetty niin tiukkaan. Olivat luulleet sen olevan vasenkätinen ja miehissä vääntäneet kampiakselin poikki.

    Sitten kun suunta on selvä, niin pulttipyssy lienee paras laite. Vieläkin kyrpii, että myin tuon pois ja ostin akkukoneen.

    https://www.biltema.fi/tyokalut/sahk...0nm-2000046483
  3. #3
    Siitä arvailemaan kierteen suuntaa:

    https://www.cmsnl.com/suzuki-dr650r-...43_0910314001/
    2.11.2012, rookie94: Ei maailmanmestaruus tarkoita että on huippukuski.
  4. #4
    Sen mitä netistä olen lueskellut ja videoita katsonut niin pitäisi vastapäivään vääntämällä aueta. Täytyy tutkia vielä asiaa tarkemmin.
  5. #5
    Ei kannata vikasuuntaan kovin hakata. Jos ei pultti katkea, niin ulosvetäjän kanssa loppuu usko ennen aukeamista.
    Jos siis kuitenkin on tarkoitus tuo vauhtipyörä irrottaa. On meinaan tiukassa ihan vakiomomenttiinkin kiristettynä.
    X-ADV 750 , CRF 300L
  6. #6
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Voihan siellä olla kova liimakin, jolloin kuumailmapuhallin avittaa.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  7. #7
    Yleensä vasemmassa päässä on normikierre ja oikeassa vasuri, jos kone pyörii samoin perin kuin takarengas. Näin muistelen Darrassakin olevan.
  8. #8
    Kiitokset vastauksista! Pitää kokeilla irroitusta riittävällä lämmöllä yhdessä pulttipyssyn kanssa, katsotaan miten käy...
  9. #9
    Pulttipyssyllä pultin irroitus onnistui. Vauhtipyörän irroitus onnistui jo aiemmin tilatulla yleismallisella ulosvetäjällä: https://www.atvpro.fi/p/varaosat/kor...en-atv-mc-mopo

    Taustana em. toimenpiteillä ajoituksesta hypännyt tasapainoakselin ketju. Edellinen omistaja ei ollut ketjua vaivautunut kiristämään ja se oli todella löysällä. Kesällä väliaikaisena toimenpiteenä ketjua kiristetty, mikä hieman paransi ajotuntumaa.
  10.  
  11. #10
    [QUOTE=
    Taustana em. toimenpiteillä ajoituksesta hypännyt tasapainoakselin ketju. Edellinen omistaja ei ollut ketjua vaivautunut kiristämään ja se oli todella löysällä. Kesällä väliaikaisena toimenpiteenä ketjua kiristetty, mikä hieman paransi ajotuntumaa.[/QUOTE]

    Miten muuten ajossa oireili tasapainoakselin ketjun ollessa löysällä/vika ajotuksessa? Mulla dr 350,just oli jakopään puoli auki kun siellä oli kettinki löysällä. Ketju mitoissaan mutta laahain kiristimen puolelta painunut/levinnyt joten ei kiristimessä varoja.
    Nyt pitäs yks pinna takavanteeseen löytää ja oikeanlainen jännitteensäädin kun saksasta jo väärän lähettivät:/
    R1 07