Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
    Löytyykö Suomesta jostain ajofarkkuja D-mitoituksella vai pitääkö vaan alkaa lahkeitten lyhennykseen
    Ei niin pientä hommaa etteikö sitä saa sössittyä
    kun oikeasti istuu pyörän päälle niin ne on melkein aina lyhyet kuitenkin kun tankki nostaa haaroista ja polvet vie taittoa. kannattaa vaan taittaa lahje jos tuntuu pitkältä, pyörän päällä tuskin liian pitkää pystyy edes olemaan.
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Itselläkin tälläisellä kahlaajalinnun rungolla (pitkät jalat ja siniset munat ) ei vielä ole vastaan tullut pöksyjä, joissa puntit olisi riittävän pitkät, nilkatkin peittäen kun istuu pyörän päälle. Onneksi nykypyörä puhaltelee lämmintä sen verran nilkoille, niin ei sentään palelemaan ala noissa ajotennareissakaan, vilposemmilla keleillä ajosaappaan varsi puolestaan peittää nilkatkin.
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
    D-mitoitushan on tarkoitettu meille lyhyille ja pyöreille eli vyötärö on isompi kun normaalisti/lahkeet lyhkäsemmät. Mulla vattan ympärys reilu110cm mut pituutta 170cm , jos ostan vyötäröstä sopivat niin lahkeet on toistakymmentä senttiä liian pitkät ja polvisuojat on keskellä sääriä. D-mitoitetut nahkahousuni ovat oikein hyvät mutta keskikesällä vähän turhan hikiste ja niissä ei ole irroitettavaa sisävuorta
    Lainaa Jammu-Pappa kirjoitti Katso viesti
    D-mitoitushan on tarkoitettu meille lyhyille ja pyöreille eli vyötärö on isompi kun normaalisti/lahkeet lyhkäsemmät. Mulla vattan ympärys reilu110cm mut pituutta 170cm , jos ostan vyötäröstä sopivat niin lahkeet on toistakymmentä senttiä liian pitkät ja polvisuojat on keskellä sääriä. D-mitoitetut nahkahousuni ovat oikein hyvät mutta keskikesällä vähän turhan hikiste ja niissä ei ole irroitettavaa sisävuorta
    Monissa ajofarkuissahan on kiinteä lahkeen sisäsauman pituus, yleensä 32" tai 34", riippumatta vyötärönympäryksestä. Ei toki kaikissa. Ja ainakin kaikissa mun farkuissa on mekanismi säätää polvisuojan paikkaa jossain määrin ylös tai alas.

Minkä kokoisia farkkuja käytät noin niinkuin muuten?

Yksi ongelma on tietysti se että tällä hetkellä miesten farkkumuoti on ylipäätään aika slim-fit. Muitakin toki löytyy.
    Lainaa mrBarrelNut kirjoitti Katso viesti
    Monissa ajofarkuissahan on kiinteä lahkeen sisäsauman pituus, yleensä 32" tai 34", riippumatta vyötärönympäryksestä. Ei toki kaikissa. Ja ainakin kaikissa mun farkuissa on mekanismi säätää polvisuojan paikkaa jossain määrin ylös tai alas.

Minkä kokoisia farkkuja käytät noin niinkuin muuten?

Yksi ongelma on tietysti se että tällä hetkellä miesten farkkumuoti on ylipäätään aika slim-fit. Muitakin toki löytyy.
    En oo ostanu pariin vuoteen uusia ja nykyiset kaikki farkut on strech Itse asiassa aina joutunut normifarkuista lahkeet lyhentämään... pitää varmaan koittaa päästä sovittamaan, netistä ostettaessa on niin hankalaa vertailla eri kokoja
    Suomessa on yleensä kokovalikoimaa vähän niukasti, pienistä markkinoista johtuen.

Mutta ulkomaisissa verkkokaupoissa näkee enemmän kokoja tarjolla. Esim näissä Richan housuissa on myös "short" optio olemassa:

https://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...oto-Jeans-2023

https://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...BoCIc4QAvD_BwE

https://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...eans-2023-0010

Itse oon tykännyt ylipäätään Richan farkuista. Omani ovat sellaisia joita voi ulkonäön puolesta pitää muutenkin, ovat mielestäni niin hyvän näköisiä mun päällä.

Mutta Richat ovat ehkä hieman mitoitukseltaan ahtaampia kuin normifarkut vyötäröltä, mulla on nuo pari tuumaa isommassa koossa kuin normifarkut.
    Itsellä on Hoodin ajofarkut. Joutuu englannista tilaamaan. Saa haluamillansa mitoilla. Tuumamitat vastaa hyvin siviilifarkkuja.

Kaikkein viileimmät ne eivät kyllä ole koska kevlarvuori on käytännössä farkkujen koko alueella.
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. ER-5 (taas!), Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  9.  
    Kaikenmoisia olen kokeillut ja hankkinutkin, halpoja ja kalliita ja aina päätyvät kaappien perälle ja lederhooseilla on menty. Mutta nyt vihdoin löytyi hyvät: mustat Alpinestarsin Ceriumit! Näitä pitää ihan muutenkin vaikka on kevyet polvisuojatkin. Suojaavudesta en sit sano mitään mutta ekat jotka on oikeesti jees tässä vuosien aikana. Ehkä olen jokseenkin vaativa kuluttaja...
    ZX4RR black 2024, SC-project, Evotech option parts