Tähän ittekin olisin sen tarvinnut, mutta ko. lisäosaa myyvästä tarvikefirmasta todettiin, että soveltuu pääosin maantielle, koska siinä on viive. Ei tullut sitten otettua, koska maantiellä yleensä on aina oikea vaihde, jos ei sitten ole nelonen, kun luulee olevan vitonen. No tämän ehtii vielä tulevaisuudessakin![]()
Jaa...
IMG_0448.jpg
Tänään pääsin vihdoin ajamaan vehkeellä. Fagervikintielle tietysti ekana. Ekoja havaintoja:
- Moottori toimii selkeesti paremmin. Tuntuu että kone vetää kaikilla alueilla paremmin, on aggressiivisempi ja reagoi kaasuun paljon nopeammin/tarkemmin.
- Jarrujen tärrääminen vaikuttaa kadonneen.
- Vaihdenäytössä tosiaan on vähän viivettä.
- Äänet on vitun jees.
- Alusta tuntuu jämäkämmältä eikä nyökkää jarrussa. Tosin tähän saanee vasta kunnollisen vertailupohjan ekoilla ratapäivillä.
- Nahkapuvulla penkki ja tankki tuntuu vähän liukkailta, näinköhän sitä pitää kohta hommata niihin kisasemmat viritykset.
- Ajoasento tuntuu raskaammalta kuin viimeks. Laskin klipareita, joten se vaikuttanee vähän. Veikkaan että myös talven jäljiltä on tuon tyylinen ajokunto huono vaikka enskaa onki ajettu.
Yamaha R1 2005 & Yamaha YZ250X 2016
www.anzillu.com
Mites se Fagervikintie, oliko pahasti soraa tiellä? Huomenna aloitan kauden ja ehkä suuntaan länteenTänään pääsin vihdoin ajamaan vehkeellä. Fagervikintielle tietysti ekana.![]()
-- Brake later and open the gas earlier --
Kävin eilen ajelemassa Vantaa Circuitilla pientä ruosteenpoistoo. Pyörä tuntuis toimivan, tuntuu kulku olevan vaan kuskin uskalluksesta kiinni. Sunnuntaina sitten Ahvenistolle ihmettelemään.
Yamaha R1 2005 & Yamaha YZ250X 2016
www.anzillu.com
APC_0904.jpg APC_0903.jpg
Ahvenistolla eilen hyvä kauden avaus, muutama ajatus:
- keli oli vimosen päälle, ei tullu liian kuuma.
- mopossa tuntuis kulkua olevan, mutta kuskissa ei (1:57.xx paras).
- hirveesti mutkia tuolla ahvenistolla, vaikee muistaa linjat ulkoo. Tästä syystä otin päivän enempi radan opiskeluna ja ruosteiden poistona kuin ennätysten hakemisena.
- ajokamojen päivitys tuntui hyvältä, puku ei ahista liikaa ja kypärä toi ne parannukset näkökenttää mitä toivoinkin. Lisäks noi tuntuu hengittävän paremmi ku aiemmat nahkat ja kypärä.
- mopoon lienee tankkiin gripit paikallaan, tuntuu ettei jalat liukuu.
- Ompa hyvä että on paku jolla kuskata kamat, etenkin pois päin. Tuntuu että ajojen jälkeen on täysin nollat taulussa ja päässä vaan humisee.
Seuraavat ajot onkin sitten toukokuun lopussa Alastarolla. Motopark jää harmillisesti väliin lomareissun takia.
Yamaha R1 2005 & Yamaha YZ250X 2016
www.anzillu.com
Toimiko se GiPro miten hyvin?
Oliko muuten millaista ajaa tuolla Vantaalla?
Jaa...
Onhan siinä vähä latenssia, mutta kyllä se vaihteet näyttää. Ihan hirveesti ei kyllä kerkee kattelemaan radalla. Toi Vantaa on tonnarilla auttamatta pieni, mutta kyllä siellä ihan ok ruosteenpoistoo tekee. Ehkä myös jonkun tekniikkatreenin tekemiseen passeli, mutta ei siellä oikein kakkosta isompaa taida saada tupaan.
Yamaha R1 2005 & Yamaha YZ250X 2016
www.anzillu.com
53774614259_e2d7fa67b1_o.jpg
Parit ratapäivät lisää alla. Alastaron viikonloppuna toukokuun lopussa päästiin pahimmista talven ruosteista eroon ja takaisin viime vuoden lopun kyytin. Harmillisesti liputusvuoro ja heti sen jälkeinen sade tappoivat ennätysten haun sunnuntaina kun just alko homma kulkemaan.
Kierrosajat:
LA: 2:36,56
SU: 2:36,56
IMG_9046.jpg
Tein myös ensikertaa visiitin Kemoralle. Menin jo torstaina yöks ja perjantaina Jyväskylän Moottoriklubin ajopäivälle ottamaan tuntumaa. Tuntui kulkevan ihan ok, kunnes kolmannella setillä mulla ilmeisesti lipes jalka tapilta (takana ajaneen raportin mukaan) ykkösmutkassa ja vetäsin hiekoille nutulleen. Ainekset ois ollu pahempaankin, mutta tästä selvittiin muutamalla naarmulla katteisiin, pleksin reunan lohkeamisella ja paukkuliivin pamahtamisella. Puhdistin ilmanputsarikotelon, suoristin kliparit ja kopistelin enimmät isänmaat pois ja pääsin vielä ajamaan kaks settiä ennen kuin alkoi vesisade päivän lopuks.
17178597256664758d180ba.jpg
Lauantai ja sunnuntai sitten menikin enempi linjoihin perehtyessä. Kyllä ne sunnuntaina alkoi olemaan ihan hyvin hallussa, mutta jälleen kun tuntui että nyt vois vähän kiristää, niin alkoi hirveä puhuri ja siihen päälle vesisade. Kellokin alkoi olla sen verta että oli parempi aloittaa pitkä kotimatka. Onneks oli kurahommista krossipanssari mukana, otin puvusta yläosan suojat pois ja vetäsin tuon alle että sai selkä/rintasuojat kyytiin kun liivi meni huilille (vaikka ilmeisesti siinäkin ois passiivinen selkäsuoja vielä käyttökelpoinen vaikkei paukkua oliskaan).
Kierrosaikojen kehitys Kemoralla:
PE: 1:36,71
LA: 1:37,41
SU: 1:38,17
Näillä näkymin seuraavat kinkerit heinäkuun alun Alastaro ja sinne koitan saada napattua paikan AT3.
Yamaha R1 2005 & Yamaha YZ250X 2016
www.anzillu.com
Komean näköistä menoa!![]()
Jaa...
Pikkupäivitystä. Mopossa oli ostaessa korottavat cliparit ja ne alko tuntumaan vähän vaikeilta. Ostin tilalle LSL:n sportmatchit ja pistin paikoilleen. Pudotusta tuli useempi sentti, saa nähä onko helpompi roikkua. Nyt vaan samalla huomasin että kaasukahva tuntuu melkoselta touring-kaasulta, eli pitäs vissii katella lyhyempi pikakaasu tohon ettei ranne ois ihan mutkalla kun avaa täysiä.
Yamaha R1 2005 & Yamaha YZ250X 2016
www.anzillu.com
No hommasin nyt sit kuitenkin sen pikakaasun Robby Motolta. Pistin tietysti isoimman rullan siihen. Samalla päivitin myös jarrupääsylkän uudemman RSV:n sylkkään, joka ilmeisesti on OEM-versio RCS19:sta. Näillä muutoksilla käytiin tällä viikolla ajamassa Alastarossa kaks päivää. Päivät meni vähän ehkä penkin alle:
- Keskiviikkona AT3. Ekalla kierroksella huomasin ettei jarrun ilmaus ollu vielä täysin maalissa kun jarrussa menee kahva tankoon. Myös kaasukapulassa oli melkosesti klappia kun unohdin tehdä sen viimeisen hienosäädön rullan kireyteen. Pisteenä i:n päälle Palmasissa irtos rekkariteline ja vilkut. Onneks nämä päätyi kuin ihmeen kaupalla suurin piirtein ehjänä jalkatapin väliin. Otin suoraan varikolle ja fiksasin viat. Liekkö merkki korkeammilta voimilta että katuajot on ajettu?
- AT3 jatkui, mutta saatiin koko päivänä vaan 15 kierrosta alle kun kaatoja tuli jatkuvalla syötöllä.
- Torstaina innokkaana jatkamaan oppien harjoittelua. Kerkesin ajamaan ekan setin omaa ajoo, sen jälkeen tuli liputusvuoro ja sitten alkoikin satamaan. Pistin romut kasaan ja lähdin kotia.
Ajoa ei siis käytännössä saatu juurikaan alle eikä uusia asioita vietyä käytäntöön. AT3 myös sekotti pakkaa sen verta että kierrosaika huononi viime Alastaron reissusta 2:36-->2:43. Positiivista jäi käteen se, että pikakaasu tuntuu hyvältä ja uudessa pääsylkässä tuntuu olevan ruutia. Tuntuu että mopo pysähtyy helposti vaikka yhdellä sormella. Tulevana viikonloppuna jatkamme harjoituksia puhtaalta pöydältä ja toivomme parempaa keliä sekä että jengi pysyis pystyssä.
Yamaha R1 2005 & Yamaha YZ250X 2016
www.anzillu.com
Tuon jarrun kanssa kannattaa tosiaan ottaa ihan rauhassa ja totutella tuntumaan. Vähän äkkipikaisilta ja liian kovilta ne sun jarrut näytti. Lirujarruttelulla koitat nyt saada sen vauhdin riittämään apeksiin asti ja siitä rakennat eteenpäin...![]()
Näköjään aina nenällään...
KTM 890 Duke R vm2021 (2023 -> )
ex. Suzuki GSX-R 1000 K8, kilvetön (2016 - 2024)
ex. Aprilia RST1000 Futura vm2003, naarmuinen (2018 - 2022, R.I.P.)
ex. Yamaha MT-01 vm2005, sininen (2013 - 2016, R.I.P.)
IMG_0841.jpg
Taas oltiin Alastarolla. Suurimmaks osaks tosi paskaa ajoo omalta osalta, linjat on vähän hakusessa ja tekemisessä pakka sekaisin AT3 jäljiltä, mutta vähän sai taas jutun juuresta kii viimesellä setillä. Uus jarru vaatii vähän totettelua kun sillä tulee vähä vaivihkaa niistettyä kaikki vauhti pois, pitää yrittää saada jarrumerkit siirrettyä paljon myöhemmäks ja yrittää pysyä tiukemmin ajolinjoilla.
Vähän oli myös teknisiä haasteita. Pikakaasun vaijerit ja kapulan asento on ollu vähän vaikeita saada kohilleen. Joko on liikaa klappia tai vaijeri kiristyy itestään kun tanko on ääriasennossa. Varikolla settien välissä puljatessa taisi vihdoin löytyä sopiva rako. Nostin myös clipareita ylöspäin, sai ajoasentoa ehkä aavistuksen varmemmaksi.
Sain vihdoin myös Supremebikesiltä tilaamani erikoisrattaan noille vanteille ja sitä myöten vanteet kiinni. Näyttää aika räyhältä. Rengasostoksiakin tehtiin, kun tajusin että mulla on etunen ihan loppu oikealta puolelta ja se "haukkaa" kääntäessä.
IMG_0845.jpg
Tarkkasilmäinen näkee että oikeapuoli ei oo enää pyöreä, vaan viisto.
IMG_0846.jpg
Tilalle muutama kierros ajettu Rosso 3. Samassa paketissa tuli myös taakse Rosso 2. Mulla on tällä hetkellä alla Rosso 4 jossa vähän vielä pintaa jäljellä. Ajan sillä ehkä yhden päivän vielä ja sen jälkeen vaihto.
IMG_0847.jpg
Mutta ei siinä vielä kaikki! Nyt useammilla päivillä joutunu sateessa kyhjöttämään varikolla kun luottoa noihin vanhoihin renkaisiin ei ollut märällä. Sain hyvän tarjouksen sateisista käytettynä ja nyt kun on yksi vannesetti ylimääräisenä niin ajattelin että kerrankos sitä. Ehkäpä nyt ei tarvii sit märälläkään arastella kun samoilla kumeilla isot pojatkin ajaa kovaa kyytiä.
IMG_0840.jpg
Seuraavat ajopäivät kysymysmerkki. Viimeistään Alastaron päiville uudestaan, mutta välissä Kemora ja Botniaring joihin ei vielä ole lippuja. Jäämme tarkkailemaan vähän sääennustetta että pääsee jompaankumpaan vai kenties molempiin. Ennen sitä pitää vaihtaa myös jalkatapit, aika kuluneet ovat ja pitoa puuttuu.
Yamaha R1 2005 & Yamaha YZ250X 2016
www.anzillu.com
Jos jotkut vanhat Pirellin käytetyt sateiset (paistoleima?), niin kärrää suoraan roskiin.
Ne ei pysy märällä toimintakuntoisena edes keskiryhmän kuivan kelin vauhdeilla.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Sellaset jeesuksenaikaiset pirellit on kyllä puolihullulla ihan törkeän hyvät renkaat. Oikeasti märällä radalla saa syöttää lämppäristä ihan kahjopäänä että toimii, heti kun yhtään nostaa niin tulee ruumita. Meinasin niillä omilla heittää nopeeseen oikeeseen haikkarin moottorijarrulla kun ykkösmutkassa nousi punalippu![]()
Tiettyä itsesuojeluvaistoa
Tämähän oli hyvää infoa. Yhdet about kuvaukseen sopivat tuli haalittua keväällä tosin disclaimerilla "ei enää oikeasti märälle sitten". Mutta olisinko uskonut ilman toistoa? Harmi että kyseinen fillari jonka varavanteille ne on istutettu on vielä noin 50 eri kappaleena. Olisi voinut tulla käyttöä ACF/DCF Botniaringin ajeluihin tulevana viikonloppuna.
Nuo Rosso-kumit ovat itselleni jonkinlainen mysteeri. Aikanaan (2010) pidin Millessä kadulla Diablo Corsa III:sta ja onko tämä se sama sarja nykyisin? Näyttää olevan erikseen Rossoa ja Rosso Corsaa vielä saatavilla. Muutamia ratapyöriä olen varikoilla nähnyt näillä, mutta onko se Pirellin kataloogissa kuitenkin vielä kireämpi katukumi, joista vielä pykälää kireämpi on Supercorsa SP ennen kuin ollaan SC-seoksissa joita voi kadulla käyttää henkensä uhalla. Silläkin riskillä että vähän sotken Pirelli-topicin kanssa, olisi kiva kuulla Tietoa siitä minkälaisia eläimiä nämä Rossot oikein olevat (ja jos menee oikein jauhamiseksi niin siirrytään Pirelli-ketjuun).
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Eli 8 vuotta vanhat? Pirellit?
Ajokunnosta en tiedä, mutta ite en suostuis ajamaan.
On muutenkin aika outo kohde alkaa pihtailla juuri sadekelin renkaiden kanssa, kun perus toukohousu pääsee niillä merkittävästi helpommin pidon rajoille kuin slickseillä.
Ei siis mitään henkilökohtaista, mutta yleinen huomio.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
No lainataan tätä Entropian lankaa sen verran että -
Angel City - hinnat alkaen katurengas pikkupyörään
Angel GT - touringrengas
Diablo Rosso - katusporttirengas
Diablo Rosso Corsa - sporttirengas joka toimii hyvin vielä radallakin suht hyvällä kyydillä
Supercorsa SP - Katu/ratarengas, paino radalla. Ei tarvii lämppäriä.
Supercorsa SC - Katulaillinen ratarengas, tarvii lämppärit ja on useampaa seosta. En ajais kadulla muuta kuin lähimpään kauppaan täydellisessä säässä
Superbike - Sliksi, eri seoksia.
Näistä kaikista (paitsi Citystä) on olemassa erilainen määrä versioita, isoin numero on uusin, paras ja kallein. Esimerkiksi alkuperäistä Diablo Rossoa valmistetaan edelleen vaikka nyt mennään jo nelosessa.
Tuosta nyt sit puuttuu tietty erinäinen määrä adventurerenkaita sun muita mitkä ei liity aiheeseen.
Tiettyä itsesuojeluvaistoa
Kolme päivää Alastarolla. Oli onnistumisia ja epäonnistumisia, mutta kuitenkin enemmän posin puolelle jäätiin:
Perjantaina MC Muoviluodin päivät. Ajatuksena oli ns. pääpäivä kun ennuste oli perjantaille paras. Myös eniten ajoaikaa tarjolla kun ajettiin kolmessa ryhmässä. Mukana ekaa kertaa 2x Gopro ja Qstarzin GPS, uudet karheat jalkatapit sekä lähes uusi Rosso III etunen. Lähtökuopat oli hyvät, mutta parin setin aikana jo aikaisemmin temppuillut Robby Moton kaasukapula jatkoi temppuiluaan vaarallisesti. Ei onneksi sentäs hirttänyt, vaan päinvastoin yhtäkkiä saattoi ilmestyä senttitolkulla klappia. Vika korjautui aina ylemmästä kaapelista vetäisemällä, mutta oli kohtuu perseestä ajaa. Rupesin kahden setin jälkeen rukkaamaan tuota kuntoon, mutta harmillisesti tuosta pitää purkaa ruiskurungot irti että vaijereihin pääsee käsiksi ja kurkkujen klemmarien irrottamiseks pitää ottaa sivukatteet pois.
Sain onneks Soikkelilta teknistä tukee asian kanssa kun meinas oma ymmärrys ja hermot loppua ton kanssa (tästä iso kiitos). Vaijerit oli todella tiukalla ja lähtivät vähän hassussa kulmassa kapulalta. Saatiin ne aseteltua paremmin mutta kaapelit oli jo aika kärsineen näköiset, toivottavasti saan takuusta uudet. On myös aika nihkeesti mitoitettu noiden pituus vaikke ne on ton pyörän oma sarja. Sentti lisää tekis ihmeitä. Päädyttiin laittamaan rungon stoppareihin parit rengaspainot rajottamaan ohjausta ettei käy vahinkoja. Pääsin päivän viimeselle setille ja täräytin heti kaks sekkaa enkoista pois. Päivän paras tässä vaiheessa 2:34,06.
Lauantaina homma jatkui .ORGin päivillä. Uusilla voimilla ja edellisen päivän vuoristoradasta selvinneenä linjojen hakemista. Onneks olin päntänny niitä viime kerran jälkeen, nyt paketti oli paremmin kasassa. Sain pitkin päivää paranneltua tuloksia, eka 2:33,83 ja sitten 2:33,58. Kerkesin ajamaan neljä settiä, sen jälkeen liputtamaan ja sen jälkeen sitten satoikin vettä. Tässä vaiheessa vaihdoin myös kuluneen takasen lähes uuteen Rosso III:n.
Sunnuntaina jälleen uudella tarmolla ja luotolla ajamaan, olihan sentäs lähes lappukumit alla ja hyvää harjottelua edelliseltä päivältä. Läksin reilusti muun porukan jälkeen ja sain ajettua monta kierrosta omaa ajoo. Heti kärkeen hyvä syöttö päällä ja täräytin viikonlopun pohjat 2:31,80. Sain ajettua kolme settiä joissa sain toistettua 2:33 -alkuisia aikoja useamman kerran, mutta harmillisesti tuli useamman kerran ohitettavia jolloin oma ajo katkesi. Menohaluja olisi ollut enemmänkin ja 2:29,xx häämötti, mutta sade heitti kapuloita rattaisiin ja läksin kotia.
Loppukaneettina alkoi linja pitämään paremmin (mutta on vielä tehtävää), jarrukahvan kanssa tulemaan sinuiks ja uskaltaa vähän liruttaa sitä mutkiin. Paikattavaa jää vielä paljon: osakaasulla ajelun karsimista, jarrumerkkien reilua siirtämistä melkein joka paikassa sekä pään tuomista alemmaks että korkkiruuvi korjaantuu suoremmaks. Seuraavalla kerralla jahtaamme 2:30 alitusta.
Tossa enkkakierros:
https://youtu.be/Bt8uNU_2FZA
Yamaha R1 2005 & Yamaha YZ250X 2016
www.anzillu.com
Viikonloppuna ekaa kertaa Motoparkissa. Keli oli vimosen päälle ja ajoaikaakin siunaantui hyvä määrä. Lauantai meni uutta rataa opiskellessa ja painaessa muistiin, mutta onneks Mikko veti aamulla hyvän ratakävelyn ja Heippa toisen illalla. Siitä jäikin sit sen verta oppia että sunnuntaina pystyi keskittymään hyvin ajoon ja linjojen hakemiseen. Rata tuntui aika paljon loogisemmalta kuin vaikkapa Alastaro ja omallakin kyydillä sai hyvin vauhdin hurmaa. Röykkyähän siellä vähän on, mutta Nitrouksen vinkillä kaks naksua klikkereitä auki päin teki ihmeitä ja suurin osa pompuista katosi, tai ei ainakaan häirinnyt enää. Parhaaksi ajaksi jäi 1:54,85.
Enkkakierros: https://youtu.be/XDJuOLHik3o
Palautin myös joku aika sitten ne Pirellin sateiset ja tein uudet diilit Michelinin sataisista tuoreella paistolla. Eiköhän niillä pärjää ens kesän vesikeleillä. Kiitokset Justukselle logistiikan junailusta. Kauppoja on myös hierottu kuitukatteista ja ne pitäis tulla tällä viikolla. Kävi tuuri että suurin osa löytyi käytettynä.
Tarkoitus olis vielä yrittää yhdet Alastaron vapaat käydä ajamassa, sain elokuun viimeisiltä päiviltä tukun hyviä vinkkejä jotka pitää käydä laittamassa täytäntöön.
Yamaha R1 2005 & Yamaha YZ250X 2016
www.anzillu.com
IMG_1012.jpg
Eilen Alastaron vapailla jahtaamassa 2:30 alitusta. Kannatti lähtee, sillä heti ekalla setillä höntsää ajellessa tuli 2:27 ja myöhemmin kaks kertaa putkeet 2:26. Jotain oppia on siis mennyt perille, vaikka vieläkin on iha hitosti tekemissä korjattavaa. Harmillisesti nämä tod.näk. oli kauden vikat ajot ja lupaava kehityskaari jatkuu vasta keväällä.
IMG_1013.jpg
Mutta eipä siinä, ihan kelpo ensimmäinen kausi tuli ajettua (muutamat vapaat puuttuu tarroista). Kierrosaika parani keväästä kymmenen sekkaa. Kaudesta selvittiin yhtä kevyttä kaatoa lukuunottamatta hengissä ja kamat ehjänä. Uusia ratoja tuli monta, mutta harmillisesti Botnialle en kerennyt ja myös ennestään tuttu Kymiring jäi kokonaan välistä.
Talven epistola lienee tälle vuodelle kevyempi kuin viime vuodelle. Mopolle ei varmaan tarvii tehdä näillä näkymin muuta kuin vaihtaa öljyt ja suodatin. Löysin käytettynä kuitukatteet, joten ne jäänee ainoaksi askartelun kohteeksi. Kylkeen sit tod.näk. koneen poskien suojat ja akselien päihin kaatumatatit. Sitten odotellaan kevättä.
Erityskiitokset:
Nitrous teknisestä tuesta ja hyvistä ajovinkeistä
Tumppi teknisestä tuesta
Soikkeli kaasukapulan kanssa tappelemisesta
Massajaska koutsaamisesta
Edi linjojen näytöstä
Mikko ja Heippa Motoparkin ratakävelystä
Boltti vetoavusta + Alastaron ja Kemoran ratakävelyistä
Ratajärkkärit ja aktiivit seurasta varikolla
Discordin aktiivit juttuseurasta ja jeesistä
P.S. Jos jollain on jäänyt ylimääräisenä pyörimään tankin kuori ja koneen suojat tähän mopoon, niin pistä viestiä.
Yamaha R1 2005 & Yamaha YZ250X 2016
www.anzillu.com
IMG_1070-2 copy.jpg
Alottelin talven hommat vaihtamalla öljyt ja suodattimen, sekä mallaamalla kuitukatteita paikalleen. Kyllähän ne näytti menevän ihan nätisti. Seuraavaksi onkin sitten pohjien tekemistä ja ennen kaikkea väriskeman miettimistä.
P.S. Jos jollain on 04-06 R1 tankin kuorta myytävänä, niin voi tarjota. Myös mahdollisesti umpinaista peräkatetta voi tyrkyttää. Tuo nykyinen on vakiosatulalle ja vähän ehkä turha ysärimäinen kupla.
Yamaha R1 2005 & Yamaha YZ250X 2016
www.anzillu.com
Pikku tilannepäivitys tähän väliin. Kevään mittaan päässyt harjoittelemaan kuitukatteisiin pohjien tekemistä ja maalaamista. Ekaa kertaa tehdessä tulee tekijänsä näköistä, mutta sillä mennään. Ensin mielessä oli paljon kunnianhimoisempi kuosi, mutta päädyin lopulta pikkusen yksinkertaisempaan. Valkkasin tähän spraymaalia kun sitä oli maalikaupassa alennuksessa ja en omista (vielä) ruiskua.
IMG_1505.jpg
Vedin siis pohjamaalin ja siihen päälle punaista. Tarkoitus olisi vielä vetää efektimaalia päälle ja lopuksi lakka, mutten vielä ole päässyt sinne asti. Punainen loppui kesken etulokarin, alakatteen ja etukatteen kohdalla. Vielä noiden lisäksi on odottamassa tankinkuori ja takakate. Kävin tänään täydennystä maaleihin, saa nähdä koska pääsee etenemään rojektin kanssa.
IMG_1513.jpg
Tämän hetken kuosi. Vielä pitää pari kerrosta pistää päälle ennen efektimaaleja. Sävy on kyllä hyvä "kotona on Ducati". Tuli myös jonkin verran valumia, mutta pitää vissii ajaa sen verta kovaa ettei kukaa huomaa.
IMG_1496.jpg
Koneen poskiin tuli myös päivitystä.
Yamaha R1 2005 & Yamaha YZ250X 2016
www.anzillu.com
_DSC0252.jpg
_DSC0257.jpg
_DSC0263.jpg
_DSC0266.jpg
_DSC0267.jpg
Kauden avaus Ahvenistolla. Kuivaa oli, mutta myös kylmää. Taisin nelisen settiä ajaa ennen kuin luovutin, sen verta jännitti pidon kanssa. Tuli ajettua todella mummoillen, katellaa Motoparkissa uudestaan.
Sen sijaan kuvat otin varikolla uudesta kuosista.
Yamaha R1 2005 & Yamaha YZ250X 2016
www.anzillu.com