Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 100:sta
  1. #31
    Lainaa Ducati999 kirjoitti Katso viesti
    Itse olen hieman samassa tilanteessa ratailun suhteen, noin 5 ratapäivää takana, vauhtia tulee koko ajan lisää ja nyt pitäisi ryhtyä säätämään ducatin alustaa. Mielenkiinnolla seuraan tätä ketjua.

    Ja jos on enemmänkin Savossa käyntiä niin Pieksämäellä on tosi pätevä seppä alustan huoltamiseen: http://www.mphuolto.fi/
    Tonne ajattelinkin jo alustan pistää. Käyntiä ei oo, mutta postillahan nuo kulkee kätevästi.
    Yamaha R1 2005 & Yamaha YZ250X 2016
    www.anzillu.com
  2. #32
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Ebaystä löytyy varmaan kampiakseli laakereineen ja mäntineen suht edullisesti, jos koneen haluaa kunnostaa.
    Näinköhän löytyy? Halvin minkä ite bongasin oli 750€ pelkkä kampura. Siihen laakerit ja veivit päälle niin kolkutellaan jossain 1500€ hujoilla.
    Yamaha R1 2005 & Yamaha YZ250X 2016
    www.anzillu.com
  3. #33
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Tuon ikäluokan koneisiin etsimällä kyllä löytää, mutta ihan hyllystä suoraan ebaystä voi näköjään tuottaa ongelmia.

    Tällaisen kampiakselin löysin, mutta saako kiillottamalla kuntoon!!

    https://www.fiedishop.de/gebrauchtte...1-rn12-24869km

    Tässä espanialainen toimittaja

    https://milautoparts.es/en/repuestos...maha--r1-5381/

    https://www.milanuncios.com/motores-...-435037473.htm
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  4. #34
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Tuon ikäluokan koneisiin etsimällä kyllä löytää, mutta ihan hyllystä suoraan ebaystä voi näköjään tuottaa ongelmia.

    Tällaisen kampiakselin löysin, mutta saako kiillottamalla kuntoon!!

    https://www.fiedishop.de/gebrauchtte...1-rn12-24869km

    Tässä espanialainen toimittaja

    https://milautoparts.es/en/repuestos...maha--r1-5381/

    https://www.milanuncios.com/motores-...-435037473.htm
    Tuohon rahaan melkein voiskin jo harkita. Mietin vaan, että millasessakohan kunnossa noi osat on. Näin myös suomalaisella purkaamolla kampuran tohon koneeseen 220€ hintaan, mutta mittauksia pyytäessä paljastukin että siinä oli yks kiertokangen kaula pienempi kuin muut. Onneks sai myyjältä mitat, mutta harmitti ku ois ollu niin lähellä homman hoitaminen.
    Yamaha R1 2005 & Yamaha YZ250X 2016
    www.anzillu.com
  5. #35
    Pistin ton varamotin odottelemaan vähän parempia finansseja ja/tai hyvää diiliä kampurasta. Kuitenkin pyörässä on tällä hetkellä toimiva kone kiinni jolla varmaan ajelee ens kauden kun vaihtaa ton luistokytkimen sisää ja kattoo venttiilinvälykset.

    IMG_0245 copy.jpg

    Sen sijaan oon nyt ropannu muuta puolta pyörästä. Otin alustan irti ja lähetin sen Pieksämäelle huoltoon. Tulossahan siis vakio keulan säätö ja kevyt modaus, sekä Öhlinsin takapamppu. Jousiks 10.5 eteen ja 105 taakse. Ajattelin myös huoltaa laakerit tosta vehkeestä. Ostin Constandin keskituen ja on kyllä helvetin kätevä tämän tyylisessä ropauksessa. Tällä hetkellä linkku ja swingi on purettuna. Linkun laakerit näytti käyttökelpoisilta, kunhan puhdistaa ja rasvaa. Swingin laakerit oli huonommassa hapessa ja ne pitää vaihtaa. Ohjauslaakeri on vielä avaamatta, pitää käydä ostamassa haka-avain sen avaamiseen.

    IMG_0214.jpg

    Paljastu myös että ohjausiskarissa on ollu rehellinen amispatentti kiinnikkeenä. Löysin tähän onneks Saksasta LSL:n kitin uutena hyvään hintaan, joten sekin on ens kaudelle sit parempi.

    IMG_0221.jpg
    IMG_0222.jpg

    Sen sijaan putkistoo irrotellessa otti vähän ohraleipä. Pinnapultit oli niin ruosteessa että niistä kaks katkes ku kuiva spagetti irrottaessa. Kunhan saa pyörän taas rullaavaksi, niin pitää viedä tuo jonnekkin pajalle ja pyytää vaihtamaan noi kaikki.


    Pyörällä on jonkin verran kilsoja takana ja huoltohistoria tuntematon. Veikkaan ettei ihan liikaa oo huollettu, niin ihan hyvä käydä nämä läpi, on sitten kesällä hyvä keskittyä pelkkään ajamiseen kun muut on hoidettu.
    Yamaha R1 2005 & Yamaha YZ250X 2016
    www.anzillu.com
  6. #36
    IMG_0271.jpg
    Etenee. Sain iskarit Jarkko Honkasen huollosta. Keulasta poistettiin hydraulistoppert ja molempiin lisättiin vaimennusta. Sen lisäks perushuolto. Jousiks eteen 10.5 ja taakse 105. Näillä varmasti ajelee tyytyväisenä hyvän tovin. Tilasin myös LSL:n ohjausiskarin vakion tilalle.

    IMG_0276.jpg
    Otin ja purin jarrut. Kumiosat lähtee vaihtoon ja jynssäsin männät + satulat kokonaan. Porvoon Mittaletku laitto HELin mustat teräspunokset kasausta varten. Paloina on Brembon SR:t.

    IMG_0266.jpg
    Kattelin viikko sitten venttiilien välykyset. Imut oli vielä toleranssien sisällä, mutta pakopuolella oli kaikki toleranssin alle. Oli hyvä kahtoo, mutta nää on ollu hetken jo chekkaamista vailla. Kävin tällä viikolla ostamassa tarvittavat säätöpalat ja vaihdoin kaikkien pakopuolen palojen lisäks puolet imupuolelta. Nyt on kaikki hyvin toleranssien sisässä ja pistetty takaisin nippuun. Vaihdoin kans iridium-tulpat samalla.

    IMG_0284.jpg
    Tänään askartelin tosta varamotista saadun TSS:n luistokytkimen paikalleen. Nyt ei pompi perä moottorijarrulla.

    Tilasin myös läjän kaikkee sekalaista tavaraa, esim. swingin laakerit, noi jarrujen kumiosat, tiivisteitä ja noi putkiston pinnapultit. Näitten pitäs tulla tulevalla viikolla, niin silloin jatkuu ropaaminen. Todennäköisesti saatan laittaa taka- ja etupään nippuun, niin saa pyörän rullaavaks ja vietyä sepälle joka saa onkia noi vanhat pinnapultit ulos ryhmästä.
    Yamaha R1 2005 & Yamaha YZ250X 2016
    www.anzillu.com
  7. #37
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Kuinka hyvä ohje oli TSS:n pakan kasaamiseen paksuuden puolesta, vai tuliko ns. valmiiksi toimiva konsepti?

    Noiden kanssa saa olla valmiina, että alkaa luistaa vedollakin. Sitten alkaa teräslevyjen karhennus, jousien ja prikkojen kanssa väkästys ja pakan paksuuden (eli painolevyn nousun) mittailu sekä säätö.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  8. #38
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Kuinka hyvä ohje oli TSS:n pakan kasaamiseen paksuuden puolesta, vai tuliko ns. valmiiksi toimiva konsepti?

    Noiden kanssa saa olla valmiina, että alkaa luistaa vedollakin. Sitten alkaa teräslevyjen karhennus, jousien ja prikkojen kanssa väkästys ja pakan paksuuden (eli painolevyn nousun) mittailu sekä säätö.
    Niiden sivuilta lunttasin ohjeet.

    Tuo oli siitä varamotista ja sillä oli ajettu. Oletan siis että se toimii, otin sen semmosenaan sieltä ja pistin tohon nykyseen pataan. Jännityksellä odotamme mikä on ajotuntuma kun sitä pääsee testaamaan.
    Yamaha R1 2005 & Yamaha YZ250X 2016
    www.anzillu.com
  9. #39
    Sain just perjantaina osalähetyksen suoraan nousevan auringon maasta. Viikonloppuna edistyttiin siis hyvin:
    - Vaihdoin swingin laakerit ja pistin swingin takas paikalleen
    - Ketjun kiristämiseen tarkoitetut pultit oli myös huonossa jamassa ja nekin vaihtui uusiin
    - Linkku ja takaiskari meni myös paikalleen huollettuina
    - Tuo kuvassa näkyvä vesisäiliö vaihtui myös uuteen kun vanhassa oli reikä
    - Rakensin jarrusatulat loppuun kun sain kumiosat
    IMG_0289.jpg

    Tuli myös muutamia tiivisteitä. Sain tehtyä kytkimen loppuun, mutta näyttää olevan toi viimenen askel, eli kopan kiinnitys ylivoimasesti vaikein osa koko projektia. Siinä pitää pujottaa se kytkimen tappi kopan booreihin ja saada se vielä täsmäämään tota vaijeria vetävän käpälän kanssa. Tähän upposi muutama tunti ennen kuin tajusin sen Discordista saatujen neuvojen avulla miten se pitää tehdä.

    IMG_0296.jpg

    Vaihdoin myös öljypohjan ja sen tiivisteen. Vanhasta pohjasta oli öljyproppu jotenkin nylpätty, onneks varamotista sai suoraan uuden puhdistetun pohjan. Tuota vehettä heinäkuussa ostaessa myyjä oli kulma just vaihtanu öljyt ja suodattimet. Kattelin jo venttiilejä säätäessä että aika paskaselta näyttää ja nyt kun ton pohjaan katto niin ei oo kyllä iha äsken vaihdettu. Noh, nytpä sit vaihtuu vähä perusteellisemmin.

    IMG_0304.jpg

    Tällä viikolla ois tarkotus saada keula kasaan. Sitten onkin pyörä rullaavana ja pitää kiikutta jonnekkin pajalle jossa saavat irrottaa sylinteristä noi katkenneet pinnapultit. Uudet on jo oottamassa, mutten ite uskalla/osaa ottaa noita irti.
    Yamaha R1 2005 & Yamaha YZ250X 2016
    www.anzillu.com
  10. #40
    Sulla on paljon ymmärrystä ja ollu tosi mielenkiintoista lukea näitä juttuja ja kun on ollut kuviakin, joita monasti ymmärtää paremmin, kuin suomen - kieltä. Ei kyllä ehkä tosiaan kannata lähtee kokeilemaan, että onnistuisko pinnapulttien kanssa, koska ei tartte isoa virhettä tehdä, kun on iso ongelma. Varmaan ne poraamalla ottaa ne pois, mutta ei ehkä ihan vapaalla kädellä akkuporakoneen kanssa.
    Jaa...
  11. #41
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Sulla on paljon ymmärrystä ja ollu tosi mielenkiintoista lukea näitä juttuja ja kun on ollut kuviakin, joita monasti ymmärtää paremmin, kuin suomen - kieltä. Ei kyllä ehkä tosiaan kannata lähtee kokeilemaan, että onnistuisko pinnapulttien kanssa, koska ei tartte isoa virhettä tehdä, kun on iso ongelma. Varmaan ne poraamalla ottaa ne pois, mutta ei ehkä ihan vapaalla kädellä akkuporakoneen kanssa.
    Musta tuntuu ite että oon ihan noviisi näissä hommissa. Oon aiemmi purkanu Derbin koneen iskän kanssa joskus 2005, mut muuten mopon ropaus ollu lähinnä ketjujen rasvaamista ja katteiden kiristelyä. Ja siihen sit mopoton tauko 2009-2023, niin vähä ruosteessa on ollu russaustaidot. Aika paljon saa kiittää tuota Discordin tulitukea kun jaksavat vastailla ja neuvoo, sekä service manualia.

    Noista pinnapulteista tiiän teoriassa miten se pitäs tehdä, mutta tosiaan omista työkaluista löytyy vaan akkuporakone ja eikä terätkään päätä huimaa. Kurapyörästä naputtelin nylpätyn öljypropun tuurnalla irti, mutta nää ei kyllä taida lähtee.
    Yamaha R1 2005 & Yamaha YZ250X 2016
    www.anzillu.com
  12. #42
  13. #43
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Mikä on tuurna?
    Tavallaa metallitaltta: https://static.grainger.com/rp/s/is/...=1072&wid=1072

    Tommosella ja vasaralla naputellaan ruuvin kantaan aukeamissuuntaan niin sen yleensä saa liikkeelle. Jos on tiukka momentti niin voi olla vaikeempaa.
    Yamaha R1 2005 & Yamaha YZ250X 2016
    www.anzillu.com
  14. #44
    Lainaa entropia kirjoitti Katso viesti
    Tommosella ja vasaralla naputellaan ruuvin kantaan aukeamissuuntaan niin sen yleensä saa liikkeelle. Jos on tiukka momentti niin voi olla vaikeempaa.
    Okei just joo.

    Itte oon käyttänyt torxeja pinnapultteihin, mutta ei ne niilläkään aina lähde ja sit joku kovametallinen vastakierretappi, niin se kun menee noihin poikki, niin sitten onkin ongelma...
    Jaa...
  15. #45
    IMG_0332.jpg
    Edistyy. Vein mopon Hyvinkäälle Luisu's Garageen ja siellä kaivoivat onnistuneesti pinnapultit ulos. Olivat kulma tiukassa, mutta ilmeisesti näiden katkeilu on myös suht yleistä jos kiristetään kylmänä liian tiukkaan ja sit lämpölaajenemisen takia ne meneekin ihan helvetin tiukalle. Myös jatkuva lämmönvaihtelun haurastuttaa noita. Nyt kun kuitenkin uudet Yamahan osat tilalla.

    IMG_0331.jpg
    Samalla reissulla tekivät decattiin Lambdalle paikan (tulevalla viikolla dyno/säätö). On perkele racing.

    IMG_0330.jpg
    Mun piti alunperin käyttää tähän eri rööriä joka tuli vanteiden ja ton varamotin mukana. Se kuitenkin osoittautui kipatuks ja vääntyneeks, joten vakiokäyrillä mennään (+ Akran vaimentimet ja toi decat). Jynssäsin ton vakiorännin puhtaaks, oli vissiin aika pitkän ajan kurat pinttyny tuohon. Chekkasin myös exupin ja jätin sen auki-asentoon. Poistin moposta vaijerit ja servon, joten varmistus rehellisellä amispatentilla että se myös pysyy auki. Tuohon vois myös harkita jotain lätkää tilalle että sais poistettua venttiilin kokonaan röörin sisältä.

    Mopo alkaa olemaan nesteitä ja akkua vaille käyntikunnossa. Aikataulussa ollaan, tulevalla viikolla sitten Viittaniemelle säädettäväks. Sen jälkeen hifistellä keula kunnolla kohilleen, asentaa uus ohjausiskari ja pistää katteet päälle. Loppusuora häämöttää!
    Yamaha R1 2005 & Yamaha YZ250X 2016
    www.anzillu.com
  16. #46
    Pakosarjan pulttteihin, kun 1 - 2 x (riippuen ajomäärästä) kaudessa laittaa kuparitahnat, niin pysyy hyvänä ja lähtee aivan Todella nätisti auki... Säästyy kivasti siltä pulttien katkeamiselta.
    Jaa...
  17. #47
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Pakosarjan pulttteihin, kun 1 - 2 x (riippuen ajomäärästä) kaudessa laittaa kuparitahnat, niin pysyy hyvänä ja lähtee aivan Todella nätisti auki... Säästyy kivasti siltä pulttien katkeamiselta.
    Vedin noihin itekkin kuparitahnat nyt väliin. Saa nähä mikä meininki on ku seuraavan kerran pitää avata.
    Yamaha R1 2005 & Yamaha YZ250X 2016
    www.anzillu.com
  18. #48
    IMG_0341.jpg
    Jälleen eteenpäin. Pistin nesteet sisään ja mopo lähti ykkösellä käyntiin, eikä kojetauluunkaan syttynyt vikavalojen joulukuusta tai kuulunut mitään epäilyttävää koneen sisältä.

    IMG_0338.jpg
    Kattelin myös T-palojen ja keulan asennuksen kuntoon. Nitrous ja Mikko K pisti Discon puolella hyvät vinkit suoruuden varmistamiseks. T-palat on ja pumput on suorassa kun vatupassissa ei oo klappia kumpaankaan pumppuun.

    IMG_0339.jpg
    Uudenkarhee LSL:n ohjausiskari löysi myös paikkansa vakion tilalle. Tässä tuli myös kunnon kiinnike klemmaripatentin tilalle.

    IMG_0337.jpg
    Tumpin inspiroima vaihdenäytön sijoitus. Nyt loppuu se seiskavaihteen hakeminen kun ei ite osaa ajaessa laskee.

    IMG_0343.jpg
    Sen sijaan yksi murheenkryyni ilmaantui. Tuosta öljypohjan "weep holesta" tiputtelee vähän öljyä. Tuohon tulee öljypumpulta semmonen ohut pilli nimellä "drain pipe". Sen molemmissa päissä on O-renkaat, joten näinköhän ne on huonot. Vähä närästää purkaa ja avata, mutta kai se on uudet tiivisteet tilattava.
    Yamaha R1 2005 & Yamaha YZ250X 2016
    www.anzillu.com
  19. #49
    Tuli toinenkin takapakki: Mopo kyllä lähti käyntiin ja käy ilman vikavaloja tai lisä-ääniä, mutta kun kokeilin käydä tankkaamassa, huomasin ettei kytkin irrota. Ihmettelyn ja viisaampien konsultoinnin jälkeen eristettiin vika liian paksuun kytkinpakkaan. Otin eilen öljyt ulos (kun pitää se öljypohjakin avata) ja avasin kytkimen. Nopealla mittauksella diagnoosi osoittautui oikeaksi ja pakka on liian paksu. Liukukytkimen ohjeissa oli toleranssit ja oikea mittaustapa, mutta olin jotenkin sössiny tuon kasatessa. Onneks siinä on myös mainittu ohuempien teräslevyjen osanumerot, pitänee vielä tänään mitata nuo teräslevyt ja laskee montako pitää tilata että saadaan välys kohilleen.

    Vähän vaan nakertaa, kun tänkin ois voinu tehä kunnolla ja tilata noi levyt samalla kun tilasin muitakin osia helmikuussa. Mutta ompahan viisaampana jatkossa tämänkin suhteen.
    Yamaha R1 2005 & Yamaha YZ250X 2016
    www.anzillu.com
  20. #50
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    ^
    Mitataanko ohjeessa painelevyn nousua?
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  21. #51
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    ^
    Mitataanko ohjeessa painelevyn nousua?
    Tälleen on ohjeessa: Check the clearance between pressure plate and clutch hub in pressure plates hole. The correct clearance is about 1,0 mm, minimal clearance is 0,5

    Mulla toi oli 1.7mm.
    Yamaha R1 2005 & Yamaha YZ250X 2016
    www.anzillu.com
  22. #52
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa entropia kirjoitti Katso viesti
    Tälleen on ohjeessa: Check the clearance between pressure plate and clutch hub in pressure plates hole. The correct clearance is about 1,0 mm, minimal clearance is 0,5

    Mulla toi oli 1.7mm.
    Siihenhän toi viittais.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  23. #53
    Lainaa entropia kirjoitti Katso viesti
    Tumpin inspiroima vaihdenäytön sijoitus. Nyt loppuu se seiskavaihteen hakeminen kun ei ite osaa ajaessa laskee.
    Mutta eikö tuo GiPro lisänäyttö laske vähän, niin kuin viiveellä? Soveltuuko se rata-ajoon?
    Jaa...
  24. #54
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Mutta eikö tuo GiPro lisänäyttö laske vähän, niin kuin viiveellä? Soveltuuko se rata-ajoon?
    Jos radalla on aikaa katella mittaristoa niin keskittyminen on jossain muualla kuin ajamisessa. Toki vaihdemissin jälkeen tulee joskus itekin tarkistettua, että mikä lisänumero siellä lootassa on päällä, mutta normaalissa ajossa vaihdenäyttö noin muuten on aika tarpeeton kapine. Mitä tulee ite laitteeseen niin jos se nyt ei sekuntikaupalla arvo pykälää, pysyy ihan riittävästi ratahommiin mukana.
    Superbike #7
  25. #55
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Luulis vedoista, rajarin paukkeesta jne. tuntevan, että tartteeko yhden isomman vai pienemmän. Sellaisia vaihtoehtoja vissiin tarjolla on.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  26. #56
    Kytkinongelma selätetty. Suurin ongelma oli jälleen asentajassa: olin hölmönä sekottanu varakoneen ja vakiokoneen kytkimen osat ja unohtanu yhden kriittisen prikan välistä. Purin ja kasasin kaikilla osilla välykset mitaten, niin vaikuttaa toimivan. Nyt odotellaan vielä ne kaksi o-rengasta öljypohjaan niin päästään dynoon säätämään.
    Yamaha R1 2005 & Yamaha YZ250X 2016
    www.anzillu.com
  27. #57
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Mutta eikö tuo GiPro lisänäyttö laske vähän, niin kuin viiveellä? Soveltuuko se rata-ajoon?
    Mulla on Cebarissa GiPro-vaihdenäyttö Healtechilta ja kyllä se asiansa ajaa. Vaikka tosiaan pieni viive näytössä on.

    Käyttö mulla on lähinnä sitä, että suoran päässä kun vaihdetaan useampi pykälä alaspäin niin laskemisen lisäksi vilkaisen varmuudeksi ettei mene liian pieni pykälä sisään. Hondassa kun ei ole luistokytkintä niin se ei anna paljoa anteeksi jos lipsahtaa vaikka ykkönen lootaan.
    Ninja H2 2020
    V-Strom DL 650 2025
    exiä aika monta....
  28. #58
    IMG_0377.jpg
    Askartelin päivitetyn magneton paikalleen. Kuvassa orkkis oikeella ja tarvike vasemmalla. Alkuperäisessä on ilmeisesti esiintynyt heikkoutta että toi epoksi jolla magneetit on kiinni ajan myötä pettää ja sit noita magnetin palasia on joka paikassa. Yamaha teki siihen parannetun osan, mut se orkkis maksaa yli 400€. Tilasin euroopasta RMstatorin tarvikeosan tiivisteen kaa puolella tuosta hinnasta. Lupasivat kahden vuoden takuun, niin kai tää asiansa ajaa.

    IMG_0348.jpg
    Opin myös että jarrulevytkin tarvii huoltoo silloin tällöin. Kelluvissa levyissä noi niitit alkaa jumittamaan ja sen seurauksena jarrulevy ei enää kellu. Sen voi helposti kokeilla sormilla että pyöriikö noi niitit sormilla pyörittämällä. Sen jarrulevyn pitäs myös vähän "lonksua", eli olla väliä ton keskiön ja varsinaisen levyn välillä.

    Puhdistin noi silleen että pistin ruuvin läpi, prikat molemmille puolille ja sit porakoneella ja bräkleenillä pyörittelee. Aika paljon törkyä lähti ennen ku ne alko liikkumaa. Tässä saattoi olla yksi syy siihen miks kesällä vähän kovemmassa jarrussa tuntu että etupää "hyppyytti". Katotaan miten käy kun pääsee ajamaan.

    IMG_0349.jpg
    Nyt on sit etupää huollettu lokaria lukuunottamatta.
    Yamaha R1 2005 & Yamaha YZ250X 2016
    www.anzillu.com
  29. #59
    Screenshot 2024-04-18 at 12.06.09.jpg

    Öljyvuoto korjaantui o-renkaiden vaihdolla ja kytkin lähti myös toimimaan. Mopo käyntikunnossa ja käytin sen Vittaniemellä säädössä. Kai siinä on suurinpiirtein kaikki kohallaan numeroiden perusteella. Siellä oli samaan aikaan jonkun muun sällin 09 R1 Akran ränneillä ja siitä oli penkattu vaan 5hp enemmän. Nyt sit käytännössä katteita vaille valmista ja lämpimämpiä kelejä oottelemaan.
    Yamaha R1 2005 & Yamaha YZ250X 2016
    www.anzillu.com
  30.  
  31. #60
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Mutta eikö tuo GiPro lisänäyttö laske vähän, niin kuin viiveellä? Soveltuuko se rata-ajoon?
    Ainakin GiPron kakkosversiossa se viive on säädettävissä ja näyttää nopeimillaan lähes viiveettä mikä vaihde pesässä. Eli jos käyttää kytkintä vaihdoissa, niin siihen on syytä laittaa pieni viive että ei näytä mitä sattuu vaihtojen välillä.
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen