Noh vähä riippuu kans virityksistä, mut isoo yksmukinen piänellä vauhtipyärän massalla vaatii sen tiätyn kierrosalueen, et se jaksaa vetää ilman suurempia kolinoita.
Mun kotari on aika painajainen ajaa muitten takana ja varsinki jos muut ajaa aavistuksenki hiljempaa mitä kotarin kone haluaas nii siinä käy niin, et ei löydy sopivaa vaihdetta.
Eli kone huutaa liikaa tai sit kiarroksia on liian vähän.
Vauhtipyörän paino oli muistaakseni piänempi mitä honda mankis eli alle kilon
Jos itte saa määrätä vauhdin niin aiva loistava peli ja kaasuun vastaavuus on ainaki mulla hiottu hyvinki lähelle täydellisyyttä mitä kaasari pelillä voi olla.
Tarkkana pitää olla kaasun kans ainaki 1 ja 2 vaihteilla, ettei keuli ympäri
Mut tuallaanen moderni ykspyttyynen on jo paljon jouhevampi ja antaa anteeksi pienemmät kierrokset.
Kokeilin kerran 701 hussea ja siinä oli se kone tupla tasapainoakseliilla niin ei se tuntunu ykspyttyyseltä ollenkaa ku se oli niin tärinätöön, hajuton ja mauton![]()
Honda Monkey 83'
KTM 660 SMC 06'
ex:Yamaha TRX850 96'
Oma 690 on ihan kelpo ajettava hiljaakin ja ei tärise mitenkään erityisen paljoa. Pintakaasulla menee tyhjäkäynniltä alkaen, mutta kunnolla voi antaa happea jostakin 4000 kierroksesta alkaen ilman että ravistaa ilkeästi. Uudempi 690 on kahdella tasapainoakselilla ja kuulemma tärinättömämpi. En ole ikinä ajanut. Sporttisessa soratierallissa tulee ajettua keskiväännöllä siinä 4000-7000 välissä ja tappiin harvemmin kierrätän. kaasuun vastaa ihan hanakasti. Siinä on muutama kaasukäyrä ja minulla käytössä äkäisin, koska muilla tuntuu vain lussulta.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Spekseiltään mielestäni passeli peli ja hyvä että tulee kilpailua KTM690/Husqvarna701 akselille, mutta yksi asia tuossa pistää silmään...
Miten muotoilussa on voitu mennä noin pahasti metsään kun pohjana on ollut täysin valmis aihio; HM950 ? Siis hyvin pieniä muutoksia ulkonäköön ja jotenkin Hypermotardista on saatu ihan 50cc mopon näköinen vekotin.
Jännityksellä odotan millainen tuo kone on ominaisuuksiltaan ja kestävyydeltään ja tuleeko sieltä enduroa myös. SM:lle ei ole käyttöä, mutta endurolle voisi olla![]()
Ostin pikkunelariksi vasta 450 TM enduron. Tuo kuvauksesi on varsin tutun kuuloinen. Aivan ihana laitos maastossa, rakastettavan terävä mutta tunnokkaalla tavalla. Yhden kerran koitin ajaa sillä enskaradalle. Normaalisti olen sulan maan aikaan ajamalla mennyt kun on vaan vartin ajo. Mutta tuo. Niinkuin olisit valurautaisen muuripadan sisällä ja joku crossfit-intoilija koittaisi siirtää sitä salin laidasta toiseen lekalla mutta ei osaisi päättää mikä on sopiva lyöntirytmi. Ei kyllä yhtään tykkää turhasta ajosta se laite.
Minä toistan, että 'skuikalle' ei saa myydä pyörää, jossa on sähköstartti.![]()
Päinvastoin kun vanhassa sanonnassa, makuasioista voi kiistellä![]()
Kylätason kurapyöräilijä.
690 SMC R maksaa 15300€, ei saisi yli 16k mennä jos on tarkoitus kaapata asiakkaita KTM/Husselta.
Kylätason kurapyöräilijä.
Tuskin hinnalla kilpailee, mutta eksoottinen lelu jos massia on.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Kuten veikkailtiin, niin menihän se yli https://www.nettimoto.com/ducati/hypermotard/3022762
Pähee peli kylläMielenkiinnolla odotan koeajovideoita. Viimeisen sukupolven 690 R/Vitpilen 701 saa kuitenkin vähän ajettuna alle puoleen hintaan tuosta. 75 hv ja pikkuvireillä enemmän. Vaikea kuvitella, että Hyperi olisi mitenkään maata mullistava noihin verrattuna.
Street Triple R(old)+F650 GS"Katrin" / 15 exää + 1 r.i.p.
"Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
On kyllä sualaanen hinta
Toki onhan se Ducati, mut silti tualla hintaa sais jo aika väkeviä vehkeitä.
Pakkohan tuata on käydä ajamas jos vain tuloo kohdalle.
Sama peli ruattin pualella 138000krTasan ei mee nallekarkit.
Honda Monkey 83'
KTM 660 SMC 06'
ex:Yamaha TRX850 96'