Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
  1. #1
    Onkos kokemuksia moisista ?

    Esimerkiksi
    https://www.storm-motor.fi/ajovarust...a/?cb=6vd7vlhb

    Usein nuo ajelut - etenkin syksyisin - tuppaavat olemaan aikaan että aurinko on hyvin matalalla. Ja jos ei laita "kättä lippaan" niin valo heijastelee visiirin sisällä ja naarmuissa niin ettei mitään näe. On integroitu sisäpuolinen vivusta laskeutuva aurinkovisiiri, on teippi visiirin yläreunassa. Auttavat toki vähän.

    Onko tuollaisesta lipasta iloa vai jatkanko sotilaallista ajoa ? Repiikö isommissa (laillisen rajamailla) vauhdeissa ? Tee-itse 3D-tuloste ?
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  2. #2
    Yleensä kai lipalliset luokitellaan enska- tai adventurekypäriksi... No, nimittelystä viis, mulla on ollut pari kesää käytössä suupertin lipallinen avattava E1.

    Ennakkoon olin vähän huolissani siitä että kuinka siihen tarttuu tuuli. Osoittautui, että eipä juurikaan. Rekan tai ison pakun perässä puistelua esiintyy, mutta tilanne voisi ton multin pleksin takana olla sama oli lippaa tai ei. Eikä siinä takana tarvi kauan nyhjätä. En vaihda takaisin lipattomaan. Mutta tuo puistelu riippunee aika vahvasti siitä millainen pleksi on asennettu. En ole kokeillut, mutta arvelen että nakussa tilanne olisi parempi.

    Olet oikeilla jäljillä. Kun lippa varjostaa visiiriä, ei siinä oleva lika hehku valossa kirkkaana ja läpi näkee paljon paremmin. Ei ollenkaan sama asia kuin visiirin yläreunan teippaus. Lisäbonuksena totesin että visiiriä ei tarvi putsata läheskään yhtä usein kun ilman lippaa. Eikä se näin ollen kulukaan niin nopeasti.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  3. #3
    Lippakypärien wan än ounli on Arai Tour-X4 tai aikaisemmat versiot. Lienee yksi suosituimpia Adve kypäriä ja on ollut lähes muuttumattomana tuotannossa yli 20 vuotta. Yksinkertaisesti sanottuna laadukas, kestävä ja lippa tulee riittävän alas joten siitä on oikeasti hyötyä visiirin varjostamisessa. Toimii auringonpaisteen lisäksi ajovaloihin tai katuvalaistukseen.

    Neljä TX:ää on ollut käytössä 4-7 vuotta kerrallaan. Yksi tuhoutui pahaan kuntoon ulosajossa mutta kypärän sisällä oleva luupää pysyi ehjänä. Muitakin lippakypäriä kokoeillut mutta aina on TX lähtenyt kaupasta mukaan.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  4. #4
    Täältä kanssa ääni lippa-Araille. Mulla tosin CT-F. Se on kyllä sopinut päähän kuin nenä.
  5. #5
    Auttaa auringonlaskuihin joo mutta joskus se aurinko on niin alhaalla että paistaa lipankin alta.

    TourX:ssä ei ole aurinkovisiiriä (ainakaan perinteistä) mikä on kyllä selkeä puute. Ja visiirin vaihtokin taisi olla himpyn työläs. En muista saako tähän sitä muiden Arai-mallinen tapaan visiirin ulkopuolelle tulevaa aurinkovisiiriä.

    Adventure-pyörissä lippa ei haittaa. Mutta naked-pyörässä hieman kyykymmässä asennossa Saksan motari-nopeuksissa kylläkin.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  6. #6
    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    Auttaa auringonlaskuihin joo mutta joskus se aurinko on niin alhaalla että paistaa lipankin alta.
    Toki jossain vaiheessa käy aina näin.

    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    TourX:ssä ei ole aurinkovisiiriä (ainakaan perinteistä) mikä on kyllä selkeä puute. Ja visiirin vaihtokin taisi olla himpyn työläs. En muista saako tähän sitä muiden Arai-mallinen tapaan visiirin ulkopuolelle tulevaa aurinkovisiiriä.
    Aika vähän olen tuota aurinkoviisiiriä käyttänyt vaikka sellainen tässä Nolanissa onkin. Visiiri, pinlock, aurinkovisiiri -> kovin monta optista pintaa joissa kaikissa likaa / heijastuksia.


    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    Adventure-pyörissä lippa ei haittaa. Mutta naked-pyörässä hieman kyykymmässä asennossa Saksan motari-nopeuksissa kylläkin.
    Tuonne ei olla ihan heti menossa ja kotimaassa on syytäkin olla muitakin nopeusrajoittimia kuin Setä Sininen.
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  7. #7
    Juurikin näin "piiiitkänvarjon" aikaan, olen kehittänyt sydeemin: Teippaus viriisin alareunaan, ja tarpeen mukaan aina visiiriä sopivasti auki....ja tietenkin tarvitaan sitten suojalasit etenkin pakkasissa...Mutta toimii!
    (DIN-Huurus-hyväksyntä n:o 231)
  8. #8
    Mä olen ollut oikein tyytyväinen tohon mun Caberg Tourmaxiin jossa lippa nousee ylös leukasuojaa nostettaessa, sitä vaan ei taida enää suomessa kukaan myydä...
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  9. #9
    TX:ään saa light smoke visiiriä joka oli käytössä 80% ajokaudesta, käytännössä kirkas visiiri oli kiinni vain aikaisin keväällä ja myöhään syksyllä. Light smoke visiirin kanssa en kokenut että olisi ollut liian tumma edes synkkinä sadepäivinä, ei myöskään liian vaalea auringonpaisteessa.

    TX on siitä hauska kypärä että siinä voi tarvittaessa käyttää krossilaseja saman aikaan visiirin kanssa. Aikoinaan kun tuli ajettua enskaa ja krossia niin pistin kamat päälle kotona, ajoin pyörällä suoraan pelipaikoille, visiiri ylös ja krossilasit silmille. Joitain siirtymiä ajoin krossilasit silmillä ja visiiri puolittain alhaalla että sai plokattua kylmän viiman naamalta.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  10. #10
    Tämä ollut pari vuotta eikä pääse aurinko osumaan silmiin. Suht hiljainen ja mekaniikka toimii ku ajatus.
    https://www.fc-moto.de/fi/Nolan-N100...N-Com-Kypaerae
  11. #11
    Lainaa JussiK kirjoitti Katso viesti
    Tämä ollut pari vuotta eikä pääse aurinko osumaan silmiin. Suht hiljainen ja mekaniikka toimii ku ajatus.
    https://www.fc-moto.de/fi/Nolan-N100...N-Com-Kypaerae
    No mulla on periaatteessa vastaava. Mutta se tumma sisävisiiri ei juurikaan auta siinä vaiheessa kun aurinko matalalta paistaa - koska aurinko heijastelee päävisiirin pleksin sisällä muuttaen sen lähes läpinäkymättömäksi.
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  12. #12
    Ite olen tämmöstä kypärää miettinyt: https://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...BoC2s8QAvD_BwE

    Scorpion ADX-2 siis kyseessä jos linkki prakaa.
    Kovasti mieltynyt avattaviin kypäriin nykyisin. Tässä olis kaikki, lippa, aurinkovisiiri ja vielä avautuva.
    Liekö jollain jo kokemusta tästä?
    R1200GSA LC
  13. #13
    Lainaa koistve kirjoitti Katso viesti
    Ite olen tämmöstä kypärää miettinyt: https://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...BoC2s8QAvD_BwE

    Scorpion ADX-2 siis kyseessä jos linkki prakaa.
    Kovasti mieltynyt avattaviin kypäriin nykyisin. Tässä olis kaikki, lippa, aurinkovisiiri ja vielä avautuva.
    Liekö jollain jo kokemusta tästä?
    Tuon tai jonkun muun samanmerkkisen ostin muutama vuosi sitten, mun pää ei ollut siihen sopiva, jouduin palauttamaan.

    Tällaista HJC C80 https://www.mototrade.fi/ajovarustee...a/p/630-21071/ odottelin pitkään ja sellainen tuolla tallissa nyt on. Ihan ok kypärä. Korvasi silloin vanhan ja paljon käytetyn Shoei Neotecin. Shoei Neotec 2:n ostamisen jälkeen on jäänyt vähemmälle käytölle.
    .
  14. #14
    Lainaa s151669 kirjoitti Katso viesti
    No mulla on periaatteessa vastaava. Mutta se tumma sisävisiiri ei juurikaan auta siinä vaiheessa kun aurinko matalalta paistaa - koska aurinko heijastelee päävisiirin pleksin sisällä muuttaen sen lähes läpinäkymättömäksi.
    En ole tällaista ongelmaa havainnut omassa potassa, ainakaan toistaiseksi.
  15. #15
    Lainaa JussiK kirjoitti Katso viesti
    En ole tällaista ongelmaa havainnut omassa potassa, ainakaan toistaiseksi.
    Eri olosuhteet ? Odotukset ? Herkkyys häikimiselle ? No, kumipuoli alaspäin ja
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  16. #16
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Juurikin näin "piiiitkänvarjon" aikaan, olen kehittänyt sydeemin: Teippaus viriisin alareunaan, ja tarpeen mukaan aina visiiriä sopivasti auki....ja tietenkin tarvitaan sitten suojalasit etenkin pakkasissa...Mutta toimii!
    (DIN-Huurus-hyväksyntä n:o 231)
    Mulla sama idea omassa Suupertissa, mutta teippaus sen sisäisen säädettävän aurinkovisiirin alareunassa kahtena vierekkäisenä parin sentin pätkänä.

    Toimii vähän kuin auton aurinkolippa, eli voi säätää, miten paljon peittää näkyvyyttä ja lisäksi jää suurin osa näkökentästä kirkkaaksi (ei tartte erillisiä tuulisuojalaseja).

    Keskellä kesää, jos häikii liikaa, voi aurinkovisiirin säätää kokonaan alas ja silti näkee riittävästi, eikä teipeistä tarvii välittää.

    Syksyllä kun muutenkin illalla pimeempää, on kivempi, että suurinosa näkökentästä kuitenkin kirkkaana (näkee kadun ja mihin oikeen ajaa) ja vain se yläosa on teipillä suojattuna, niin ei aurinko haittaa.

    Lisäksi voi pitää pään normaalissa ajoasennossa, eli ei tarvitse vetää leukaa rintaan jos ajaa vasta-aurinkoon.

    Itse ainakin todennut toimivaksi konstiksi.
    En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.

    Kawasaki GTR 1400
    Yamaha FZ1-S => myyty
    Yamaha FZ6-S => myyty
    Honda CL70 => myyty
  17.  
  18. #17
    Ostin muutama vuosi sitten cabergin, mutta ei sitä voinut pitää kun se lippa möykkäs ihan hemmetisti. Olis varmaan pitänyt olla nakupyörä