Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Tulipahan tuossa vastaan melko mielenkiintoinen case näiden maksujen suhteen, kuinka mallikohtaisia ne lopulta ovatkaan. Katselin tuossa esim. Honda VFR1200X vs. Honda VFR1200XD maksuja POP:lla ja hämmästyin varsin suurta maksueroa mitä noilla onkaan. Omilla spekseilläni D maksaa n. 600€ vuodessa, kun XD selviää alle 450€ maksuilla Ja loppupelissä se ainut ero noissa on että XD on varustettu DCT-automaatilla, X ollessa man.vaihteinen. Tästä ei voinne vetää muuta johtopäätelmää kuin että DCT askisen Crosstourerin ostaa ilm. vain varttuneempi väki joka hakee pyörältään mukavuuksia, ne mäheltämisen ajat on jo takana ja näinollen vak.yhtiöillekään ei noista tule korvausvaatimuksia, josta palkitaan omistajiakin varsin selkeällä vak.maksujen alennuksella man.vaihteiseen vrt.

    Sen verran pitää sanoa että esim. VFR1200F vs. FD tuota samaa eroa ei ole, pienemmistä NC-sarjan pyöristä puhumattakaan. Joten tuota man. vs. DCT eroa ei vak.maksuissa useimmiten ole, vaan Crosstourer on vain pirtsakka poikkeus tuolla mallikohtaisten vak.maksujen joukossa.

    Ei, pyörän vaihto ei omalla kohtaa ole vielä vuosiin ajankohtainen, vastahan tässä on 2. kausi takana tuolla isolla Bandulla. Ja muutoinkin vielä pitää vielä "pari" vuotta odotella että noiden yli litrasten DCT-askisten Hondien pyynnit about puolittuu (vak.maksujenkin pudotessa reilusti alle 500€ vuodessa) ja näin ne alkaa jo mahtumaan allekirjoittaneenkin budjetteihin - ellei sitten esim. NT1100D iske väliin ja taas tuo odotteluni jälleen "nollautuu"
    Viimeksi muokannut: HiTec; 22.10.2023 klo 10:40.
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  2. #2
    Fjr=vfr?
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  3. #3
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  4. #4
    Täysin mallikohtaisia ovat eikä asiakkaan näkökulmasta mitää logiikkaa. Minulla on pari aikaisempaa pyörää vakuutettuna IF:issä mutta sitten kun vaihdoin Guzzin V85TT:hen joka ei käsiä varsinaisesti revi ja kuskitkin varmaan jo kohtuullisen varttuneessa iässä, eikä tuo malli nyt muutenkaan mitenkäään kolariherkkä kapistus ole... niin ylläri... kasko + liikenne Ifissä luokkaa 1300,- oli pakko soittaa aspaan että ovatko aivan tosissaan.... ja khyyl, näin menee hinnoittelu. Mitään järkevää syytä en tähän saanut koskaan ja niinpä vakuutukset siirtyi POP:iin, sieltä sai kaskon samoilla ehdoilla alle 600,-
    Moto Guzzi Mandello V100 S -23
    Moto Guzzi V85TT -21
    Victory Hammer S -10
    Moto Morini Corsaro Veloce -07
    Honda NX 650 Dominator -93
    Honda VFR 750 f -95
    Kawasaki GPX 600 R -96
    Honda CB 450 twin, -74 ?
    Solifer SM -77
    Solifer Export -73
  5. #5
    Lainaa runner67 kirjoitti Katso viesti
    Täysin mallikohtaisia ovat eikä asiakkaan näkökulmasta mitää logiikkaa.
    No sen vielä ymmärtää että parilla eri merkin pyörällä tai jopa samankin merkin eri malleilla on näitä eroja, mutta että man. vs. aut.vaihteinen ja tuollainen vak.maksujen hintaero

    No ei sillä, pienten vak.maksujen metsästyksessä kävin kylmätyypittämässä tuollaisen pikkasen harvinaisemman CTX 1300 kun oli tässä inhimillisen matkan päässä sellainen mahis, niin eihän tuota mies olisi päässyt ajamaan ei niin millään. Venakopan kannet painaa sääriin ja pakoputkien suojapellit vääntää kantapäitä ulospäin, varmaan jollekin persjalkasille keskenkasvusille tehty mokoma
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  6. #6
    Lainaa runner67 kirjoitti Katso viesti
    Täysin mallikohtaisia ovat eikä asiakkaan näkökulmasta mitää logiikkaa. Minulla on pari aikaisempaa pyörää vakuutettuna IF:issä mutta sitten kun vaihdoin Guzzin V85TT:hen joka ei käsiä varsinaisesti revi ja kuskitkin varmaan jo kohtuullisen varttuneessa iässä, eikä tuo malli nyt muutenkaan mitenkäään kolariherkkä kapistus ole... niin ylläri... kasko + liikenne Ifissä luokkaa 1300,- oli pakko soittaa aspaan että ovatko aivan tosissaan.... ja khyyl, näin menee hinnoittelu. Mitään järkevää syytä en tähän saanut koskaan ja niinpä vakuutukset siirtyi POP:iin, sieltä sai kaskon samoilla ehdoilla alle 600,-
    Se hinnoittelu perustuu riskiarvioon. Tuossa arviossa lasketaan todennäköisyyksiä vahingolle kuljettajan, pyörän mallin, asuinpaikan ja kuljettajan vahinkohistorian perusteella. Ja kaskon osalta tuo arvio sisältää myös pyörän mallin historian esimerkiksi omia aikojaan kellahdusten ja itsestään palamaan syttymisten osalta. Ja se mikä vakuutusyhtiötä tuossa kiinnostaa myös tottakai on se että jos vahinko sattuu, mitä sen korvaaminen maksaa. Kevyt, yksinkertainen ja tehoton pyörä jolla varmasti pysytään kestopäällysteellä kokeneen kuljettajan käsissä olisi ihanteellinen pyörä vakuuttaa. Se ei pihassa kaadu yksistään jalan painuessa tonttiin eikä se luultavasti karkaa lapasestakaan, sille voi siis antaa myös edulliset vakuutukset koska riskit eivät luultavasti realisoidu koskaan. Ihan loogista siis tuo hinnoittelu
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  7. #7
    Pikainen tarkistus siitä, miten sillä moottoripyörällä on merkitystä liikennevakuutukseen.
    Mie oon vähän vanhempi, asun idässä ja täydet bonarit
    Piaggio PX200E 1984 9kW
    POP 95,99€
    IF 134,39€
    Lähitapiola 275,95€

    Vespa Sprint 150 1971 6kW
    POP 85,32€
    IF 222,38€

    Ducati ST4 2000 76kW
    POP 198,70€
    IF 275,95€

    Moto Guzzi V85 TT 2021 59kW
    POP 305,41€
    IF 234,45 €

    Yamaha YZF-R1 2010 132kW
    POP 569,45€
    IF 412,83€
  8. #8
    Lainaa Hammurab kirjoitti Katso viesti
    Kevyt, yksinkertainen ja tehoton pyörä jolla varmasti pysytään kestopäällysteellä kokeneen kuljettajan käsissä olisi ihanteellinen pyörä vakuuttaa. Se ei pihassa kaadu yksistään jalan painuessa tonttiin eikä se luultavasti karkaa lapasestakaan, sille voi siis antaa myös edulliset vakuutukset koska riskit eivät luultavasti realisoidu koskaan.
    Jaa, kenties tuo meikäläisenkin iso rosvo on sitten tälläinen, sillä tuo karvan päälle 350;- täyskaskolla ei suuremmin lompakkoon reikää vielä kaiverra
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  9.  
  10. #9
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti
    No ei sillä, pienten vak.maksujen metsästyksessä kävin kylmätyypittämässä tuollaisen pikkasen harvinaisemman CTX 1300 kun oli tässä inhimillisen matkan päässä sellainen mahis, niin eihän tuota mies olisi päässyt ajamaan ei niin millään. Venakopan kannet painaa sääriin ja pakoputkien suojapellit vääntää kantapäitä ulospäin, varmaan jollekin persjalkasille keskenkasvusille tehty mokoma
    Liittymättä mitenkään vakuutuskeskusteluun: Mulla on jo pitkään ollut himo ja fiksaatio tuohon laitteeseen. Perähikiän asukkina edes kylmätyypitykseen ei ole ollut mahollisuutta, MUTTA oliskohan tuo minun laite, kun olen persjalkainen ja veneentappi...
    Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.

    Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
    Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
    Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
    Suzuki Intruder C1500T -14