Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Olisi mahdollisuus hankkia oikein mainio R1100GS yksilö, mutta kyseistä pyörää ei ole _vielä_ madallettu satulalla, eikä millään muullakaan. Pyörää on tyhmä ostaa, jos ei varmasti tiedä sen sopivan edes jalkoväliin, ja koska kyseessä on suhteellisen raskas pyörä, ei sitä kannata ihan liian seikkailuasenteella mennä ostamaan. Pituutta minulla on 164cm, ja ainakin 770mm korkealla pyörällä on tullut ajettua ihan mukavasti (CBF500, CBR125). Perus R1100GSään verrattuna, matalallakin satulalla eli 820mm, eroa tulee kokonaiset 50mm.

    Haussa siis joku, jonka _muutoinkin kuin satulalla_ madallettua R****GSää saisi koe-istua PK seudulla. Tämä vaiva maksaisi ehkä 10 minuuttia aikaasi (+ paskan puhunta pyöristä), ja voin tuoda vaivanpalkaksi vaikka pari kaljaa. Myös yleiset kokemukset vastaavien Bemarien madalluksesta kiinnostaa!

    Googlauksen perusteella melkein kaikissa R****GS malleissa on tullut uutena 820 ja 840/860 mm satulat. Eli R1100GS lisäksi myös R850GS, R1150GS ja R1200GS.

    Olen samanpituinen kuin suuri Gason Rahier, mutta Gastonin ei tarvinnut pysähtyä Dakarissa liikennevaloihin.

    R1100GS_Gaston_Rahier.jpg

    Kiitos ajastasi,

    Persjalkainen ja pyöräkuumeinen
  2. #2
    Laitoin sulle viestin
    Pekka
  3. #3
    älä edes mieti isoa gessua. itse 186 ja sekin on just enough. ei pelkästään korkeus vaan se että se painaa pirusti. joten voimaa tarvitsee paljon jos se horjahtaa ja jos pituus on rajalla sitä ei voi kohdentaa vaikka sitä olisikin.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  4. #4
    Minulla oli R1200GSA ja pituutta 172cm.
    Ei tällä pituudella poluille kannattanut lähteä, mutta "normaalissa" ajossa ei mitään ongelmia.
    Matalamman satulan vaihtamalla oli oikeinkin sopiva.
    Moto Guzzi California 1400
  5. #5
    Arkikäytössä myös pyörän kyytiin meno on melkoisen hankalaa, koska jousitus ei ole yhtään painunut kun heität jalkaa ylitse ja takasatula on gessussa korkeammalla kuin etu ja ritsi myös. Esim jos tenere 700 olisi yhtä korkea niin se on helpompi mennä kyytiin kun satula on yksiosainen ja pitkä eikä porrasta matkustajan satulaan.

    arjessa tuollaisella on off menollakin on iso merkitys kun ajot voi olla lyhyitä ja se myös toistuu joka tankkauksella yms pysäyksellä.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  6. #6
    Edellinen mopo oli 08- 1200 gsa ja nykyinen -23 650 Versys, astuu jalkatapin kautta kyytiin ja pois.
    Ei ongelma…

    -kane
  7. #7
    Lainaa kane67 kirjoitti Katso viesti
    Edellinen mopo oli 08- 1200 gsa ja nykyinen -23 650 Versys, astuu jalkatapin kautta kyytiin ja pois.
    Ei ongelma…

    -kane
    Näin se on, ison pyörän ajo on taitolaji ja gessujen kanssa näkee pieniäkin naisia (joskus). Kyytiin ei ole pakko mennä maan kautta ja pysähtyessä ei ole tarvetta saada molempia jalkoja maahan samaan aikaan. Ajaessa se paino katoaa kokonaan.
  8. #8
    eikös sitä voi alustalla madaltaa? ainakin 1200 gs voipi, jos tilaa uudet iskarit jossain veiheessa. ite 178 lyhyt ja tullut toimeen gsa:n kanssa kyllä, myös alkuperäisellä korkeudella.

    alustaa kun piti rukata uusiksi ja tuli wilbersit alle alkuperäisten tilalle, niin uusissa oli mahdollista tilata madallusta -1, -5 taikka -8cm. laitoin kokeeksi sen sentin huvikseen. wunderlichin penkki mulla siinä, sekin taitaa hieman madaltaa, kun erimuotoinen kuin alkuperäinen.
    Viimeksi muokannut: XX-xenon; 18.09.2023 klo 11:53.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  9. #9
    174cm ja ajelin gs 1150.llä 80tkm. Siirsin takajousta 1cm iskarin putkella ni pyörä laski 3cm. Toisena kesänä nostin takaisi eikä se korkealta tuntunut. Onko tuo 230kg nyt sitten kovin raskas.
  10. #10
    Minä taas 170 cm ja ajoin 9 vuotta 1150 GSA lla. Vain matala penkki, ei jousitusta madallettu, jalkatapit piti madaltaa 4 cm ,jotta polvikulma tuli sopivaksi. Yksin sain pystyyn tankki (30l) täynnä, oli se painava.
    X-ADV 750 , CRF 300L
  11. #11
    Ite ohjastelin talavella pelkällä satularungolla, jonka päälle heitin porontaljan, ja takarinkulaksi 70-sarjalainen, sen normi 80:sen tilalle, ja sai reilusti telineitä luikaspinnoille aina tarvittaessa.....
  12. #12
    -30mm. Saa muitakin mittoja. Mulla oli nuo 2004 gessussa.


    gs lc

    BMW, askel kohti aikuisuutta..
  13.  
  14. #13
    Niinkuin aloituksessa viittasit: jos osaa ajaa, niin ei sillä pyörän koolla ole väliä. Sikäli tuommoinen vanha GS on armollinen, että sen voi kipata kyljelleen aika huoletta, jos on jerkkua kyykätä se takaisin pystyyn.