Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 42:een 42:sta
  1. #31
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Osa kehien liitynnöistä on niin lyhkäisiä, että oikealla kaistalla saa vähän kaasulla tai jarrulla avittaa tekemällä sopivia rakoja.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  2. #32
    Auttaisi myös jos sitä kehän liittymää käytettäisiin siihen, että kiihdytetään se auto muun liikennevirran nopeuteen ennen sinne pyrkimistä. Harva se päivä näkee, kun pyritään sinne liittymästä 20km/h alle rajoituksen.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  3. #33
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Auttaisi myös jos sitä kehän liittymää käytettäisiin siihen, että kiihdytetään se auto muun liikennevirran nopeuteen ennen sinne pyrkimistä. Harva se päivä näkee, kun pyritään sinne liittymästä 20km/h alle rajoituksen.
    Tai 20 km/h. Toki Petikon ABC:n kohdalta länteen päin täytyy autolla vetää aika tosissaan että kerkii vauhtiin. 90 kurvi edessä ja lyhyt ramppi.
    FJR -17
  4. #34
    Noi liittymät on monille kyllä vaikeita. Ranskassa aikanaan nähnyt sellaisia, että kaksi- tai useampikaistaisilla teillä liittymä jatkuu suoraan oikeanpuoleisena kaistana ja vasemmalla oleva kaista päättyy. Pidin tosi hyvänä systeeminä ja kivasti Suomessakin muutamassa paikassa on näköjään otettu käyttöön.

    Asiaan liittyen, jokin aika sattui niin, että satasen motarille liityttäessä edellä oleva auto kiihdytti huimaan 70km/h nopeuteen ja junnasi kiihdytyskaistaa sillä, vaikka olisi voinut painaa kaasuakin. Tiellä oli tilaa ja olisin voinut mennä ohi, mutta en pakulla jaksanut, koska kelasin, että tuo varmaan ajaa lopulta tielle päästyään kovempaa. Ja kappas vaan, liittymisen jälkeen edellä oleva auto kiihdytteli hiljalleen jonnekin sataankymppiin ja katosi sitten horisonttiin. Ei voi kuin ihmetellä, miksei sitä kiihdytystä voinut hoitaa ennen liittymistä. Vauhdin olisi helposti saanut tavoitenopeuteen tai vaikka ylikin.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  5. #35
    turvaväli on yksi harvoja asioita joita saa ilmaiseksi. ei vaan kelpaa.

    mutta en mäkään kyllä kevarilla mitään turvavälejä pitänyt. ne asiat mitä ei ole kokenut ei ole totta. ja nuoret kuskit ei ole kokeneet sitä kun liikenne hidastuu nopeasti.

    ihminen varautuu vain siihen mikä hänelle on tuttua ja totta.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  6. #36
    Lainaa Tinde kirjoitti Katso viesti
    Tai 20 km/h. Toki Petikon ABC:n kohdalta länteen päin täytyy autolla vetää aika tosissaan että kerkii vauhtiin. 90 kurvi edessä ja lyhyt ramppi.
    Siinä liittymässä ehtii kiihdyttää kahdeksaankymppiin mun kohta 30-vuotiaalla kevytkuormurillakin, ei se nykyhenkilöautolla pitäisi olla tekemätön paikka. Toki vaatii määrätietoista kaasunkäyttöä, mutta tehtävissä.
    1835
  7. #37
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    On noita kiihdytyskaistoja kyllä aika epäonnistuneitakin, ittelle pahin on Sipoosta päin Hesan motarille kääntyvä, ensin 270 astetta mielestäni aika tiukkana ylämäkeen ja sitten perään lyhyen sorttinen kiihdytyskaista. Kyllä siinä kyytiläiset kiljuu ja alkaa tuntiua rata-ajolta jos meinaa kiihdystykaistalle saada tarpeeksi vauhtia. Oma 207 pösö 1.6 HDi:llä ei millään saa siinä 120 mittariin, onneksi liittymiskaista ajelee sitä 90kmh maksimissaan ruuhka-aikaan. Sen saan just ja just kun on lappu lattiassa jo kurvin puolella. Kierrokset loppuu kesken ja jos vaihtaa pykälää niin loppuu kiihdytyskaista
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  8. #38
    Turvavälit, kiihdytyskaistat, ohituskaistat, vasen kaista motarilla, koko saatanan liikenne ja oma oleminen liikennevirrassa.

    Mitä noista mitään sanomaan.
    Jokainen ajokortillinen tietää tai ainakin sillä on joku haisu asiasta kuinka toimia.
    Mutta kun se mutu, vatu ja maalaisjärki menee sääntöjen edelle, niin mitä sitten tehdään?
    Ei yhtään mitään. Jokainen vetää liikenteessä juuri niin kuin itse haluaa.
    Jos käy niin huono tuuri, että narahtaa poliisille, niin mitä sitten? Seuraava narahdus opn kuuden vuoden päästä...
  9. #39
    Kehä III on myös pirullinen liityntähässäkkä siinä missä Kehää itään ajava voi mennä Hämeenlinnan motarille suuntana pohjoinen, siis Vantaankosken kohdalla. Samalta liityntäkaista pyrkivät myös motarilta pohjoisen suunnalta tulevat suuntana Kehä III itään. Eli toinen ajoneuvo haluaa tulla liityntäkaistalle kaistalle ja toinen haluaa pois sieltä lyhyen matkan aikana.

    Vastaavan tyyppinen paikka oli aikaisemmin Länsiväylällä, kun sieltä ajettiin Kehä II. Sen onneksi älysivät korjata sellaiseksi, että samalta kaistalta ei voi enää tulla motarilta pois tai liittyä sinne.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    -- Brake later and open the gas earlier --
  10. #40
    Mikähän (maalais)järki siinäkin on kun liitytään isommalla porukalla tielle, kehätielle tai motarille niin siinäkään ei saa jättää liian suurta turvaväliä vaan tullaan yhtenä sadan metrin pötkönä ja sitten kun pitäisi päästä liittymään muiden sekaan niin alkaa tööttäily, jarruttelu ja auton tehojen testailu. Etuajo-oikeutetulla tiellä ajavat joutuvat jarruttamaan ja käyttämään niin pirusti sitä maalaisjärkeä suunnitteluun että nämä autojonot mahtuvat tielle. Hyvin mahdollista että siellä liittymiskaistan keulilla on se joka ajaa alinopeutta mutta ei se aja sen kovempaa puskurissa roikkumalla.
    Suzuki Solifer R -88, Honda Monkey -96, Kawasaki KMX 125 -93, Honda VF 750C -96, Suzuki TL1000S -97, BMW K1200S -05
  11. #41
    ja kun olet autolla liikenteessä ni eellä letka moottoripyöriä n 20kpl meneee 80-90kmh kaikki vittumaisesti 10-15m välein. lähet niistä ohi ja painat johonki väliin ni kyllä käsimerkit heiluu. oikeen teitten ritareita moiset letka urpot
    R1250RT -23
    R1250RT -20
    R1200RT -14
    r1200rt -12
    1200 bandit
    650 aprilia pegaso
    yamaha rd 350
    yamaha rd 125
  12.  
  13. #42

    no näimpä juuri.. tänään koettu.. ja oli sentään "lepopäivä".. joillakin meistä
    GSR750
    ex.Z800
    ex.ER6n
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12