Moro!
Elikkä tästä kesästä pitäisi jotain höpistä. Aloitetaan vaikka ensimmäisistä kisoista, jotka oli hyvinkäällä eli kotiradalla. Ajoin ensimmäistä kertaa ikinä Minisupermoto stock luokkaa, jossa oli siinä osakilpailussa kolme kuskia minun lisäksi. Ensimmäisessä startissa pääsin toiseksi ekaan mutkaan, mutta tipuin aika äkkiä neljänneksi ja maaliin samalla sijoituksella. Toinen startti oli aikalilla täydellinen uusinta edellisestä, eli siitä kisapäivästä ei paljoa käteen jäänyt. Tietenkin heti seuraavalla viikolla paransin aikaani jo useita sekuntteja.
Seuraavana kohteenamme oli Lappeenranta. Sillä radalla ei ykkös eikä kakkos kuski ollut aikaisemmin ajanut, joten ei muuta kun paikanpäälle katsastamaan.Rata oli nopea, mutta erittäin vaikea ohittaa. Siinä kisassa oli jo seitsemän kuskia ja minä kahdeksas. Molemmissa starteissa pääsin toiseen mutkaan kolmos paikalle, mutta heti samaisen mutkan avauksessa kaveri pääsi takaisin ohi ja vähän karkuun. Kisojen loppuminuuteilla aloin saaman aina kaveria kiinni, mutta aika ei ihan riittänyt ohitukseen. Siitäkin viikonlopusta jäi käteen kaksi kappaletta nelos sijoja.
Kauden kolmas osakilpailu olikin Viron Pöltsamaalla baltian mestaruussarjan kilpailu. Siellä oli aivan priimainen rata, johon oli juuri tehty uusi asvaltti. Sen viikonlopun tavoite oli pitää hauskaa, koska mestaruus pisteillä ei ollut niin väliä. Aika-ajo ajettiin märällä ja siitä sijalle viisi. Ensimmäiseen kilpailuun otettiin hyvä lähtö gridistä,mutta heti ensimmäisellä suoralla tajusin, että eihän tää pyörä kulje edes melkein yhtä kovaa kuin kilpakavereiden. Pääsin neljännelle sijalle ja edessämenijä ajoi mutkat suunnilleen samaa vauhtia, mutta suorilla meni sitten kovempaa niin minkäs teet. Toiseen starttiin lähdettiin kuivan kelin renkailla, mutta jostain syystä melkein kaikilla muilla oli sateiset alla. Varmaan toisiksi viimeisellä kierroksella alkoikin sitten ripsimään vettä ja takanatulija alkoi saavuttamaan minua, mutta ei kerennyt ohi, joten myös toinen startti maaliin sijalla neljä. Tässä vaiheessa rupesi tuntumaan että minulla oli neljännen sijan kirous.
Tänä kesänä pääsin ajamaan myös vähän isompaa pyörää eli Yamahan R3:sta Orgin ratapäivillä Alastarossa. Oli kivaa ja ajaminen sujui. Sinä viikonloppuna pääsin kokeilemaan myös Yamahan R7:a. Kiitos vaan IPR.
Pääsin ajamaan R3:lla uudestaan Alastaroon KVR Academyn päiville ja kierrosaika parani muuten heti kaksi sekunttia wink wink.
Kauden toiset kotikisat saatiin käyntiin elokuussa ja ne olikin kauden hauskimmat kisat. Torstaina sattui pieni haaveri, kun kannoin ajokamakassia niin pyyhkäsin sitten rystysen semmosen tussitaulun tarjottimen kulmaan ja siitä semmonen melko syvä haava. No ei muuta kun lääkäriin, kolme tikkiä käpälään ja kovaa ajoa. Ensimmäisessä startissa ammuin gridistä kakkos paikalle ja ajoin ensiksi yhden kaverin kanssa kilpaa, mutta hän ajoi minua neulan silmässä takarenkaaseen ohitus yrityksen seurauksena ja sen jälkeen pääsin vähän karkuun, mutta sitten sieltä tulikin jo seuraava kilpakumppani jonka kanssa väännetiin ihan maaliviivalle asti, mutta minä ylitin maaliviivan ensimmäisenä ja tuloksena siis toinen sija. Toisessa kisassa ensimmäiset pari mutkaa meni samallalailla kuin ensimmäisessäkin kisassa, mutta sitten ohittelimme toisia saman kaverin kanssa, jonka kanssa ajoin viime kisan lopussa kilpaa, mutta tässä kisassa hän ylitti maaliviivan ensimmäisenä eli sijoituksena oli minulla kolme. Sieltä ne kauden ekat podiumitkin saatiin.
Lähdettiin myös Orgin Kemoran päiville Org raceen ja tällä kertaa velikin tuli mukaan kun sitä rupes pelottaan että mä ajan jo kovempaa kun se. Kaksi sekunttia on vielä mulla parannetavaa. Org raceen oli tavoite että en jää viimeseksi, mutta viimeseksihän mä jäin, mutta olipahan hauskaa ja vielä olis tarkotus mennä Motoparkin Org raceen wink wink.
Kauden viimeinen osakilpailu oli Imatran Saarlammen karting radalla. Kun tultiin kisoihin oltiin kokonaispisteissä toisena ja tavoitteena oli tietenkin pitää se. Aamulla kun heräsin tajusin ,että nyt ei oo hyvä homma kun olo oli kuumeinen ja muutenkin nuhanen. Päätin mennä aamupalalle, kerroin faijalle ja sitten särkylääkkeet naamariin ja lisää unta palloon. Nukuin ehkä puoli tuntia ja sitten ajamaan. Launtaina oli yksi reenisetti ja aika-ajo. Kuskeja oli kokonaisuudessaan seitsemän. Ekassa kisassa otin hyvän startin ja pääsin neljänneksi, mutta tipuin kuudenneksi ja sillä sijalla maaliin.Toisessa kisassa jäin heti alussa kuudenneksi, mutta pysyin letkan mukana ja ekalla kierroksella kilpakumppani kaatui jonka johdosta pääsin maaliin sijalla viisi. Kun lähdettiin Imatralta olin kokonaispisteissä kolmas ja se on siis lopullinen sijoitus. Eli kaudesta jäi käteen stockin suomen cupin kolmos sija ja paljon hauskoja muistoja.
Viimeksi muokannut: MiniSoikkeli; 27.08.2023 klo 21:58.