Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Kysyisin vinkkiä viimeaikaiseen sammumisongemaan. Aikaisemmin varmatoiminen pyöräni ktm950 sm, 2007, on kolmella viimeisellä kerralla sammunut noin 1-5 minuutin käynnin jälkeen. Kaksi kertaa ajossa ja viimeisellä testikerralla tyhjäkäynnillä paikallaan. Tällöin lämpötila oli 1/4 normi ajolämpötilasta. Sammumisen jälkeen moottori ei lähde käyntiin ennen kuin muutaman tunnin kuluttua. Aivan kuin jotenkin tukehtuisi yhtäkkiä bensaan eikä lähde ennen kuin kaasuttimet on kuivuneen, tai jotain sen suuntaista? Onkohan kukaan kohdannut saman ongelman? Tai valistunutta arvausta mistä mahtaisi johtua?
  2. #2
    Tankinkorkin korvausilmaletku, voit testata auttaako korkin avaus. Bensapumppu, naksuttaako? Tuleeko kaasareille bensaa? Viimeinen on hiukka hankala tarkastaa mutta jos irrotat tankin pultit ja nostat sitä sen verran että saat putsarikotelon kyljestä kolmionmuotoisen luukun irti, pääse avaamaan kohokammion tyhjennysruuvin ja siitä näet onko bensa tullut kaasareille asti.
  3. #3
    Kone siis sammuu yht'äkkiä ilman että käynti alkaisi hiljalleen kuulostamaan oudolta?
  4. #4
    Kyllä, ykkösellä käyntiin, täysin normaali käynti, ja sammuu yhtäkkiä kuin veitsellä leikaten. Sitten muutaman tunnin päästä sama. ...Tuo bensansaantiongelma kuulostaa järkeenkäyvältä, täytyy kokeilla ensin korkki raollaan
  5. #5
    Itsellä sama pyörä ja sammuu muutaman kerran kesässä satunnaisesti esim. valoissa seisoessa. Tämä siis kuumana. Itseäni ei ole häirinnyt, koska lähtee kyllä heti käyntiinkin. Ongelmaasi en siis osaa muuta sanoa kuin vahvistaa sen, että kyseiselle pyörälle taitaa olla ominaista tuo, että sammuu tyhjäkäynniltä kuten sanoit veitsellä leikaten.
  6. #6
    Kuuluuko tällainen extra ääni? TPS palikka tuli mieleen. https://www.youtube.com/watch?v=sK4pF6_K85I
  7. #7
    Kun kerran äkkisesti sammuu, niin anturivikaa lienee todennäköisin. Jos bensapuoleen liittyisi, niin silloin käynti heikkenisi ennen sammumista.

    Kun kerran pyörä vaatii tuntien jäähdyttelyn, niin se viittaisi johonkin moottorikopan sisäisen anturin vikaantumiseen.
  8. #8
    Lainaa mikkelssi kirjoitti Katso viesti
    Itsellä sama pyörä ja sammuu muutaman kerran kesässä satunnaisesti esim. valoissa seisoessa. Tämä siis kuumana. Itseäni ei ole häirinnyt, koska lähtee kyllä heti käyntiinkin. Ongelmaasi en siis osaa muuta sanoa kuin vahvistaa sen, että kyseiselle pyörälle taitaa olla ominaista tuo, että sammuu tyhjäkäynniltä kuten sanoit veitsellä leikaten.
    Taitaa olla yleistä esim. useissa KTM Duke malleissa tuo satunnainen sammuminen, juurikin esim. valoissa seisoessa, niin kylmänä kuin lämpöisenä. Suoraan ajosta sammuminen on harvinaisempaa mutta sitäkin on. Yleensä lähtevät uudestaan käyntiin per heti.
  9. #9
    Täältä ääni kampiakselin asentotunnistimelle/hall anturille. Molemmissa tapauksissa ensioireisiin kuuluu sammuilee kuumana tai ei lähde kuumana käyntiin.
    Antti
    ex-BMW K100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
  10. #10
    ^Jos kampuran anturi lopettaa näyttämästä, niin silloin moottorijarrutuksen aikana kiekkamittari menisi nollille, mikä auttaa vikakohteen löytämisessä.
  11. #11
    Tänä aamuna testasin bensakorkki auki. Kone kävi tyhjäkäyntiä puhtaasti ilman mitään sivuääntä 2-3 minuuttia ja yhtäkkiä sammui. Eikä lähhtenyt käyntiin. Kone ei siis ehdi lämpenemään tuossa ajassa kuin haaleaksi.
    ...tuo anturavika voisi olla sikäli mahdollinen että vastaavaa ei ole ollut. Joskus sammunut kuten teillä parilla muullakin mutta aina ennen käynnistynyt helposti uudelleen sekä kylmänä että lämpimänä.
  12. #12
  13. #13
    Näyttääkö kiekkamittari mitään turhaan startatessa?
  14. #14
    Tuossa mallissa ei ole kierroslukumittaria
  15. #15
    Lainaa tst kirjoitti Katso viesti
    Kuuluuko sammumishetkellä sama ääni? https://www.youtube.com/watch?v=BKkU-pb8Nq8
    Vähän tuonsuuntainen ääni kuului ainakin tänään sammuessa. Viittaako johonkin tiettyyn vikaan?
  16.  
  17. #16
    Lainaa 950sm kirjoitti Katso viesti
    Tuossa mallissa ei ole kierroslukumittaria
    Sellainen kympin kiinankiekkamittari on ihan hyvä testikäytössä. Teipillä stongaan ja piuha pari kierrosta tulpanjohdon ympäri.
    X-ADV 750 , CRF 300L