Hommasin sitten tuollaisen avattavan halpis-kypärän ja siihen pinlock-visiirin (n. 100€ yht)
BGT-05-MH-015-17_1_043094ff-4c92-4b6d-a9f8-872438c7e351_800x800.jpgBGT-05-MH-015-17_3_1893fa91-5851-459a-8d3d-bbe16be0ae7c_800x800.jpg
Sekä tietty edukkaan bt-setin stongaan kiinnitettävällä kauko-ohjaimella (n. 35€ yht)
S4860c47b003a4ba193c2a4bd3c6d6074j.jpg
Ja mitä sitten sain? No pitää sanoa että molemmat ovat yllättäneet varsin positiivisesti, erityisesti hintaluokkansa huomioiden näin loppukauden ulosheitto-tarjouksesta
Vihdoinkin on kypärä johon pää laitetaan ihan oikeasti sisään, eikä pelkkä päälaelle tuleva kuori mitä nuo ex. umpikypäräni ovat olleet. Tätä kun sovittelin tuonne Givin E470 takalaukkuunkin, niin pystyssä ei mahtunut, kyljellään kylläkin = kypärä on siis varsin korkea ja laskeutuu varsin lähelle hartioita. Ajossa mikään hiljaisuuden tahi keveyden kuningas tuo ei muovikuorisena varmasti ole, mutta silti huomattavasti hiljaisempi kuin ex. umpikypäräni ja tulpat korvissahan joka tapauksessa vähäkään pidemmät lenkit ajellaan. Pinlock hoitaa hommansa, visiiri pysyy kirkkaana, vaikka ilma kiertääkin kypärässä varsin hienosti kun tuuletusluukut aukaisee. Myöskään ajoviima ei kypärään tartu läheskään yhtä pahasti mitä ex. kypärään. Tällä kun katsoo sivulle, niin minkäänlaista ajoviiman aiheuttamaa vääntöä tms. ei kypärää pyöritellessä tunnu.
Samaten tuo bt-setti tuntuu pelaavan varsin loistavasti, muodostaa yhteyden puhelimeen välittömästi. Äänet kuuluu ja keskustelu onnistuu ilman ylimääräisiä rutinoita ihan moottoritienopeuksiin saakka. Akku kestää useamman tunninkin ajolenkin vaikka radion kuuntelua, sikäli mikäli nyt ajaessaan ylipäätään jotain muuta kuin pyöränsä sulosointuja haluaa kuunnella. Setin istutus tuohon kypärään meni varsin kivuttomasti valmiisiin kuulokkeiden kuoppiin ja puomimikrofonin kolotuksiin. Stongan kauko-ohjaimella onnistuu setin käskytys ajotumpun peukulla noita varsin riittävän suuria näppäimiä tökkien. Ja tuon headsetin kun vielä yhdistää kännykän Fuelio appiin, niin saa autom. reitin GPS-tallennuksenkin hoidettua todella hienosti, niin voi jälkikäteenkin sitten tarkastella missä päin sitä tulikaan tällä kertaa mutkista naatiskeltua.
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08