Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 69:een 69:sta
  1. #61
    Se missä ainakin itsellä oli tuon tyyppisissä leikeissä eniten ohjelmaa, oli vedon katkaisu sen jälkeen kun ammut pyörän esteelle tai tukin yli. Niillä ison tehon asetuksilla se lähtee aika samalla lailla kuin polttis kytkimellä lyömällä mutta helkkari kun sitä paukkua ei saa poikki muuten kuin kaasua pienemmälle kääntämällä. Ja se ei polttikseen tottuneella ole helppoa kun on tottunut vetämään kytkintä sen verran että pyörä ei sudi tai lennä väärään suuntaan. Jarrun teho ei siihen riitä ja ranteen kääntö on aika vaikeaa jos olet ihan kädet suorana takana. Ei se kauheasti ihmetytä että sähkötrialeissa on kytkimet. Varmasti sen oppii mutta on siinä haasteensa.
    Hugo Svärd ajoi Sisun kultaluokan Talaria Stingillä en nyt muista tarkkaa sijoitusta mutta osaahan se ajaa. Kyselin siltä miten paljon meni akkua ja siitä kun laskeskeli niin Toukolan kierrosmäärällä Starkin virta olisi riittänyt juuri ja juuri. Koitan kaivaa ne tarkemmat numerot, johonkin minä ne taas jemmasin.
    Edit:
    Svärd ajoi 14 checkpointtia, n.3.5kWh meni. Voittaja Toukola ajoi 21cp, tekisi 5.25kWh. Starkki on oikean pyörän painoinen peli joten enemmän menee kiipeämiseen. Voi se vähän alkaa kuumottaa loppumatkasta.
    Viimeksi muokannut: skuikka; 03.12.2023 klo 14:52.
  2. #62
    Akun kestävyys/ ajoaika ei vielä täysin vakuuta ainakaan tampereen superin pohjalta,
    useammassakin erässä meno hyytyi erän loppuvaiheissa.
    Tarkkaa tietoa ei ole mutta käsitin keskusteluista että kyseessä oli ehkä akun
    ylikuumenemisesta/ varauksen laskemisesta johtuva tehonleikkaus?
    Crossissa ainakin lähtö syö akusta merkittävän osuuden.
    Sähköpyörän mukana olo tuon tasoisessa kisassa vielä melko outo kokemus kuskeillekin,
    monet ihmettelivät yllättäviä tilanteita, kun pyörää ei kuule lainkaan, ja yhtäkkiä
    onkin jossakin sivulla.
    Tampereen demosta tulee kyllä huomioida, että kuljettaja ko. sähköpyörällä
    on erittäin kovatasoinen.
  3. #63
    Kävikö joku ajamassa Vargilla jäällä ? Mikä oli meininki ?
  4. #64
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jjjjj kirjoitti Katso viesti
    Kävikö joku ajamassa Vargilla jäällä ? Mikä oli meininki ?
    Vaan kuulopuheita, mutta ilmeisesti jääratahommissa vakioasetukset lämpörajoissa rajoittaa leikin luokkaan yksi kierros ja sit jäähdytellään. VMX maahantuoja on myös Stargin maalähettiläs ja heille tulee noita 2 kpl ensi kesäksi supermotokuosissa koeajokäyttöön. Ja kuulema samalla softaa on päivitetty niin, että lämmöt ei pitäisi olla niin iso ongelma. Mielenkiinnolla jään odottelemaan kuinka ne vehkeet laukkaa ja toimii.
    Superbike #7
  5. #65
    Samoja kuullut ja lukenut kun ainakin yksi jäärata-Starkki tuli melkein heti myyntiin hieman pettynein sanakääntein.
  6. #66
    Ok, eli lienee ihan soiva peli teknisessä lajissa, mutta kun pitäis oikeasti käyttää voimaa niin on vielä kehitykselle tilaa.

    Tuubissa joku kohtuu vetomies ajoi krossia nopealla radalla ja sillä 20 minuutin jälkeen alkoi teho ilmeisesti rajoittua, eikä uskaltanut enää hyppyreitä vedellä yli kun ei enää tiennyt mitä se kahvasta antaa...
  7. #67
    Se energiamäärä rajoittaa. Eli teho kertaa aika. Minun taidoilla ajaisi varmaan krossiakin hyvän aikaa, nopealla assu/jääradalla saisin varmaan sen verran pidettyä kaasua isolla että aika äkkiä loppuisi löyly kesken. 6kWh on 6kW tunniksi, 12kW puoleksi tunniksi jne. Isot pojat sitten vissiin sai lämpötilankin nousemaan jääradalla eli se alkoi rajoittaa ennen kuin oli edes energia loppu.
    Hard enduro-hommia kun lähinnä harrastan, riittää 6kWh oikeastaan kaikkeen mihin minulla riittää kunto. Siinä hommassa ainoa miinus on se kytkimen puute mistä olen jo tähän ketjuun ehtinyt kitistä.
  8. #68
    nojoo, niin se varmaan oli tuossa krossicasessa. 80hp on about 60kW, eli jos ajaa kaasu pohjassa 6 minuuttia niin akku on tyhjä. 1kW teholla ajaa sen 6 tuntia. Siinä lie joku asetettava "varatankki" mikä rajoittaa tehon kun akun varaus menee asetuksen alle.
  9.  
  10. #69
    Niinhän siinä sitten kävi että päädyin ostamaan krossipyörän koska kuka ei haluaisi ajaa hard enduroa krossilla?
    Talven katselin Blazuzkakin ja Karlssonin menoa ja itsetunnon puuskassa päättelin että jos nuo oppii vetämään ilman kytkintä niin kai minäkin?
    No, en ole oppinut vetämään mutta en toisaalta aja sen paskemmin kuin mitä kytkimellisellä ajoin. 37h on mittarissa nyt, tuntuu ainakin paiskomista sietävän.
    Energiantarve on hauska asia, hardishommissa kun ei mennä kovaa, ei mene sähköäkään. Puoli akullista jos saa vaikeassa maastossa ajettua, on takki aivan tyhjä, perus Suomimantsaa kun työntää isolla kaasulla niin tunti-puolitoista ja akku on tyhjä.
    Kuun lopussa on 4h hardis-treenikisa, siellä näkee miten pitkälle yksi patterillinen riittää.
    https://www.youtube.com/watch?v=rh09vJr9Mj8
    Vähän kohellusta ja yksittäisiä onnistumisia tuossa, seassa fiiliksen vuoksi myös V2:n ääntä.
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123