no sehän ei ole enska pyörä (vielä) ja jos puhelimesta löytyy 100+ mappia niin eiköhän sieltä löydy sopiva enskaamiseenkin![]()
ZX4RR black 2024, SC-project, Evotech option parts
Pitääkö tännekin vähän itkeä.
Starkin julkaisuiltana niiden sivut oli sen verran tukossa etten saanut tilausta läpi. Toisena päivänä 15.12.2021 sain läpi. Ei oo mopoa näkynyt ja kuulunut, asiakassivulla lukee toimituspäivänä edelleen 31.7.2023.
Aloin siitä heiltä kyselemään, parin mailin jälkeen painostusta että mopo pitää saada tänne koska kohta iskee talvi. Heti tarjottiin toimituspäivän siirtoa huhtikuulle 2024. Samaan aikaan Biketeamit ja sosialistisen median aktiivit noilla ajelee. Jatkoin kiukuttelua, ilman mitään vastausta koska mun mopo olisi täällä.
26.8. sitten kirjoitin heille että oma etiikkani tulee tässä hommassa vastaan. He lähettävät mopoja diilereille ja influencereille saadakseen lisää tilauksia sisään, samalla unohtaen ne asiakkaat jotka omilla rahoillaan ilman mitään taetta tulevasta heihin uskoivat ja tilauksen sisään laittoivat. Eli unohtakaa koko tilaus ja tunkekaa varausmaksu minne haluatte. Asiallisesti toki.
Kaksi päivää myöhemmin tuli maili että järjestävät mulle pyörän niin että se on täällä 1.10.2023. Promises... Mutta kun olen tällainen vanha jäärä ja saan päättää mitä itse rahoillani teen, en todellakaan ole ottamassa tuota Vargia. Toi firma vaan heittäytyi niin ahneeksi, että se jo nyt unohtaa asiakkaansa ollessaan tilauksista humalassa ja jakaa mopot täysin naamakertoimella ja sen perusteella montako seuraajaa sulla on jossain. V**TU pitäkää paskanne.
Tilasin 2024 GasGas MC450F Factoryn.
vuoristoatleetti
oho, oisit nyt vaan ottanu ja myyny täällä jollekin .. just kun noita niin helppo ole vielä saada ja ehkä jokun ottaja ois löytyny. mutta ok ymmärrän kyllä.
ZX4RR black 2024, SC-project, Evotech option parts
Tänään tuli pyyntö maksaa pyörä, ei siinä muuten mitään, mutta toimitusajankohta oli siirtynyt asiakassivulla keväälle 2024
Starkille lähti mailia, että wottahell, pitääkö tämä paikkaansa. Ei jotenki hotsita maksaa pyörää kokonaisuudessaan, jos oikeasti sen saapuminen siirtyy vielä puoli vuotta eteenpäin. Eriasia jos saavat sen nyt syksyksi meille, niin sit sen voi maksaakin. Kyllä tuntuu, että epätoivoisia ennakkotilaajia nyt koijataan. Mitään takeitahan siihen ei ole vaikka nyt maksaisikin koko pyörän, että saisi sitä edes silloin keväällä![]()
Rapa-akka
CFMoto 450MT -24
BMW S1000R -17
Gas Gas 300 EC -22
Stark Varg
#AdvAuntie
Uusimmassa X-racingissä lukee sanatarkasti näin:
Pyörälle löytyi Suomessa maahantuoja ja sellaisena tulee toimimaan biketeam.
Maahantuojana heillä on käytettävissäön myös omat varaukset strakin tehtaalla ja tämä tarkoittaa sitä, että jos pyörän tilaa nyt heidän kauttaan, on sen toimitus alkuvuodesta. Sen sijana jos pyörän tilaa suoraan nettisivujen kautta on toimitus vuoden 2025 alussa.
Ohan toi nyt oikeasti paskaa, että ennakkoon tilanneet ei ole edes saanut niitä mopoja.
Kattavassa testissä lehdessä, pyörän miinukseksi nousi ei niin yllättäen akun kesto raskaalla radalla, lanatulla kastellulla radalla, toteamuksena että Hyvinkään radalla ei akku riittänyt täyttä kisa erää.
Noh, jää edelleen tulevaisuuteen... Täytynee tosiaan päivittää 4t -24 malliin😁
jaahas, eli akun kesto sittenkin tuita luokkaa vaikka lupaukset oli vähä isommat ehkä..
ja onhan noissa ekoissa pyörissä menny jo moottoreita vaihtoon komponenttivian takia
ihme systeemi toi "ennakkotilaus".. kuka helvetti niin enää tekee jos biketeamin kautta saa vuotta aikasemmin huhhuh![]()
ZX4RR black 2024, SC-project, Evotech option parts
Jotenkin tulee mieleen Jukkatalot...
Jakakaa ennakkoon tilanneet näitä kokemuksia laajemminkin. Tuollainen ahneus ja käsilaukkumiesten startuppöhinä vituttaa täälläkin yli kaiken.
Tilasin joskus Powerista hellan rikkoutuneen tilalle ja piti olla noudettavissa parissa päivässä. Muutaman viikon kesti kärsivällisyys yrittää saada aspasta jotain vastausta asiaan. Menin sit samaan kivijalkaan purkamaan kauppaa... no eihän se onnistunut. Kerroin sit koko liikkeen kattavalla äänellä, et nyt se saatanan uuni mukaan. Tulihan se sieltä sit noin vartissa
Koitettiin tyrkyttää vielä jotain aktiivirahakorttia... kyllä ois hymyilyttänyt sellanen loputon vapaan pääoman lähde povitaskussa.
Noihin 100% ennakoihin isommissa kuin pienemmissä imurikaupoissa osaa nykyään suhtautua aika varauksella.
---
Starkki maksettu ja toimitusaika pitäisi olla 4-6 viikkoa.
Toivottavasti ei ois ihan täys talvi, kun saapuu pihaan
Laittelen infoa kuhan pihassa...
Rapa-akka
CFMoto 450MT -24
BMW S1000R -17
Gas Gas 300 EC -22
Stark Varg
#AdvAuntie
Stark:kihan olis oikein soiva peli halli-crossailuun kun ei tuu senkään vertaa päästöjä mitä pienkonebensalla polttis vehkeestä.
Mutta onko tässä pk-seudulla nyt yhtään hallia?
Tampereella oli Dynaset areena mutta se taitaa nykyään olla kiinni.
Turussa TSMU:lla on se maanalainen Extreme arena ja Imatralla on myös halli.
Hyvinkäälle puuhailtiin muutama vuosi sitten hallia mutta siitä ei enää hetkeen ole kuulunut mitään, lienee kuopattu kokonaan.
Luulis ja toivois että kun nää sähkikset yleistyy niin joku avais hallin etelä Suomeenkin. Ja vaikka vain pelkille sähkiksille kun silloin riittäis huomattavasti kevyempi ilmanvaihto eli kulut varmaan jäis huomattavasti pienenmiksi.
Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
Ei minun tietääkseni ole. Vaan ei pelkästään hallien osalta noista ole iloa, ulkoratojakin on paljon helpompi järjestää kun ei ole meteliä. Electric Arenallahan oli pitkään Masalassa rata keskellä asutusta kun ne sähkö-Kotareita ajatti. Sitten tietty hitaat tekniikkatreenit, joskus kun oli niiltä yksi Kotari minulla korjattavana ja ihan oikeastakin syystä piti ajaa sen verran että tietää onnistuko korjaus, pyörittelin puoli akullista asennushallissa sillä. Hyvän treenin siitä saa. Tuossa rivarin takapihallakin saisi trialjumpan ajettua ilman naapurien harmitusta.
Etelässä radat pysyy pitkään lumettomina. Voisikohan Masalan rataa saada takaisin käyttöön näille sähköcrosseille yleisemminkin? Luulisi olleen myös ihan hyvä business. Electric Arena tai vieressä oleva Supermoto Center voisi aloittaa Starkien ajattamisen siinä.
Ei se homma leiville lyönyt. Siirsivät sen toiminnan Lavankoon joksikin aikaa ja kuoppasivat sitten. Kävi siellä porukkaa mutta se oli enemmän sellaista satunnais- ja elämyskävijää, liian kallis ainakin minun makuun jos ihan harrastaa meinaisi siellä. Ja kun niitä pyöriä, tilat ja ajomestat on, pakkohan niiden oli hintaa pitää.
Stark Varg is in da house... tai siis autotallissa.
Huomenna ottamaan ekat tyypit. Jännää![]()
Rapa-akka
CFMoto 450MT -24
BMW S1000R -17
Gas Gas 300 EC -22
Stark Varg
#AdvAuntie
Ekat virrat kulutettu Starkista
https://youtu.be/aS8bfXc3LPk?si=j70PTFZ2yuEzQL4U
Rapa-akka
CFMoto 450MT -24
BMW S1000R -17
Gas Gas 300 EC -22
Stark Varg
#AdvAuntie
Aika monesta "testistä" kuulunut kovin kehuvia lausuntoja. Ruotsalaiset ovat onnistuneet ilmeisesti laitteessaan.
Onkohan tuosta tulossa kivitettävää versiota markkinoille?
.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Mitäs mitäs. Tehoa lisätään, jolloin kone tekee enemmän työtä, mutta kuski alkaa vain hengästyä enemmän ja puutuiko vauhtikin
Mie haluun tolle radalle muuten ajamaan joskus.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Todellakin puutuu vauhti, kun se vaan jää sutaa paikalleen ja kädet menee heti tukkoon ku repii kiihdytyksissä niin maan prkl:sti
Menee niin epämukavuusaluelle ja joutuu varomaan sitä oikeeta rannetta, ettei liikaa liiku. Kiipee aika hätäseen syliin sit jo sopivasti patikosta vetäset piiskakaasunWexiki sano, että sille on aika hyvä se 35-40hp.
Rapa-akka
CFMoto 450MT -24
BMW S1000R -17
Gas Gas 300 EC -22
Stark Varg
#AdvAuntie
Tuota luokkaa tuntuu olevan, vaikeeta oli kyllä selittää vakuutusmyyjille mikä laite kyseessä. Vakiokysymys heidän lomakkeella - kuutiotilavuus ja sylintereiden määrä. - Ja sit meneekin sormi suuhun, kun heidän lomake ei etene ilman näitä. Sit kysellään kollegalta ja seuravaksi lähetetään ylemmälle taholle.
2 tarjousta saanu n 2000€/vuosi luokkaa. Paria vielä odottelen.
Rapa-akka
CFMoto 450MT -24
BMW S1000R -17
Gas Gas 300 EC -22
Stark Varg
#AdvAuntie
Tampereella on ollut Stark Varg ihan kisaamassa.
Alkukierrokset kärjessä ja sitten hieman hiipunut mutta kuitenkin 3. eli podiumilla.
https://www.xracing.fi/uutinen/kulla...supercrossissa
Se saattaa olla tuo sähköpyörä kyllä lähdöissä ylivoimainen.
Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
Onkos mikään stark varg menossa jääradalle ? 80hp pitäis riittää jo hyvin polttomoottorien pesemiseen.
Oliko tiedossa miten noi Stark Vargit kelpaa täällä sääntö-Suomessa Mutteriliiton alaisiin kilpailuihin?
Vai kelpaako ollenkaan?
Taddy Blazusiak ei ainakaan päässyt Pariisin Super-enduro kisaan Starkilla:
https://www.xracing.fi/uutinen/bolt-...kauden-avausta
Täytyis varmaan kuukkeloida...
Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
En tiedä kuin Supermoton osalta ja siellä noilla ajetaan muistaakseni S2 luokkaa, eli SM -karkeloihin ei ole vielä asiaa. Perusteluna on, että ei ole vielä riittävästi kokemusta miten suorituskyky vertautuu nykyisiin peleihin. Mun mielestä ihan fiksua päästää ajamaan noilla kilpaa, mutta kerätä yksi kausi kokemusta, että tiedetään mihin luokkaan ne oikeesti suorituskyvyn puolesta pitää laittaa.
Mitä huhuja oon kuullu niin jäällä ilmeisesti sama homma. Crossista ja enskasta en tiedä.
Superbike #7
Toi Ranskan superenduro kisa oli Lievinissä, ei Pariisissa
Mutta joo, ei saanut Taddy lupaa ajaa FIM:ltä.
Sääntöpykäliin noi siinä kai oli vedonnut... Muistaakseni jossain luki, että ensin ne oli silti antanut sen kuva ajaa sillä, mutta myöhemmin pyörtäneet päätöksen ja ei kai vieläkään ole kukaan kuullut ihan virallista selitystä, miksi sillä ei saanut ajaa. Olihan ne siihen jo valo maskin sentään saaneet tehtyä
Ajoihan se sillä sitten väliajalla näytös setin, mikä ehkä vähän nolosti päättyi käsistä lähteneeseen hyppyyn, tais kokeneenkin enska miehen yllättää se vetopito ja vääntö.
Kovin se ainakin crossi kisoissa on näyttänyt olevan just siitä kiinni toi raketinlailla viivasta irtoaminen.
Viikon päästä on Krakovassa Puolassa seuraava kisa ja ainakin itse toivoisin että ton starkin ja daddyn näkisi siellä viivalla. Aika hypen toi ainakin enska piireissä on saanut tuolta super endurosta ja olisi oikeasti mukava nähdä miten sillä tollasen kisan jaksaa työntää.
Enduro21 oli hyvä juttu tosta Taddyn starkista:
https://enduro21.com/en/bikes/latest...k-s-stark-varg